Terveydenhoitaja sanoi, että lääkäri varmasti suosittelee hormonikierukka minipillereiden sijaan koska mulla on ylipainoa
Mä sanoin kuitenkin, että en halua kierukkaa ja terkkari tämän kirjasi lääkärille tiedoksi ja laittoi reseptipyynnön minipillereihin. Aurallinen migreeni sulkee pois vaihtoehtoja.
Eihän lääkäri voi mua pakottaa hormonikierukkaan vaan pillerit haluan niin ne on saatava. Tiedostan kyllä, että ehkäisyteho voi olla huonompi ylipainon vuoksi. Kerroin kyllä terkkarille, että painonpudostus on menossa ja paino onkin tippunut jo reilu 10kg. Paljon toki on vielä pudotettavaa.
Toivottavasti saan reseptin koska menkat alkaa ensi viikolla ja silloin pitää minipillerit aloittaa.
Kommentit (97)
Ei tarvitse jankuttaa hormonikierukasta. Mä halusin minipillerit ja sain ne. Ei ollut edes lääkärin kirjauksessa mitään, että suosittelee kierukkaa. Terkkari sanoi, että voi sellaista kirjoittaa.
En ole lapseton vaan löytyy yksi lapsi. Joku ilmeisesti kuvittelin mun olevan lapseton.
mulla tuntuu langat mulkun päässä jossai syvissä asennoissa,
eipä muuta mainittavaa ole näin miehen puolelta kerrottuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittaa e pillerit, kun pelottaa kaikki nämä taudit mitä taas on liikkeellä. Ykskin pilleri jää imeytymättä voi alkaa todella suuretkivut. Olen miettinyt kohdunpoistoakin. Hankala asia. Olispa vaan joku piikki jonka vois ottaa ja kuukautiset vaan loppuis seinään
Kohdunpoistoa ei saa, jos kohdussa ei ole kasvaimia tms. Pelkkä toive kuukautisten loppumisesta ei ole syy kohdunpoistoon. Valitettavasti, itsekin haluaisin.
Minulla endometrioosi ja viimeksi kun leikkasivat yrittivät, että poistavat kohdun. En suostunut silloin
krak kirjoitti:
Käykö kipiää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.
Epävarma ehkäisy
99% luotettava oikein käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittaa e pillerit, kun pelottaa kaikki nämä taudit mitä taas on liikkeellä. Ykskin pilleri jää imeytymättä voi alkaa todella suuretkivut. Olen miettinyt kohdunpoistoakin. Hankala asia. Olispa vaan joku piikki jonka vois ottaa ja kuukautiset vaan loppuis seinään
Kohdunpoistoa ei saa, jos kohdussa ei ole kasvaimia tms. Pelkkä toive kuukautisten loppumisesta ei ole syy kohdunpoistoon. Valitettavasti, itsekin haluaisin.
Minulla endometrioosi ja viimeksi kun leikkasivat yrittivät, että poistavat kohdun. En suostunut silloin
Niin, sinulla on endo eli vakava kohdun sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kierukan saa pois myös vaikka puoliso jos haluaa kotona ottaa sen pois🙄 ylipäätään kemialliset hormonit oli ne sitten pillerit tai kierukka ei tee keholle hyvää.
Höpö höpö. Raskasta olis elämä ilman hormoneja, PMS:n ja kuukautiskipujen kanssa. Kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.
Epävarma ehkäisy
Ei ole vaan parhaimmillaan 97-98% ja merkittävällä osalla käyttäjistä paljon tuota alhaisempi. Vaikka sinä osaisit käyttää kumia täydellisesti, se ei valitettavasti koske kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarma ehkäisy
Ei ole vaan parhaimmillaan 97-98% ja merkittävällä osalla käyttäjistä paljon tuota alhaisempi. Vaikka sinä osaisit käyttää kumia täydellisesti, se ei valitettavasti koske kaikkia muita.
Sehän ei ole sitten sen kumin vaan käyttäjän vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhdellä tutullani oli runsaat kuukautiset ja hän sai kohdunpoiston ihan sillä perusteella. Ei halunnut ottaa kierukkaa, eikä halunnut käyttää vuotoa hillitseviä lääkkeitä, koska niissä oli kohonnut veritulppariski.
Hormonitoiminta tapahtuu aivoissa. Aivojen koko ei vaihtele ylipainon mukaan, joten ihan hyvin ylipainoinen voi käyttää minipillereitä.
T. Lääkäri, jota ärsyttää, miten moni lääkäri ei päivitä ammattitaitoaan ja elää 1900-luvun alun opeilla.
Vierailija kirjoitti:
Minipillereissä ei ole tukosriskiä niinkuin yhdistelmäpillereissä, siksihän niihin migreenistä kärsivät vaihtavat!
Ylipaino yhdistettynä minipillereihin tai yhdistelmäpillereihin on aina terveysriski tukosvaaran vuoksi.
krak kirjoitti:
kerro se naisellesi ja pyydä häntä kertomaan se lääkärilleen, joka lyhentää langat.
Onko tietoa onko huono verenkierto jaloissa tukosriski? Varpaat jäässä kesää talvea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarma ehkäisy
Sehän ei ole sitten sen kumin vaan käyttäjän vika.
Voihan sen noinkin ajatella, mutta jos käyttäjävirheen riski on suuri niin tuote ei ehkä ole kaikista paras mahdollinen. Lisäksi riski on sama jokaisella käyttökerralla ja kumi voi myös hajota käytön aikana, vaikka sen saisikin oikein puettua päälle. Kondomia käytettäessä 2-3 naista sadasta tulee vuodessa raskaaksi, vaikka kuinka käyttäisi oikein. Tuo on aika paljon enemmän, mitä hormonipohjaisilla ehkäisymenetelmillä tai kuparikierukalla. En silti sano että kumi on huono, se vain ei ole mielestäni riittävän luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhdellä tutullani oli runsaat kuukautiset ja hän sai kohdunpoiston ihan sillä perusteella. Ei halunnut ottaa kierukkaa, eikä halunnut käyttää vuotoa hillitseviä lääkkeitä, koska niissä oli kohonnut veritulppariski.
Minulla sama tilanne eikä kohdunpoistoa sallittu. Jännää, miten tämä vaihtelee eri henkilöiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina ilahduttaa nämä, jotka tietävät aina paremmin kuin alansa ammattilaiset: "minä haluan niin onhan ne saatava!".
Ihan vähintäänkin kunnioittaisin sen lääkärin ammattitaitoa sen verran, että keskustelisin hänen kanssaan miksi hänestä jokin muu vaihtoehto olisi parempi, ja mikä minua siinä huolettaa.
Minuun sattui lääkärin ottama pipelle-näyte niin hirvittävästi, että ikipäivänä en suostu kierukan laittoon. Sellainen ammattitaito oli sillä lääkärillä, joka otti näytteen ja joka kierukkaa puoliväkisin "suositteli" vielä puhelimitsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kierukan saa pois myös vaikka puoliso jos haluaa kotona ottaa sen pois🙄 .
Voi hyvää päivää tätä tietämystä.
No joo, kyllähän ennen muinoin on aborttejakin tehty ihan vaan takakujalla. Että sillä perusteella, kuka tahansa voi ilman mitään osaamista nykäistä tavaraa kohdun sisältä pois, eikä naisen käy kuinkaan.
Mitenhän kävisi, pyörtyisikö nainen kivusta heti vai viiden sekunnin päästä.
Alleviivaan vielä että kierukka ei ole sama kuin vaikkapa pessaari. Kierukka on kohdussa.