Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Ei kauniita nuo modernit kodit. Neliömäisiä koppeja talot täynnä. Pieniä makuuhuoneita, teennäisiä erikoisuuksia.
Rovaniemen koti persoonallinen ja kaunis.
Se toiseksi tullut totaalisen persoonaton, kuin Vepsäläisen katalogista.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemen koti persoonallinen ja kaunis.
Se toiseksi tullut totaalisen persoonaton, kuin Vepsäläisen katalogista.
Rovaniemen talo oli todella ruma ulkoa ja sillisalaatti sisältä.
Rovaniemen talossa kivoja yksittäisiä asioita, mutta kokonaisuus hyvin sekava. Aivan liikaa erilaisia materiaaleja. Mutta varmasti asujilleen viihtyisä ja rakas.
Miten jakson paras voi olla pikkukopeista koostuva ja naapurin puutalossa kiinni oleva talo? Tuo Espoon kaavoitus on näemmä todella huonoa.
Espoon omakotiasuminen on ihan naurettavaa tonttien koon ja hintojen takia. Tuossa sentään oli mietitty ulkotilat ja terassit niin, että edes hieman on yksityisyyttä.
Toivottavasti luvassa on vielä ainakin moderneja hirsitaloja!
Olen lopen kyllästynyt Sumariin tässä ohjelmassa. Tuo itseään ihan liikaa esille, vaihtoon kiitos.
Modernitalo on siis joko Vepsäläisen kuvasto tai kirpputori. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauniita nuo modernit kodit. Neliömäisiä koppeja talot täynnä. Pieniä makuuhuoneita, teennäisiä erikoisuuksia.
Asia mihin minä kiinnitin huomiota oli se, että kaikki kohteet ohjelman viimeisessä jaksossa oli kaksikerroksisia. Hirveä virhe. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin portaissa kulkeminen, hankalat siivota jne. Ja erittäin hankalat, jos katkeaa koipi, perheessä on vauva ja se että kun tulet vanhaksi, niin portaat ovat ikävät kulkea. Mistäkö tiedän, no siitä kun olen semmoisessa joskus asunut. Nyt kun etsin uutt5a kotia, niin ensimmäisenä ohitan kaikki kaksikerrokset tai kolmikerroksiset. Mutta
Modernit kodit- jakson mikään ei täysin sytyttänyt vaikka tykkään tuon tyylisistä.
Ensimmäinen oli kauhean tylsä. Artekia ja Marimekkoa voi olla liikaa. Ja vielä kun lykkää pari tanskalaista trendivalaisinta päälle. Sauna oli kyllä upea erityisesti maisemaltaan.
En ymmärrä, miksi tehdä feikki- kivitalo.
Rovaniemi oli sisältä (puutteista huolimatta) tunnelmallisempi ja kodinomaisempi.
Ulkoa talo oli liian parakkimainen.
Kolmas oli paras sen vuoksi, että pieniin neliöihin ja olemattomaan tonttiin oli saatu optimaalinen lopputulos. Terassi oli oikeasti upea. Ja kun oltiin korkealla, naapurusto ei ollut samalla tavalla iholla kuin olisi maan tasolla. Tykkäsin myös mustan ja puun väristä ulkopuolella ja sisäänvedoista ja muodoista. Ei ollut laatikko. Hieman halju sisustus, mutta näytti kodilta kuitenkin eikä siltä vepsäläiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopen kyllästynyt Sumariin tässä ohjelmassa. Tuo itseään ihan liikaa esille, vaihtoon kiitos.
Lopettakaa tuo Sumarin vainoaminen :D Sumari on esillä juuri niin paljon, kun ohjelmaa leikkaava taho haluaa.
Ja hän on hyvä tuomari tähän ohjelmaan. Paras näistä kolmesta.
Mitä noihin asuntoihin tulee, niin onhan nuo uudet nykykodit ihan ok, mutta jotenkin persoomattomia, vaikka kovin persoonallisksi niitä kehutaankin.
Jopa ne värikkäät pikkukodit oli jollain tapaa parempia. Nuo mustavalkoiset on jotenkin niin nähtyjä, mutta tietenkin, jos sellaisesta tykkää, pitää se oma koti sellaiseksi laittaa.
Mutta eihän tässä ohjelmassa tietenkään edes ole mitään rumia koteja, kaikki tavallaan ihan kivoja. Ja varmasti asujilleen rakkaita ja hyviä.
Mä tykkään minimalistisesta tyylistä sisustuksessa mutta jessus näitä valkoisia tai mustia laatikoita joita nykyään KAIKKI rakentaa. Menee 20 vuotta niin ei kukaan ei niitä halua. Ihanaa kun on sisällä avaraa mutta on ne rumia ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Modernit kodit- jakson mikään ei täysin sytyttänyt vaikka tykkään tuon tyylisistä.
Ensimmäinen oli kauhean tylsä. Artekia ja Marimekkoa voi olla liikaa. Ja vielä kun lykkää pari tanskalaista trendivalaisinta päälle. Sauna oli kyllä upea erityisesti maisemaltaan.
En ymmärrä, miksi tehdä feikki- kivitalo.Rovaniemi oli sisältä (puutteista huolimatta) tunnelmallisempi ja kodinomaisempi.
Ulkoa talo oli liian parakkimainen.Kolmas oli paras sen vuoksi, että pieniin neliöihin ja olemattomaan tonttiin oli saatu optimaalinen lopputulos. Terassi oli oikeasti upea. Ja kun oltiin korkealla, naapurusto ei ollut samalla tavalla iholla kuin olisi maan tasolla. Tykkäsin myös mustan ja puun väristä ulkopuolella ja sisäänvedoista ja muodoista. Ei ollut laatikko. Hieman halju sisustus, mutta näytti kodilta kuitenkin eikä siltä vepsäläiseltä.
Siinä kolmannessa oli tosi mitäänsanomaton se sisääntulo ja eka kerros. Ylempänä oli sitten ihania terasseja ja tiloja. Toisaalta kurja, että ihanat talot pilaantuu liiaan pienillä tonteilla.
Rovaniemen koti oli kiva ja tunnelmallinen ja hieno sijainti. Ensimmäinen talo toisaan vähän tylsä.
Jep Sumari olisi aika vaihtaa. Tykkäisin nähdä juontajana sen Niina Ahosen joka oli Kotoisassa. Vähän vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia mihin minä kiinnitin huomiota oli se, että kaikki kohteet ohjelman viimeisessä jaksossa oli kaksikerroksisia. Hirveä virhe. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin portaissa kulkeminen, hankalat siivota jne. Ja erittäin hankalat, jos katkeaa koipi, perheessä on vauva ja se että kun tulet vanhaksi, niin portaat ovat ikävät kulkea. Mistäkö tiedän, no siitä kun olen semmoisessa joskus asunut. Nyt kun etsin uutt5a kotia, niin ensimmäisenä ohitan kaikki kaksikerrokset tai kolmikerroksiset. Mutta
Minä taas haluaisin kaksikerroksisen kodin. Sellaisessa olen lapsuuden asunut ja kaipaan sellaiseen edelleen.
Jos koti jonkun vauvavuoden on hankala(miksei voi asua sitä vuotta siina alakerrassa niin ei tarvii rampata rappusia?)niin sen jälken se on seuraavat 15 v hyvä, kun lapset ja teinit saa asua omassa kerroksessa( yleensä yläkerrassa makkareita ja oleskelutiloja.)
Siivoaminen ei ole sen hankalampaa kummassakaan kerroksessa, kun molempiin voi hommata imurin ja muutkin siivousvälineet, jos ei jaksa niitä kantaa ja portaat on vain hyvää hyötyliikuntaa.
Meillä nykyinen koti on yksikerroksinen, enkä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Jep Sumari olisi aika vaihtaa. Tykkäisin nähdä juontajana sen Niina Ahosen joka oli Kotoisassa. Vähän vaihtelua.
Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään minimalistisesta tyylistä sisustuksessa mutta jessus näitä valkoisia tai mustia laatikoita joita nykyään KAIKKI rakentaa. Menee 20 vuotta niin ei kukaan ei niitä halua. Ihanaa kun on sisällä avaraa mutta on ne rumia ulospäin.
Minä taas luulen, että talot tulee muuttumaan tulevaisuudessakin tuohon suuntaan. Joka aikakaudella on oma tyylinsä ja jos ajatellaan 50-luvun rintamamiestaloja niin ei kukaan enää rakennuta sellaisia tai 80-luvun matalia yksikerroksisia talolittanoita. Tai sitten niitä taloja jotka oli/on täynnä jos jonkinlaista erkkeriä ja uloketta. Nekin oli aikanaan hienoja, mutta nyt näyttävät vanhanaikaisilta.
Tuskin enää palataan ns tavalliseen harjakattoiseen taloon(siis siihen malliin jollaiseksi lapset talon piirtää) vaan suunta on tuo mikä näissäkin uusissa taloissa oli.
Katselin eilen tätä ohjelmaa ja kaikki talot oli samankaltaisia.
Huvitti suuresti, kun ajattelin siitä ensimmäisestä, että oli kauhean epäviihtyisä, kylmän näköinen, kolkko, pelkistetty äärimmäisyyksiin asti, jotenkin ihan painajaismainen, ei tippaakaan kodikkuutta. Niin tuomarit kun astui sisään, niin ensimmäisenä alettiin kehua miten kodikas ja lämmin tunnelma siellä oli, kaikki oli viihtyisää ja ihanaa, niin mieletöntä taas kerran jne.
Menee kyllä mielipiteet ristiin jos rastiinkin.
Mikään näistä laitosmaisista kodeista ei minusta ollut kiva. Kaikki kodikas ja lämminhenkisyys loisti poissaolollaan.
Milloinkahan nämä jättisuuret terassit menee pois muodista? Alkaako ihmiset taas kaivata nurmikkoa ja pihamaata jalkojensa alle?
Ei verhoja, ei kaihtimia, ikkunat valtavan suuret... miten ihmiset uskaltaa asua sellaisissa? Siellähän voi milloin tahansa pimeässä joku hiippari kytätä ikkunan takana.
Mun täytyy sanoa, että kaikki nämä pk-seudun omakotitalokohteet on ihan kauheita, koska tontit ja kaavoitus on niin kamalaa.
Tossakin mustassa laatikossa oli keltainen yksitasoinen puutalo ihan iholla. Siis suoraan vieressä. Mahtaa olla kivannäköinen alue, kun kaikkea on sikin sokin kylki kyljessä.