Mikä piristää sateista syksyäsi?
Mistä asioista pidät? Mitä vinkkejä voit antaa muille. Kiitos.
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Sienestys, avatouintikauden alkaminen. Viileät vedet ja sauna.
Avantouinti, missä on avantoja, kun ei ole edes jäätä missään, ei pakkasta?
Grantchester tv-sarja. Leonard on niin symppis.
Se, että ei ole velkaa ja todennäköisesti muutaman kuukauden kuluttua työpaikkani menee konkurssiin. Jos näin käy niin ansiosidonnainen rupeaa rullaamaan ilman karenssia ja olen jälleen vapaa kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit alusvaatteet.
Hienoa! Toivottavasti jos joku niitä pääsee näkemään niin osaa arvostaa. Tässä pieruverkkareiden ja sloggien luvatussa maassa hienoa omistautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua piristää (toivottavasti) työpaikalla mies johon olen kovin ihastunut.
Mulla on työpaikalla useitakin miehiä, joihin olen ihastunut, mutta valitettavasti tunne ei ole molemminpuoleinen kenenkään kohdalla. Etätyöt pitäis kieltää työpaikkaromanssien pelastamiseksi!
Raikkaat syysaamut, neulominen, perinteikkäät tv-sarjat, kuten ETA, Tanssii tähtien kanssa, Elämäni biisi jne., musiikin kuuntelu.
Säännöllinen liikunta, sisällä ja ulkona. Säännöllinen vuorokausirytmi ja riittävästi lepoa.
Ravitseva ja maukas ruoka.
Jostain syystä pidän syksystä. On ihanaa ottaa neulepuserot käyttöön ja vetää villasukat jalkaan. Ihan vielä ei niiden aika näytä olevan, mutta sitten kun se aika tulee. Eniten nautin ajasta jolloin hellelukemat hellittää ja voi taas vetää peittoa päälle ja nauttia riittävistä yöunista. Vaikken pakkasen jäädyttämiä lätäköitä kaipaa niin ei ne juurikaan haittaa ja ulkoilu on ennen lumisia katuja todella mieleistä. Sadesään kestävät ulkoiluvaatteet on tullut hankittua jo aiemmin kun parina vuonna olen ollut nauttimassa matkailusta ruska-aikaan.
Syksyllä en tarvitse piristystä kun se on minulle paras aika vuodesta aina jouluun ja vuoden loppuun asti. Pimeät illat, sateen ropina, kynttilänvalo, lämmin glögi, neulominen, raikas ilma, ruska, jouluvalmistelut...ah! Kaikissa vuodenajoissa on omat hyvät puolensa, mutta tulevat kuukaudet ovat parasta.
Vierailija kirjoitti:
Norjalainen villapaita
Onko uusi hankinta ja vielä kyseisestä maasta?
Itellä pari norjalaisneuletta myös, maksoi paljon mutta kestää myös.
Nyt on vielä saatu nauttia aivan ihanista alkusyksyn säistä. Meillä oli "ulkosuomalaisia" lähiomaisia käymässä ja he myös pääsivät nauttimaan yllättävän vehreästä Suomen luonnosta. Lähtivät paluumatkalle maanantaina joten taisi olla heidän täällä ollessa toistaiseksi parhaat lomapäivät. Marraskuu on ollut mulle aina kaikkein ankein, haaveilin monet vuodet vuosiloman säästämistä juurikin siihen ajankohtaan, mutten koskaan onnistunut ulkomaanmatkaa tekemään ko. ajanjaksona. Kerran osui mainos Tankavaaran mainoksesta pahimpaan kaamosaikaan. Lähdimme sinne ja siellä oli todella kaamos sekä täysin vesikeli. Hiihtämisen sai unohtaa, mutta muutoin loma oli jälkikäteen havaittuna niin rentouttava mitä ei etukäteen voinut kuvitella. Huonoista sängyistä "ohuet vaahtomuovipatjat" huolimatta en ole koskaan palannut lomalta niin levänneenä ja voimia keränneenä. Hyvä palvelu ja hyvät ruoat. Ravintola taisi mennä kiinni klo 18:00 jne. Joskus on ikävä Tankavaaran lomakokemusta, voisikohan sen saman kokemuksen saada uusintana. :)
Vierailija kirjoitti:
Sohvalla peiton alla lämmittely ei kyllä PIRISTÄ. Samoin kynttilät ja hämäryys ei todellakaan PIRISTÄ.
Lämpö ja aurinko piristäisi mutta sitä ei nyt saa, joten pitää ostaa kotiin lisää lamppuja. Onneksi sähkön hinta ei ole enää kohtuuton. Ja ehkä ostan muutaman maton ja kauniit pussilakanat.
No ehkä sitten sieltä piripussista?
No juuri siitä sateesta ja harmaudesta pidän. Hyvästi hiki ja kirkas valo.
Kirjan lukeminen, hauskat kauhuleffat, ulkosaunat, mehiläisvahakynttilät ja se että saa pitää taas takkia
Hämärä hyssy, kynttilät, romantiikka, lämpö , läheisyys.
Noista ammennan energiaa elämään.
Pimeys ja se kun kaikkia vituttaa.
Onpa inhottava asenne. Vapaaehtoistyö tekee hyvää itselle ja muille, ei siihen pitäisi sulla olla mitään mussuttamista. Ilmeisesti olet itse liian laiska tehdäksesi mitään toisten hyväksi.
Nykyhallituksen suunnitelmia kuunnellessa köyhien määrä vaan kasvaa, toivottavasti löytyy myös enemmän intoa auttaa.