Onko normaalia, että rekrytoinnissa monta eri vaihetta
Siis kolme eri vaihetta ? Läpäisin ensimmäisen ja nyt seuraava. Sen jälkeen vielä yksi jos seuraavasta suoriutuu. Onko kuinka yleistä?
Itse olen yleensä ollut vain haastattelussa ja sitten ilmoitettu kyllä tai ei.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija-/päällikkötasolle on ihan tavallista 2-3 haastattelukierrosta + soveltuvuustestit.
Tässä ei oo kyse näin korkeasta virasta
En minäkään viroista puhunut vaan yksityisen sektorin työsuhteista.
Kiva että saadaan tekemä tekeville työntekijöille ylimääräistä työtä kun joutuvat miettimään haastatteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tilanne, että etenin puhelinhaastattelusta seuraavaan etappiin, johonkin testeihin. Jos seuraavasta selviytyy niin sitten vielä f2f haastatteluun. Mielenkiintoista... Kyllähän mä tän teen, mutta jotenkin jää ihmeellinen fiilis
Nuo soveltuvuustestitkin on monesti vähän siinä hilkulla, että onko niissä mitään järkeä. Toki psykologit niitä innolla myyvät jos kysyntää on, mutta esim. aiemmin käytetty MBTI-persoonallisuustestin hyödyllisyys on osoitettu olevan horoskooppien kanssa samalla tasolla.
Iso osahan niistä on kielellisen tason/matemaattisen osaamisen selvittämistä. Tai ainakin niistä mitä olen itse tehnyt.
Eiköhän nämäkin saisi jotenkin kätevämmin ja helpommin selville? Ihan voi pyytää laatimaan tekstin varttitunnissa ilman mitään erillistä pällitestiä? 😃 No jos siitä haluaa firma maksaa niin varmaan myyjiäkin löytyy.
Tuollaiset bullshit testit on jo syy itselle jättää hakematta pellepaikkaa. Jos asiat ei selvii keskustelemalla suoraan potentiaalisen uuden työpaikan pomon kanssa niin antaa olla.
Siis mitä ihmettä. Tänään sain puhelun , että seuraava vaihe on joku testi johon annettiin pari päivää aikaa. Sitten iltapäivä tuli viesti, että valitettavasti en tullut valituksi. Mitä H.... ???? Ap
On vähän hölmö olo tällä hetkellä
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlataan nii paljon resursseja
On pitänyt keksiä naisille kivoja suojatyöpaikkoja
Ei ole normaalia. Sen pitäisi olla yksinkertaista, suoraa ja selkeää. Firman pitää tietää mitä se haluaa tai voiko työpaikalla joku neuvoa alkuun, jos tarvitsee.
Ensin on usein ollut rekryfirman teams-haastattelu ja sitten työnantajan haastattelu. Joskus vielä kolmaskin kierros.
Vierailija kirjoitti:
Ensin on usein ollut rekryfirman teams-haastattelu ja sitten työnantajan haastattelu. Joskus vielä kolmaskin kierros.
Jos on liian vaikeaa, ihmisten pitäisi jättää ne firmat. Tuo ei ole ammattitaitoa rekryssä saati kouluhauissa. Ellei halua vaikeuttaa näin kaikkien ihmisten elämää, suosimalla tätä systeemiä. Ahdistuneet ja pelkäävät kärsivät eniten. Työttömät eivät ole mitään heittopusseja. Koulutettu on itsevarmempi ja jos on vuosien kokemus. Muut jäävät pois.
Nykyiseen työhön oli hakemuksen jälkeen ensin ryhmähaastattelu, sitten yksilöhaastattelu rekryfirmassa ja viimeksi työnantajan yksilöhaastattelu. Tuo viimeinen tuntui lähinnä siltä, että ta halusi vielä nähdä ennen lopullista valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Tänään sain puhelun , että seuraava vaihe on joku testi johon annettiin pari päivää aikaa. Sitten iltapäivä tuli viesti, että valitettavasti en tullut valituksi. Mitä H.... ???? Ap
Mä en vaan ymmärrä
Voi ihana kuuntelijani ja katselijani:
On niin se niin!
Jatka omaa ralliasi vain.
Sun kohdallasi ei kehitystä ole eikä tule. Ikinä.
Mä näytän kohta genitaalit.
Nyt en tiedä haluavatko minut vai ei
Kai jos halutaan karsia huonot pois
Academic workillä joku 5 vaihetta. Ihan naurettavaa siihen nähden, että kyse on vielä jostain parin kuukauden vuokrafirmaduunista.
On. Niillä yrityksillä on joko aivan liian paljon rahaa tuhlattavana, tai joku ammatinvalintapsykologifirma on huijannut heitä uskottelemalla, että pitää tehdä kalliisti ja pitkästi, tai sitten heillä ei vaan ole osaamista rekrytoida nopeasti.
Eikä kuuluisi olla johtotason tehtävissäkään "normaalia". Ihmiset nyt kuvittelee olevansa jotenkin niin hemmetin tärkeitä. Ette ole ja jokainen on korvattavissa työmarkkinoilla.