Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukulaisten kanssa pakko muka olla tekemisissä?

Vierailija
27.08.2023 |

Kuka minua määrää. Suvun toiselta puolelta eräät ovat sellaisia, jotka eivät tuota minulle lainkaan iloa. Meillä ei ole mitään yhteistä ja en ole enää kutsunut edes juhliin, kun on niin vaivaannuttavaa. Tästä on nyt sitten suku alkanut minulle sanomaan, kuinka olisi pakko kutsua. Siis pakko? Minä kai määrään kenet kotiini kutsun.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta älä sitten tule parkumaan, miksei ole apua siihen, tähän, tuohon ja ololim on yksinäinen.

Vierailija
22/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemme itse kenen kanssa olemme tekemisissä. Rasittavien ihmisten kanssa emme ole tekemisissä.

Oli hyvin omituista, kun tuli painostusta omalta äidiltä, että se ja se pitää kutsua. Ja miksei ne saa tulla näille kutsuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko.

Olen oman perheeni lisäksi tekemisissä vain sisarusteni ja äitini kanssa.

Hekin käyvät meillä kotona ehkä Max pari kertaa vuodessa.

Haluan rauhoittua kotona, tämä ei ole mikään majatalo, ravintola eikä ryyppypaikka.

En tiedä edes nimeltä yhden ainutta setää, tätiä, serkkua tms. Heistä yksikään ei ole ollut minuun koskaan yhteydessä, miksi minä olisin heihin?

Uskoisin että valtaosa heistä on kuollut.

M40

Ihmisillä on hyvin erilaisia elämiä ja monet erilaiset asiat vaikuttaa siihen, mitä muista sukulaisistaan tietää.

Edesmenneellä isälläni oli kolme veljeä, joista kahden veljen lapsien eli serkkujeni kanssa olin lapsena todella paljon tekemisissä, yksi heistä paras kaverini koko lasuuden ja nuoruuden. Kolmannen veljen lapset olen nähnyt kerran mummoni hautajaisissa enkä tiedä heidän nimiään, vaikka he ovat ainoat serkkuni, jotka ovat asuneet lapsuusvuotensa samalla paikkakunnalla kuin minä. Toki he olivat tyttöjä ja minä poika ja olivat minua reippaasti nuorempia, mutta kuitenkin.

Siis miten tuo on mahdollista ettei tiedä setien, tätien ja serkkujen nimiä? Sun vanhemmat eivät siis ole olleet missään tekemisissä sukulaistensa kanssa ja eivät ole kertoneet mitään suvusta? 

Ihmisillä on hyvin erilaisia elämiä ja monet erilaiset asiat vaikuttaa siihen, mitä muista sukulaisistaan tietää.

Edesmenneellä isälläni oli kolme veljeä, joista kahden veljen lapsien eli serkkujeni kanssa olin lapsena todella paljon tekemisissä ja yksi heistä oli paras kaverini koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Kolmannen veljen lapset olen nähnyt kerran mummoni hautajaisissa enkä tiedä heidän nimiään (on varmaan joskus minulle kerrottu, mutta en ole niitä sen kummemmin muistiini rekiströinyt), vaikka he ovat ainoat serkkuni, jotka ovat asuneet lapsuusvuotensa samalla paikkakunnalla kuin minä. Toki he olivat tyttöjä ja minä poika ja olivat minua reippaasti nuorempia, mutta kuitenkin.

Vierailija
24/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko.

Olen oman perheeni lisäksi tekemisissä vain sisarusteni ja äitini kanssa.

Hekin käyvät meillä kotona ehkä Max pari kertaa vuodessa.

Haluan rauhoittua kotona, tämä ei ole mikään majatalo, ravintola eikä ryyppypaikka.

En tiedä edes nimeltä yhden ainutta setää, tätiä, serkkua tms. Heistä yksikään ei ole ollut minuun koskaan yhteydessä, miksi minä olisin heihin?

Uskoisin että valtaosa heistä on kuollut.

M40

Siis miten tuo on mahdollista ettei tiedä setien, tätien ja serkkujen nimiä? Sun vanhemmat eivät siis ole olleet missään tekemisissä sukulaistensa kanssa ja eivät ole kertoneet mitään suvusta? 

Helposti. Ei olla oltu missään tekemisissä kun olin lapsi. Tai no nähtiin ehkä jossain jonkun häissä ja hautajaisissa, mutta tutustuminen oli tasoa "sanoppa päivää Pentti sedälle".

Kaikki sukulaiset tuntui tuolloin olevan kovin vanhoja, joten ei heidän seuraa osannut kaivata.

Nimiä nyt on heitetty ilmaan, Teppo, Seppo, Senni, Tiina, Katja yms mutta mulle ne on vain ilmaan heitettyjä sanoja kun en osaa niitä yhdistää keneenkään ihmiseen. Jos tulisivat kadulla vastaan, en tuntisi.

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän