Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin olla taas samankokoinen kuin parikymppisenä eli 160/48. Miten laihduttaa normaalipainossa?

Vierailija
30.08.2023 |

Kiloja kertynyt salakavalasti 10 vuoden aikana lähes 10 kiloa. Olen nyt 160cm pitkä toki edelleen mutta painoa jo 57kg. Normaalipainoon tämäkin osuu, mutta paremmalta näytin kevyempänä, olen sirorakenteinenkin. Ei ollut mitään terveysongelmia hoikempanakaan, enkä alipainoa tavoittele, vaan tuota normaalipainon rajaa.

En nuorempanakaan "tehnyt mitään" ollakseni hoikka, mutta nyt pitäisi tehdä jotain että pääsisin siihen taas. En tiedä mistä aloittaa! Liikun 3-5 kertaa viikossa, mutta päivät muuten ovat passiivisia etätöissä. Ruokavalio siis on se mihin pitäisi puuttua, mutta kuinka vähän oikein pitäisi syödä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eriasia olla hyvinvoiva kuin hoikka. Monet hyväkuntoiset ei katso painoa, laihoja läskejä on paljon.

Vierailija
2/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut normaalipainon ylärajoilta lähemmäs alarajaa pätkäpaastolla. Aluksi vaati totuttelua, mutta nykyisin on ihan luonteva osa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, sinun pitää kyllä enemmän kasvattaa itseäsi henkisesti. Kypsyä ja aikuistua.

Vierailija
4/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laihduttanut normaalipainon ylärajoilta lähemmäs alarajaa pätkäpaastolla. Aluksi vaati totuttelua, mutta nykyisin on ihan luonteva osa elämää.

Missä ajassa pudotit ja millaisen kilomäärän? Eikö painon putoaminen sitten jatku jo edelleen jatkat samalla tavalla?

Ap

Vierailija
5/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eriasia olla hyvinvoiva kuin hoikka. Monet hyväkuntoiset ei katso painoa, laihoja läskejä on paljon.

On ihan mahdollista olla molempia. Katso vaikka voimistelijoita, tanssijoita, juoksijoita... eikä tosiaan edes ammattilaisia, ihan harrastajatkin ovat hoikkia ja hyväkuntoisia. Itse harrastan voimistelua ja lihaskunto onkin hyvä, mutta läskiä on siinä lihasten päällä liikaa silti.

Ap

Vierailija
6/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, seuraan tätä mielenkiinnosta, koska itsellä samoja ajatuksia. Olin ennen 168cm/52kg, nyt 15v myöhemmin 168cm/60kg. Olen myös sirorakenteinen, en näytä liian laihalta 52 kiloisena, vaan paremmalta kuin nyt.

Vierailija
7/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästäkin. Mulla jokseenkin sama tilanne ja pt kertoi, että nyt yli 40veenä kovatehoinen cardio pitää unohtaa ja siirtyä salitreeniin ja matalatehoiseen liikuntaan, jos haluaa polttaa rasvaa. Käski laskea ainoastaan proteiinit, jota on tultava 120gr/päivä, askeleet joita täytyy tulla 8000 päivässä, salitreenit 4 krt viikkoon ja nousujohteisesti ja unta vähimmissään 7,5h joka yö. Joka viides viikko on tauko salilla. Tällä suunnitelmalla tarkoitus nostaa lihasmassaa useampi kilo ja peruskulutusta jouluun mennessä. Paino voi jopa nousta, mutta sillä ei ole mitään väliä, jos keskikroppa tiivistyy ja aineenvaihdunta paranee.

Vierailija
8/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästäkin. Mulla jokseenkin sama tilanne ja pt kertoi, että nyt yli 40veenä kovatehoinen cardio pitää unohtaa ja siirtyä salitreeniin ja matalatehoiseen liikuntaan, jos haluaa polttaa rasvaa. Käski laskea ainoastaan proteiinit, jota on tultava 120gr/päivä, askeleet joita täytyy tulla 8000 päivässä, salitreenit 4 krt viikkoon ja nousujohteisesti ja unta vähimmissään 7,5h joka yö. Joka viides viikko on tauko salilla. Tällä suunnitelmalla tarkoitus nostaa lihasmassaa useampi kilo ja peruskulutusta jouluun mennessä. Paino voi jopa nousta, mutta sillä ei ole mitään väliä, jos keskikroppa tiivistyy ja aineenvaihdunta paranee.

Ikää on n.30v. Aineenvaihduntahan muuten hidastuu vasta siinä 60v kieppeillä... kyllä ne on elintavat mitkä lihottaa.

Ap

Vierailija
9/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ala paastoamaan tai muutenkaan millekään laihdutuskuurille. Sellainen sekoittaa helposti elimistön nälänsäätelyn niin, että se ei enää osaa kertoa oikein milloin ja minkä verran ruokaa tarvitaan. Väitän, että monen ihmisen ylipainon juuret juontavat osin turhaan laihduttamiseen silloin, kun paino oli vielä normaali mutta ei jossain kuvitteellisissa ihannemitoissa.

