Huippuja sanamuunnoksia vanhempien ihmisten suusta :)
itsellä kuuskymppinen äiti... ja esim. Big Brother = pik präktör...
heeeh ;D
Nyt äkkiseltään ei tuu mieleen..mut paljon niitä on...
Kommentit (259)
Ei muuten valmisteta enää. Olvi valmisti, mutta lopetti vuosia sitten.
Meillä mummo aikoi tehdä Lahden toupinki kärystä proteesin =)
Vierailija:
kappahalli=kapp ahl
peipi björni= baby born nukke
vavva= vauva
lavvantai= lauantai
infarkti= infrakti
liniauto=linja-auto
ex-kumppani ei osannut sanoa Dharma ja Greg -sarjan nimeä, vaan aina sanoi Karma ja Ked.
et sen autoon ei saa laittaa tarraa... me oltiin äitin kans vähän äimänä et kuka senkin nyt voi kieltää?? no kun siellä autoliikkeessä sanottiin... hetken kesti ennenkun tajusin et tarkotti terra-bensiiniä:)
ratuleipä
Se on semmoista reikäleivän näköistä näkkileipää.
Mun isä sanoo Valintataloa valintaladoksi. Luulisin kyllä, että tahallaan.
Ja lestatiolaiset on tuttuja täälläkin päin. Samoin röntkeni ja peipisetteri
Tää on kyllä hauska ketju!! =)
Kaksi nuorta puhelivat AC DC -bändistä ja siitä kuinka toisen äiti oli kaupassa käynyt kysymässä lapselleen bändin cd-levyä: " Onko teillä niitä ac salama cd:itä?"
Vierailija:
Kaksi nuorta puhelivat AC DC -bändistä ja siitä kuinka toisen äiti oli kaupassa käynyt kysymässä lapselleen bändin cd-levyä: " Onko teillä niitä ac salama cd:itä?"
Vähän mua hävetti lapsena, kun äiti osti mulle Dallas-nimisen Barbien hevosen ja kysyi myyjältä Rallasin hevosta.
noin kolmekymppinen kaveri sanoo kilpirauhasta kilpisrauhaseksi... Eikä mene perille vaikka joka kerta korjaisi! :D Ja terveydenhuolto puolella koulutuksensa hankkinut..
Yksi kaveri sanoo aina kanssa röntgeniä rönkteniksi... ihan tosissaan, ei todellakaan piruuttaan..
Mies ja anoppi sanoo molemmat Chihuahuaa chihahaaksi/chihahuahaksi, vähän miten sattuu.
Kai niitä lapsuksia tulee omastakin suusta, mutta ei varmaan pistä niin korvaan kuin toisten sanomat.
(ilmeisesti ??? vitsinä):
data = ta daa
Kaunareiden Amber = Ämpäri
presidentti = resupentti
äitini myös aina sanoo setteri eikä sitteri
tai jotain sinne päin, työkaveri:)
mummu sanoo aina alkoa kuperkeikaksi..
Samanen mummu pyytää pandoolia, kun niin särkee. Ja kaiken huippu oli kun hän sai rollan niin kertoi kirkkain silmin, että se gynekolgi oli niin kiltti kun antoi mulle näin hyvän ja kevyen rollan. Mahtoi kuitenkin tarkoittaa fysiaterapeuttia.
leso=lesbo
hemoblobiini=hemoglobiini
Sir Lanka=Sri Lanka
anilliinirauhaset=anaalirauhaset
Lääkäri kävi kotikäynnillä vanhan mummun luona, ja siinä kirjoitteli sitten labralähetettä, niin mummu oli kysynyt, että onko tuo nyt lähete sinne krematorioon...:-)
on siellä myös se stephani. Lapsille laitetaan kenKät jalkaan ja mummun tUtto osaa jo kävellä " voi hirveetä sentään" :) tarkoittaapi että ompa se hienoa kun osaa kävellä!
Esimerkiksi korvatulehdukseen haetaan presettillä antilooppia..
Kuinkahan moni pitää meitä ihan idiootteina?! :D
soosia eli kastiketta
nousu viikko tarkoittaa tulevaa viikkoa
leeta on pullapitko
täkkipussi eli pussilakana
kitikka eli citroën (miten nyt oikeesti kirjoitetaankaan) ja tämä ei ollut huumoria, vaan aikoinaan kai koulussa opetettu c lausumaan kuten k, liittynee siihen latinaan josta joku aiemmin mainitsi jo.
kiva sanonta mielestäni on myös kun saman joen varressa asuvat kyselevät, että mitä ylä- tai alajuoksulle kuuluu.
mutta kaiken paras on että eräs vanha nainen sanoo dna:ta danaksi :D ekakerralla olin pitkään öö aapisen laidalla kun selitti menneensä danaan..
mutta kerran paikallislehdessä oli juttu skeidaajista... siis skeidausta (skeittausta) harrastavista nuorista.
ihan nuorehko vielä:
podi kompakti (body combat)
les miiles (les mills)
Oulussa sellanen kiertoajelubussi. Meillä Kypros=Kyrpos. ;) Piti asia näyttää toteen, ennen ku mumma uskoi, et se oikeesti on KyPros. :)