Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin olla taas samankokoinen kuin parikymppisenä eli 160/48. Miten laihduttaa normaalipainossa?

Vierailija
30.08.2023 |

Kiloja kertynyt salakavalasti 10 vuoden aikana lähes 10 kiloa. Olen nyt 160cm pitkä toki edelleen mutta painoa jo 57kg. Normaalipainoon tämäkin osuu, mutta paremmalta näytin kevyempänä, olen sirorakenteinenkin. Ei ollut mitään terveysongelmia hoikempanakaan, enkä alipainoa tavoittele, vaan tuota normaalipainon rajaa.

En nuorempanakaan "tehnyt mitään" ollakseni hoikka, mutta nyt pitäisi tehdä jotain että pääsisin siihen taas. En tiedä mistä aloittaa! Liikun 3-5 kertaa viikossa, mutta päivät muuten ovat passiivisia etätöissä. Ruokavalio siis on se mihin pitäisi puuttua, mutta kuinka vähän oikein pitäisi syödä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulee ja mitä vähemmän on pudotettavaa, sitä tiukemmassa ne kilot ovat. Epätoivoisesti yritän täällä viittä kiloa pudottaa, 71 v, 160 cm ja 64 kg. Tiukassa on, vaikka kaikki konstit ja keinot tiedossa. Enempää en edes halua pudottaa. Se mikä paino kenelläkin näyttää hyvältä, vaihtelee tyypin mukaan paljon. Itse olisin aivan järkyttävän näköinen ja liian laiha, jos painaisin alle 50 kg.

Noin vanhan ei kuulu laihduttaa. Se on terveydelle vaarallista. Sinun massa tippuu kuitenkin koko ajan. Nyt tarvitset nuo kilosi suojaksi!!

Vierailija
42/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssija ja voimistelija on eriasia kuin laiha ilman lihasmassaa mitä näkee paljon.

No tottahan toki. Mutta eihän se ollut pointti ollenkaan... on täysin mahdollista olla hoikka ja hyväkuntoinen. Se olisi tavoitteena minullakin. Nyt olen vain hyväkuntoinen.

Ap

Tanakkuutta on turha selitellä lihaksilla, olet minun mielestäni oikeassa. MUTTA ehkä sun kannattaa silti ottaa huomioon tuota painoa tavoitellessasi, että silloin et harrastanut liikuntaa ja nyt olet harrastanut (vuosia?). Eli olisi järkevämpää pitää tavoitteena samoja mittoja eikä samaa painoa. Lisäksi "turhat" laihdutuskuurit ovat useilla suuren ylipainon tai ahmimishäiriön alkusysäys, kai tiesit sen?

Harrastin silloinkin liikuntaa jonkin verran, mutta todennäköisesti lihasmassaa ei ollut yhtä paljon kuin nyt. Eikä minulla mitkään jättimäiset lihakset ole tälläkään hetkellä, kertyneet kilot ovat kuitenkin enemmän rasvaa kuin lihasta, säännöllistä liikuntaa olen harrastanut vuoden, en vuosia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itselleni tavoitteeksi, ensi vuonna painaisin saman vertan kuin 20 vuotiaana. 180cm ja 89kg - olin silloin melkoisen laihassa kunnossa.

Vierailija
44/45 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästäkin. Mulla jokseenkin sama tilanne ja pt kertoi, että nyt yli 40veenä kovatehoinen cardio pitää unohtaa ja siirtyä salitreeniin ja matalatehoiseen liikuntaan, jos haluaa polttaa rasvaa. Käski laskea ainoastaan proteiinit, jota on tultava 120gr/päivä, askeleet joita täytyy tulla 8000 päivässä, salitreenit 4 krt viikkoon ja nousujohteisesti ja unta vähimmissään 7,5h joka yö. Joka viides viikko on tauko salilla. Tällä suunnitelmalla tarkoitus nostaa lihasmassaa useampi kilo ja peruskulutusta jouluun mennessä. Paino voi jopa nousta, mutta sillä ei ole mitään väliä, jos keskikroppa tiivistyy ja aineenvaihdunta paranee.

Ikää on n.30v. Aineenvaihduntahan muuten hidastuu vasta siinä 60v kieppeillä... kyllä ne on elintavat mitkä lihottaa.

Ap

Jaa. Mulle on kerrottu, että lihasmassa alkaa vähemään 35veenä ja kun ensimmäisetkään aikaiset vaihdevuosioireet alkavat, ovat hormonaaliset muutokset jo vaikuttaneet heikentävästi aineenvaihduntaan. Että ihan eri tiedot oon saanut, hassua että useampi terveysalan ammattilainen on sanonut samat väärät tiedot.

Vierailija
45/45 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, liiku enemmän!