Ruokaa ei varsinkaan normaalipainoisen kannata vähentää, koostumusta voi parantaa jos parantamisen varaa on. Täydellisyyttä ei siinäkään kannata tavoitella, ettei iske uupumus liiaksi arkea rajoittavaan ruokavalioon. Limujen ja alkoholijuomien käyttöä kannattaa vähentää, jos niitä kuluu liikaa.

Ennen kaikkea muista maltti. Kestävät muutokset ovat sellaisia, jotka eivät vaadi kohtuuttomasti arjessa. Sellaisten muutosten vaikutus painoon näkyy hitaasti, mutta niin kuuluukin olla. Terveellinen laihtumisnopeus on korkeintaan 1-2 kiloa kuukaudessa.

Jokaisella laihdutusta miettivällä on intoa vaikka minkälaisiin muutoksiin muutaman kuukauden tai jopa vuoden ajan, mutta juuri kellään normaalilla ihmisellä alun into ei kestä loppuikää. Siksi on turha tehdä isoja ja paljon rajoittavia muutoksia - ne jäävät lyhytaikaisiksi, ja niin jäävät myös vaikutukset.

Vierailija
10/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet vasta 30? Tuosta se vasta kuule alkaa.

Painoin itse 20vuotiaana myös 48, mutta pituutta mulla on 169.

Sinun iässä 51 kg, nyt 47-vuotiaana painan 59 kg ja näytän hyvältä.

Lapset aikuisia.

Vierailija
11/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina 10 vuotta ja 10 kiloa.

Eli olet ihan perus.

40-vuotispäivänäsi painat jo lähes 70. Ehkä se 57 +10.

Eli paksuhko..koska olet lyhyt.

Vierailija
12/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutan sinulle, että jokainen vuosi 30-50 välillä lihavoittaa edellistä todennäköisesmmi , siksipä suomalaisnaisten keskipainokin on aina sitä enemmäm kuin ikää

Se alkaa taittua vasta 60-60 välillä mutta sitä ennen mitä vanhempi ja kevyempi olet, sen harvinaisempaa se tavallaan on

Vierailija
13/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäköisesti kaikki vähäisetkin lihakset lähtee jos laihdutat normaalipainon alarajalle.

Keskity rasvanpolttoon ja terveelliseen ruokavalioon ja treenaa lihaksia isoilla painoilla samalla.

Vierailija
14/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, seuraan tätä mielenkiinnosta, koska itsellä samoja ajatuksia. Olin ennen 168cm/52kg, nyt 15v myöhemmin 168cm/60kg. Olen myös sirorakenteinen, en näytä liian laihalta 52 kiloisena, vaan paremmalta kuin nyt.

Miksi laihduttaisit normipainosta alipainoiseksi? Vai mitä minä en nyt ymmärtänyt. Eikös alaraja 168 senttiselle ole n.55-54kg?

Vierailija
15/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut istumalla. En käsitä, mistä on kysymys. Aloitin tupakan vähentämisen ja lakon, samalla on tippunut kiloja koko ajan. En ole liikkunut paljoa viimeisen kuukauden aikana. Jokseenkin koosta M olen laihtunut kokoon S. 

Vierailija
16/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hlvetissä voitte painaa noin vähän?

Itse ole 155 cm ja painan 55 ja olen sirorakenteinen ja hoikka.

Vierailija
17/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toimistotyötä, olen 160 cm ja painan 70 kg. Arvioitu kulutukseni on tällä painolla 1750 kcal/vrk. Laihtuakseni minun on syötävä päivittäin noin 1350 kcal. Ap:n mitoissa kulutus on vielä pienempää.

Kun itse aloitin painonpudotuksen noin 90 kilosta, sain syödä 1700 kcal/vrk ja paino putosi. Nyt jumittaa pitkään samassa vaikka edelleen lasken kaikki suupalat. Viimeisen kuukauden aikana on pudonnut enää alle 2 kg, kun keväällä vielä parhaimmillaan putosi yli 3 kg/kk.

Olen itsekin nuorempana ollut 160/48 ja minulla oli siinä painossa heikko olo. 52 kg oli parempi ja 54 kg vielä ok. Nyt on tavoitteena, että paino alkaa viitosella.

Vierailija
18/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä 3-kymppisille ongelmat!

45-vuotiaana olette siltikin tasapaksuja tankkeja. 45-vuotias nainen painaa keskimäärin 77 kg. Ja pituutta alle 165.

Vierailija
19/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ikänne myös. Se tärkeää

Niin tutkimuksisssakin aina pitää ikä mainita.

Aina.

Jopa kuntotestissä ikä on tärkein.

Kun 30v ja 46v juoksee saman matkan yhtä nopeaa, on vanhemmalla parempi kunto. Muistakaapa tämä.

Vierailija
20/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana, kala ja kasvis painotteinen ruokavalio. Pienet annoskoot. Ei sokeria eikä nopeita hiilihydraatteja hirveästi. Noilla eväillä onnistuu.