Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuen lasku vie asuntosijoittajilta tienestit

Vierailija
27.08.2023 |

Miten se kokoomus näin meni tekemään?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaminen antaa nyt jo hyvin huonoa tuottoa. Kaverikin vuokraa tällä hetkellä ilman voittoa toivoen hinnonnoususta tuottoa. Näin se monella on nyt jo. Ehkä maakunnissa vuokrabisnes on parempaa, mutta täällä pääkaupunkiseudulla moni on jo myynyt sijoitusasuntonsa ja laittanut massit parempaa tuottoa tuoviin. Itsekin jo myin omani. Asumistuki ei vaikuta mitenkään vuokrabisnekseen. Asunnolla on vuokra, joka kattaa sen kulut ja sen pienen voiton. Se millä vuokralainen sen maksaa, ei kiinnosta vuokranantajaa.

"Asuntosijoittaminen antaa nyt jo hyvin huonoa tuottoa."

Ikävä kuulla. Kohta se antaa vieläkin huonompaa tuottoa, kun asumistukea leikataan.

Mitä et ymmärrä siitä, että asumistuki ei vaikuta vuokratuottoon mitenkään. Siinä on vain asukas hetken päästä entinen asukas kun asunto on myyty pois alta tai laitettu seisomaan tyhjänä.

Meinaat, että saat asuntoon aina uuden asukkaan samalla rahalla vaikka taloudessa kävisi mitä? 

Vuokrasin asuntoani 20 vuotta näin. Ei edes tarvinnut etsiä uutta vuokralaista, kun vuokralainen itse suositteli asuntoani seuraavalle vuokralaiselle ja minuun otettiin yhteyttä näin. 

Vierailija
82/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sitä asumistukea on nyt saanut edes? Olen vuokrannut asuntoani vain niille, joilla on rahaa ilman tukia. 

Mistä olet varma tästä? Tuskin vuokralaisesi kertoo jos jää työttömäksi ja hakee asumistukea

Tiesin tasan tarkkaan missä olivat töissä. Vuokrasin asuntoa siis työpaikkani työntekijöille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asumistuki on asuntosijoittajan tuki.

Vierailija
84/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin asunto sijoittamisesta pörssi sijoittamiseen, sijoitus on helpompi myydä ja 1000€/v myyntivoitoista on verotonta, suosittelen muillekkin.

Vierailija
85/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaminen antaa nyt jo hyvin huonoa tuottoa. Kaverikin vuokraa tällä hetkellä ilman voittoa toivoen hinnonnoususta tuottoa. Näin se monella on nyt jo. Ehkä maakunnissa vuokrabisnes on parempaa, mutta täällä pääkaupunkiseudulla moni on jo myynyt sijoitusasuntonsa ja laittanut massit parempaa tuottoa tuoviin. Itsekin jo myin omani. Asumistuki ei vaikuta mitenkään vuokrabisnekseen. Asunnolla on vuokra, joka kattaa sen kulut ja sen pienen voiton. Se millä vuokralainen sen maksaa, ei kiinnosta vuokranantajaa.

Ikävä kuulla. Kohta se antaa vieläkin huonompaa tuottoa, kun asumistukea leikataan.

Mitä et ymmärrä siitä, että asumistuki ei vaikuta vuokratuottoon mitenkään. Siinä on vain asukas hetken päästä entinen asukas kun asunto on myyty pois alta tai laitettu seisomaan tyhjänä.

Meinaat, että saat asuntoon aina uuden asukkaan samalla rahalla vaikka taloudessa kävisi mitä? 

Jos vuokra oli alkujaankin kohtuullinen niin varmasti löytyy. 

Vierailija
86/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain keväällä korotettua vuokraa kun asukas vaihtui.

Vierailija
87/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus ei nyt todellakaan ole ruusuinen asuntosijoittajille. Korot nousee ja asuntojen hinnat romahtaa.

Vierailija
88/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus ei nyt todellakaan ole ruusuinen asuntosijoittajille. Korot nousee ja asuntojen hinnat romahtaa.

Silti kateelliset ovat sitä mieltä, että asuntosijoittajat saavat älyttömästi rahaa tekemättä mitään. Kuka ihan oikeasti haluaa antaa 200000€ maksavan asunnon kenelle tahansa ilman riskin tuomaa tuloa?

Vierailija
89/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on ainoa järkevä tapa romuttaa valtiolliset tulonsiirrot asuntosijoittajien pussiin. Kun tässä onnistutaan, myös pienituloisilla on mahdollisuus asuntosäästämiseen ja oman varallisuuden kartuttamiseen, koska kaikki varat eivät valu korkeina asumiskustannuksina sijoittajille.

Samalla tämä on toivottavasti askel kohti asiallista palkkausta. Ei ole oikein, että työstä saadulla palkalla ei elä!

Tämä siirtymäaika tulee tietysti tukea ihmisiä, jotka tukea tarvitsevat.

Kuin poliitikko, sinäkään et kerro, miten tukeminen tapahtuu. On koomista, että sinusta on oikein ottaa asumistuki köyhältä pois, samalla kun huudat sitä, että tukea pitää kuitenkin antaa. 

Vierailija
90/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Eikö vuokralaisina yleensä muutenkin ole työssä käyviä ja maksukykyisiä ihmisiä?

En ainakaan itse ottaisi sossupummia asukkaaksi, jos vuokraisin asuntoani.

Sossupummin maksukyky on jatkuva.

Vierailija
91/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vuokraa asuntojani tukirotille.

Heh, eli toisinsanoen ei sulla mitään asuntoa vuokralla ole, ne "tukirotat" on 99% suomalaisista vuokraajista, muilla on omistusasunnot.

Vierailija
92/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa, että asumistuen lasku laskee vuokria. Jos näin kävisi, yksityiset sijoittajat poistuisivat kokonaan markkinoita eikä vuokra-asuntoja riittäisi tämän jälkeen kaikille. Vuokrissa on muutoinkin nousupainetta.

Voi se laskea. Joka kerta uusi vuokra-asunnonhakija valitsee halvimman vaihtoehdon. Tuo tietenkin kertaantuu aina vaan uudestaan ja uudestaan. Tuo mekanismi laskee pakosti hintoja.

Vierailija
93/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin käy näille "tuilla eläjille" eli ns. asuntosijoittajille.

Ihan oikein. Rikkaan esittäminen on oikeasti rikkaan mielestä säälittävää, köyhän mielestä raivostuttavaa. Eli ihan oikein jo yhteiskuntarauhankin takia.

Vierailija
94/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemistani vuokranantajista ei vuokraa tukia käyttävälle.

Ollanko muuten jenkkien perässä menossa +20% koron aikakauteen... Se jää nähtäväksi.

Oma tavoite on maksaa velat äkkiä pois ja auttaa läheisiä samassa. Ostan osuuden heidän velallisista asunnoista.

Vierailija
95/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko kaavan asuntosijoittajien puheissa, aina vähätellään että eipä siitä oikeastaan jääkään mitään käteen, mutta jotain he jättävät kertomatta, ei asuntosijoittaminen muuten olisi niin "suosittu harrastus" jos heidän väitteensä olemattomista tuotoista pitäisi paikkansa...

Nollakoroilla tulot riitti myös lyhnnykseen. Nyt 3,9% lyhennys pitää maksaa palkkatuloista. Mulla on suunnitelmia tulvaisuudessa tuon asunnonnsuhteen, en mä sitä tuoton vuoksi säilö.

Huomaatteko miten kaksinaamaiset puheet asuntosijoittajilla on, ei minkäänlaista moraalia tai selkärankaa. Nuljahdellaan vaan aina kulloisenkin oman edun mukaiselle kannalle kuin selkärangaton iilimato.

Vierailija
96/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko kaavan asuntosijoittajien puheissa, aina vähätellään että eipä siitä oikeastaan jääkään mitään käteen, mutta jotain he jättävät kertomatta, ei asuntosijoittaminen muuten olisi niin "suosittu harrastus" jos heidän väitteensä olemattomista tuotoista pitäisi paikkansa...

Nollakoroilla tulot riitti myös lyhnnykseen. Nyt 3,9% lyhennys pitää maksaa palkkatuloista. Mulla on suunnitelmia tulvaisuudessa tuon asunnonnsuhteen, en mä sitä tuoton vuoksi säilö.

Huomaatteko miten kaksinaamaiset puheet asuntosijoittajilla on, ei minkäänlaista moraalia tai selkärankaa. Nuljahdellaan vaan aina kulloisenkin oman edun mukaiselle kannalle kuin selkärangaton iilimato.

Kuka tahansa voi ryhtyä asuntosijoittajiksi, vai miten se meni. Taidat olla kateellinen koska et ole itse tajunnut 20 vuotta sitten lähteä tähän kelkkaan. Ne jotka lähtivät, ovat onnistuneet hienosti. Riskejä on otettava, jotta jotain saa.

Vierailija
97/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksityiset sijoittajat lähtevät markkinoilta, miten käy vuokralla-asujien? Isot firmat valtaavat alan. Sitten vasta vuokrat nousevatkin.

Vierailija
98/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksityiset sijoittajat lähtevät markkinoilta, miten käy vuokralla-asujien? Isot firmat valtaavat alan. Sitten vasta vuokrat nousevatkin.

Täsmälleen!

Vierailija
99/100 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pääsee puuttumaan ammattiliittojen asuntosijoitusbisnekseen, jota se on pyörittänyt veronmaksajien rahoilla.

Jokin pakkomielle ammattiliittoihin tai niitä vastaan? Eiköhän niillä ole samanlainen oikeus rahoittaa toimintaansa samalla tavalla kuin kenellä tahansa? Niihin kuuluminen on vapaaehtoista toisin kuin valtion veronmaksajaksi syntyminen ei ole. Käyttäähän valtiokin minun rahojani moneen sellaiseen jota en hyväksy enkä minä siitä valita.

Minä valitan siitä, että valtio käyttää rahojani ammattiliittojen tukemiseen näitä asumistukia maksamalla. Myös ammattiliittojen jäsenmaksujen verovähennysoikeus tulisi poistaa.

Vierailija
100/100 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pääsee puuttumaan ammattiliittojen asuntosijoitusbisnekseen, jota se on pyörittänyt veronmaksajien rahoilla.

Jokin pakkomielle ammattiliittoihin tai niitä vastaan? Eiköhän niillä ole samanlainen oikeus rahoittaa toimintaansa samalla tavalla kuin kenellä tahansa? Niihin kuuluminen on vapaaehtoista toisin kuin valtion veronmaksajaksi syntyminen ei ole. Käyttäähän valtiokin minun rahojani moneen sellaiseen jota en hyväksy enkä minä siitä valita.

Minä valitan siitä, että valtio käyttää rahojani ammattiliittojen tukemiseen näitä asumistukia maksamalla. Myös ammattiliittojen jäsenmaksujen verovähennysoikeus tulisi poistaa.

Tuskinpa kukaan kuuluu ammattiliittojen verovähennysoikeuden vuoksi, joten kannatetaan. Saisi tuostakin muutaman veromarkan irti.