Lääketieteen opiskelija Hesarissa paljastaa salaisuutensa: oma manageri ja henkilöbrändi
Siis tälläisiä tyttöjäkö lääkikseen pääsee nykyään? Aikoinaan lääkiksissä oli paljon kypsiä yli 30 -vuotiaita opiskelijoita, jotka halusivat esim. yleislääkäriksi. Nykyään tiedekunta on kai täynnä lukiotodistuksella sisäänpäässeitä tyttösiä, joiden haaveena on kirurgin ura, henkilöbrändi ja yksityispraktiikka, jolla pääsee rahastamaan ihmisiä.
Haastateltu opiskelija tekee someen sisältöä kauneudenhoidosta ja vaatteista. Hän on entinen missi/malli. Hän on striimannut kaikenlaista mm. ekan päivän lääkiksessä.
Tsiisus.
Kommentit (41)
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Kauneuskirurgiaan pyrkii huijaamaan mt-ongelmaisilta rahat pois.
Mitä pahaa on siinä, että kohtalo antoi tuollaiset kortit. Eihän hän tee mitään valintoja, hänelle vain tapahtuu - eikös näin sanota silloinkin, kun joku pysyy köyhänä, se nyt vaan on kohtalo!
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?
Mieluummin otan lääkärikseni sen nörtin, joka on istuu illat paksu silmälasit päässä lukemassa lääketieteellisiä artikkeleita kotona, kuin jonkun instabeiben.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Minun tietoni ovat sairaalan asiakastietojärjestelmässä. Potilastietojärjestelmää kuulemma ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Potilas on sellainen henkilö, joka sairauden vuoksi hoidossa. Asiakas on sellainen, jolta nyhdetään rahat pois, koska asiakas haluaa vaikkapa silikonitissit.
Lääkäriksi haetaan, koska halutaan rahaa, valtaa ja mainetta. Se on hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?
Mieluummin otan lääkärikseni sen nörtin, joka on istuu illat paksu silmälasit päässä lukemassa lääketieteellisiä artikkeleita kotona, kuin jonkun instabeiben.
Miksi sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Ei kyllä käytetä. Potilas on potilas. Sosiaalipuolella voidaan sitten puhua asiakkaista.
Paremmaksi lääkäriksi tullaan opiskelemalla ja tekemällä harjoittelujaksoja. Instabeibeily ja henkilöbrändin rakennus ei tee paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Potilas on sellainen henkilö, joka sairauden vuoksi hoidossa. Asiakas on sellainen, jolta nyhdetään rahat pois, koska asiakas haluaa vaikkapa silikonitissit.
Eli kun menet terveyskeskukseen, sinulta halutaan nyhtää rahat pois? Ei sielläkään enää ole potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?
Mieluummin otan lääkärikseni sen nörtin, joka on istuu illat paksu silmälasit päässä lukemassa lääketieteellisiä artikkeleita kotona, kuin jonkun instabeiben.
Lääkärit ja muuthan niitä Instatilejä pitävät. Ei kukaan tavan pulliainen kehtaisi sinne mitään julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?
Mieluummin otan lääkärikseni sen nörtin, joka on istuu illat paksu silmälasit päässä lukemassa lääketieteellisiä artikkeleita kotona, kuin jonkun instabeiben.
Miksi sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?
Miksi et huomannut puuttuvaa t-kirjainta?
Vain kaikkein menestyneimmillä on mahdollisuus opiskella lääkäriksi.
En nyt ole ihan varma, että yhden (eittämättä vastenmielisen) yksittäistapauksen pohjalta kannattaa tehdä yleistäviä johtopäätöksiä kaikista alan opiskelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?
Mieluummin otan lääkärikseni sen nörtin, joka on istuu illat paksu silmälasit päässä lukemassa lääketieteellisiä artikkeleita kotona, kuin jonkun instabeiben.
Miksi sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?
Koska siinä on joka-alkuinen sivulause välissä ja sitten vasta tulee vertailu nörtin ja instabeiben välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Ei kyllä käytetä. Potilas on potilas. Sosiaalipuolella voidaan sitten puhua asiakkaista.
Potilas on hoitotoimenpiteen kohde, muuten puhutaan asiakkaista! Tää on ihan THL:n tasolta tullut terminkäyttöohje ja jos sinä olet oppilaitoksessa, jossa tätä ei noudateta, niin todennäköisesti opetuksen taso on muutenkin surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata hänen käyttämänsä sana potilaasta: asiakas.
Niin, lääkiksessä ja hoitoalan oppilaitoksissa puhutaan asiakkaasta, potilas-sana on hyvin harvoin käytössä muussa kuin henkilöstön sisäisessä kielenkäytössä. Päivystykseen tulee asiakas, josta tulee potilas vasta siinä vaiheessa, kun häntä elvytetään eikä kanssaan voi kommunikoida. Asiakkaaksi hän palaa siinä vaiheessa, kun kanssaan voidaan keskustella.
Ei kyllä käytetä. Potilas on potilas. Sosiaalipuolella voidaan sitten puhua asiakkaista.
Potilas on hoitotoimenpiteen kohde, muuten puhutaan asiakkaista! Tää on ihan THL:n tasolta tullut terminkäyttöohje ja jos sinä olet oppilaitoksessa, jossa tätä ei noudateta, niin todennäköisesti opetuksen taso on muutenkin surkea.
No eikö jokainen esim. sairaalaan menevä "asiakas" ole hoitotoimenpiteen kohde?
Joo, tämä kohta sai minut melkein oksentamaan "... uskoo, että vahva henkilöbrändi auttaa häntä tulevassa työssä lääkärinä".
Siis mitä v.....? Jos minä menen pää kainalossa sairaalaan, mitä hel...tin väliä sillä on mikä sen lääkärin brändi on, kunhan osaa kursia pääni takaisin kiinni?