Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että rekrytoinnissa monta eri vaihetta

Vierailija
29.08.2023 |

Siis kolme eri vaihetta ? Läpäisin ensimmäisen ja nyt seuraava. Sen jälkeen vielä yksi jos seuraavasta suoriutuu. Onko kuinka yleistä?

Itse olen yleensä ollut vain haastattelussa ja sitten ilmoitettu kyllä tai ei.

Kommentit (110)

81/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkustin bussilla 170km päähån kun olin lähettänyt avoimen työhakemuksen ja minut kutsuttiin työhaastatteluun. Haastattelu meni hyvin, mutta lopuksi esimies sanoi, että heillä ei ole nyt avoimia työpaikkoja, mutta hän ottaa yhteyttä sitten kun niitä on. Tästä on aikaa 5 vuotta enkä vieläkään ole saanut yhteydenottoa. Hittoako ne kutsuvat työhaastatteluun pitkän matkan päästä,jos ei edes ole tarvetta palkata ketään.

Vierailija
82/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerran matkustin bussilla 170km päähån kun olin lähettänyt avoimen työhakemuksen ja minut kutsuttiin työhaastatteluun. Haastattelu meni hyvin, mutta lopuksi esimies sanoi, että heillä ei ole nyt avoimia työpaikkoja, mutta hän ottaa yhteyttä sitten kun niitä on. Tästä on aikaa 5 vuotta enkä vieläkään ole saanut yhteydenottoa. Hittoako ne kutsuvat työhaastatteluun pitkän matkan päästä,jos ei edes ole tarvetta palkata ketään.

No kivahan se on työnantajalla olla sijaisreservi sille varalle että tulee sairaslomia. Olisihan senkin voinut rehdisti ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä etenkin jos puhutaan nk. asiantuntija-ammateista.

84/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menin Ruotsiin työhaastatteluun, en ollut hädin tuskin edes ehtinyt laittaa persettäni tuoliin, kun esimies jo kysyi, että haluanko mieluummin määräaikaisen vai toistaiseksi voimassa olevan työsopparin.

Vierailija
85/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Mulle soitettiin tosiaan tänään ja kerrottiin, että olen seuraavassa osiossa, jotain tehtäviä pitää tehdä. Sitten tuli viesti iltapäivällä, että mua ei ole valittu!? Mitä himskuttia???

Tuo on tosiaan jo jokin outo virhe, ja todennäköisemmin virhe olisi jossain automaattiviestissä kuin siinä, että sinulle jokin ihminen soitti. Jos minulle kävisi noin, varmistaisin kohteliaasti ihmiseltä miksi sain tuollaisen viestin juuri sen jälkeen, kun minulle oli henkilökohtaisesti ilmoitettu jatkoon pääsystä, ja että mikä tilanne nyt oikeasti on.

Alkuperäiseen kysymykseen, onkohan mulla tän ketjun enkka. Rekryfirman haastattelu, esihenkilön haastattelu, yksikön haastattelu, soveltuvuustestit nettitesteinä, psykologin tekemä haastattelu ja tehtävä, sitten haluttiin vielä pomon pomon haastattelu, ja sitten itse asiassa voitaisiinko vielä soittaa suosittelijoille.

Yksityisen sektorin erityisasiantuntijan tehtävissä on usein tällaista, kun niiiiiiin pelkäävät hysteerisesti virherekrytointia, ja luulevat että tuollaisilla tempuilla se onnistuu.

Olin vähällä jättää prosessin kesken kun aina keksittiin vaan uusi vaihe, josta ei oltu aiemmin kerrottu. Haluttaisiin kyllä sinulle tarjota sopimusta, mutta voisitko vielä tämän jutun.

Taidan soittaa huomenna perään

Vierailija
86/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Mulle soitettiin tosiaan tänään ja kerrottiin, että olen seuraavassa osiossa, jotain tehtäviä pitää tehdä. Sitten tuli viesti iltapäivällä, että mua ei ole valittu!? Mitä himskuttia???

Tuo on tosiaan jo jokin outo virhe, ja todennäköisemmin virhe olisi jossain automaattiviestissä kuin siinä, että sinulle jokin ihminen soitti. Jos minulle kävisi noin, varmistaisin kohteliaasti ihmiseltä miksi sain tuollaisen viestin juuri sen jälkeen, kun minulle oli henkilökohtaisesti ilmoitettu jatkoon pääsystä, ja että mikä tilanne nyt oikeasti on.

Alkuperäiseen kysymykseen, onkohan mulla tän ketjun enkka. Rekryfirman haastattelu, esihenkilön haastattelu, yksikön haastattelu, soveltuvuustestit nettitesteinä, psykologin tekemä haastattelu ja tehtävä, sitten haluttiin vielä pomon pomon haastattelu, ja sitten itse asiassa voitaisiinko vielä soittaa suosittelijoille.

Yksityisen sektorin erityisasiantuntijan tehtävissä on usein tällaista, kun niiiiiiin pelkäävät hysteerisesti virherekrytointia, ja luulevat että tuollaisilla tempuilla se onnistuu.

Olin vähällä jättää prosessin kesken kun aina keksittiin vaan uusi vaihe, josta ei oltu aiemmin kerrottu. Haluttaisiin kyllä sinulle tarjota sopimusta, mutta voisitko vielä tämän jutun.

Taidan soittaa huomenna perään

Eihän siinä mitään voi hävitä, voittaa kylläkin. Onnea työnhakuun! 🌺

Vierailija
87/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin työhaastattelu jossa olen ollut, oli kun ensin oli ryhmätesti. Sen jälkeen pääsin jatkoon. Seuraavana vastassa oli 4 vanhaa naista. Ei kovin iloisen näköisiä...

Vierailija
88/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisin työhaastattelu jossa olen ollut, oli kun ensin oli ryhmätesti. Sen jälkeen pääsin jatkoon. Seuraavana vastassa oli 4 vanhaa naista. Ei kovin iloisen näköisiä...

Mikä ihme on ryhmätesti?

Vierailija
89/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä, nyt haen uusia (lääkealalla). Siellä ei näytä olevan mitään rajaa, montako kierrosta tarvitaan. Näyttää olevan tapana, että ainoastaan 2-3 hakijaa kutsutaan (rekrykonsultin esihaastattelusta) varsinaisiin haastatteluihin. Näitä jututtavatkin sitten koko tiimi eli jopa 7 ihmistä. Viime kerralla minulle ilmoitettiin tämän jälkeen, että minut on valittu seuraavaan vaiheeseen ja se on tieteellisen esitelmän pitäminen tiimille tietystä aiheesta, aikaa valmisteluun viisi päivää. En tiennyt aiheesta juuri mitään, rupesin lukemaan siitä yötä päivää, tuntui kuin olisin ollut jossain tosi-tv-ohjelmassa, kun sekuntikello tikitti päässä. Tiesin että he ovat kyseisessä aihepiirissä ihan maailman huippuja. Tuntui kyllä suhteettoman suurelta vaatimukselta ja hirveä stressi oli nuo viikon päivät. En edes saanut paikkaa, siellä oli joku jolla oli kokemusta kyseiseltä tieteenalalta.

Vierailija
90/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla ma soitettiin, että pääsisinkö tänään Teams-haastatteluun. No olin haastattelussa. Sanoivat, että jos jatkoon pääsee tulee vielä jonkin rekryfirman haastattelu, sitten soveltuvuus testit ja sitten vielä keskustelu jonkun pääjehun kanssa.

Ei mikään ihmeellinen työpaikka eikä jäänyt haastattelijoista huoppufiilis, joten olen aivan kahden vaiheilla menisinkö jatkosysteemeihin, jos pääsen. Mielestäni älytöntä, kun ei ole johtotason tehtävä.

Vierailija
91/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesän pitää ilmoittaa omaisuuden myynti eli luovutusvoitto tai luovutustappio kuolinpesän esitäytetyssä veroilmoituksessa. Huomaa, että omaisuuden hankintahinta on se arvo, joka on vahvistettu perintöverotuksessa ja merkitty perintöverotuspäätökseen. Kuolinpesä myös vastaa verosta.

Kun kuolinpesä myy omaisuutta, pesän osakkaat eivät ole henkilökohtaisesti vastuussa myyntivoiton veroista eivätkä voi vähentää myyntitappioita omassa verotuksessaan edes kuolinpesän jakamisen jälkeen.

Eli ihan normaalisti teette ilmoituksen verottajalle ja vasta sitten jaatte pesän ja lopetatte kuolinpesän.

Vierailija
92/110 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesän pitää ilmoittaa omaisuuden myynti eli luovutusvoitto tai luovutustappio kuolinpesän esitäytetyssä veroilmoituksessa. Huomaa, että omaisuuden hankintahinta on se arvo, joka on vahvistettu perintöverotuksessa ja merkitty perintöverotuspäätökseen. Kuolinpesä myös vastaa verosta.

Kun kuolinpesä myy omaisuutta, pesän osakkaat eivät ole henkilökohtaisesti vastuussa myyntivoiton veroista eivätkä voi vähentää myyntitappioita omassa verotuksessaan edes kuolinpesän jakamisen jälkeen.

Eli ihan normaalisti teette ilmoituksen verottajalle ja vasta sitten jaatte pesän ja lopetatte kuolinpesän.

Oho 😅 Väärä ketju.

Vierailija
93/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on. Itse en jaksaisi nähdä vaivaa

Vierailija
94/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on ryhmätesti?

Haastattelu jossa ryhmä. 8 henkilöä oli kerran kun itse olin. Annettiin ongelma jota ratkaistiin ym

Vierailija
95/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lampaat suostuvat tuollaiseen nöyryytykseen.

Olen kyllä vähän samaa mieltä. Kerran jätin tämmöisen monivaiheisen hakuprosessin kesken. Työnantaja oli sitten ihmeissään, että olin parhaita hakijoita. Mutta kenellä on aikaa, rahaa ym käyttää aikaa prosesseihin, joissa useimmiten kymmeniä hakijoita. Vaikka itse olisikin hyvä hakija, on huomattavasti todennäköisempää, että ei tule valituksi. Ja tässä minullakaan ei mistään johtajan pestistä ollut kyse eikä niin kovin ihmeellisestä työstä.

Työnantajat hoi!!! Kunnioittanaa hieman työnhakijoita, heidän aikaansa jne. Onko oikein, että yksi saa työn ja kymmenet muut näkevät paljon aivan turhaa vaivaa.

Vierailija
96/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt nyt toiseen osioon ja jos läpäisin sen , pääsen vielä teams haastatteluun. Mulle on kerrottu jo, että olen taidoiltani sopiva. Jos en pääse vikaan vaiheeseen niin ei sitten... Ihmetyttää vain, jos kerta on sopiva taidoiltaan niin miksi on vielä jokin asia joka estää jatkon.

Vierailija
97/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlataan nii paljon resursseja

Kaikkien resursseja. Etenkin niiden, kerkä paikkaa eivät saa. Pahimmillaan koko prosessista ei kuulu mitään enää.

Vierailija
98/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten mulle voidaan sanoa, että menin jatkoon ja sit kuitenkin kerrotaan, että en tullut valituksi? Ap

No itselle kävi niin että koko työpaikkaa ei enää ollut, eli ilmoittivat kesken rekryn että eivät palkkaakaan ketään.

Vierailija
99/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi kokemus siitä, että lyhyisiin työsuhteisiin, joihin otetaan roppakaupalla suorittavia työntekijöitä, on useampi haastattelukierros. Kaipa se on hyvä haastattelijoiden työllistämiseen. Palkatulle työntekijälle voi silti tulla jokin sairaus tms, vaikka olisi hyväksi rankattu.

Vierailija
100/110 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin yleistä oman kokemuksen mukaan. Meillä jopa talon sisällä on usein monivaiheinen rekryprosessi. 

Hain muutama vuosi sitten töitä, pääasiassa yritysmyyntiä ja myynnin tukea, ja vain yhdessä paikassa tehtiin yksi haastattelu ja ilmoitettiin parin päivän sisällä päätös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä