Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja sanoi, että lääkäri varmasti suosittelee hormonikierukka minipillereiden sijaan koska mulla on ylipainoa

Minipilleri
31.08.2023 |

Mä sanoin kuitenkin, että en halua kierukkaa ja terkkari tämän kirjasi lääkärille tiedoksi ja laittoi reseptipyynnön minipillereihin. Aurallinen migreeni sulkee pois vaihtoehtoja.

Eihän lääkäri voi mua pakottaa hormonikierukkaan vaan pillerit haluan niin ne on saatava. Tiedostan kyllä, että ehkäisyteho voi olla huonompi ylipainon vuoksi. Kerroin kyllä terkkarille, että painonpudostus on menossa ja paino onkin tippunut jo reilu 10kg. Paljon toki on vielä pudotettavaa.

Toivottavasti saan reseptin koska menkat alkaa ensi viikolla ja silloin pitää minipillerit aloittaa.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittaa e pillerit, kun pelottaa kaikki nämä taudit mitä taas on liikkeellä. Ykskin pilleri jää imeytymättä voi alkaa todella suuretkivut. Olen miettinyt kohdunpoistoakin. Hankala asia. Olispa vaan joku piikki jonka vois ottaa ja kuukautiset vaan loppuis seinään

Kohdunpoistoa ei saa, jos kohdussa ei ole kasvaimia tms. Pelkkä toive kuukautisten loppumisesta ei ole syy kohdunpoistoon. Valitettavasti, itsekin haluaisin.

Vierailija
62/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jankuttaa hormonikierukasta. Mä halusin minipillerit ja sain ne. Ei ollut edes lääkärin kirjauksessa mitään, että suosittelee kierukkaa. Terkkari sanoi, että voi sellaista kirjoittaa. 

En ole lapseton vaan löytyy yksi lapsi. Joku ilmeisesti kuvittelin mun olevan lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuntuu langat mulkun päässä jossai syvissä asennoissa,

eipä muuta mainittavaa ole näin miehen puolelta kerrottuna

Vierailija
64/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittaa e pillerit, kun pelottaa kaikki nämä taudit mitä taas on liikkeellä. Ykskin pilleri jää imeytymättä voi alkaa todella suuretkivut. Olen miettinyt kohdunpoistoakin. Hankala asia. Olispa vaan joku piikki jonka vois ottaa ja kuukautiset vaan loppuis seinään

Kohdunpoistoa ei saa, jos kohdussa ei ole kasvaimia tms. Pelkkä toive kuukautisten loppumisesta ei ole syy kohdunpoistoon. Valitettavasti, itsekin haluaisin.

Minulla endometrioosi ja viimeksi kun leikkasivat yrittivät, että poistavat kohdun. En suostunut silloin

Vierailija
65/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

krak kirjoitti:

Käykö kipiää

Vierailija
66/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.

Epävarma ehkäisy

99% luotettava oikein käytettynä.

Vierailija
67/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla endometrioosi ja viimeksi kun leikkasivat yrittivät, että poistavat kohdun. En suostunut silloin

Niin, sinulla on endo eli vakava kohdun sairaus.

Vierailija
68/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan saa pois myös vaikka puoliso jos haluaa kotona ottaa sen pois🙄 ylipäätään kemialliset hormonit oli ne sitten pillerit tai kierukka ei tee keholle hyvää.

Höpö höpö. Raskasta olis elämä ilman hormoneja, PMS:n ja kuukautiskipujen kanssa. Kiitos ei.

Vierailija
69/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.

Epävarma ehkäisy

Ei ole vaan parhaimmillaan 97-98% ja merkittävällä osalla käyttäjistä paljon tuota alhaisempi. Vaikka sinä osaisit käyttää kumia täydellisesti, se ei valitettavasti koske kaikkia muita.

Vierailija
70/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarma ehkäisy

Ei ole vaan parhaimmillaan 97-98% ja merkittävällä osalla käyttäjistä paljon tuota alhaisempi. Vaikka sinä osaisit käyttää kumia täydellisesti, se ei valitettavasti koske kaikkia muita.

