Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Olin kyllä pettynyt tähän jaksoon! Varsinkin ensimmäisen sisustus oli tehty niin, että kannettu kaikkea sekalaista tavaraa uusi talo täyteen. Kolmas oli kuin päiväkodin piirustusnäyttely, jossa epäkäytännöllisiä huoneita.
Valitettavan usein nämä uudenaikaiset talot näyttävät todella hassuilta siinä ympäristössään, eli eivät sovi ollenkaan siihen tontille ja ympäristöön.
Vierailija wrote:
Oikea talo voitti! Siinä sen nyt näkee mitä taide saa aikaan. Oli persoonallisuutta ja värejä, mitä tosi harvat näköjään uskaltavat sisustuksesa käyttää, saati osaavat toteuttaa harmonisesti. Kaunis puupinta toimi pohjana mielenkiintoisille esineille.
No huhhuh! Vai että oikein taide saa aikaan. Taidekin taisi olla ihan itse väsättyä ja näytti ainakin sille, että liiterin seinään oli pistetty pystyyn lasten taidegalleria.
Ei taida persoonallisuus ja värit olla kiinni uskalluksesta. Itse en kuuna päivänä pystyisi elämään tuollaisen puuhäkkyrän sisällä. Luoja minut siitä varjelkoon!
Ja vielä sait harmoniatkin samaan juttuun mahtumaan?! Ei kai kyse ollut omasta kämpästäsi? Jos oli, laita nyt ihmeessä sinne jotain kodikkuutta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oli todella outoja ratkaisuja 10.10.2023 jakson kodeissa. Hanna huomauttikin yhden talon liedestä, joka oli tungettu
aivan nurkkaan ja ikkunan viereen. Ja miten terasseille aukeavat liukuovet toimivat talvipakkasella. Saako niitä
edes tiiviiksi niin, ettei olisi hirveästi vetoisuutta ja lämmönhukkaa.
Se taidetta sisältävä koti oli yleisilmeeltään sekava ja rauhaton. Taidetta oli olohuonetilassa tosi korkeallakin.
Ikkunat olivat jotenkin tylsät verhottomat nelikulmiot.
Se paljon kehuttu taide oli talon rouvan kotiräpellyksiä. Kuin lasten piirustuksia. Ja osa jopa katon rajassa. Ihan kuin pakon sanelemana, "meillä ollaan taiteellisia".
Sekavaa, mikään ei sointunut keskenään. Hermostuttava yleisilme. Kodin pinnat jäivät kaiken tuon sekamelskan alle.
Minustakin taulut oli sekavasti pitkin seiniä ja katon vieruksia. Tauluissa oli väriläiskä siellä ja toinen täällä(ehkä en ymmärrä taidetta) mutta se sängynpäässä ollut taulu oli ihan kiva.
Oliko tässä kodissa vai jossain toisessa kaikki lasten huoneet niin pieniä, että kun lapsi kasvaa, ei edes oikean kokoinen sänky mahdu huoneeseen. Oli kyllä liian pienet huoneet näissä tehty lapsille.
Itsekää en näisä kodeista hirveästi tykännyt, mutta varmasti omistajilleen rakkaita ja heidän tarpeisiinsa sopivia, vaikka lapset onkin jätetty lapsipuolen asemaan.
Ulkoa päin katsottuna minusta nämä olivat ohan ok, mutta vain se Espoonssa oleva oli kunnon tontilla. Ne muut ahdettu pienelle pläntille. Ei kiva.
Jos tähän ohjelmaan saataisiin Marko Paananen ja Anne Ramsay vetäjiksi, sitä kuuntelisi mielellään. Nykyistä ei pysty kuunnella hetkeäkään. Tuottajat, Katja Ståhlin kaltaiset juontajat ovat parhaita. Lässytys pitäisi lopettaa. Järkevyyttä, asiaa, oikeita mielipiteitä peliin. Myös tunteita.
Sinille ja Terolle enemmän päätösvaltaa - Hehän ovat ne ammattilaiset!
Vierailija wrote:
Sinille ja Terolle enemmän päätösvaltaa - Hehän ovat ne ammattilaiset!
Mitä päätösvaltaa? Hehän antavat numerot kuten Hannakin.
Miten ilmiselviä epäkäytännöllisiä ratkaisuja ihastellaan ja huokaillaan aah ja ooh. Kapeita jyrkkiä portaikkoja, ahtaita koppeja, erilaisia ihmeellisiä turhia kulmia ja syvennyksiä, vinoja matalia kattoja, huoneiden läpi kulkemista ja yksityisyyden puuttumista jne.
Puhumattakaan muista ihmeellisyyksistä. Ja suoranaisesta ankeudesta niin julkisivussa kuin sisälläkin.
Jos aikuiset muka viihtyvät niin miten ne nuoret ja lapset. Kun kodikkuus joissaan vallan puuttuu.
Jos minulla olisi varaa rakentaa omakotitalo niin haluasin tulla iloiseksi kun kotitalo tulee näkyviin ja tuntea, että on mukava ja lämmin tunne tulla kotiin.
Tämän ohjelman nimeksi voisi muuttaa Suomen rumin koti! Viime jaksossa ei ollut ainuttakaan kaunista kotia. Olisi edes maalattu harminisilla ja toisiinsa sointuvilla väreillä, mutta ei. Keskeneräisiltä kopperoilta näyttivät jokainen. Tyyli loisti poissaolollaan!
Jee! Sumari päsmäröi, potkut ohjelmasta olisi katsojan kannalta oikein.
Kolme kymppiä saanut oli kuin muuntajakoppi, tai kuivaajarakennus maaseudulla. Tämä sitten on tuomarien mielestä kolmen kympin arvoinen???
Mitäpä perus av mamma ymmärtäisi modernin arkkitehtuurin ja estetiikan päälle...
Vierailija wrote:
Mitäpä perus av mamma ymmärtäisi modernin arkkitehtuurin ja estetiikan päälle...
Paljonkin ymmärtää ja siksi viimeisimmät talot ei miellyttäneet.
Vierailija wrote:
Ohjelman nimi on Suomen kaunein koti, ei Suomen arkkitehtuurin helmi. Jos talossa ei ole yhdellekään perheenjäsenelle edes yksityisyyttä tai lasten huoneisiin ei saa edes sänkyä niin pieleen on mennyt.
ammattivalittajat vauhdissa. Hyvä ohjelma ja juontajat asiallisia sekä asioihin perehtyneitä
Vierailija wrote:
Mulle oli silmiä avaavaa kun katsoin tuon jakson mielettömän upeat kodit ja kun sen jälkeen luki kommentit täällä ja tajusi että moni ihan oikeasti piti niitä rumina.
Mulle se oli yllätys. En ollut todellakaan tiennyt että modernit muodot ja värit on näin vaikeita joillekuille, että sitä harmoniaa ja tyyliä ei kertakaikkiaan näe.
Vierailija wrote:
Toki tiedän, että nuo ovat uusia taloja jne., mutta minun tuli jostain syystä sääli niitä asukkaita kohtaan. Kun kaikki ympärillä oli niin rumaa ja askeettista. Itse masentuisin tuollaisissa puuhökkeleissä.
Mitä ihmettä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulle oli silmiä avaavaa kun katsoin tuon jakson mielettömän upeat kodit ja kun sen jälkeen luki kommentit täällä ja tajusi että moni ihan oikeasti piti niitä rumina.
Mulle se oli yllätys. En ollut todellakaan tiennyt että modernit muodot ja värit on näin vaikeita joillekuille, että sitä harmoniaa ja tyyliä ei kertakaikkiaan näe.
Minä arvostelin voittajatalon makuuhuoneita ja mielestäni ihan syystä.
ja sitä että talo ei istunut alueelle ollenkaan.
Vaikka kuinka olisi kaunis koti niin kyllä ympäristöllä on myös iso merkitys.
Vierailija wrote:
Jos tähän ohjelmaan saataisiin Marko Paananen ja Anne Ramsay vetäjiksi, sitä kuuntelisi mielellään. Nykyistä ei pysty kuunnella hetkeäkään. Tuottajat, Katja Ståhlin kaltaiset juontajat ovat parhaita. Lässytys pitäisi lopettaa. Järkevyyttä, asiaa, oikeita mielipiteitä peliin. Myös tunteita.
No nythän vitsin murjaisit. Ai Ramsayn kaltainen turhan räkättäjä ja silmien pyörittelijä pisteyttämään asuntoja? Mitä halvemmalla alueella asunto, sitä enemmän räkätystä ja jopa pilkkaamista.
Toki tiedän, että nuo ovat uusia taloja jne., mutta minun tuli jostain syystä sääli niitä asukkaita kohtaan. Kun kaikki ympärillä oli niin rumaa ja askeettista. Itse masentuisin tuollaisissa puuhökkeleissä.