Ikisinkkunaiset eivät ole valmiita tekemään minkäänlaisia kompromisseja parisuhteessa
Heidän näkymys parisuhteesta on sellainen, että nainen jatkaa täysin samanlaista elämäntyyliä kuin ollessaan sinkkuja, mutta mies vain rahoittaa osan naisen menoista. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut luettuani tätä palstaa.
Kommentit (278)
Ei oo tottunut tekemään kompromissejä ja joustamaan. Itse kuitenkin olen hyvin joustava vaikka sinkkuaikaa takana hyvinkin pitkään. Mutta olenkin mies ja vaikuttaakohan tämä asiaan?
Siinäpähän rahoittaa. Mitä se muille kuuluu?
Ikisinkkuna haluaisin tietää, miksi ihmeessä minun pitäisi ryhtyä parisuhteeseen, jos se heikentää elämänlaatuani. En minä halua tehdä kompromisseja elämässäni, sillä se on hyvää sellaisenaan. Jos haluaisin parisuhteen, en olisi ikisinkku alunperinkään.
Vedät johtopäätöksen tämän palstan perusteella...? :D
No minä olen mies enkä myöskään tee lounaspaikan valintaa kummoisempia kompromisseja parisuhteessa. Kumpikin saa hoitaa oman arkensa niin kuin haluaa ja yhdessä tehdään niitä juttuja, joista molemmat nauttivat.
Kun ei kaipaa kakaroita eikä kotileikkejä, parisuhteet ovat automaattisesti paljon parempia. Miksi olet lähtenyt tuollaiseen mukaan?
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Sinkkunaiset käyttäytyy siis kuin miehet, koska juuri tuotahan miehet odottaa parisuhteelta. Että itse elävät kuin sinkku ja omien kulujen kattaminen riittää osallistumiseksi yhteiseen elämään oli perhekoko lopulta mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna haluaisin tietää, miksi ihmeessä minun pitäisi ryhtyä parisuhteeseen, jos se heikentää elämänlaatuani. En minä halua tehdä kompromisseja elämässäni, sillä se on hyvää sellaisenaan. Jos haluaisin parisuhteen, en olisi ikisinkku alunperinkään.
Juu,näin. Naisen onnellisuus,terveys elämänlaatu ja talous heikkenevät parisuhteessa ja kotitöihin köytettävä aika lisääntyy. Nämä on niitä kompromisseja,joita ap ja miehet vaativat ( ikisinkku) naisilta.
Mitä kompromisseja miehet itse tekevät? Sen, että ei voi bylsiä kaikkea vastaantulevaa,jos sellainen mahdollisuus vastaan tulee ja illuusion vapaudesta.
Mies rahoittaa? Tienaan hyvin it-alalta, en tarvitse mitään miestä rahoittamaan. Mutta joo, totta on että aika vähän olen valmis kompromisseja takemään, syystä että olen onnellinen sinkkunakin. Joten miksi ihmeessä tekisin kompromisseja saadakseni parisuhteen, joka ei todennäköisesti mitenkään lisäisi onnellisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Et ole ikinä ollut parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästäkin huolimatta suomalaiset naiset ovat teidän palstan inceleiden mielestä kananpers'rukkaisia rumiluksia. Oivoi. Kannattaa suunnata sinne Aasian ihmemaahan,missä naiset ovat nöyriä ja kauniita ( niin kauan kuin koko suvin elatus maksetaan)
Mun ruokakustannukset pienenivät huomattavasti eron jälkeen. Ukko söi kuin hevonen ja kaikki maksettiin puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että palstan peräkamarin aikamiespoika rahoittaisi? Kun kahvin tarjoaminen naiselle abc:llä= nainen on maksullinen ja lompakkoloinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun ruokakustannukset pienenivät huomattavasti eron jälkeen. Ukko söi kuin hevonen ja kaikki maksettiin puoliksi.
Tämä! Ja nainen maksaa yleensä ne käyttökulut,kuten ruuan,sähkön,veden ja lasten menot,ja mies kiinteän omaisuuden, ja kerryttää samalla varallisuuttaan.
Naisilta on perinteisesti odotettu aina yhteiselämässä suurempaa joustoa kuin miehiltä. Myös lapsesta asti kasvatuksessa tytöiltä on odotettu enemmän huomaavaisuutta ja joustamista, kiltteyttä ja toisen edelle laittamista. Tämä näkyy vieläkin. On varmasti totta, että tämä epäsuhta yleisen tasa-arvon lisäännyttyä on jo vähän tasoittumaan päin. Miesten on vaikea luopua epätasa-arvoisista etuoikeuksistaan ja asenteistaan. Siki taas tällainen valitus.
Mä oon lähdössä edellisestä liitosta. Nuorena avioiduin paineen takia. Opin vasta liiton aikana avioliiton olevan just niin ankeeta mitä vanhemmat naiset antoi ymmärtää. Mies lähtee hakemaan naista sillä ajatuksella että tämä korjaa miehessä ilmenevät puutteet. Lasten jälkeen jatkat miehesi terapioimista samalla kun hoidat muita asioita. Ikisinkku ei tiedä aidan toisella puolella odottavasta helvetistä. Ainoastaan miehelle parisuhde/avioliitto muodostuu lottovoitoksi.
Sama miehillä. Menin suhteeseen päälle kolmekymppinen miehen kanssa, joka ei ollut koskaan asunut yhdessä kumppanin kanssa ja suhteet pääasiassa kuukausien, ei vuosien mittaisia.
Oli vain hänen tapansa tehdä kotityöt, vaikka tietty positiivistahan se on että osaa niitä tehdä. Muutoinkin monessa asiassa aivan suoraan ihmetteli, miten kukaan voi elää muulla tavalla kuin hän itse on aina elänyt. Kompromissien teko tosi hankalaa, ja sen kerran kun jostain on tehnyt kompromissin käyttäytyy niinkuin olisi just luovuttanut munuaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Sama miehillä. Menin suhteeseen päälle kolmekymppinen miehen kanssa, joka ei ollut koskaan asunut yhdessä kumppanin kanssa ja suhteet pääasiassa kuukausien, ei vuosien mittaisia.
Oli vain hänen tapansa tehdä kotityöt, vaikka tietty positiivistahan se on että osaa niitä tehdä. Muutoinkin monessa asiassa aivan suoraan ihmetteli, miten kukaan voi elää muulla tavalla kuin hän itse on aina elänyt. Kompromissien teko tosi hankalaa, ja sen kerran kun jostain on tehnyt kompromissin käyttäytyy niinkuin olisi just luovuttanut munuaisensa.
Kuvailit juuri melko monen miehen asenteen parisuhdetta kohtaan.
niinhän se menee näin some aikana. tosin kuka haluaa somenaisen tai somemiehen kanssa edes seurustella, kun kaikki elämän asiat esitellään netissä? hyi. sellaiset saavatkin olla yksin.