Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät antaneet istumapaikkaa bussissa viimeisillään raskaana olevalle

Vierailija
28.08.2023 |

Ja en voinut antaa itsekään koska seisoin itsekin koko matkan. Aivan täysi bussi ja matkustajat seisoi käytävällä kuskin kopille asti. Bussi oli täynnä koululaisia yläkoulu-lukioikäisiä ja osa tuijotti puhelintaan, osa vaan toljotti muuten vaan mutta ei tehneet elettäkään antaakseen paikkaansa :( pahaa teki katsoa kun se äiti ison mahansa kanssa tasapainoili että pysyi pystyssä.

Opettajaa pliis teineillenne käytöstapoja!

Kommentit (224)

Vierailija
81/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani viimeisillään raskaana jouduin käymään useita kertoja Naistenklinikalla. Asuin silloin Järvenpäässä ja sain lopulta ilmaiset taksimatkat. Ennen sitä keikuin todella suuren raskausvatsani kanssa täydessä bussissa, joka jarrutti ja nyki koko matkan. Piruuttani en pyytänyt paikkaa niiltä keski-ikäisiltä miehiltä, jotka käänsivät kasvonsa sivuun - kaksoisraskaus.

Kyllä olitkin ovela!

Vierailija
82/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko se nainen koskaan reikää myös niille vähän kiltimmille pojille vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.

Missään laissa ei myöskään sanota, ettei toisia ihmisiä saisi töniä kumoon julkisella paikalla, eikä niin silti tehdä. Ainakaan, jos kulkee ihan täysillä.

Täh? :D Pahoinpitely on kyllä rikos.

Vierailija
84/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me herrasmiehet ja naiset ollaan vähenevä luonnonvara.

Vierailija
85/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisenä miehenä en uskalla antaa istumapaikkaa. Nainen olettaa kumminkin, että olen häntä iskemässä tai jotain muuta pervoa mielessä. Vähintäänkin pitää minua jonakin sovinistina, joka olettaa naisen olevan heikko ja kykynemätön seisomaan busssissa raskausvatsoineen. Miehen jokainen sana ja ele naista kohtaan on naisen alistamista!

Noin lapsellinen olet, vaikka jo keski-iässä...

Vierailija
86/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että oli raskaana? Sehän on voinut olla vain vyötärölihava ja siitäpä vasta olisi mennyt herneet nenään jos olisi paikkaa tarjonnut.

Tämä. On oikeasti olemassa ihmisiä joiden läskivatsa on raskausvatsan näköinen. En ikinä uskaltaisi olettaa jonkun olevan paksuna.

Jep, pian löytää itsensä "törkeimmät asiat mitä minulle on sanottu" -ketjusta, pahimmillaan videon kera.

Vierailija
87/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon että opetelkaa kaikki käytöstapoja. Omasta kokemuksesta sanon ettei juuri kukaan anna istumapaikkaa raskaana oleville. Pahimpia ovat nuoret ja keski-ikäiset miehet jotka esittää ettei huomaakaan. 9kk aikana sain paikan vain 2 kertaa, molemmilla kerroilla nuorelta mieheltä joka oli liikkeellä ilmeisesti naisystävänsä kanssa.

Jos et kerran kertaakaan saanut paikkaa yhdeltäkään naiselta, miksi pahimpiesi listalla on vain miehiä?

Koska miehet on aina sikoja ja naiset uhreja!

Vierailija
88/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että oli raskaana? Sehän on voinut olla vain vyötärölihava ja siitäpä vasta olisi mennyt herneet nenään jos olisi paikkaa tarjonnut.

Herrasmies voi tarjota ihan kenelle vaan paikkaa. Mutta sinä et sellainen taida ollakaan.

Naisille ei kuitenkaan kuulu paikan tarjoaminen liikuntaesteiselle? Asia selvä.

Vierailija
89/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut itse saman täällä, erityisesti vanhusten kohdalla. Eivät tarjoa nuoriso paikkaansa täpötäydessä bussissa, kun tulee vanhus kävelykepin tai kantamusten kanssa bussiin. Itse satun olemaan raskaana tällä hetkellä, niin onhan se koomista että raskaana oleva nainen joutuu tarjoamaan paikkaa bussissa, eikä reipas terve nuori.

Oon itse miettinyt tätä asiaa todella paljon ja kertoohan se, että meillä kulttuurissa/kasvatuksessa tää asia on pielessä.

Vierailija
90/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan usein paikan metrossa. Viimeksi annoin paikan yhdelle nuorelle tytölle, jotta kolme tyttöä pääsi istumaan porukkana. Vaikka pukeudun hyvin normaaleihin vaatteisiin, niin isokokoisena setämiehenä olemukseni voi ehkä tuntua vähän pelottavalta. Vanhempia ihmisiä ja raskaana olevia naisia liikkuu vähemmän normaaleihin työaikoihin, mutta näillekin olen joskus antanut paikkani.

Vierailija
91/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bussissa oli ihan merkittyjä paikkoja raskaana oleville, niin voi avata suunsa ja pyytää sitä paikkaa. Ihmiset ovat siihen istuessaan ottaneet sen riskin, että joutuvat luovuttamaan paikan sitä enemmän tarvitsevalle.

Kun itse olin raskaana, niin aina pyytäessäni sain paikan.

Tässä on nyt se ero, että sinä ymmärsit pyytää paikkaa. Se ei oikein sovi tämän keskusteluketjun uhrimentaliteettiin.

Vierailija
92/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinvalidit voi tarvita itse sitä istumapaikkaa.

93/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joskus käy myös niin, että bussi tulee aivan täpötäyteen, mutta silti seisovat matkustajat eivät siirry keskiosasta taaksepäin bussin takaosaa kohti, jotta eteen tulisi tilaa. Kerran kun itse astuin tällaiseen bussiin, jossa takaosan käytävä oli tyhjä, huusin edestä, että voisitteko siirtyä taakse, ei kukaan tehnyt elettäkään.

Vierailija
94/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, vaan itseaiheutettu tila.

Alkoholismi on sairaus sekä siitä seurannut kaljamaha !

Vierailija
95/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.

Missään laissa ei myöskään sanota, ettei toisia ihmisiä saisi töniä kumoon julkisella paikalla, eikä niin silti tehdä. Ainakaan, jos kulkee ihan täysillä.

Tosi outoa, että joudun tämän kirjoittamaan sinulle auki, mutta kyllä pahoinpitely on Suomen laissa kielletty.

Vierailija
96/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jengi sanoo, että paikkaa pitäisi uskaltaa pyytää, mutta kyllä kanssamatkustajilla pitäisi olla sen verran huomaavaisuutta ja tilannetajua, että tajuaisivat antaa istumapaikan ilmankin, että sitä tarvitsevan pitäisi joutua erikseen pyytämään.

Vierailija
97/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, vaan itseaiheutettu tila.

Mene hoitoon, onelinereitä heittelevä psy ko pa atti.

Vierailija
98/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paksuna olo mikään sairaus ole. Menköön taksilla tms. jos ei voi seistä.

Ei se sairaus ole, kuten ei ole vanhuuskaan, mutta ihan ovat jotkut viisaat suunnittelijat sisällyttäneet raskauden niihin syihin, joiden nojalla kuuluu päästä invapaikoille istumaan. 

Kauheen mukava tapaushan se ei olisi, jos bussi äkkijarruttaa, raskaana oleva nainen kaatuu ja lapsi vatsassa tämän seurauksena vammautuu tai menehtyy tai syntyy keskosena.

Vierailija
99/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi tappoi herrasmiehet

Vierailija
100/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran näin ratikassa kun nuori poika kohteliaasti tarjosi istuinpaikkaa ja sai palkinnoksi tuhahduksen minä en mikään vanhus ole.

itse kokenut saman. Tarjonnut paikkaa ja saanut vastaukseksi mulkaisun ja kääntyvän selän. Rouvalla oli ikää hihavakiolla 70-75. Helsingissä, täällä Itä-Suomessa ei tuhista vaan hymyillään ja otetaan apu vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi