Oletko harkinnut vapaaehtoista lapsettomuutta?
Itse olen vapaaehtoisesti lapseton omasta päätöksestäni ja myös sen vuoksi, että maailma on pahasti ylikansoitettu. Mitä ajatuksia vapaaehtoinen lapsettomuus herättää teissä puolesta ja vastaan? Usein huomaan, että lapsettomuutta paheksutaan eikä ehkä tahdota katsoa peiliin maailman nykytilannetta. Oletteko siis miettineet onko lisääntyminen näin ylikansoitetulla planeetalla ihmisoikeus, ja jos on, niin millaisilla ihmisillä tulisi olla lupa siihen? Jokin vanhemmuuden "ajokortti" tai lupakirja olisi hyvä ottaa käyttöön.
Kommentit (44)
En ole sitä mitenkään päättänyt vaan ei ole koskaan tullut tunnetta haluta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapset antaa tosi paljon elämään!
Suomeen tarvitaan lisää ihmisiä
Ymmärrän silti, jos joku ei lapsia halua. Nykyään kun voimme itse valita hankimmeko vai emme hanki.
Olen kyllä huomannut että muutamat kaverit joilla ei omasta tahdosta lapsia elää melkoisen itsekästä elämää. Hyvä että testamentaisivat omaisuutensa menehtyessään järkevästi yhteiseen hyvään
No eikö se ole todella itsekästä tehdä lapsia? Synnytät lapsen tähän pahaan maailmaan, kun sinä vaan haluat.
Lapset antaa tosi paljon elämään!
Suomeen tarvitaan lisää ihmisiä
Ymmärrän silti, jos joku ei lapsia halua. Nykyään kun voimme itse valita hankimmeko vai emme hanki.
Olen kyllä huomannut että muutamat kaverit joilla ei omasta tahdosta lapsia elää melkoisen itsekästä elämää. Hyvä että testamentaisivat omaisuutensa menehtyessään järkevästi yhteiseen hyvään