Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Mun mielestä Sumari on kiva. Lakkaan seuraamasta koko ohjelmaa, jos se tästä poistuu. Ihan oma lukunsa mulle on Sumarin asukokonaisuus, joka on sillä joka klipissä oma, ja hyvin persoonallinen. Ootan aina että mitähän sillä nyt on päällä. Ihanan valloittava tyyppi. Tollasia me tarvitaan.
Ohjelma on minusta ennen kaikkea viihdyttävä. Ihan sama, kuka voittaa. En aina edes katso sitä ihan loppua. Ihmiset on ihan onnesta kippurallaan, kun ne esittelee kotejaan. Siinä on jotain lystikästä. Kun on saatu aikaan mielestään jotain aivan tosi hienoa, niin onhan se saatava esiteltyä kaikelle kansalle. Siinä saa työkaveritkin katsella kateellisina ja se yks ärsyttävä akkakin nenilleen... jne.
Joskushan nää kämpät on itse asiassa laitettu myyntiin, eli on saatu hyvä ilmainen myyntikanava ja mainos, "tämä talo on esitelty Suomen kaunein koti -ohjelmassa!"
Tosta kaunein kesämökki -ohjelmasta pitäisi muuttaa nimi, koska nyt ei ole esitelty kesämökkejä. Vaan kakkoskoteja ja vapaa-ajan asuntoja. Kesämökillä ollaan VAIN kesällä. Nythän nämä ohjelmat muistuttaa liikaa jo toisiaan. Ei ne hienot kakkoskodit eroa mitenkään varsinaisista kodeista.
Sini on kaunis ja uljas. Hänellä aina niin hyvä asu.
Vierailija kirjoitti:
Sini on kaunis ja uljas. Hänellä aina niin hyvä asu.
Ja kertoo ammattilaisen näkemyksen, opettaa meitä katsomaan taloja. Ja sanoo mikä om huonosti ja korjausehdotuksen. Hanna usein jättää sanomatta sen oman ehdotuksen.
Haluan kuulla numeron lisäksi konkreettiset perusteet mitkä asiat pudotti kympistä ysiin, kasiin, seiskaan.
Kehutaan ja sitte annetaan 7/8. Pitää jo matkan varrella poimia niitä huonoja havaintoja ja sanallistaa ne.
Todella vaihtelevia koteja, tykkään.
Sumari on selkeästi esteetikko joten pitää kaikesta nätistä ja ihastelee paljon. Suosikkini näistä tuomareista. Valitsee itse vaatteensä ja käyttää lähes aina kotimaista. Hyvää mainosta kotimaisille vaateyrittäjille. Todella usein kysellään mistä mikäkin hänen päällä on.
Ihan eri ohjelma mutta Sohviksien oululaisperhe asuu just tuollaisessa valtavassa modernissa talossa. Kyllä jotkut näköjään on varakkaita Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Sumari on kiva. Lakkaan seuraamasta koko ohjelmaa, jos se tästä poistuu. Ihan oma lukunsa mulle on Sumarin asukokonaisuus, joka on sillä joka klipissä oma, ja hyvin persoonallinen. Ootan aina että mitähän sillä nyt on päällä. Ihanan valloittava tyyppi. Tollasia me tarvitaan.
Ohjelma on minusta ennen kaikkea viihdyttävä. Ihan sama, kuka voittaa. En aina edes katso sitä ihan loppua. Ihmiset on ihan onnesta kippurallaan, kun ne esittelee kotejaan. Siinä on jotain lystikästä. Kun on saatu aikaan mielestään jotain aivan tosi hienoa, niin onhan se saatava esiteltyä kaikelle kansalle. Siinä saa työkaveritkin katsella kateellisina ja se yks ärsyttävä akkakin nenilleen... jne.
Joskushan nää kämpät on itse asiassa laitettu myyntiin, eli on saatu hyvä ilmainen myyntikanava ja mainos, "tämä talo on esitelty Suomen kaunein koti -ohjelmassa!"
Tosta kaunein kesämökki -ohjelmasta pitäisi muuttaa nimi, koska nyt ei ole esitelty kesämökkejä. Vaan kakkoskoteja ja vapaa-ajan asuntoja. Kesämökillä ollaan VAIN kesällä. Nythän nämä ohjelmat muistuttaa liikaa jo toisiaan. Ei ne hienot kakkoskodit eroa mitenkään varsinaisista kodeista.
Kesämökin insertissa taidetaan mainitakin että kaunein vapaa-ajan asunto.
Vierailija kirjoitti:
Todella vaihtelevia koteja, tykkään.
Sumari on selkeästi esteetikko joten pitää kaikesta nätistä ja ihastelee paljon. Suosikkini näistä tuomareista. Valitsee itse vaatteensä ja käyttää lähes aina kotimaista. Hyvää mainosta kotimaisille vaateyrittäjille. Todella usein kysellään mistä mikäkin hänen päällä on.
Saa varmaan pitää ne vaatteet itsellään. Ilmaiseksi. Siksi vaihtaa kokoajan uuteen mekkoon yms.
Iisalla kaunis koti. Ja Hanna Sumari on ihana. Upeita vaatteita aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan enemmänkin juontajien muotinäytös .Omat vaatteet ylle ja huomio koteihin ,ei nirppa juontajiin .
Joo vaatteita vaihdetaan kyllä tiuhaan. Ja osa mekoista on kuin iltapuku ja. Vähän menee yli.
Kiva katsella heillä kauniita juttuja. Pitäisikö heillä olla samat retkut mitä katukuvassa. Suomalaiset saisivat tosiaan ylipukeutua useammin.
Ei ainakaan minun mielestäni tarvitse olla retkut päällä. Riittää ihan normaalit, siistit vaatteet. Keskellä päivää (jolloin kuvaukset on tehty) ei tarvita iltapukuja. Sillä miehelläkään ei ole smokkia yllään.
Ohjelma ei ole muotinäytös, tarkoitus ei käsittääkseni ole myydä vaatteita.
-eri-
No nyt kyllä kompastellaan jo lillukanvarsissa :D
Kukapa teidän käskee kiinnitäämään huomiota tuomareiden vaatteisiin. Täytyy keskittyä olennaiseen eikä toissijaiseen , eli vaatteisiin.
Minusta kyllä on kivempi, että näillä on kauniita vaatteita päällään, kuin , että olisivat vaikka farkuissa ja t-paidassa, vaikka kuinka olisivat siistejä.
Ohjelma ei todellakaan ole muotinäytös, joten vaatteisiin ei tarvitse kiinnitää niin suurta huomioa. Annetaan tuomareiden pukeutua kauniisti.
Eihän Tanssii tähtienkanssa ohjelmakaan ole muotinäytös, mutta tuomareilla aina hienot vaatteet päällä.
En ymmärrä, miksi joka asiasta pitää valittaa. Jos tuomarit olisi liikenteessä tavallisilla arkivaatteilla, valitettaisiin miten Suomessa taas on köyhä meininki ja tuomareilla tavalliset arkivaatteen niskassa.
Mikään ei kelpaa...
No just näin ;D Seuraavaksi kai ongelmaa, kun Teron tukka on aina leikattu samalla mallilla, ja vois vaikka kasvattaa ponnarin, Hannalla ihan liikaa säkkärää, yrittääkö olla vielä joku nuorekas curly girl, Sini niin kans samannäköinen aina, laittais tukan auki ja kauniille laineille tai huolettomalle niskasykerölle...
eihän ne itse hiuksiaan ja meikkejään laita.
Ihmetytti, että mikä siinä Espoon terassissa oli niin ihmeellisen hienoa? Yhtä synkeän näköinen samoilla muovisella bulkkikalusteilla kuin kaikilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään minimalistisesta tyylistä sisustuksessa mutta jessus näitä valkoisia tai mustia laatikoita joita nykyään KAIKKI rakentaa. Menee 20 vuotta niin ei kukaan ei niitä halua. Ihanaa kun on sisällä avaraa mutta on ne rumia ulospäin.
Minä taas luulen, että talot tulee muuttumaan tulevaisuudessakin tuohon suuntaan. Joka aikakaudella on oma tyylinsä ja jos ajatellaan 50-luvun rintamamiestaloja niin ei kukaan enää rakennuta sellaisia tai 80-luvun matalia yksikerroksisia talolittanoita. Tai sitten niitä taloja jotka oli/on täynnä jos jonkinlaista erkkeriä ja uloketta. Nekin oli aikanaan hienoja, mutta nyt näyttävät vanhanaikaisilta.
Tuskin enää palataan ns tavalliseen harjakattoiseen taloon(siis siihen malliin jollaiseksi lapset talon piirtää) vaan suunta on tuo mikä näissäkin uusissa taloissa oli.
Aika paljon tuntuu ihmiset olevan sitä mieltä kuin itsekin olen, että nykyrakennukset on pääosin kolkkoja ja rumia, ja vanhat hienoja, joten pitäisi ottaa mallia sieltä menneisyydestä.
Kyllähän rouva Sumarin kampaus on aina koko jakson kaunein kohde!
Vierailija kirjoitti:
Tänään vuorossa modernit kodit. Katsomossa jo jakso. Paras meni näistä jatkoon, vaikka ei ihan täydellinen ollutkaan. Alakerta todella pliisu, mutta yläkerta ja terassit upeita!
Rovaniemen kodissa oli lämmin, tumma tunnelma ja kivoja oivalluksia, kodikas vaikkakin melko rönsyilevä meininki. Mietin vain, että niin kivoja kuin esiin kaivetut aidot kiviseinät ovatkin, niin tällaiseseen uudiskohteeseen tuolla tavalla laitettuna kirjaimellisesti päälle liimatun oloista, kun ei ole osa talon aitoa arkkitehtuuria. Jokinäkymät todella ylelliset!
Eka kohde oli kieltämättä hyvin ylellinen ja tyylikäs materiaaleiltaan, mutta ehkä myös vähän kolkko, eikä yksittäinen keltainen hana tee kokonaisuudesta minusta kovin kiinnostavaa. Tekstiilit kauniita ja sisustus Ihanan yhtenäinen kokonaisuus. Takapihan maisemat ihanat!
Mukavan erilaisia ja monipuolisia ovat olleet kaikki jaksot tähän mennessä, vaikka yksikään koti ei ihan täysin ole ollut omaa makua. Tätä ohjelmaa on kiva katsoa 😊
ÄH! Jos nyt on pakko katsoa se seuraava jakso Katsomosta etukäteen, niin vois laittaa tänne ainakin jonkun sisältövaroituksen että tietää olla lukematta! Itse kävisin keskustelua mielellään siinä tahdissa kuin nämä TV:stä tulee. Pysyis joku järjestys.
Vierailija kirjoitti:
Modernit kodit- jakson mikään ei täysin sytyttänyt vaikka tykkään tuon tyylisistä.
Ensimmäinen oli kauhean tylsä. Artekia ja Marimekkoa voi olla liikaa. Ja vielä kun lykkää pari tanskalaista trendivalaisinta päälle. Sauna oli kyllä upea erityisesti maisemaltaan.
En ymmärrä, miksi tehdä feikki- kivitalo.Rovaniemi oli sisältä (puutteista huolimatta) tunnelmallisempi ja kodinomaisempi.
Ulkoa talo oli liian parakkimainen.Kolmas oli paras sen vuoksi, että pieniin neliöihin ja olemattomaan tonttiin oli saatu optimaalinen lopputulos. Terassi oli oikeasti upea. Ja kun oltiin korkealla, naapurusto ei ollut samalla tavalla iholla kuin olisi maan tasolla. Tykkäsin myös mustan ja puun väristä ulkopuolella ja sisäänvedoista ja muodoista. Ei ollut laatikko. Hieman halju sisustus, mutta näytti kodilta kuitenkin eikä siltä vepsäläiseltä.
Suomen kaunein terassi? Jäikö sinulta huomaamatta että naapuritalo oli lähes kiinni terassissa? Mielestäni siis aivan iholla. Rovaniemen kodissa oli kodikkuutta ja värit kauniisti yhteensopivat.
En ikinä ostaisi taloa niin ahtaalta tontilta, että naapurit on ihan kyljessä kiinni. Sama asua sitten kerrostalossa naapureiden ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään minimalistisesta tyylistä sisustuksessa mutta jessus näitä valkoisia tai mustia laatikoita joita nykyään KAIKKI rakentaa. Menee 20 vuotta niin ei kukaan ei niitä halua. Ihanaa kun on sisällä avaraa mutta on ne rumia ulospäin.
Minä taas luulen, että talot tulee muuttumaan tulevaisuudessakin tuohon suuntaan. Joka aikakaudella on oma tyylinsä ja jos ajatellaan 50-luvun rintamamiestaloja niin ei kukaan enää rakennuta sellaisia tai 80-luvun matalia yksikerroksisia talolittanoita. Tai sitten niitä taloja jotka oli/on täynnä jos jonkinlaista erkkeriä ja uloketta. Nekin oli aikanaan hienoja, mutta nyt näyttävät vanhanaikaisilta.
Tuskin enää palataan ns tavalliseen harjakattoiseen taloon(siis siihen malliin jollaiseksi lapset talon piirtää) vaan suunta on tuo mikä näissäkin uusissa taloissa oli.
Näitä laatikoita on tehty jo kohta 10 vuotta. Samoin rumia kerrostaloja tehty ikuisuuden tusinarivareista puhumattakaan. Silti ihmiset tykkää esim Vantaalla Kartanonkosken tyylistä. Miksi tämmöisiä alueita ei rakenneta enemmän? Valkoista ja mustaa laatikkoa vaan ja ne on rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä laatikoita on tehty jo kohta 10 vuotta. Samoin rumia kerrostaloja tehty ikuisuuden tusinarivareista puhumattakaan. Silti ihmiset tykkää esim Vantaalla Kartanonkosken tyylistä. Miksi tämmöisiä alueita ei rakenneta enemmän? Valkoista ja mustaa laatikkoa vaan ja ne on rumia.
Osa haluaa, että huonekorkeus ja sen myötä myös ikkunat ovat valtavia kuin jossain taidehallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään vuorossa modernit kodit. Katsomossa jo jakso. Paras meni näistä jatkoon, vaikka ei ihan täydellinen ollutkaan. Alakerta todella pliisu, mutta yläkerta ja terassit upeita!
Rovaniemen kodissa oli lämmin, tumma tunnelma ja kivoja oivalluksia, kodikas vaikkakin melko rönsyilevä meininki. Mietin vain, että niin kivoja kuin esiin kaivetut aidot kiviseinät ovatkin, niin tällaiseseen uudiskohteeseen tuolla tavalla laitettuna kirjaimellisesti päälle liimatun oloista, kun ei ole osa talon aitoa arkkitehtuuria. Jokinäkymät todella ylelliset!
Eka kohde oli kieltämättä hyvin ylellinen ja tyylikäs materiaaleiltaan, mutta ehkä myös vähän kolkko, eikä yksittäinen keltainen hana tee kokonaisuudesta minusta kovin kiinnostavaa. Tekstiilit kauniita ja sisustus Ihanan yhtenäinen kokonaisuus. Takapihan maisemat ihanat!
Mukavan erilaisia ja monipuolisia ovat olleet kaikki jaksot tähän mennessä, vaikka yksikään koti ei ihan täysin ole ollut omaa makua. Tätä ohjelmaa on kiva katsoa 😊
ÄH! Jos nyt on pakko katsoa se seuraava jakso Katsomosta etukäteen, niin vois laittaa tänne ainakin jonkun sisältövaroituksen että tietää olla lukematta! Itse kävisin keskustelua mielellään siinä tahdissa kuin nämä TV:stä tulee. Pysyis joku järjestys.
Tämä jakso, missä oli nämä modenit kodit tuli telkkarista tiistaina 19.9. Ja niitä koteja tämä yllä oleva kommentoija on kommentoinut. Että silleen.
Minä taas uskallan olla hiukkasen eri mieltä. Uskon, että tähän vanhemman tyyliseen malliin ollaan jossain vaiheessa taas palaamassa, ei tietenkaan täysin samanlaisena, mutta sinne päin. Jo nythän luin jostakin, että arkkitehtejä oli pyydetty suunnittelemaan ns. kauniita rakennuksia, jotka olennaisesti poikkeaisivat nykytyylistä ja pelkistyneisyydestä. Tarvittaisiin monimuotoisuutta tähänkin.
Mutta aivan varmasti tämä kantikas laatikkotyyli tulee porskuttamaan vielä pitkään.