Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla

Vierailija
27.08.2023 |

Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kommentit (452)

Vierailija
401/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi Lindexin, Kappahlin tai HM:n vaatteesta viittä euroa enempää (peruspaidosta max. 3€) ja vaatteen tulee olla uudenveroinen ja luonnonkuitua. Sama muiden ns. brändittömien halpisketjujen vaatteiden kohdalla.

Olen monesti ihmetellyt maksaako joku oikeasti 20€ Lindexin polyestermekosta kirpparilla? Tai vitosen jostain kulahtaneesta peruspaidasta? Näitä näkee todella usein kirppareilla.

Vierailija
402/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut Tanskasta.

En ostaisi mitään suomalaisilla kirppishinnoilla. Olen käynyt lomilla katselemassa myös kirppiksiä Suomessa. Hinnat on todella korkeita ja esim vaatteet paljolti huonokuntoisia ja näitä halpimerkkejä, hm, only, vila jne.

Suosittelen Tanskan kävijöille tutustumista täkäläisiin kirppareihin ja erityisesti pienempien paikkakuntien kirppiksiin. Näitä edullisia on mm punaisen ristin ja kirkon kirpparit. Osa kalliimpia, mutta varmaan halvempia ja vaattet paremmassa kunnossa kuin suomalaisilla kirppiksillä.

Mun vakikirpparilta viidellä kruunulla löytää parempien merkkien paitoja ja hameita, 10-20 kruunua housut, jakut, neuleet, mekot ja 40 kruunua on takit, erilaiset setit (jakku + housut tai hame). Kaikki yleensä uuden veroisia tai laput kiinni eli ihan uusia.

Paremmilla merkeillä tarkoitan vähän kalliimpia, mutta myös kalliita merkkejä esim. Filippa k, Masai, Cream, Max Mara, Hilfiger, YSL, Marcopolo, Ralph Lauren jne. Myös lukuisia laadukkaita, huonosti Suomessa tunnettuja merkkejä.

Usein vaatteet on hinnoiteltu niin, että kaikki paidat merkistä riippumatta on saman hintaisia. Eli voit ostaa hm:n, Hilfigerin tai Odd Mollyn paidan vitosella. Väliin hinnat on hassuja eli joku halpis voi maksaa enemmän kuin merkkivaate. Ainakin mun vakiokirppari pyörii vapaaehtoisilla eläkeläistyöntekijöillä ja he myös hinnoittelevat. Aina ei sit mene ihan nappiin.

Joillakin kirppiksillä on korkeammat hinnat ja esim Köpiksen alueella hinnat on kovemmat. Merkkivaatteita täällä on enemmän tarjolla. Mä ostan pääosin kirpparilta vaatteeni ja kierrätän kaappien täytyttyä edelleen eteenpäin. Suomen reissuille täytän lahjoitettavaa niin paljon kuin laukkuihin mahtuu ja annan siskolle ja tutuille. Aina on ottajia riittänyt.

Väliin noilla lahjoituskirppareilla on niin paljon vaatetta ja tavaraa, että myyvät kaikkea puoleen hintaan. Tällöin voi hyvällä tuurilla tulla ulos 3 ison vaatekassin kanssa ja rahaa meni 100 kruunua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt hyviä löytöjä mutta käynkin eri kirppiksillä 3-6 kertaa kuukaudessa. Olen löytänyt jopa lahjaksi erilaisia keräilytuotteita. Joskus tulen kotiin tyhjin käsin mutta yleensä löydän jotain pientä.

Itselläni ei ole aikaa työkseni kierrellä kirpputoreja, eikä tässä lähellä edes ole kolmea kirpparia.

Ollaan keski-ikäinen pariskunta, ja kierretään aina reissuilla hyvät kirppikset. Lähdetään vaikka päiväretkelle johonkin kaupunkiin ihan kirppisten takia. Ja kesälomareisuilla kierretään varmaan 20 kirppistä viikon aikana.

Vierailija
404/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkut Tanskasta.

En ostaisi mitään suomalaisilla kirppishinnoilla. Olen käynyt lomilla katselemassa myös kirppiksiä Suomessa. Hinnat on todella korkeita ja esim vaatteet paljolti huonokuntoisia ja näitä halpimerkkejä, hm, only, vila jne.

Suosittelen Tanskan kävijöille tutustumista täkäläisiin kirppareihin ja erityisesti pienempien paikkakuntien kirppiksiin. Näitä edullisia on mm punaisen ristin ja kirkon kirpparit. Osa kalliimpia, mutta varmaan halvempia ja vaattet paremmassa kunnossa kuin suomalaisilla kirppiksillä.

Mun vakikirpparilta viidellä kruunulla löytää parempien merkkien paitoja ja hameita, 10-20 kruunua housut, jakut, neuleet, mekot ja 40 kruunua on takit, erilaiset setit (jakku + housut tai hame). Kaikki yleensä uuden veroisia tai laput kiinni eli ihan uusia.

Paremmilla merkeillä tarkoitan vähän kalliimpia, mutta myös kalliita merkkejä esim. Filippa k, Masai, Cream, Max Mara, Hilfiger, YSL, Marcopolo, Ralph Lauren jne. Myös lukuisia laadukkaita, huonosti Suomessa tunnettuja merkkejä.

Usein vaatteet on hinnoiteltu niin, että kaikki paidat merkistä riippumatta on saman hintaisia. Eli voit ostaa hm:n, Hilfigerin tai Odd Mollyn paidan vitosella. Väliin hinnat on hassuja eli joku halpis voi maksaa enemmän kuin merkkivaate. Ainakin mun vakiokirppari pyörii vapaaehtoisilla eläkeläistyöntekijöillä ja he myös hinnoittelevat. Aina ei sit mene ihan nappiin.

Joillakin kirppiksillä on korkeammat hinnat ja esim Köpiksen alueella hinnat on kovemmat. Merkkivaatteita täällä on enemmän tarjolla. Mä ostan pääosin kirpparilta vaatteeni ja kierrätän kaappien täytyttyä edelleen eteenpäin. Suomen reissuille täytän lahjoitettavaa niin paljon kuin laukkuihin mahtuu ja annan siskolle ja tutuille. Aina on ottajia riittänyt.

Väliin noilla lahjoituskirppareilla on niin paljon vaatetta ja tavaraa, että myyvät kaikkea puoleen hintaan. Tällöin voi hyvällä tuurilla tulla ulos 3 ison vaatekassin kanssa ja rahaa meni 100 kruunua.

Kiitos vinkistä, mutta sillä lentolipun hinnalla saan jo monta uutta vaatetta kaupasta.

Vierailija
405/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pöydässä ollut tavara ei sattunut nyt vain kiinnostamaan sitä katsoneita? Tuo on aina vähän tuuripeliä myös

Vierailija
406/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkut Tanskasta.

Kuulostaa hyvältä! Täytyy kyllä sanoa myös, että teen suomalaisltakin kirppiksiltä usein tosi hyviä löytöjä.

Vierailija
407/452 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä  siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.

eri

Mikset myy huutonetissä? Itse olen käyttänyt sitä vuosia ja olen päässyt kaikesta turhasta eroon. Ei ole pöytävuokria, ainoastaan tavaran lähettämisen vaiva joka hoituu samalla kun käy asioilla.

Vierailija
408/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myn kirpparilla käyttämättömiä merkkilenkkareita (ovh 200). Otettu paketista ja kerran kokeiltu jalkaan. 50 e. Liian kalliit kuulema.

Kirpparilla hintojen pitää olla matalia olipa ovh mikä tahansa tai olipa tuotetta käytetty tai kokeiltu vaan kerran. Kun tavaran ostaa kaupasta niin sen jälleenmyyntiarvo lähes poikkeuksetta laskee todella merkittävästi. Toki on poikkeuksia kuten juuri tällä hetkellä muodissa olevat merkit ja kysytyt tuotteet tai vitage ja kalliimmat merkkilaukut, tyyliin joku Chanel. Mutta valitettavasti tuo 50e kuulostaa todella paljolta ja uudenveroisista merkkilenkkareista voisin itse maksaa 15-20 e. Mutta oikeastaan mikä tahansa kirpputorituote jolla on hintaa useampi kymppi niin siinä pitää olla jotain todella erityistä ja houkuttelevaa.

Vierailija
409/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.

Ostan mitä tahdon ja tarvitsen, hintaan joka on minulle ok. Kaikilla on niin paljon ryysyjä että harvoin todella tarvitsee mitään.

Myyjän kulut ei kiinnosta. Vie hyväntekeväisyyteen jos et enää tarvitse. Joku syy sinullakin on että vaatteet ei kelpaa enää käyttöön. Vaatteita saa alesta muutamilla euroilla eikä merkit kiinnosta minua. Samoissa hikipajoissa tehdään kuin halpikset.

Vierailija
410/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myn kirpparilla käyttämättömiä merkkilenkkareita (ovh 200). Otettu paketista ja kerran kokeiltu jalkaan. 50 e. Liian kalliit kuulema.

Kirpparilla hintojen pitää olla matalia olipa ovh mikä tahansa tai olipa tuotetta käytetty tai kokeiltu vaan kerran. Kun tavaran ostaa kaupasta niin sen jälleenmyyntiarvo lähes poikkeuksetta laskee todella merkittävästi. Toki on poikkeuksia kuten juuri tällä hetkellä muodissa olevat merkit ja kysytyt tuotteet tai vitage ja kalliimmat merkkilaukut, tyyliin joku Chanel. Mutta valitettavasti tuo 50e kuulostaa todella paljolta ja uudenveroisista merkkilenkkareista voisin itse maksaa 15-20 e. Mutta oikeastaan mikä tahansa kirpputorituote jolla on hintaa useampi kymppi niin siinä pitää olla jotain todella erityistä ja houkuttelevaa.

Juuri näin, 50 € on aivan liikaa. Käytettyjä kenkiä ostaessa on aina mahdollista saada mukana joku jalkasieni , ja jätän ne yleensä suosiolla ostamatta vaikka olisi vain ns kerran jalassa käyneet.

Toiseksi kengät pitäisi sovittaa, joka harvoin houkuttaa.

Vierailija
411/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi myytävänä pieneksi menneitä pukuja ja juhlamekkoja, bossia Andiataa jne. Ongelma on se, että en missään nimessä myisi pesemättöminä, mutta puvun pesetys pesulassa maksaa enemmän kuin siitä voi myydessä saada.

Ovat siis kaapissa, kunnes joku päivä nykäisen ne roskiin?

Vierailija
412/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuo paskaa myyntiin, yks jatkuvasti pöytää pitävä norsu tuo jätöksensä sinne kuukausikaupalla sama ryysyt. Erehdyin ostamaan erään tuotteen josta hihat olikin ratkenneet rumasti eli viittä vaille hajoamassa kävin pikkasen sabotoimassa tämän tyypin pöytää. vähän ajan kuluttua oli jäipyny kokonaan kirpparilta muka kunnossa olevien ytkyhen kanssa ja hinnat oli enemmän kun riittaviä. Kusetusta,

Vierailija
413/452 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuo paskaa myyntiin, yks jatkuvasti pöytää pitävä norsu tuo jätöksensä sinne kuukausikaupalla sama ryysyt. Erehdyin ostamaan erään tuotteen josta hihat olikin ratkenneet rumasti eli viittä vaille hajoamassa kävin pikkasen sabotoimassa tämän tyypin pöytää. vähän ajan kuluttua oli jäipyny kokonaan kirpparilta muka kunnossa olevien ytkyhen kanssa ja hinnat oli enemmän kun riittaviä. Kusetusta,

Miten voi kannattaa pitää jatkuvasti myyntipöytää, jos tavarat on surkeita...

Vierailija
414/452 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kannattaa pitää jatkuvasti myyntipöytää, jos tavarat on surkeita...

Kyllä sitä näkee että kuukausitolkulla on samat retut myynnissä, en tiedä onko sitten kirppispitäjän oma pöytä.

Vierailija
415/452 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.

Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.

Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?

Ostin viime kuussa alennusmyynneistä esiteinilleni merkkivaatteita. Housut, paksua puuvillaa printillä, alle kympin. Pitkähihaiset lisenssipaidat (mm. Nintendo) 4-7€/kpl. Vitosella 3 paria Disneyn hahmosukkia.

Joten ei, en todellakaan maksa kirpparivaatteista samoja hintoja. Umbron virheettömän tuulitakin ostin hintaan 1,50€ enkä olisi siitä yli vitosta maksanutkaan.

Vierailija
416/452 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu u

Vierailija
417/452 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen aika isossa kirppistapahtumassa. Kyllä mielestäni osalla myyjistä oli liian isot hinnat, tiedä sitten saivatko myytyä.  Harmi vaan heidän puolestaan - maltillisilla hinnoilla tod.näk olisivat saaneet kamppeita kiertoon.

Vierailija
418/452 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on katsoneet liikaa huutokauppakeisaria, niin nyt kaikki ovat jotain bisnesneroja. Todella harvoin siellä on mitään ostetavaa, roskiskamaa lähinnä.

Vierailija
419/452 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.

Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.

Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?

Ostin viime kuussa alennusmyynneistä esiteinilleni merkkivaatteita. Housut, paksua puuvillaa printillä, alle kympin. Pitkähihaiset lisenssipaidat (mm. Nintendo) 4-7€/kpl. Vitosella 3 paria Disneyn hahmosukkia.

Joten ei, en todellakaan maksa kirpparivaatteista samoja hintoja. Umbron virheettömän tuulitakin ostin hintaan 1,50€ enkä olisi siitä yli vitosta maksanutkaan.

En viitsisi viiden euron takia vaivautua myymään kirpputorille. Roskiin vaan jos ei mene kaupaksi vaikka Torin kautta

Vierailija
420/452 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.

Ei kiinnosta pätkääkään mitä kuluja myyjälle tulee. Katson vain ja ainostaan hintaa ja jos se on vähänkin liikaa siirryn tutkimaan seuraavaa pöytää. Kirppiskamojen keskimäärin pitäisi maksaa 1-5€ tavarasta riippuen, No ehkä jostain uudenveroisesta satasen tavarasta voisin maksaa 20€. Mutta sillon tosiaan pitäs olla lähes uuden veroinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän