Huippuja sanamuunnoksia vanhempien ihmisten suusta :)
itsellä kuuskymppinen äiti... ja esim. Big Brother = pik präktör...
heeeh ;D
Nyt äkkiseltään ei tuu mieleen..mut paljon niitä on...
Kommentit (259)
Se on vain vanha muoto jota ei enää suositella käytettäväksi.
kasvain=kasvi
myöskin sitteri=setterii
patio=patia
Ärsyttää...äitini puhuu noin." No laitappas se vauva setteriin niin mennään ulos tohon teidän patialle...silläkin naapurin Irmalla on nyt kasvi päässä, voi hyvänen aika...."
fonduekattilaa fondapannuksi
sitteriä setteriksi
emmerdale on emmertale
reptisiili=strepsils
Vuenkorila =Fuengirola (Espanjassa)
martikkeli=matrikkeli
infrakti=infarkti
infulenssa=influenssa
Padanol=Panadol
ja onhan näitä, mutta ei nyt just enempää tule mieleen
Lisäksi sukulaismies:
Kappahalli=KappAhl
Pavian=Fabian
Entäs oletteko kuulleet lämminvesibRoilerista??? :D
Mummulla on omat nimet varmaan jokaiselle Kauniiden&Rohkeiden näyttelijöille. Rooke ja Ritke siellä seikkailee...
Lisäksi Lidl on Litli ja bingo on pinko.
kaunareissa: Macy on Masu
City-market on Kity-market
ja ohjasipa kerran ravintolassa, kun kysyin missä on naisten vessa.
- menet suoraan ja siellä on kaksi ovea. Siinä missä lukee ladies on naisten vessa. (lausutunakin ihan niin kuin kirjoitettu).
: )
Anopilla on kamala " tressi" päällä ja vanhempien naapuri varmistaa, että maito on varmasti " hyylaa" .
isotäitini (rip) kertoi miten Kauniissa ja Rohkeissa Masy sitä ja Torne tätä. Vaan mitäpä tapahtuikaan Ritkelle ja Pokelle...
Anoppini puolestaan pitää bernhardianlaisista koirista...
(nyt 84v) on sanonut jo vuosikausia pizzaa pipsaksi (alkoi kaiketi silloin kun Suomen maassa alettiin ekoja kertoja pizzaa syödä....sekään kun ei loppupeleistä ole kovin kauaa ollut arkipäivää).
Sama mummo saa mun kännykän vastaajaan jätettyä aina parhaat viestit. Viimeisimmässä (toissapäivänä) mummo ensin hengitti pitkään, sitten näppäili (kuului piip-ääniä) ilmeisesti mun numeron uudelleen ja hengitys-äänet jatkuivat....kunnes kuului: " ei sieltä kukaan vastaa" . =)=)
Ihana mummo siis!
Mummo asui silloin jo kirkolla ja sen naapurissa oli toinenkin mummeli. Aina kun se toinen mummeli näki mut niin se tuli hakemaan minut juomaan AFRIKAN kolaa. Kyse oli tietenkin afri-colasta, jota tosin nyt ei enää taideta valmistaa...
Enhän minä uskaltanut ikinä sitä korjata, pieni kun olin. Mut äidille aina jaksoin selittää että taas piti juoda afrikan colaa vaikka se on afri colaa
pressu: ressu
Sri Lanka: Sir Lanka
stressi:tressi
Dr. Phil: tohtori Piil
sitteri:setteri
MacDonalds = MacDounalds
Bilthema= Bilteman
Matkapuhelin oli vanhempieni puheissa tosi pitkään autoradiopuhelin eli arppi! (semmoinenkin verkko on ollut 80-90 luvulla)
Ukki tarjosi meille lapsille aina seksiä eli keksiä (noin 30 v sitten huom!) Puhui sytämmistä ym, ei siis käyttänyt d:tä lainkaan.
Vierailija:
resepti=resätti
professori=rohovessoori
rontgen=rönkteni
potnapekka=potniapekka
Afri-colaa valmistaa Olvi-panimo. Frendi-colaa eivät taida enää tehdä :)
äidilleni idols on idioolis
tsunami on tsombi
anteemi=antenni
spoileri=broileri
erkkeri=enkkeli
Minun lapsuudessani/nuoruudessani Pohjanmaalla puhuttiin " peipisetteristä" .