Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät antaneet istumapaikkaa bussissa viimeisillään raskaana olevalle

Vierailija
28.08.2023 |

Ja en voinut antaa itsekään koska seisoin itsekin koko matkan. Aivan täysi bussi ja matkustajat seisoi käytävällä kuskin kopille asti. Bussi oli täynnä koululaisia yläkoulu-lukioikäisiä ja osa tuijotti puhelintaan, osa vaan toljotti muuten vaan mutta ei tehneet elettäkään antaakseen paikkaansa :( pahaa teki katsoa kun se äiti ison mahansa kanssa tasapainoili että pysyi pystyssä.

Opettajaa pliis teineillenne käytöstapoja!

Kommentit (224)

Vierailija
221/224 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin vaan vaivaantunut ja tuntenut oloni kiusalliseksi, jos joku olis täydessä bussissa alkanut itselleni paikkaa tarjoamaan raskauden vuoksi. Kävelin useita kilometrejä päivittäin aina synnytykseen asti.

Älkää maatko kuin laiskat lahnat, niin pysytte hyvässä kunnossa. Jos millään vointi sallii - ja useimmilla on ihan normaali raskaus - niin ylös ulos ja lenkille raskaanakin. Poikkeukset erikseen.

Tämä. Omista raskauksista jo aikaa, muttta olisin myös tuntentenut itseni lähinnä kiusaantuneeksi tuossa, kun ei mitään erityistä tarvetta olisi ollut saada sitä istumapaikkaa. 

Vierailija
222/224 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä oulussa on busseissa penkkien vieressä merkit jossa ensisijaisesti inva/raskaana oleville tarkoitettu. Eli jos terveenä istut siinä, olet velvoitettu luovuttamaan paikkasi. Mä olen kyllä sanonut että vaihetaanko paikkaa, ku ite kipsi jalassa menin bussiin eikä kukaan korvaansa lotkauttanut, poika sitten naama punaisena pyyteli anteeksi. Joskus nostanu nuoren repun syliinsä penkiltä ja menny ite istuun, tai kysyny repulta että siirrytkö niin pääsen istuun. Kuljen keppien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökkis

Vierailija
224/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon että opetelkaa kaikki käytöstapoja. Omasta kokemuksesta sanon ettei juuri kukaan anna istumapaikkaa raskaana oleville. Pahimpia ovat nuoret ja keski-ikäiset miehet jotka esittää ettei huomaakaan. 9kk aikana sain paikan vain 2 kertaa, molemmilla kerroilla nuorelta mieheltä joka oli liikkeellä ilmeisesti naisystävänsä kanssa.

tämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi