Ikisinkkunaiset eivät ole valmiita tekemään minkäänlaisia kompromisseja parisuhteessa
Heidän näkymys parisuhteesta on sellainen, että nainen jatkaa täysin samanlaista elämäntyyliä kuin ollessaan sinkkuja, mutta mies vain rahoittaa osan naisen menoista. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut luettuani tätä palstaa.
Kommentit (278)
luuletko että miehet sitten lukevat näitä tai noteeraavat suhe tragedioitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Miksei miehille sitten kelpaa meikkaamaton ja nukkavieruissa vaatteissa viihtyvä nainen? Itse te sen valinnan teette, naisen ulkonäköön käyttämä rahamäärä selviää yhdellä vilkaisulla.
Hyvältä näyttäminen on taitolaji. Ei siihen paljoa rahaa vaadita.
Eli sinä olet se palstan mies,joka linkitti Elsa Hoskin kuvan,kun kysyttiin,miltä näyttää söpö naapurintyttö. Elsa Hosk oli kuvassa kivasti toppatakki päällä kivassa pakkassäässä ja näytti aamukasteen raikkaalta. Semmoiselta luonnonkauniilta,hiukset pehmeästi pörrölöä. Siihen ei tarvitse kuin laittaa vaatteet päälle ja kävellä pirteä lenkki pakkassäässä. Eikö niin.
Paitsi Elsa on huippumalli, Victorias Secret malli. Tuommoinen fysiikka eli pituus vartalon malli,kasvojen luusto ja hiukset on ehkä 1/100 000 0. Ja se kuva: kuvaa on otettu kokp päivä, vaatteet ovat huippukalliita designervaatteita, ennen kuvaa on meikattu ja hiuksia laitettu muutama tunti. Ja kuva on vielä stailattu.
Että sinäkin voit näyttää Henry Cavillilta, se on vain taitolaji.Mikä on sinun tekosyysi olla näyttämättä?
En tiedä, kuka on Elsa Hosk, mutta sen verran on naisista kokemusta, että tiedän asian olevan näin. Markettimeikit ja kirppisvaatteet riittävät, kun on kykyä ja tyylitajua. Rumat toki voivat joutua turvautumaan ihan kirurgiaankin.
A. En käytä meikkejä ollenkaan.
B. En osta kirpputoreilta. Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa tuhlata aikaani kirppareilla. On ihan sattumaa, löytyykö sieltä mitään vai ei. Siksi en koskaan edes mene kirppareille.
C. En mene kirurgille.
Nyt minä olen tietysti mielestäsi hankala läski feministi, kun en hypi pillisi mukaan.
En tiedä sinusta mitään, eikä minulla ole sinusta mitään mielipidettä. Olet minulle täysin tuntematon ja yhdentekevä.
Voitkin jatkaa elämääsi haisevan kindermunan kanssa. Varo päälle kaatuvia jätekasoja.
Miksi olet näin vihainen, ja miksi suuntaat vihasi johonkun tuntemattomaan ruudun toisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän kiinnostava nainen, sitä enemmän hänellä on yleensä vaatimuksia miehelle. Hämmästyttävää kyllä, mitä paremman näköinen nainen, sitä vähemmän on itseasiassa vaatimuksia miehelle. Heillä on yleensä miehistä positiivisempia kokemuksia, kuin rumilla naisilla.
Itse asiassa rumalla naisella on luultavasti kauniiseen verrattuna paljon vähemmän vaatimuksia (etenkin niitä poskettoman röyhkeitä sellaisia) mutta miehelle ne vähätkin vaatimukset tuntuu kohtuuttomilta, kun niiden asettaja on ruma nainen. Kauniin naisen ikävä käytös ja tossuttava asenne sen sijaan menee kuin vesi hanhen selästä tai nähdään jopa ihanan luonteikkaana käytöksenä. Miehillä itselläkin on isommat vaatimukset rumille naisille ja ihan jo näiden vaatimusten noudattamatta jättäminen nähdään naisen hankalana luonteenpiirteenä samalla, kun kauniille naisille vastaavia vaatimuksia ei edes esitettäisi.
Ruma nainen kun nähdään ikään kuin hyyryläisenä tässä maailmassa ja hänen on osoitettava kiitollisuutta koko yhteiskunnalle, mutta etenkin hänet huolineelle miehelle ahkeruudella, nöyryydellä ja säyseydellä. Kauniille naiselle sen sijaan mies itse osoittaa vastaavaa kiitollisuutta.
Me rumat naiset kyllä nähdään teidän lävitse, miehet, me tunnetaan teidät paljon kauniita naisia paremmin. Laskette filtterinne niin usein meidän seurassa kun unohdatte että me ollaan olemassa
Ei, vaan miehet kohtelevat näitä megabeibejä paremmin. Muistan siinä Sofian salaisuudet ohjelmassa kun se Sofia taisi pitää jotkut bileet jossain missälie, ja jonne se oli kutsunut ystäviään. Se sen silloinen mies, Stefan kiltisti kanteli Sofian käsilaukkua, ja kulki sen perässä, kun Sofia minglasi ystävien kanssa. Ei kukaan mies, vaikka ei olisi Stefan, suostuisi tuommoiseen, jos muija on tavallisen näköinen tai ruma. Niihin mies, tyytyy, kun ei saa " patempaa", ja kohtelukin on sen mukaista. Ruma saa olla onnellinen, kun pimpsaa kuka tahansa mies vonkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Et taida tuntea kovin montaa naista?
Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.
Kuka mies, sinä? Oletko oman elämäsi objekti vai miksi et osaa sanoa, että peli seis?
Oletus on, että kaikki muutkin naiset ovat samanlaisia. Jos vaihtaa toiseen naiseen, sama ruljanssi on kuitenkin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta on perinteisesti odotettu aina yhteiselämässä suurempaa joustoa kuin miehiltä. Myös lapsesta asti kasvatuksessa tytöiltä on odotettu enemmän huomaavaisuutta ja joustamista, kiltteyttä ja toisen edelle laittamista. Tämä näkyy vieläkin. On varmasti totta, että tämä epäsuhta yleisen tasa-arvon lisäännyttyä on jo vähän tasoittumaan päin. Miesten on vaikea luopua epätasa-arvoisista etuoikeuksistaan ja asenteistaan. Siki taas tällainen valitus.
No ei ole mitenkään erityisesti tasoittumassa. Esimerkiksi miehistä vain 10 prosenttia pitää edes vanhempainvapaan.
Ei tasa-arvo juurikaan ole lisääntynyt viimeisen 40-50 vuoden aikana. Ei ihme että naiset ovat vihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet rahoittaa? Mitä ne rahoittaa? Omat kumppanini ovat ainakin pitäneet huolen, että kaikki menee tasan puoliksi.
Ap taitaa puhua niistä top 1% naisista, joille kaikki drinkeistä autoihin tulee ilmaiseksi ihailijoilta
Kysymys on muustakin kuin rahasta. Jos nainen käy sinkkuna joka päivä kahvilassa ja 4 kertaa viikossa ravintolassa syömässä. Mies esimerkiksi käy 4 kertaa viikossa kaljalla. Kun he ryhtyvät parisuhteeseen, ei tuollaista elämäntyyliä voi enää jatkaa. Molempien on pakko karsia menojaan.
Kuka käy lähes joka päivä kahvilassa, ja monta kertaa viikossa ravintolassa, syömässä tai kaljalla? Joku teinipissistasolla oleva? Todella pieni prosentti ihmisistä elää noin. Aniharva urbaani ostareiden ja kahviloiden lähellä elävä isossa kaupungissa asuva erittäin hyvätuloinen (pienituloisella ei ole rahaa tuollaiseen) viitsii haaskata aikaa ja rahaa kahviloissa istumiseen. Työpaikkalounas on sitten asia erikseen, ja harva raaskii siitäkään maksaa joka päivä.
En tunne yhtään ainoaa ihmistä, joka istuskelisi kahviloissa, ei aikuisilla ole aikaa ja motivaatiota sellaiseen. Pari kertaa vuodessa, jos tapaa jotain ystävää harvemmin. Eikä mun tuttavapiirissä ihmiset ole pienituloisia/ köyhiä.
