Jos CV on tyhjä 35-vuotiaana, voiko enää koskaan päästä töihin?
Kommentit (119)
Siivoojaksi, lähihoitajaksi, kouluavustajaksi jne. pääsee kyllä, vaikka CV olisi tyhjä. Tosin osa noista vaatii puhtaan rikosrekisterin ja soveltuvuutta alalle.
Jos selkäsi kestää, niin hae vaikka laitoshuoltajan oppisopimuspaikkaa omavalintaiseen paikkaan. Saat heti palkkaa.
Kyllä aina johonkin pääsee. Omalla asenteella toki on merkitystä. Jos pääsee haastatteluun niin antaa hyvin hyvän. Mihinkään kovin hyväpalkkaiseen ei pääse. Kaupan kassaksi varmasti kanssa pääsee aika helposti.
Tiskaajaksi saattas päästä.
Aloitat vain reilusti pohjalta niin kyllä ne työt sitten vaihtamalla/ kouluttautumalla paranee.
Minulla on ceevee tyhjä eli sitä ei ole ollenkaan, ja olen viisikymppinen.
Työkkäri nosti kädet pystyyn kun sanoin, että te siis haluatte että lähettelisin tyhjää valkoista paperia?
No, ei kyllä kukaan työnantaja ota varmaa ongelmatapausta riesakseen.
Tietysti voi. - Olisi ikävää, ellei voisi. Mutta toki kiinnostus saattaa herätä, että mirä on tullur tehneeksi vaikka "vain" viimeisen 18 vuoden aikana; 35 vuotiaana kun useimmilla ei kaikilla mutta useimmilla on tuossa vaiheessa, ainakin oppivelvollisuus sioritettuna. Ja luullakseni nuoremman ikäluokan edustajilla melkein yhtä usealla aloitetut lukio tai ammattikouluopinnot...
Yliopisto-opiskelija
Tiedän ihmisiä, jotka on työllistyyneet ekaa kertaa kolmen ja neljän kymmenen välillä. Mutta saairaudet pitää saada hallintaan ja joku myytävissä oleva taito opetella.
Miten voi olla mahdollista, että on tyhjä? Ei siis mitään toisen asteen koulua, kesätöitä, ajokorttia ym. Mitä olet tehnyt 20 vuotta?
Oman kokemuksen mukaan työnantaja arvostaa sitä, että onko esim.edellisessä työpaikassa kouluttautunut eteenpäin.ts. työnantaja nähnyt potentiaalia jatkokouluttaa työntekijää. Tältä pohjalta esim.vapaa-ajalla opiskelu ei ole hukkaan heitettyä. Yksi ystävä jäi työttömäksi. Kävi sitten työnhaun ohessa ihan kansalaisopiston kursseja: kieli yms.hyödyllisiä. Ei mennyt hukkaan. Työantaja arvosti, että oli käyttänyt työttömyysaikaa itsensä kehittämiseen vuoden työttömyyden aikana.
Tuskinpa, kun ei pääse töihin, vaikka CV olisi täynnä kokemusta henk.koht.avustajan ja keittiötyöntekijän hommista. Siis varsinaisen oman alan töihin ei pääse. Noihin paskaduuneihin pääsee toki jatkossakin.
Opiskele koneistajaksi AP
Ai niin
Et sinä mitään töitä halua
Varmaan paljon kiinni siitäkin, miten osaa kertoa ja selittää tilanteen.
Voi. On vain yks elämä.
Tiedän yhden jolla oli samankaltaisia ajatuksia ja valmistu lääkäriksi 42 vuotiaana.
Pääsee, mutta pitää lähteä alusta liikkeelle nöyränä. Maailma katsoo enemmän tulevaisuuteen kuin menneeseen.
Huono homma, jos ei mitään tutkintoa ole. Työttömiä kouluttautuneitakin on paljon niin miksi ottaa sellainen työntekijä, jolla ei ole mitään tietoa mistään koulutuksesta eikä työkokemusta.
Heh, cv tyhjä ku lypsikin .....
Kyllä voi, olen malliesimerkki: niin se vaan multa työura v2 löytyi.
Blaablaa (nokia), mutta niin se vaan oli.
Mulla ei ole työkokemusta, ja olen 30 v. Kannattaisiko töihin hakiessa lähettää vain pelkkä hakemus ja kertoa, ettei ole cv:tä vai lähettää tosi aneeminen cv ilman "työkokemus"-osiota? Työharjoittelussa olen joskus ollut, mutta niitä paikkoja en halua enkä aio mainita.
Opiskele vaikka lääkäriksi niin pari kymmentä vuotta kerkeät vielä töitä tekemään.