Mikä auto olisi sopivin, jos haluaa viestiä että pätäkkää on, mutta että on kuitenkin jalat maassa -tyyppi eikä nousukasmainen öykkäri?
Eli sellainen autojen quiet luxury -merkki nyt haussa. Olisiko Volvo hyvä? Perinteinen turvallisuutta ja perhettä arvostavan miehen valinta. Tesla ehkä liian nousukasmainen? Mersu? Land Roveria olen miettinyt myös.
Kommentit (146)
Vanha raha ajaa tyylikkäästi Mersulla.
Marimekko-paku, jossa helmat kukkii. Kylkiin teipit "Mullon muuten pätäkkää, tuukko naimaan?" Ja leopardikuosisella tekoturkiksella vuoratut patjat tavaratilan permannolle sekä diskopallo kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vanha raha ajaa tyylikkäästi Mersulla.
Vanhat persupapat niillä ajaa.
Mahdollisimman vanha rämä. Se viestii, että sinulla on jalat usein maassa kun auto hajoaa alle, ja että olet rahakas, kun sinulla on aina varaa korjauttaa se seuraavalle 100 kilometrille (eli siihen asti kunnes hajoaa uudestaan).
Vierailija kirjoitti:
Auto jatkeena on kyllä säälittävintä mitä tiedän ja totaalinen turn off.
N27
Hienoa. Itse koen päinvastoin ja aina on kiinnostanut hienot autot. N30
RUTINOFF täys torvelo hipsriini ja mukana Tirolilainen jodlaava matikka koira.
Miksi ihmeessä joku haluaisi viestiä että "pätäkkää on"?
Ihmetyttää miksi kyseisenlainen idiootti edes haluaa ettei häntä tunnistettaisi...noilla ajatuksilla sitä saattaa olla vaikea peitellä. Nousukasmainen, kusipäinen öykkäri alusta loppuun saakka.
Onneksi en tunne kaltaisiasi henkilöitä.
Jos olisin rikas niin ei kyllä kiinnostaisi pätkääkään mitä muut ajattelee autostani olisi se mikä hyvänsä,kunhan se minua itseäni miellyttää.
Hevospiireissä ajellaan Land cruisereilla ja muilla isoilla nelivedolla, jotta hevoskoppi kulkee perässä :)
Itse ostin just Volvo XC60 vetoautoksi.
Haluatko näyttää hevosihmiseltä, niin maasturin ostoon.
Olennaista on, että auto on uusi, siisti ja moitteettomassa kunnossa.
Tämä on hauska ja paljon keskustelua herättävä aihe! Jos haluaa viestiä varallisuutta, mutta samalla maanläheisyyttä ja hyvää makua, kannattaa välttää liian prameita tai ökymerkkejä ja valita auto, joka on laadukas, arvostettu ja hillitty. Tässä muutamia vaihtoehtoja:
1. Premium, mutta ei pröystäilevä
Volvo XC60 / XC90
Skandinaavinen design, turvallisuus ja mukavuus. Viestii arvokkuutta ilman ylimielisyyttä.
Audi A6 / Q5
Tyylikäs ja laadukas, mutta ei yhtä näyttävä kuin esimerkiksi Porsche.
BMW 5-sarja (ei M-malli)
Klassinen valinta, mutta hillityssä varustelussa se ei huuda ökyä.
2. Moderni ja vastuullinen
Tesla Model Y / Model S
Viestii varallisuutta ja edelläkävijyyttä, mutta myös ympäristötietoisuutta.
Polestar 2
Skandinaavinen sähköauto, trendikäs mutta ei liian prameileva.
3. Old money -henkinen hillitty luksus
Mercedes-Benz E-sarja
Arvostettu ja mukava, mutta ei niin räikeä kuin S-sarja.
Lexus RX
Laadukas ja luotettava, hillitty luksus ilman turhaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Bentley
Tässä on toki se hyvä, että sitä ei läheskään kaikki tunnista.
Alat vain käymään säännöllisesti brunssilla kaupunkisi tyylikkäimmässä, siis omalle tyylillesi ja maullesi sopivassa paikassa. Tietysti hyvin, mutta kuitenkin sopivan rennosti pukeutuna ja selvinpäin. Siellä on niitä naisia, joilla on itselläänkin rahaa. Mutta tietysti siellä saattaa vaania myös niitä kullankaivajia.
Tosin vaikuttaa, että olet tosi köyhä, jollei sulla ole muuta kuin rahaa...
Lexus tai uusi Toyota Camry. Japanilaista laatua höystettynä premiumila. Muista vaan ruostesuojata sillä nykyautoissa on kaikissa pohjamuovien alla pelkkä pohjamaali. Vielä 15v sitten tehtaat käytti kunnon pvc massaa mutta nykyään ruostesuojauksesta säästetään.
Mulla on ihan suu ja jopa kielitaitoa viestiä asioita ihan ilman jollain pkeleen auton valinnalla. Jokainen ostaa mielestään parhaan vaihtoehdon saatavilla oleviasta autoista rahavarojensa mukaan.
Ap on lapsellinen suomalainen. Autonmerkeillä ei viestitellä tavisten keskuudessa yhtään mitään.
Hummerin ykkösversio.