Mikä raivokas purkaus. Anna nyt ihmisten käydä kahviloissa jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan sinkkunaisten terveys, onnellisuus ja elämänlaatu on parhain, sinkkumiesten taas huonoin. Sinkkunaisten jälkeen onnellisempia ja terveimpiä ovat parisuhteessa olevat miehet.
Kyllä minäkin naisena mielelläni olisin parisuhteessa, jos toinen maksaisi puolet, tekisi kaiken metatyön, suurimman osan kotitöistä, ja pitäisi huolen, että syön terveellisesti, liikun ja pidän itsestäni huolta. Lisäksi pesisi pyykin ja laittaisi ruuan, jos minä en niihin kykenisi. Maksaisi laskut, ja jääkaappi olisi aina täynnä ruokaa.
Unohdit ilmaisen terapiapalvelun ja koutsaamisen, tsempittäjän ja tukihenkilön. Sairaanhoitopalvelut kun on kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.
Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.
Sitten kun ei osta niitä vaatteita, ei meikkejä eikä kiinnosta sisustaminen millään tavalla niin mies valittaa ulkonäöstä ja siitä että mikset sä sisusta kun olet nainen, täällä on ikävän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.
Sitten kun ei osta niitä vaatteita, ei meikkejä eikä kiinnosta sisustaminen millään tavalla niin mies valittaa ulkonäöstä ja siitä että mikset sä sisusta kun olet nainen, täällä on ikävän näköistä.
Sisustamisen puutteesta tuskin yksikään mies välittää vaan päinvastoin on tyytyväinen, ettei rahaa kulu turhuuksiin. Meikissä riittää minimimäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan edellisen vastauksen. Et taida tuntea kovin montaa naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies niin reppana, ettei uskalla kieltäytyä naisen elämän rahoittamisesta?
Tuo on mies semmoinen reppana, että jos se naisen saa kus...parisuhteeseen, niin se on niin harvinaista ja ihmeellistä, ja mies tietää, että uutta on niin vaikea saada, että mies vaikka maksaa, että nainen on hänen kanssaan
Mutku minulle kelpaa vain huippukauniit naiset. Mistä löytää todella kauniin naisen, joka käyttää rahaa järkevästi eikä mene miehen lompakolle?
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna haluaisin tietää, miksi ihmeessä minun pitäisi ryhtyä parisuhteeseen, jos se heikentää elämänlaatuani. En minä halua tehdä kompromisseja elämässäni, sillä se on hyvää sellaisenaan. Jos haluaisin parisuhteen, en olisi ikisinkku alunperinkään.
Aivan sama mulla ja erittäin hyvin kommentoitu. Täytyy olla aika kova elämänlaadun nousu, että enää suhteeseen miehen kanssa ryhdyn.
Olin about kolme vuotta suhteessa josta asuin yhdessä miehen kanssa about puolet. Oltiin kihloissakin.
Ei ikinä enää.
Parisuhteen täytyy nostaa elämänlaatua todella paljon että siihen kannattaa sitoutua. Kädenlämpöinen lempi ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti naimisissa ja mulla on hyvä mies.
Silti näen selkeästi, miksi yhä useampi nainen jää sinkuksi omasta tahdostaan.
Oma mieheni tekee paljon sellaisia juttuja, joita ei varmastikaan edes itse tiedosta- sotkee, jättää kaiken lojumaan eikä kykene ottamaan koppia jutuista jotka 99% naisista tajuaa sanattomastikin. On tosi raskasta aina pyytää erikseen että voisitko viedä/tehdä/muistaa, ja väsyttävää riidellä aina samoista jutuista. Miehet usein heittäytyvät ikäänkuin lapsen asemaan kodin suhteen, ja toisaalta loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten, jos eivät saa tehdä asioita just omalla erikoisella tavallaan.
Esimerkki: lapselle on tulossa yökylään kavereita, mies tietää tästä. Olen sanonut että sitä ennen pitää tehdä kotityö x, joka on miehen vastuulla. Mies on että juujuu, kyllä hän tekee. Päivää ennen yökyläilyä kysyn, onko homma x jo hoidettu? No arvatkaa, onko. Pyydän tekemään, mies harmistuu kun ei saa vitkutella asian kanssa loputtomiin (en puutu itse tapaan jolla sen tekee). Sitten tekee ja kiukuttelee.
