Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukulaisten kanssa pakko muka olla tekemisissä?

Vierailija
27.08.2023 |

Kuka minua määrää. Suvun toiselta puolelta eräät ovat sellaisia, jotka eivät tuota minulle lainkaan iloa. Meillä ei ole mitään yhteistä ja en ole enää kutsunut edes juhliin, kun on niin vaivaannuttavaa. Tästä on nyt sitten suku alkanut minulle sanomaan, kuinka olisi pakko kutsua. Siis pakko? Minä kai määrään kenet kotiini kutsun.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin sanoi, että meillä on niin pieni suku, että täytyisi pitää yhtä. Se on vaikeaa jos yksi pomottaa kaikessa kuuntelematta lainkaan muiden toiveita tai mielipiteitä.

Vierailija
2/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jokainen päättää itse kenen kanssa on tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen kommentoi joskus sarkastisesti mulle ja miehelleni , että "teitäkin näkee" ... Asia oli niin, että meitä näkyi just silloin jos itse kutsuimme kylään. Meitä kyseinen ei kutsunut ikinä luokseen. Että nyt ei taas ole näkynytkään.

Vierailija
4/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien välimatkojen ja ujojen luonteiden takia on tosi vähäiseksi jäänyt yhteydenpito sukulaisiin. Vain hautajaisissa nykyään nähdään ja silloin ollaan tosi vieraskoreita.

Vierailija
5/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut 20 vuoteen eli ei ole.

Vierailija
6/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla tässä sellainen asia, että oman äitini ja hänen veljensä välit todella huonot. Nyt sitten pitäisi meidän jälkipolvien olla kuin ei mitään ja esittää , että kaikki hyvin ..

Vierailija
7/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En minäkään ole omieni, paitsi lapsuuden perheeni.

Muut ovat omasta tahdostaan mummoa myöten olleet etäisiä lapsuudestani lähtien, eivätkä ole myöhemminkään halunneet tutustua sen kummemmin. Heillä on omat pienet piirit, joihin ei oteta "ulkopuolisia" mukaan. Joskus tämä harmitti, enää ei yhtään.

Miehelläni taas on ihania sukulaisia, joista sain itselleni ison ja läheisen suvun.

Vierailija
8/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suku täynnä itsekkäitä ihmisiä joten olen ajatellut että lopetan yhteydenpidon kun ei ole mitään yhteistä!

Vierailija
9/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poliisi välissä ja hyvä niin. Ei ole pakko olla sukulaisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
10/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
11/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Nimimerkki "kerran vuodessa".

Vierailija
12/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut yhteydenpidon sellaisten kanssa, jotka eivät ole vastavuoroisia. Tosi raskasta yrittää olla kiinnostunut omista sukulaisista jos ei ole molemminpuolista. Yhteys katoaa. En koe velvollisuudeksi kutsua vain koska ovat sukua. Veljeni ei ymmärrä, miksi näin. Hänen mukaansa kaikki täytyy kutsua.

Vierailija
13/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka määrää? En ole edes oman veljeni kanssa tekemisissä saatikka sitten muiden sukulaisten. 

Vierailija
14/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa eka serkuista en edes tunnistaisi, välimatkaa joku 600km.

Vierailija
15/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut yhteydenpidon sellaisten kanssa, jotka eivät ole vastavuoroisia. Tosi raskasta yrittää olla kiinnostunut omista sukulaisista jos ei ole molemminpuolista. Yhteys katoaa. En koe velvollisuudeksi kutsua vain koska ovat sukua. Veljeni ei ymmärrä, miksi näin. Hänen mukaansa kaikki täytyy kutsua.

No miksi sinä välität veljen mielipiteestä? 

Vierailija
16/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa eka serkuista en edes tunnistaisi, välimatkaa joku 600km.

No ei tuolla välimatkalla ole mitään tekemistä sillä, että tuleeko toimeen. Olen tiettyjen serkkujen kanssa hyvissä väleissä vaikka meillä on välimatkaa yli 3000 km. 

Vierailija
17/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Olen oman perheeni lisäksi tekemisissä vain sisarusteni ja äitini kanssa.

Hekin käyvät meillä kotona ehkä Max pari kertaa vuodessa.

Haluan rauhoittua kotona, tämä ei ole mikään majatalo, ravintola eikä ryyppypaikka.

En tiedä edes nimeltä yhden ainutta setää, tätiä, serkkua tms. Heistä yksikään ei ole ollut minuun koskaan yhteydessä, miksi minä olisin heihin?

Uskoisin että valtaosa heistä on kuollut.

M40

Vierailija
18/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko.

Olen oman perheeni lisäksi tekemisissä vain sisarusteni ja äitini kanssa.

Hekin käyvät meillä kotona ehkä Max pari kertaa vuodessa.

Haluan rauhoittua kotona, tämä ei ole mikään majatalo, ravintola eikä ryyppypaikka.

En tiedä edes nimeltä yhden ainutta setää, tätiä, serkkua tms. Heistä yksikään ei ole ollut minuun koskaan yhteydessä, miksi minä olisin heihin?

Uskoisin että valtaosa heistä on kuollut.

M40

Siis miten tuo on mahdollista ettei tiedä setien, tätien ja serkkujen nimiä? Sun vanhemmat eivät siis ole olleet missään tekemisissä sukulaistensa kanssa ja eivät ole kertoneet mitään suvusta? 

Vierailija
19/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin...

Vierailija
20/24 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla tässä sellainen asia, että oman äitini ja hänen veljensä välit todella huonot. Nyt sitten pitäisi meidän jälkipolvien olla kuin ei mitään ja esittää , että kaikki hyvin ..

Miksi äitisi ja hänen veljensä huonot välit pitäisi mitenkään liittyä sinun ja sukulaistesi suhteisiin? Ethän sinä ole äitisi, eivätkä hänen huonot välinsä muihin ihmisiin määrittele mitenkään siunun välejäsi kyseisiin ihmisiin. Kai sinä nyt itsekin osaat luoda ihmissuhteita vai elätkö vain äitisi kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi