Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auto olisi sopivin, jos haluaa viestiä että pätäkkää on, mutta että on kuitenkin jalat maassa -tyyppi eikä nousukasmainen öykkäri?

Vierailija
27.08.2023 |

Eli sellainen autojen quiet luxury -merkki nyt haussa. Olisiko Volvo hyvä? Perinteinen turvallisuutta ja perhettä arvostavan miehen valinta. Tesla ehkä liian nousukasmainen? Mersu? Land Roveria olen miettinyt myös.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyylinen tyyppi olet? Puku päällä vai raksavaatteet, kerrostalossa vai maalla? Rento ja tavallinen tyyli, vai muodikas ja huoliteltu? Mihin ajelet sillä autolla?

Mieti mistä itse tykkäät ja mikä sopii sinulle.

Kaupunkilainen, töissä puku päällä, vapaalla vähän rennommin. Harrastuksina fine dining, viinit, purjehdus ja mökkeily saaristossa. Mökkeilyn takia autossa voisi olla maasto-ominaisuuksiakin, vaikka ei niitä oikeasti tarvita. Haluan viestittää että olen vakaa, luotettava jalat maassa -tyyppi.

Ehdotuksista Bentley on hyvä! Mietin vain onko liian pröystäilevä, vaikka brändinä onkin hillitty. Ja Range Roveria mietin edelleen. Mersussa kiehtoo merkin yleisyys, mutta kuitenkin tietynlainen laatuleima. Mersu ei ainakaan ole liian pröystäilevä.

Volvon pudotan listalta, samoin Teslan.

Ainakin minusta Bentley on selvästi pröystäilevä.

Range Rover on huippu, oikeasti ainakin tosi hyvä ajaa, mutta löytyykö siitä mitään hybridiä? Sanoisin ettei kaupunkilainen rahamies aja nykypäivänä isolla diesel- eikä bensa-autolla.

Mun suositus onkin uusi plug-in hybridi, vaikka sitten joltain tavalliseltakin merkiltä.

Vierailija
82/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Bentley voisi olla hyvä valinta.

Briteissä ehkä jossa on lordeja yms., mutta Suomessa näytät lähinnä idiootilta kun tuollaisella kurvaat Tokmannin pihaan.

Entä jos kurvaakin Stockmannille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

C6

Vierailija
84/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usado kirjoitti:

Auto ei ole viestintä-, vaan kuljetusväline.

Se on molempia. Ihan samalla tavalla kuin vaatteen tehtävä on suojata säältä, peittää epäsiveellisenä pidetyt ruumiinosat ja lämmittää, mutta samalla viestiä käyttäjänsä arvomaailmasta ja asemasta.

Tää koko ketju on niin pyrkyrikamaa että ei tosikaan. Auto on tasan kulkuväline jolla pääsee paikasta a paikkaan b. Toki jotkut autot ovat ominaisuuksiltaan mukavampia ajaa, mutta jokaiselle paras kulkuväline on se, jonka pystyy ostamaan velattomasti. Kaikki muu on hölmöyttä.

Onko vaatteidenkin tehtävä vain pitää tissit piilossa, lämmittää ja suojata säältä? Millaisiin vaatteisiin itse pukeudut?

Vierailija
85/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultainen Toyota Corolla, jossa on Guccin karvanopat.

ja se ler551 rekkari vai onko se varattuna napapiirin sankareille :D

Vierailija
86/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usado kirjoitti:

Auto ei ole viestintä-, vaan kuljetusväline.

Se on molempia. Ihan samalla tavalla kuin vaatteen tehtävä on suojata säältä, peittää epäsiveellisenä pidetyt ruumiinosat ja lämmittää, mutta samalla viestiä käyttäjänsä arvomaailmasta ja asemasta.

Tää koko ketju on niin pyrkyrikamaa että ei tosikaan. Auto on tasan kulkuväline jolla pääsee paikasta a paikkaan b. Toki jotkut autot ovat ominaisuuksiltaan mukavampia ajaa, mutta jokaiselle paras kulkuväline on se, jonka pystyy ostamaan velattomasti. Kaikki muu on hölmöyttä.

Pystyisin ostamaan velattomasti minkä tahansa alle miljoona euroa maksavan auton, mutta ihan niin paljon en halua käyttää. 100 000 e on maksimihinta, minkä olen valmis käyttämään. Voin ostaa myös käytettynä, jos sopiva löytyy. Ei ole ongelma.

Vierailija
87/134 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Land Cruiser on just hyvä. Kukaan ei ymmärrä, että auto maksaa 100 K ja on laadukas, tyylikäs ja luotettava peli jolla pääsee mihin vaan. 

Laadukas ja luotettava ei kyllä mitenkään päde tuohon merkkiin. Yleensä jaguar/landrover omistajilla on vara-auto jolla pääsee kulkemaan kun auto on korjaamolla.

Hah hah, meillä on Jaguar ja mies aina muistuttaa että sillä täytyy ajaa 'herrasmiesmäisesti", ei saa turhia kurvailla tai kiihdytellä. Ja totta, se on myös sähkövikojen takia aika usein ollut korjattavana, jolloin olen ajellut omalla pikku volkkarilla. Ja kurvaillut niin paljon kun sielu sietää.

Vierailija
88/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyylinen tyyppi olet? Puku päällä vai raksavaatteet, kerrostalossa vai maalla? Rento ja tavallinen tyyli, vai muodikas ja huoliteltu? Mihin ajelet sillä autolla?

Mieti mistä itse tykkäät ja mikä sopii sinulle.

Kaupunkilainen, töissä puku päällä, vapaalla vähän rennommin. Harrastuksina fine dining, viinit, purjehdus ja mökkeily saaristossa. Mökkeilyn takia autossa voisi olla maasto-ominaisuuksiakin, vaikka ei niitä oikeasti tarvita. Haluan viestittää että olen vakaa, luotettava jalat maassa -tyyppi.

Ehdotuksista Bentley on hyvä! Mietin vain onko liian pröystäilevä, vaikka brändinä onkin hillitty. Ja Range Roveria mietin edelleen. Mersussa kiehtoo merkin yleisyys, mutta kuitenkin tietynlainen laatuleima. Mersu ei ainakaan ole liian pröystäilevä.

Volvon pudotan listalta, samoin Teslan.

Ainakin minusta Bentley on selvästi pröystäilevä.

Range Rover on huippu, oikeasti ainakin tosi hyvä ajaa, mutta löytyykö siitä mitään hybridiä? Sanoisin ettei kaupunkilainen rahamies aja nykypäivänä isolla diesel- eikä bensa-autolla.

Mun suositus onkin uusi plug-in hybridi, vaikka sitten joltain tavalliseltakin merkiltä.

Range Roveria on myös hybridinä ja se on myös edullisempi kuin polttomoottori, kun veroissa säästää niin paljon.

Sivistyneelle kaupunkilaiselle ilman muuta parempi vaihtoehto kuin polttomoottori, joka on nykypäivänä jo vähän juntti, jos henkilöllä olisi varaa myös hybridiin/sähköautoon.

Vierailija
89/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen CX 25 GTI Turbo2

Vierailija
90/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et haluaisi näytää nousukkaalta, vaikka olet.

Raha pitäisi kuitenkin näkyä. Jopa autossa.

Hassua!

Vierailija
91/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polestar

Vierailija
92/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rikkaat ei autoilla pröystäile.

Vierailija
93/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen. Sellainen mitä pitää ajokunnossa.

Vierailija
94/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et haluaisi näytää nousukkaalta, vaikka olet.

Raha pitäisi kuitenkin näkyä. Jopa autossa.

Hassua!

Juuri näin! Hienosti kiteytetty.

Olen vaatimattomista oloista lähtöisin, mutta menestynyt aika hyvin. Haluaisin auton, joka viestii vauraudesta ja vakaudesta hienovaraisesti. Ikään kuin ne olisivat minulle itsestäänselvyys eikä ylpeilyn aihe.

Vierailija
95/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersu on varma valinta.

Vanhempi malli on myös varma valinta, jos et diggaa liiasta elektroniikasta.

Vierailija
96/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

linja-autolla ajelee kaikki helsingin keskustan miljonäärisuomenruotsalaiset. rahaa näytetään sitten suomenulkopuolella, esim. ferrareilla.

Vierailija
97/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lada 1500

Viesti uskallusta, omaperäisyyttä, kädentaitoja ja ettei ole muoti tuulten heiluteltavana. Miesten mies.

Vierailija
98/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

linja-autolla ajelee kaikki helsingin keskustan miljonäärisuomenruotsalaiset. rahaa näytetään sitten suomenulkopuolella, esim. ferrareilla.

Fefe on mauton ja pröystäilevä valinta.

Vierailija
99/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin pommi.

Vierailija
100/134 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkiä paha sanoa mutta jos on pätäkkää niin silloin ihminen ostaa sen kalliin auton ilman osamaksua eli omaa rahaa on sen verran paljon että on varaa siihen kalliiseen autoon.