Eilisen Turun keskustan puukotuksen uhri valikoitui sattumanvaraisesti. Linkki
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1e378ddc-8a98-4729-9a17-d6e296546ba1
Eli täysin sattumanvaraisesti uhri Turun vähätorilla. Onnekseen ei kuollut.
En tiedä eikä poliisi tiedä motiivia, mutta sanoisin, että mt-ongelmaisille pitäisi saada takaisin pitkät hoidot laitospaikoissa. Ne purettiin jotain 20 vuotta sitten.
Avohoito ei toimi.
Kommentit (46)
Tilateeseen puuttunut ja tekijää pidellyt pitää nostaa esiin. On sankari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sen käsityksen että ko. alueella tykätään tehdä paljonkin huumekauppoja ja taitavat siellä piripäät ym. viihtyä varsin hyvin. Voi olla kamoissaan ja psykooseissaan ollu tämä puukkojunkkari.
En oikein usko. Missä siinä olisi sellainen paikka? Vilkas alue ja avoin, ei siinä ole oikein mitään paikkaa nisteille.
Ihmiset eivät kiinnitä huomiota muutenkaan mitä ympärillä tapahtuu joten siinäkin voi hyvin nistit kohdata toisensa ja huumekauppa voi olla hyvinkin nopea ja huomaamaton tapahtuma ettei sitä välttämättä edes hoksais jos ei olis jotenkin perillä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa voi muuta syytä olla kuin psykoosi. Voi olla huumepsykoosikin.
Vaaralliset potilaat pitää saada pois kaduilta.
Kannabispsykoosissa ne tekee kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa voi muuta syytä olla kuin psykoosi. Voi olla huumepsykoosikin.
Vaaralliset potilaat pitää saada pois kaduilta.
Kannabispsykoosissa ne tekee kaikenlaista.
Jos saisi paremmin lääkkeitä ahdistukseen, se ehkä vähentäisi laittomien aineiden käyttöä.
Olen vasta nyt yli 30 vuotta nuoruuteni jälkeen ymmärtänyt rohkaisuryypyt miehillä ennen tanssiin hakemista. Ennen pidin nolona. He olivat myös tarvinnut rauhoittavaa lääkettä. Onhan se kamalan jännittävää yrittää iskeä naisia ja etsiä tulevaa elämänkumppania. Naisena en ymmärtänyt.
Piikkien vaihtopiste sijaitsee siinä Aninkaistenkadulla, mistä nistit valuu jokea kohti. Vuosikausiahan ne siellä on törttöillyt ja poliisi katsoo päältä.
Yhtä hyvin olisi voinut kohdistua lapseen, kun kävi 80-vuotiaankin kimppuun.
Miten estää jatkossa tällaiset. Hyvä, että joku meni väliin.
Eniten ihmetyttää, miksei kukaan mennyt auttamaan tuota sankaria.
Arabin näköinen mies nappasi puukottajan kiinni. Pyysi soittamaan poliisin. Sanoivat, että soita itse.
Kukaan ei mennyt auttamaan maahan lyyhistynyttä 80-vuotiasta. Sankari kokeili pulssin häneltä ennen kuin kävi rikollisen kimppuun.
"Epäilty tekijä on noin 30-vuotias mies" IL
Alkoholi? Miksi 30v huitoo torilla? Vai mikä paikka se lienee.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Terassit oli aivan täynnä ja apua puudettiin terassilla olleilta.
Oli vasta alkuilta ja valoisaa. Eli lapsetkin vielä liikkeellä.
Lapset ei kuulu terasseille.
Vierailija kirjoitti:
Video
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cf718fa6-3305-4dad-b947-0da50f0ee50d
Mies oli Zahidin mukaan sekavassa tilassa ja vaikutti selkeästi olleen päihdeaineiden vaikutuksen alaisena.
– Hän muun muassa käski minua painumaan takaisin omaan maahani, hän kertoo.
Sellainen. Persu.
Vierailija kirjoitti:
Ainut tapa saada hoitoa.
Mistä tiedät, että k.o. narkkari on edes halunnut apua?
Vierailija kirjoitti:
Arabin näköinen mies nappasi puukottajan kiinni. Pyysi soittamaan poliisin. Sanoivat, että soita itse.
Kukaan ei mennyt auttamaan maahan lyyhistynyttä 80-vuotiasta. Sankari kokeili pulssin häneltä ennen kuin kävi rikollisen kimppuun.
Kokemus on opettanut että silloin olet syytettyjen penkillä jos menet väliin.
Tätä kiinniottajaa puolestaan suojaa oikeustoimilta ja somelynkkaukselts väri.
Ukko40 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemus on opettanut että silloin olet syytettyjen penkillä jos menet väliin.
Tätä kiinniottajaa puolestaan suojaa oikeustoimilta ja somelynkkaukselts väri.
Väri suojelee tummaa rikollista, ei sankareita. Zahidia ei olisi mustinkaan ihonväri auttanut, kun huumehörhö pistää puukolla mahaan tai HIV-neulalla käteen.
Huvittavaa taas että m atu halunnut päästä julkisuuteen sankarina joka heittää katuun tyypin vapaaottelutyylillä. Näitä samoja sankareita, siis m atusankareita oli silloin Turun tapauksessakin kuin sieniä sateella joista tehtiin juttu kun m atu halusi. Onhan kamera nyt kanssa päälle ja geelitukka kanssa hyvin ojennuksessa.
Jos taltuttaja olisi ollut joku kaljupää lihapää ei mitään juttua olisi koskaan tehty. Laskelmoitua sontaa. Kerrankin kun juttu on noin päin, niin juttu pitää tietenkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Turku
Vierailija kirjoitti:
Piikkien vaihtopiste sijaitsee siinä Aninkaistenkadulla, mistä nistit valuu jokea kohti. Vuosikausiahan ne siellä on törttöillyt ja poliisi katsoo päältä.
Eijei, huumeiden vapauttaminen ja käyttöhuoneet kohentavat yhteiskuntaa!
t.vihreät
En oikein usko. Missä siinä olisi sellainen paikka? Vilkas alue ja avoin, ei siinä ole oikein mitään paikkaa nisteille.