Onko normaalia, että rekrytoinnissa monta eri vaihetta
Siis kolme eri vaihetta ? Läpäisin ensimmäisen ja nyt seuraava. Sen jälkeen vielä yksi jos seuraavasta suoriutuu. Onko kuinka yleistä?
Itse olen yleensä ollut vain haastattelussa ja sitten ilmoitettu kyllä tai ei.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Mulle soitettiin tosiaan tänään ja kerrottiin, että olen seuraavassa osiossa, jotain tehtäviä pitää tehdä. Sitten tuli viesti iltapäivällä, että mua ei ole valittu!? Mitä himskuttia???
Joku, jonka halusivat hommaan, ilmoitti, että ottaa työn vastaan. Eli homma loppui muiden osalta. Tai saivat luvan palkata talon sisältä sen, jota olivat koko ajan ajatelleet, mutta HR vaati, että laitetaan myös ulkoiseen hakuun.
Kyllä on mennyt monimutkaiseksi
Onko nämä teidän mielestä jotenkin yhteydessä siihen, että nykyään ammattiopistosta ihan kuka tahansa pääsee valmistumaan, ei tarvitse esimerkiksi osata suomen kieltä. Että sen vuoksi sitten vaikka terveydenhuollon sihteerin hommiin hakiessa laitetaan pällitestiin, jossa selvitetään osaako hakija hyvin suomea?
Muuten jotenkin vaikea ymmärtää, että mikä ihmeen järki noissa testeissä on. 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä teidän mielestä jotenkin yhteydessä siihen, että nykyään ammattiopistosta ihan kuka tahansa pääsee valmistumaan, ei tarvitse esimerkiksi osata suomen kieltä. Että sen vuoksi sitten vaikka terveydenhuollon sihteerin hommiin hakiessa laitetaan pällitestiin, jossa selvitetään osaako hakija hyvin suomea?
Muuten jotenkin vaikea ymmärtää, että mikä ihmeen järki noissa testeissä on. 🤷🏻
Samaa ihmettelen. Hain juurikin näitä terveydenhuollon sihteerin tehtäviä ja minun piti suorittaa tällainen testi. Ennen tätä minulle kerrottiin, että olen taidoiltani sopiva. Miksi kuitenkin testi?
Lähetin työhakemuksen ja sitten kerrottiin, että soittavat haastattelun mulle. Puhelin soi ja eka sanottiin "no kerro vähän itsestäsi ja omasta taustastasi" ... Teki mieli sanoa, että etkö lukenut hakemusta lainkaan???
Kolme kierrosta on vielä aivan normaalia. (esim haastattelu, psykologiset testit ja 2. kierroksen haastattelu).
Olen kuullut prossseista, joissa on 5-6 kierrosta ja se on jo vähän liikaa
Vierailija kirjoitti:
Lähetin työhakemuksen ja sitten kerrottiin, että soittavat haastattelun mulle. Puhelin soi ja eka sanottiin "no kerro vähän itsestäsi ja omasta taustastasi" ... Teki mieli sanoa, että etkö lukenut hakemusta lainkaan???
Mun mielestä on ihan reilua, että ensin kysytään jotain helppoa. Yleensä hakijaa kuitenkin jännittää. Sitten päästään vauhtiin ja sitten kysytään täsmäkysymyksiä.
Joskus ollut jopa 5 kierrosta ja viimeisellä kierroksella ollut enää 2-3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lampaat suostuvat tuollaiseen nöyryytykseen.
Olen kyllä vähän samaa mieltä. Kerran jätin tämmöisen monivaiheisen hakuprosessin kesken. Työnantaja oli sitten ihmeissään, että olin parhaita hakijoita. Mutta kenellä on aikaa, rahaa ym käyttää aikaa prosesseihin, joissa useimmiten kymmeniä hakijoita. Vaikka itse olisikin hyvä hakija, on huomattavasti todennäköisempää, että ei tule valituksi. Ja tässä minullakaan ei mistään johtajan pestistä ollut kyse eikä niin kovin ihmeellisestä työstä.
Työnantajat hoi!!! Kunnioittanaa hieman työnhakijoita, heidän aikaansa jne. Onko oikein, että yksi saa työn ja kymmenet muut näkevät paljon aivan turhaa vaivaa.
Itse kierrän tällaiset kaukaa... Monet kerrat pettynyt näihin tehtäviin ym mille antaa kaikkensa ja sitten ei pääse jatkoon muutaman kierroksen jälkeen
Ja minä poistin lukuisan saman firman rekryt roskapostina, kun en ollut sinne hakenutkaan. Vaan olivat noita headhuntereita, ja nyt oon siellä ollut pitkään hommissa.