Minä teen meillä 90% kotitöistä ihan omasta tahdostani. Mies ei saa tehtyä loppua 10% ajallaan, vaan keskittyy pelkästään itseään kiinnostaviin juttuihin. Ei myöskään löydä luontevaa rutiinia niihin, vaan saan huomautella ja pyytää. Jostain syystä sama mies tekee työtä, jossa oman työpisteen pitäminen siistinä on vaatimus, eikä siinä ole mitään ongelmia.
Ps. Tähän on turha tulla viisastelemaan että ei oo pakko siivota tai järjestää lapselle yökyläilyjä. Miesten ratkaisu aika usein on se omaa napaansa lähinnä oleva, mutta se ei aina ole se paras tai reiluin.
Näinpä. Mutta ihmeekseni tunnen pariskunnan jossa mies on naista tarkempi siivousasioissa. Ja en edes pysty kirjoittamaan sitä kiroilun määrää mitä tulee, kun hän on täysin kyrpiintynyt vallitsevaan epäsiisteyteen.
Koska kyseessä on ikisinkku, niin eihän mitään parisuhdetta ole eikä tarvitse tehdä kompromisseja. Ja sinkkunaisena pystyn elättämään itseni ja maksamaan kaikki laskuni ilman mitään ns. elättäjää. Harrastuksia ja lemmikkejäkin on ja rahaa on kohtuullisesti kertynyt sijoituksiin. Hyväpalkkainen työ it-puolella tiiminvetäjänä.
Miksi pitäisi ottaa elätettäväksi joku ja tehdä niitä kompromisseja?
Kaikki sotkuisimmat näkemäni asunnot ovat olleet yksin asuvien naisten koteja.
Ei tarvitse tehdä kompromisseja, kun on ikisinkku. Tilanne muuttuu silloin, kun sinkkuus vaihtuu parisuhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ruokakustannukset pienenivät huomattavasti eron jälkeen. Ukko söi kuin hevonen ja kaikki maksettiin puoliksi.
Tämä! Ja nainen maksaa yleensä ne käyttökulut,kuten ruuan,sähkön,veden ja lasten menot,ja mies kiinteän omaisuuden, ja kerryttää samalla varallisuuttaan.
VMP! Minä olen ollut aina maksumiehenä jokaisessa parisuhteessani. Velkaa minulle on kertynyt kuusinumeroinen summa, kun naiset ovat päässeet vaatimustensa aiheuttamista seurauksista kuin koira veräjästä.
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseessä on ikisinkku, niin eihän mitään parisuhdetta ole eikä tarvitse tehdä kompromisseja. Ja sinkkunaisena pystyn elättämään itseni ja maksamaan kaikki laskuni ilman mitään ns. elättäjää. Harrastuksia ja lemmikkejäkin on ja rahaa on kohtuullisesti kertynyt sijoituksiin. Hyväpalkkainen työ it-puolella tiiminvetäjänä.
Miksi pitäisi ottaa elätettäväksi joku ja tehdä niitä kompromisseja?
Kirjoitettiin samaan aikaan, minä tosin lyhyemmin. Niin, kenen kanssa niitä kompromisseja nyt tehtäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ruokakustannukset pienenivät huomattavasti eron jälkeen. Ukko söi kuin hevonen ja kaikki maksettiin puoliksi.
Tämä! Ja nainen maksaa yleensä ne käyttökulut,kuten ruuan,sähkön,veden ja lasten menot,ja mies kiinteän omaisuuden, ja kerryttää samalla varallisuuttaan.
VMP! Minä olen ollut aina maksumiehenä jokaisessa parisuhteessani. Velkaa minulle on kertynyt kuusinumeroinen summa, kun naiset ovat päässeet vaatimustensa aiheuttamista seurauksista kuin koira veräjästä.
Ilmeisesti tasapainoiset ihmiset pariutuvat keskenään ja sitten hyväksikäytettävät ja hyväksikäyttäjät (sukupuolet voi olla kummin päin tahansa) keskenään.
Voitkin jatkaa elämääsi haisevan kindermunan kanssa. Varo päälle kaatuvia jätekasoja.