Sehän ei ole sitten sen kumin vaan käyttäjän vika.

Vierailija
71/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhdellä tutullani oli runsaat kuukautiset ja hän sai kohdunpoiston ihan sillä perusteella. Ei halunnut ottaa kierukkaa, eikä halunnut käyttää vuotoa hillitseviä lääkkeitä, koska niissä oli kohonnut veritulppariski. 

Vierailija
72/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta tapahtuu aivoissa. Aivojen koko ei vaihtele ylipainon mukaan, joten ihan hyvin ylipainoinen voi käyttää minipillereitä.

T. Lääkäri, jota ärsyttää, miten moni lääkäri ei päivitä ammattitaitoaan ja elää 1900-luvun alun opeilla.

Vierailija
73/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillereissä ei ole tukosriskiä niinkuin yhdistelmäpillereissä, siksihän niihin migreenistä kärsivät vaihtavat!

Ylipaino yhdistettynä minipillereihin tai yhdistelmäpillereihin on aina terveysriski tukosvaaran vuoksi.

Vierailija
74/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

krak kirjoitti:

kerro se naisellesi ja pyydä häntä kertomaan se lääkärilleen, joka lyhentää langat.

Vierailija
75/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa onko huono verenkierto jaloissa tukosriski? Varpaat jäässä kesää talvea

Vierailija
76/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarma ehkäisy

Sehän ei ole sitten sen kumin vaan käyttäjän vika.

Voihan sen noinkin ajatella, mutta jos käyttäjävirheen riski on suuri niin tuote ei ehkä ole kaikista paras mahdollinen. Lisäksi riski on sama jokaisella käyttökerralla ja kumi voi myös hajota käytön aikana, vaikka sen saisikin oikein puettua päälle. Kondomia käytettäessä 2-3 naista sadasta tulee vuodessa raskaaksi, vaikka kuinka käyttäisi oikein. Tuo on aika paljon enemmän, mitä hormonipohjaisilla ehkäisymenetelmillä tai kuparikierukalla. En silti sano että kumi on huono, se vain ei ole mielestäni riittävän luotettava.

Vierailija
77/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi!

Vierailija
78/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhdellä tutullani oli runsaat kuukautiset ja hän sai kohdunpoiston ihan sillä perusteella. Ei halunnut ottaa kierukkaa, eikä halunnut käyttää vuotoa hillitseviä lääkkeitä, koska niissä oli kohonnut veritulppariski. 

Minulla sama tilanne eikä kohdunpoistoa sallittu. Jännää, miten tämä vaihtelee eri henkilöiden kohdalla.

Vierailija
79/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ilahduttaa nämä, jotka tietävät aina paremmin kuin alansa ammattilaiset: "minä haluan niin onhan ne saatava!".

Ihan vähintäänkin kunnioittaisin sen lääkärin ammattitaitoa sen verran, että keskustelisin hänen kanssaan miksi hänestä jokin muu vaihtoehto olisi parempi, ja mikä minua siinä huolettaa.

Minuun sattui lääkärin ottama pipelle-näyte niin hirvittävästi, että ikipäivänä en suostu kierukan laittoon. Sellainen ammattitaito oli sillä lääkärillä, joka otti näytteen ja joka kierukkaa puoliväkisin "suositteli" vielä puhelimitsekin. 

Vierailija
80/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan saa pois myös vaikka puoliso jos haluaa kotona ottaa sen pois🙄 .

Voi hyvää päivää tätä tietämystä.

No joo, kyllähän ennen muinoin on aborttejakin tehty ihan vaan takakujalla. Että sillä perusteella, kuka tahansa voi ilman mitään osaamista nykäistä tavaraa kohdun sisältä pois, eikä naisen käy kuinkaan. 

Mitenhän kävisi, pyörtyisikö nainen kivusta heti vai viiden sekunnin päästä. 

Alleviivaan vielä että kierukka ei ole sama kuin vaikkapa pessaari. Kierukka on kohdussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä