Nuoret eivät antaneet istumapaikkaa bussissa viimeisillään raskaana olevalle
Ja en voinut antaa itsekään koska seisoin itsekin koko matkan. Aivan täysi bussi ja matkustajat seisoi käytävällä kuskin kopille asti. Bussi oli täynnä koululaisia yläkoulu-lukioikäisiä ja osa tuijotti puhelintaan, osa vaan toljotti muuten vaan mutta ei tehneet elettäkään antaakseen paikkaansa :( pahaa teki katsoa kun se äiti ison mahansa kanssa tasapainoili että pysyi pystyssä.
Opettajaa pliis teineillenne käytöstapoja!
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Älä hankkiudu raskaaksi jos et kestä olla paksuna. Älä syyllistä muita omista typeristä valinnoistasi.
Väestönräjähdys on maailman suurin ongelma. Itsekkäille lisääntyjille jotka kokee että omat geenit ansaitsee jatkua tässä maailman tilanteessa ei ole mitään extrasympatiaa, päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Feminismi tappoi herrasmiehet
Helposti kuolevia?
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus, vaan itseaiheutettu tila.
Sama, kuin humalassa rais katuksi tuleminen
Vierailija kirjoitti:
Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.
OK ja sinä saat seisoa bussissa, vaikka jalkasi olisi kipsissä, ei lakia ole säädetty siihenkään tapaukseen, joten älä sitten nillitä. Ja haluaisin, että oppisit käytöstapoja ihan oman paska kokemuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hankkiudu raskaaksi jos et kestä olla paksuna. Älä syyllistä muita omista typeristä valinnoistasi.
Väestönräjähdys on maailman suurin ongelma. Itsekkäille lisääntyjille jotka kokee että omat geenit ansaitsee jatkua tässä maailman tilanteessa ei ole mitään extrasympatiaa, päinvastoin
Lopeta myös itse matkailu ja alkoholin käyttä hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.
Itselläni avautui silmät nuorten suhteen muutama vuosi sitten, kun samassa kerrostalossa metelöi pitkälle yöhön joukko nuoria aikuisia naisia, noin 20 -vuotiaita. Oli tavallinen arkiyö ja itseäni meteli ei haitannut, mutta kyseisen asunnon naapurissa asui lapsiperhe ja perheen äiti kävi asiallisesti mutta vakavana huomauttamassa asunnon vuokranneelle nuorelle naiselle metelistä ja kertoi pienten lastensa yrittävän nukkua aivan seinän takana. Kuinka siihen reagoi joukko nuoria aikuisia naisia? Asukas alkoi itkemään kovaan ääneen "miks sen piti olla niin tyly!" ja nämä aikuiset neitokaiset alkoivat joukolla laskemaan huutaen "yy, kaa, koo" ja sitten joukolla rääkymään ja kirkumaan etteivät pienet lapset seinän takana saa nukkua.
Tuon yön jälkeen en ole enää arvostanut nuoria naisia. Ne ovat nykyään niin lapsellisen itsekeskeisiä etteivät välitä edes lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Ollessani viimeisillään raskaana jouduin käymään useita kertoja Naistenklinikalla. Asuin silloin Järvenpäässä ja sain lopulta ilmaiset taksimatkat. Ennen sitä keikuin todella suuren raskausvatsani kanssa täydessä bussissa, joka jarrutti ja nyki koko matkan. Piruuttani en pyytänyt paikkaa niiltä keski-ikäisiltä miehiltä, jotka käänsivät kasvonsa sivuun - kaksoisraskaus.
Siinähän näytit heille, hyvä sinä! /sarkasmia.
Ja kuka tuostakin hyötyi? Kyllä saat olla ylpeä itsestäsi.
Itse annan usein bussissa paikan 50+ vanhuksille, mutta yleensä saan takaisin vain kiukkuisia katseita tai tokaisuja, että en ole invalidi. Parempi vain antaa ihmisten itse pyytää paikkaa niin ei tule loukanneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.
Ei tietenkään sanota. Mutta hyviin käytöstapoihin kuuluu antaa istumapaikka sitä enemmän tarvitsevalle. Ehdottomasti raskaana olevalle tai vanhukselle, minä luovuttaisin myös sille kaljamahaiselle miehelle.
Miten pystyt ulkonäöstä päättelemään kuka sitä eniten tarvitsee? Minulta otettiin juuri kipsi jalasta joten toinen jalka ei kestä juurikaan yhtään painoa, mutta milläköhän röntgenkatseella sen joku ulkopuolinen näkisi? Ihan pitää itse suu avata ja pyytää kauniisti sitä paikkaa jos on tarpeen.
Minä käskin teinin raahata sauvoja mukana bussissa vielä sen jälkeen, kun niitä ei ollut pakko käyttää polvileikkauksen jälkeen, ihan sen takia, että bussikuski malttaa odottaa pysäkillä sen verran, että pääsee istumaan, kun käyttää sauvoja, ilman niitä nykäisisi samantien liikkeelle ja samantien seuraavasta käännöksestä eli kyyti on tosi nykivää ja jos heilahtaa painon ollessa leikatulla jalalla voi tulla vääränlaista vääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että oli raskaana? Sehän on voinut olla vain vyötärölihava ja siitäpä vasta olisi mennyt herneet nenään jos olisi paikkaa tarjonnut.
Tämä. On oikeasti olemassa ihmisiä joiden läskivatsa on raskausvatsan näköinen. En ikinä uskaltaisi olettaa jonkun olevan paksuna.
Jos puhutaan pitkällä olevasta raskaudesta niin että on sellainen kunnon vatsa jo, niin mielestäni se on ihan eri näköinen kuin vyötärölihavan iso vatsa. Raskausvatsahan on sellainen eteenpäin työntyvä pinkeä "kupu". Kukaan nainen ei liho sillä tavalla, vaan vatsa on löysempi ja leveämpi. Joku miesten ns. kaljamaha voi mennä lähemmäs raskausvatsaa, mutta ei naisille sellaisia ole (tai ehkä joku harva poikkeus vahvistaa säännön?) Eikä sekään ihan samannäköinen ole.
Tietysti jos on oikein löysät vaatteet, vatsa ei välttämättä niin selkeästi näy, mutta useimmilla raskaana olevilla naisilla on nykyisin (melko) tyköistuvat vaatteet niin että vatsa näkyy todella selkeästi. Näin ainakin olen ollut huomaavinani.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö isolla kaljamahallakin varustetulle antaa istumapaikka?
no nämä horisontaalisesti runsaat tulevat muutenkin melkein istumaan kanssamatkustajien päälle..niille pitäisi olla omat mitoitetut paikat ettei muiden tarvitse liiskaantua ikkunaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, kuin humalassa rais katuksi tuleminen
Ra i s ka uksen aiheuttaa tasan tarkkaan se r a i s k aaja.
Lasten hankkiminen on moraalisesti hirveä teko. Tällaisia sekä ehkäisyn että abortin laiminlyöneitä naisia ei missään tapauksessa pidä palkita istumapaikoilla.
Minä annoin raskaana ollessa paikkani vanhukselle.
Minä jaksoin hyvin seistä mutta vanhus ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse annan usein bussissa paikan 50+ vanhuksille, mutta yleensä saan takaisin vain kiukkuisia katseita tai tokaisuja, että en ole invalidi. Parempi vain antaa ihmisten itse pyytää paikkaa niin ei tule loukanneeksi.
50+ ihmiset eivät ole vanhuksia, eivätkä vielä 60+ ikäisetkään. 70+ ikäiset sitten jo ovat. Vai etkö erota heitä toisistaan? :D
Yksi mummo otti pojastani, neljä vuotias silloin, kiinni ja vei väkisin poikani paikan, mustelma jäi pojalle. Valitettavasti ei silloin ollut kännyköitä juuri kenelläkään, että olisi voinut poliisin soittaa. No neljä vuotias, lippunsa maksanut joutui sitten seisomaan. Päätin silloin etten sille muorille ikinä anna paikkaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon keskivartalolihavuutta ettei voi tietää onko raskaana vai vain läski.
En ole läski mutta isorintainen ja kun joku epäili että olen raskaana, se loukkasi todella.
Pistäppä kuva rinnoista niin voidaan arvioida kannattiko loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on moraalisesti hirveä teko. Tällaisia sekä ehkäisyn että abortin laiminlyöneitä naisia ei missään tapauksessa pidä palkita istumapaikoilla.
Ilmeisesti äitisi jäi ilman istumapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi sanoa, ettei Suomella ole toivoa enää.
Sivistys - inhimillisyys - viisaus - rakkaus? Ei mitään ole.
Elämässä.on paljon muutakin kuin lait. Esim toisten huomioon ottaminen.
Nuoret eivät kyllä välttämättä huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Ja osa näyttää hyväkuntoista, mutta on huonokuntoisia ja siksi istuvat.