Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja sanoi, että lääkäri varmasti suosittelee hormonikierukka minipillereiden sijaan koska mulla on ylipainoa

Minipilleri
31.08.2023 |

Mä sanoin kuitenkin, että en halua kierukkaa ja terkkari tämän kirjasi lääkärille tiedoksi ja laittoi reseptipyynnön minipillereihin. Aurallinen migreeni sulkee pois vaihtoehtoja.

Eihän lääkäri voi mua pakottaa hormonikierukkaan vaan pillerit haluan niin ne on saatava. Tiedostan kyllä, että ehkäisyteho voi olla huonompi ylipainon vuoksi. Kerroin kyllä terkkarille, että painonpudostus on menossa ja paino onkin tippunut jo reilu 10kg. Paljon toki on vielä pudotettavaa.

Toivottavasti saan reseptin koska menkat alkaa ensi viikolla ja silloin pitää minipillerit aloittaa.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua kierukkaa? Itselleni hormonikierukka ei sopinut, mutta kuparikierukka on huippu kapistus. Toinen kierukka jo menossa.

Vierailija
2/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kierukkaa? Itselleni hormonikierukka ei sopinut, mutta kuparikierukka on huippu kapistus. Toinen kierukka jo menossa.

No pelkona just tuo, että ei sovi ja sitten sitä ei saakaan noin vain pois. Lisäksi jos haluaakin yrittää raskautta, niin pillerit voi lopettaa nopeasti. Kuparikierukassa omat haittavaikutuksensa. 

Mulla oli joskus ehkäisyrengas ja se aiheutti ylimääräisiä vuotoja ja lopulta alavatsakipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on omakannassa pilleriresepti. :)

Vierailija
4/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pelkona just tuo, että ei sovi ja sitten sitä ei saakaan noin vain pois. Lisäksi jos haluaakin yrittää raskautta, niin pillerit voi lopettaa nopeasti. Kuparikierukassa omat haittavaikutuksensa. 

Mulla oli joskus ehkäisyrengas ja se aiheutti ylimääräisiä vuotoja ja lopulta alavatsakipuja.

Kierukan voi poistaa ihan ensiavussakin jos siitä on jotain harmia. 

Vierailija
5/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan eivät ensiavussa poista ylimääräisten vuotojen ja kipujen takia, jos eivuoda kuin seula tai taju mene kipujen vuoksi.

Vierailija
6/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan saa pois myös vaikka puoliso jos haluaa kotona ottaa sen pois🙄 ylipäätään kemialliset hormonit oli ne sitten pillerit tai kierukka ei tee keholle hyvää.

Vierailija
7/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan eivät ensiavussa poista ylimääräisten vuotojen ja kipujen takia, jos eivuoda kuin seula tai taju mene kipujen vuoksi.

Minulta poistettiin ensiavussa kierukka kipujen takia, kävin silti vielä gynellä tarkastuksessa. ei lähtenyt taju, eli älä viitsi liioitella asioita.

Vierailija
8/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaiden kuukautisen vuoksi julkisella lääkäri määräsi niiden hoidoksi hormonikierukan, sain sen sitten ilmaiseksi, kun se lääkärin määräämään hoitoon kuului. minipillereistä ja horominikierukasta keskustelin lääkärin kanssa ja itse valitsin sen hormonikierukan siksi, että minipillerit vaikuttavat koko kehoon, hormonikierukka vain kohtuun (koin, että hormonikierukka on sen puolesta luonnonmukaisempi ratkaisu vaikkei se mikään luonnonmukainen sinällään ole, mutta enpä olisi jaksanut sitten niitä niagaran putouksiakaan kerran kuukaudessa)

aurallisen migreenin vuoksi en minäkään saa yhdistelmäpillereitä enää käyttää

toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen hormonikierukkaan ja ehkäisykin hoituu sitten samalla eikä tarvitse muistaa pillereiden tarkkaa napsimista tai jännittää, että onkohan hyvä teho, kun tänään oli ripulia ja eilen oksetti jne. jne.

onnea minipillerikokeilull!

Vierailija
9/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en nyt suosittelisi kuitenkaan omatoimista poistamista. Siinä toimenpiteessäkin voi käydä kaikenlaisia havereita

Vierailija
10/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan kun lopetin pillereiden käytön (olin käyttänyt vuosia), niin eipä sitten oma kuukautiskierto käynnistynytkään ollenkaan. julkisella piti odotella vuosi kuukautisten mahdollista alkamista ennenkuin tuli lähete naistentauien polille tutkimuksiin, josta sitten reseptit mukaan kuukautisten käynnistämiseksi.

kun sitten käytin kierukkaa (kuparikierukka oli), niin ei ollut mitään ongelmia kierron käynnistymisen kanssa kierukan poiston jälkeen.  (sehän ei olekaan hormonaalinen ehkäisy)

hormonikierukan poistamisen vaikutuksista en osaa sanoa mitään, kun nyt ei ole suunnitelmissa lasta eikä sen poistamista.

Vierailija
11/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit sopivat myös ylipainoisille miehille.

Vierailija
12/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenellä on hormoonikierrukka: tunnetko sen itse seksin aikana tai muuten? Loppuiko kuukautiset tai kuukautiskivut? Jos on kuukautiset ja aikaisemmin ollut koviakipuja, niin joudutko kierrukan kans käyttämään särkylääkkeitä? Itsella voimakkaasti taaksepäinkallistunut kohtu ja endometrioosi. Aihe kiinnostaa

Vierailija
13/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Terolut 10pv kk. En uskaltanut ottaa Primolutia. Aurallinen migr. taipumus ja vakuuttelivat että voi käyttää Teroa. Mutta mulla se ei ole ehkäisyyn vaan vuotohäiriöt olivat keski-iässä, en tiedä edes ehkäiseekö se mitään. 

Vierailija
14/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Terolut 10pv kk. En uskaltanut ottaa Primolutia. Aurallinen migr. taipumus ja vakuuttelivat että voi käyttää Teroa. Mutta mulla se ei ole ehkäisyyn vaan vuotohäiriöt olivat keski-iässä, en tiedä edes ehkäiseekö se mitään. 

ei, terolut ei ehkäise raskautta.

Vierailija
15/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ilahduttaa nämä, jotka tietävät aina paremmin kuin alansa ammattilaiset: "minä haluan niin onhan ne saatava!".

Ihan vähintäänkin kunnioittaisin sen lääkärin ammattitaitoa sen verran, että keskustelisin hänen kanssaan miksi hänestä jokin muu vaihtoehto olisi parempi, ja mikä minua siinä huolettaa.

Vierailija
16/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kuparikierukan laitto. En ole uskaltanut vaihtaa niihin, koska kipu pelottaa. Tiedän, olen ihan nössö, mutta kärsin myös piikki pelosta, kaikki kirurginen pelottaa.

Vierailija
17/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.

Vierailija
18/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat tunkea kehoosi enemmän hormoneita kuin on pakko ja vieläpä niin, että niiden teho ei välttämättä ole riittävä? Sääli tulevia sikiöitä kun äitinsä on kehno.

Vierailija
19/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipilleri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ehkäisyissä on omat juttunsa, jos haluat minipillerit niin ok mutta kannattaa punnita tilannetta, jos ehkäisyteho lääkärin mukaan on kohdallasi alentunut. Kierukan saa kyllä pois varsin kohtuullisella aikataululla, jos se ei sovi tai raskaus alkaa houkutella. Ihan terveyskeskuslääkäri voi sen poistaa useimmissa tapauksissa. Itsellä kuparikierukka ja niitä peloteltuja haittoja en ole kokenut (vain minun kokemukseni, huom!).

Vierailija
20/97 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisia kierukoita yleensäkään käytetään? Kondomi käyttöön, helppo kantaa mukana ja laittaa paikoilleen ennen seksiä. Ei aiheuta oireita.

Esim. hormonikierukka auttaa myös runsaisiin kuukautisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän