Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua aika paljon ärsyttää kun mieskaverini pesee kädet tiskialtaalla keittiössä

Vierailija
31.08.2023 |

Mun mielestä kädet mennään pesemään kylppärin altaalle. Onko toisia joita tuo ärsyttää?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut asiaa, vaikka olen muuten hygieeninen ja joiltain osin jopa siivousfriikki. Tästä lähin pesen kädet kotiin tultuani ja tietysti tarpeilla käytyäni vain vessassa. Keittiössä voin pestä esim. ruoanlaiton lomassa, kauppaostokset tyhjennettyäni tms. Minulla on tiskikone, joten pesen altaassa vain sitä kestämättömät astiat. Ja kyllä, huuhtelen juoksevalla vedellä, koska koko allasta ei ole taloudellista täyttää esim. yhden kannun takia.

Tästäpä tuli uusi pakkomielle. :D Onneks ei oo miestä, niin ei tule edes kiusausta mäkättää.

Vierailija
82/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat saa kätevästi pestyä, kun laittaa ne siivilään, siivilä vessanpönttöön ja vetäisee vettä päälle.

Ei tule multabakteereja keittiön altaisiin, joiden pitää olla aina putipuhtaat!

Mikä tätä porukkaa oikein vaivaa??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini mies huljuttelee joskus jatkosuihkulla alapäätään keittiön tiskialtaassa.; ymmärrettävästi vaimo ei siitä tykkää. Sitä kuulemma tapahtuu sen jälkeen, kun ovat olleet " sillä lailla" yhdessä. Jääkaapille ja pesulle samalla kertaa.

Vierailija
84/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havainnollistan: 

tiskialtaan tulee olla puhdas, puhtaampi kuin vessassa mikään allas. Koska keittiössä tehdään ruoka, vessassa tehdään tarpeet.

Mulla ne on molemmat puhtaat. Pitääkö mun sitten pestä käden wc-pöntössä?

Vierailija
85/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käteväähän ne kädet on keittiössä pestä, esim. ennen kuin alkaa syömään tai laittamaan ruokaa. Munatkin voi pestä siinä samalla.

Vierailija
86/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini mies huljuttelee joskus jatkosuihkulla alapäätään keittiön tiskialtaassa.; ymmärrettävästi vaimo ei siitä tykkää. Sitä kuulemma tapahtuu sen jälkeen, kun ovat olleet " sillä lailla" yhdessä. Jääkaapille ja pesulle samalla kertaa.

Erityisen pitkä mies vai allas harvinaisen matalalla?

Vierailija
87/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi ku ottaa tutkittua ja turvallista hihaan. Ni alkaa vainoharhaseksi tulla bakteerien suhteen.

Vierailija
88/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös keittiössä käsienpesuaine. Jos toinen menee vessaan, niin ei tarvi kummankaan odotella käsienpesua. Samoin kädet saa helpommin puhtaaksi.

Vierailija
89/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havainnollistan: 

tiskialtaan tulee olla puhdas, puhtaampi kuin vessassa mikään allas. Koska keittiössä tehdään ruoka, vessassa tehdään tarpeet.

Tämä. Näin mäkin sen ajattelen.

Ruoan valmistuksen välissä pesen kyllä kädet joskus fairyllä mutta muuten aina vessassa.

Vierailija
90/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käteväähän ne kädet on keittiössä pestä, esim. ennen kuin alkaa syömään tai laittamaan ruokaa. Munatkin voi pestä siinä samalla.

Minä ostan valmiiksi pestyjä kananmunia.

Vierailija
91/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havainnollistan: 

Tämä. Näin mäkin sen ajattelen.

Ruoan valmistuksen välissä pesen kyllä kädet joskus fairyllä mutta muuten aina vessassa.

Entäs multaiset perunat ja muut? Pesetkö nekin vessassa, mullassahan on vaikka mitä bakteereja ja paskaa.

Vierailija
92/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Minä pesen kaupan vihanneksetkin ennen syömistä.

Vierailija
93/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tämä mies on joku kaveri, joka randomina käy luonasi ja sitten peseskelee käsiään keittöissä vierailunsa lomassa vai mikä mieskaveri? Ehkä paras olla kutsumatta jatkossa luoksesi. 

Vierailija
94/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Minä pesen kaupan vihanneksetkin ennen syömistä.

No minä en syö munankuoria, joten sikäli aivan sama. Mutta en muutenkaan tykkää, jos on kakkaiset kuoret.

Vierailija
95/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käsipyyhe ja saippuakin keittiössä. Kyllä meillä saa kädet keittiössä pestä. Teen niin itsekin monta kertaa päivässä.

Vierailija
96/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä likaiset kädet? Naisena, sinkkuna pesen myös keittiössä, en käytä altaita ruuanlaittoon tai suurimman osan tiskaamiseen. Saippua pysyy ehkä puhtaampana, paitsi jos naapurista tulee käryt.

On astiat erikseen varalla tiskivedelle. Ja harjaan altaita ja puhdistelen hanaa. Kylppärissä on usein tukos ja pian tulee taas putkimies, siellä on vaikea pestä käsiä.

Vierailija
97/100 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai keittiössä on keittiökäsisaippua, lähtee ruoanhajutkin hyvin sillä. Kaupasta/ulkoa tullessa pesee kädet ennenkuin koskee jokaiseen pintaan, ruoanlaiton yhteydessä jne. Vaikka tää nyt trolli taas olikin.

Vierailija
98/100 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pestään käsiä myös keittiössä. Ruoanlaiton lomassa monta kertaa ja esim. kun lapsi tulee kaverilauman kanssa kotiin, osa jonottaa vessaan käsienpesulle, osa pesee samaan aikaan keittiössä. 

Meillä ei tiskialtaassa tehdä ruokaa. Siellä saattaa lojua tiskejä ja esim. kierrätettäviä muovipakkauksia huuhtoutumassa. Vihannekset huuhdellaan käsissä, kulhossa tai siivilässä. Satunnaiset käsitiskit pestään juoksevan veden alla. Tietenkin pesen ja harjaan allasta puhtaaksi, mutta en usko, että viemäriaukollinen allas on ikinä niin puhdas, että esim. salaattiaineksia haluaisin altaassa lilluttaa, hyi. 

Vierailija
99/100 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattianpesuvedet kaadan tiskialtaaseen nekin. Pysyy viemäriputket paremmin auki kun on virtausta.

Vierailija
100/100 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä ja miten te siellä Porvoossa oikein kokkaatte tiskialtaassa? Ja ennen kaikkea miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi