Millaisten luuserien kanssa te oikein olette menneet perheen perustamaan?!
Provosoiva alku, myönnän - mutta silti, ihan oikeasti!
Minua väsyttää jo lukea juttuja miehistä / puolisoista, jotka eivät tee arjessa mitään auttaaksensa, eivät hoida lapsia, jättävät teidät yksin asioidenne kanssa (henkisesti vaille tukea), eivät keskustele, ovat huonoja rakastajia tms.
Miksi olette hankkineet lapsia tilanteeseen, mikä on noin sietämätön? Miksi te naisina asetatte itsenne sellaiseen asemaan, missä teitä ei kunnioiteta?
Ps. Oma mieheni siivoaa ja kokkaa meillä, siinä välissä leikittää lapset, puhuu kanssani melkein mistä vaan haluan, ottaa minut kaikessa huomioon, on uskollinen (ei edes silmäile muita naisia), antaa minun päättää perheen suuret " linjan vedot" ja ennen kaikkea ANTAA MINUN OLLA OMA ITSENI; ymmärtää ja tukee.
Enkä yhtään vähempään olisi tyytynytkään. Miksi te tyydytte?
Kommentit (126)
että sai ihmiset " takajaloilleen" .
Uskon että jokaisesta " luuseri" miehestäkin löytyy paljon hyvää, mutta uskon myös, että niistä täydellisistäkin löytyy vikoja.
t: melkein täydellisen miehen melkein täydellinen vaimo:)
Vierailija:
että sai ihmiset " takajaloilleen" .
Uskon että jokaisesta " luuseri" miehestäkin löytyy paljon hyvää, mutta uskon myös, että niistä täydellisistäkin löytyy vikoja.t: melkein täydellisen miehen melkein täydellinen vaimo:)
Tämä näyttää olevan monen av:lla valittavan ja narisevan mamman logiikka...
:-D
Juuri ne kaiken-naisella-teettävät luuserit kunnostautuvat myöskin pettämisen saralla - ei ne kunnolliset naistansa kunnioittavat aviomiehe
...tämä on kyllä suurin harhaluulo mitä voi olla.
Sori vaan ap, mutta kaikista niitä pettäjiä löytyy ihan varmasti.
Välillä tulee aikoja, jolloin mies ei niin aktiivisesti ole pyörittämässä tätä huushollia, koska hän on se joka meillä nyt tuo leivän pöytään. Eli tekee pitkää päivää.. Itse jäin takaisin kotiin työelämästä, ollakseni lasteni kanssa ja pääosin olen se joka hoitaa kodin. Mutta en valita.
Mieheni nauttii lasten kanssa olemisesta ja on heidän kanssaan mielellään.
Veikkaanpa että monessa perheessä silkka unenpuute vaikeuttaa arkiasoiden hoitamista tasapuolisesti. Sekä se että ei kommunikoida selkeästi ja avoimesti asioista.
Mutta kaikille tsemppiä näin joulun alla, oli sitten luuseri mies taikka ei.
ja lisätään tähän vielä se, ettei mies osallistu ollenkaan vaatemenoihin ym. lapsista koituviin kustannuksiin, vaan laittaa kaikki rahat autoon ja muihin omiin leluihinsa. Vaimo saa sitten ostella kirppikseltä lapsille kamat.
Ei minun ainakaan tarvitse olla mikään pirttihirmu, vaan mies hoitaa lapsia ihan vapaaehtoisesti ja osallistuu kotitöihin. Tosin imuria karttaa kovasti. Hän ei itsekään ymmärrä esim. siskonsa miestä, joka laittaa kaikki rahat autoon ja on aina menossa. On monta kertaa puhunut siskolleen, että pitäisi hieman puoliansa. Eikä ymmärrä oman perheensä tapaa, jossa äiti teki kaiken ja isä päätti kaikesta (ja tekee niin edelleen).
Kun ne on nii-in kunnollisiakin. Se on monesti shokki sille vaimolle ja lähipiirille. Eihän sen pitänyt pettää, eikä niiden erota - niillähän oli kaikki niin täydellisesti. Paitsi ettei sitten ollutkaan..
Vierailija:
Juuri ne kaiken-naisella-teettävät luuserit kunnostautuvat myöskin pettämisen saralla - ei ne kunnolliset naistansa kunnioittavat aviomiehe...tämä on kyllä suurin harhaluulo mitä voi olla.
Sori vaan ap, mutta kaikista niitä pettäjiä löytyy ihan varmasti.
just joo.. ja mä oon sitä mieltä että suomen avioerotilastojen lukemat johtuu just tuosta että nykyajan miehet on kaikki sellaisia alistettuja, velliperseisiä tossusankareita joita akka määrää..
Ennen kun mies oli mies ja nainen nainen oli asiat ihan toisin.. Mä tiedän monta sellaista paria jossa mies laittaa ruoat, hoitaa lapset, akka kun napsauttaa sormia niin johan äijä kuorii perunoita.. eipä mene kauaa kun nainen kaipaa " omaa aikaa, muutosta arkeen, miehistä miestä" .. " kaikki on niin tasapaksua ja tylsää" .. ja mies kyllästyy kun muutaman vuoden täydellistä perheenisää leikittyään kaipaakin sitä omaa aikaa, vapautta käydä edes yhdellä oluella.. johan alkaa salarakkaita olemaan..
Tiedän myös monta paria joiden avioliitto on kestänyt kun mies hoitaa miehen tehtävät ja nainen naisen, sitten joskus kun mies auttaa kotijutuissa se tuntuu naisesta juhlalta.. Voi olla tasapainoinen ja onnellinen suhde ilman että äijä kuljee akan takana tiskirätti kourassa..
Meidän suvussa ei ole kukaan aviopari eronnut, mutta isää lainatakseni " meidän suvussa ei oo äijät velliä keitelleetkään"
Aina väkästelemässä jotain. Mökilläkin menee hakkaamaan halkoja,kun tulee " luppoaikaa" .
Minua välillä hitsaa sellainen liika höösääminen.
siittämän kersankin kotiin kunnollisen aviomiehensä elätettäväksi. Ja mitä tekee vellihousu mies. Tietää ja sietää. Ja eukko menee ja tulee miten tahtoo ja kenen kans tahtoo. Uskomatonta.
Jos mieheni imuroi ja pyykkää ja auttaa vauvan hoidossa hän pettää minua.
Jos taas mieheni ei auta kotitöissä ja lasten hoidossa. Katsoo vain lätkää ja formuloita sohvalla maaten. Niin silloin hän on minulle uskollinen?
Vierailija:
siittämän kersankin kotiin kunnollisen aviomiehensä elätettäväksi. Ja mitä tekee vellihousu mies. Tietää ja sietää. Ja eukko menee ja tulee miten tahtoo ja kenen kans tahtoo. Uskomatonta.
Joskus ihan kelpo mies voi olla se tavallinen äijä, joka ei ole ihan niin täydellinen kaikkien mielestä.
Vierailija:
Jos mieheni imuroi ja pyykkää ja auttaa vauvan hoidossa hän pettää minua.Jos taas mieheni ei auta kotitöissä ja lasten hoidossa. Katsoo vain lätkää ja formuloita sohvalla maaten. Niin silloin hän on minulle uskollinen?
Ymmärsit väärin.
Ap:n väite oli, että vain luuserit (joiksi hän ei-niin-täydellisiä nimitti) pettää, toiset tässä sitä harhaluuloa yrittää kumota niin, että tyhmempikin (ap) sen käsittäisi.
Kyllä meillä on vapaus (kumpaisellakin) täysin toteuttaa itseämme, ei ne lapset tai avioliitto sitä mihinkään muuta.
Mies saa käydä kaljalla niin paljon kuin haluaa (kumma kyllä, ei juuri koskaan halua lähteä - monesti saan jopa puoliväkisin " pakottaa" häntä lähtemän kaveriporukallakin jonnekin ; )).
Ap.
(Joka muuten myös allekirjoittaa erään vastanneen (sori, kun en muista numeroa) ajatuksen siitä, että " ylpeys käy lankeemuksen edellä" tai " kenellä onni on, sen piilottakoon" - tällä kertaa ajattelin tehdä tällä kirjoituksellani poikkeuksen, en todellakaan missään " huutele" sitä kuinka meillä menee niin hyvin, ja kuinka tyytyväinen parisuhteeseeni ja mieheeni oikein olenkaan! Miehen kanssa monesti yhdessä jutellaan siitä kuinka onnellisia me tässä ollaan, ja miten hyvä meillä on olla yhdessä - mutta perheen ulkopuolisille en näistä asioista juttele. Nyt vain meni jotenkin asiat yli hilseen, kun jatkuvasti saa lukea / kuulla miten esimerkiksi jouluvalmistelut ovat naisen niskoilla, rankkaa on ja mies vain heittäytyy sohvalle = /... silloin aina käy mielessä, että MIKSI nämä naiset ovat valinneet tuon tilanteensa? Miksi kukaan ehdoin tahdoin tahtoo käyttää elämänsä tuollaiseen?)
' luokkatietoinen' ajattelu, että niitä on fiksuja ihmisiä (myös miehiä) ja sitten vähemmän fiksuja. Ja kenenkään ei tarvitse olla toista alistamassa, kahden aikuisen ihmisen tasa-arvoisessa parisuhteessa molemmat voivat hyvin. Ja arvostakaa miehiä nyt sen verran että uskotte että oma miehenne on rehellinen ja uskollinen. Kyllähän kuka tahansa voi olla varas tai murhaajakin, mutta ei kai kukaan periaatteesta ajattele että nyt mieheni varmaan murhaa jonkun kun saa tilaisuuden.
Sääli teitä joiden avioliitto ei ole kumppanuutta, ja ihan oikeasti kunnollisia rehellisiä mukavia ihmisiä on miehissäkin. Opettakaa tyttärenne ainakin uskomaan niin ja menemään naimisiin vain miehen kanssa jota voi oikeasti kunnoittaa.
Ihmetyttää, että mammat näin nousevat takajaloilleen. Niin se nyt vaan on, että joidenkin miehet on ns. parempia perhemiehiä kuin toisten. Onhan toisten miesten vaimotkin hehkeitä, hyväntuulisia ja ihania ja toisten vaimot katkeria, kitkeriä ja narttumaisia. Ap:n mies kuulostaa aika tavalla omaltani ja muistan olla joka päivä kiittimet ristissä siitä, että mulla on niin mahtava mies. Muistan sen myös hänelle usein kertoa ja hänen esimerkkinsä innoittaa itseänikin olemaan kiva ja ihana vaimo ja äiti. Ja hyvin tuntuu toimivan molempiin suuntiin, ollaan onnellisia ja ylpeitä toisistamme!
Eikä miehenikään haluaisi mitään tossua kotiin nysväämään ja sitten olemaan haluton, kun ei saa lapsilta hetken rauhaa. Meillä tehdään kaikki hommat suht koht tasan (tietysti siten, että jos toinen ei yhtään tykkää esim. vessan pesusta, niin toinen sitten hoitaa sen , jos ei koe sitä vastenmieliseksi jne.) Näin ollen kumpikaan ei ole kuoleman väsynyt ja hommat luistaa parisuhteen kaikilla osa-alueilla.
JA ihanaa että asiat on näin : )
Vierailija:
Te olette kyllä uskomattomia.Just ton asenneongelmanne takia teillä ei ole vastaavanlaista tilannetta, kun ette ole aktiivisesti pyrkineet siihen. On vain otettu se ensimmäinen kaksilahkeinen, joka on kävellyt vastaan ja osoittanut hitusenkaan kiinnostusta.
Minä en määrää enkä kontrolloi miestäni, hän tekee kaiken tuon (ja enemmänkin) ihan omasta tahdostaan, ja koska se on ollut myös hänen lapsuuden kodissaan se olemisen, arjen rakentamisen ja miehen ja naisen malli. Kuka on sanonut, että taloudessa, jossa sekä mies että nainen käyvät töissä, naisen kuuluu hoitaa ja kantaa päävastuu kotitöistä sekä lapsista?
Ilmeisesti ette tiedä paremmasta - ja ehkä parempi niin, muuten ette pystyisi varmasti tyytymään nykyiseen asemaanne.
Mutta kyllä tälläisiä mieheni kaltaisia miehiä on, he vain ovat sellaisten naisten kanssa, jotka osaavat arvostaa heitä = ). Tämä(kin) on katsokaas kaksi suuntainen tie.
Esim. mun mies ei koskaan auta siivoamisessa MUTTA asumme isossa maalaistalossa, mies on sivutoiminen maanviljelijä ja käy vielä raskaassa ruumiillisessa päivätyössä. Sen lisäksi lämmittää taloa, talvella tekee traktorilla lumityöt, kesällä ajaa nurmikot jne, korjaa taloa, korjaa autot, tekee ympäripyöreitä päiviä etenkin kesällä puintien ja muiden maataloustöiden aikaan ja tulee rättiväsyneenä illalla kymmeneltä nukkumaan että jaksaa taas kuudeksi töihin. Ei tulisi mieleenkään pyytää häntä siivousavuksi tai tekemään ruokaa vaan tunnen itseni välillä laiskaksi kun en tee muutakuin kotityöt päivätöiden lisäksi.
Vähän erilainen tilanne siis meillä kun jollakin kaupungin kerros/rivitaloasunnossa asuvalla perheellä jossa mies tulee siististä sisätöistä salkun kanssa kello neljä kotiin. Ehkä silloin voi vaatiakin avuksi ruoan laitossa.
Pointtini nimenomaan oli se, että MIES KUNNIOITTAA NAISTANSA; kotityöt sujuu, lapsista pidetään yhteisesti huolta ja mies on kaikella tavoin sitoutunut perheeseensä - ei silloin ole tarvetta / kanttia / luonnetta pettämiselle.
Juuri ne kaiken-naisella-teettävät luuserit kunnostautuvat myöskin pettämisen saralla - ei ne kunnolliset naistansa kunnioittavat aviomiehet!
Ap.