Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos CV on tyhjä 35-vuotiaana, voiko enää koskaan päästä töihin?

Vierailija
26.08.2023 |

niin

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toki voi, aina voi perustaa yrityksen eli itse luoda työpaikan itselleen.

Vierailija
82/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se CV on tyhjä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vaikka lääkäriksi niin pari kymmentä vuotta kerkeät vielä töitä tekemään.[/quot

Enemmän. Nykyisillä 48-vuotiaillakin on yli 20 vuotta eläkkeeseen. Ikärajat ovat muuttuneet.

Vierailija
84/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap toki voi, aina voi perustaa yrityksen eli itse luoda työpaikan itselleen.

Yrittäjäksi ryhtyvän täytyy tietää, että yrityksen täytyy olla osakeyhtiö. Muissa tapauksissa vastaat henkilökohtaisesti yrityksen veloista ja sulta voi mennä koko omaisuus.

Vierailija
85/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli cv tyhjä, enkä päässyt töihin edes kaupan kassalle, en mihinkään.

Hain lääkikseen ja jo opiskeluaikana tarjottiin töitä ovista ja ikkunoista, enkä ole sen jälkeen ollut päivääkään työttömänä.

Kannattaa panostaa opiskeluun, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Mitäpä luulet riittääkö elämätapatyöttömällä äly edes renkaanvaihtajan koulutukseen saati lääkikseen? 

Vierailija
86/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vaikka lääkäriksi niin pari kymmentä vuotta kerkeät vielä töitä tekemään.[/quot

Enemmän. Nykyisillä 48-vuotiaillakin on yli 20 vuotta eläkkeeseen. Ikärajat ovat muuttuneet.

Vieläkin jossain yrityksissä juhlitaan työntekijän viisikymppisiä, kuin hän olisi vanha. Vielä on aikaa eläkkeeseen melkein 20 vuotta. Tämä asia ei selvästi vieläkään oli saavuttanut ymmärrystä. Ei edes rekrytoinneissa.

Vierailija
87/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää opiskelemaan lähihoitajaksi. Kaksi vuotta aikuiskoulutuksena ja töitä on jo opiskeluaikana. Lisäksi työpaikkoja on, ei tarvi jäädä johonki hikiseen attendoon.

Minä olen lähihoitaja ja työ on kyllä pelkkää työtä, ei mikään kutsumus todellakaan. Mutta työttömyydestä ei ole pelkoa. Jos selkä ei kestä tätä työtä niin kuntouttakaa itsenne, ei ole häävi omakaan elämä jos selkä on niin huono.

Vierailija
88/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin jossain yrityksissä juhlitaan työntekijän viisikymppisiä, kuin hän olisi vanha. Vielä on aikaa eläkkeeseen melkein 20 vuotta. Tämä asia ei selvästi vieläkään oli saavuttanut ymmärrystä. Ei edes rekrytoinneissa.

Olisi järkevämpää juhlia myös kolmi- tai nelikymppisiä, jos ei vartavasten haluta alleviivata, että n. 20 vuotta työelämää edessä oleva ihminen on vanha.

Vierailija
89/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos yli viisikymppisiä ei palkata, jos firmoissa on käytössä viisikymppisten palkitsemiskulttuuri. Tuo kertoo jo kaiken.

Vierailija
90/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ceevee tyhjä eli sitä ei ole ollenkaan, ja olen viisikymppinen.

Työkkäri nosti kädet pystyyn kun sanoin, että te siis haluatte että lähettelisin tyhjää valkoista paperia?

Miten olet onnistunut elämääm ja elättämään itsesi ilman mitään tehtynä noin iäkkääksi? Asutko jossain Puolangan peräkylällä? Vai miten? Joku diagnoosi, persoonallisuushäiriö?

Toisaalta et voi edes teeskennellä parhaalla tahdollakaan, että olisit tosiaankaan mikään työnhakija.

Työkkärissä asiointi ja missään niiden listoilla roikkuminen ei tule kyseeseen.

Vierailija
91/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika hankalaa on. 

Sille tyhjälle CV:lle pitäisi olla hyvä selitys.

Vierailija
92/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos yli viisikymppisiä ei palkata, jos firmoissa on käytössä viisikymppisten palkitsemiskulttuuri. Tuo kertoo jo kaiken.

Tosielämässä nykyiset viisikymppiset nostaa rautaa ja juoksee maratoneja. Heitä kohdellaan kuitenkin samoin kuin 50 vuotta sitten 50- vuotta täyttäneitä, jotka saivat hopeasankaisen kävelykepin, keinutuolin ja viirejä yhdistyksiltä. Heidät kuvattiin albumiin ruusupuskan keskellä.

Vierailija
93/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanottuihin vaativiin urahommiin ikä ja tyhjä cv eivät enää välttämättä riitä, mutta suorittaviin töihin pääset helposti, vähintäänkin koulutuksen kautta.

Käyt oppisopimuksella jonkin ammattitutkinnon ja siitä sitten vakituisiin töihin. Jos intoa riittää, myöhemmin voi vielä jatkaa saman alan opiskelua vaikka ammattikorkeakoulussa, töidenkin ohella.

Joihinkin töihin voi päästä myös ilman koulutusta tai työkokemusta, kuten varastolle, siivoamaan, perustason asiakaspalveluun, apuhommiin raksoille, postin jakoon, taksia, pakua tai wolttia ajamaan jne.

Osa firmoista myös kouluttaa sisäisesti, joten esim mäkkärikään ei ole poissuljettu vaihtoehto, koska sisäisen koulutuksen myötä voi ajallaan edetä hampurilaisen myyjästä parempiinkin hommiin. Pienissä ns perhefirmoissa voi myös edetä parempiin asemiin ajan kanssa ihan vain olemalla luotettava työntekijä ja hyvä tyyppi, oli koulutuspohja lähes mikä hyvänsä.

Vierailija
94/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden, jotka on syntymälahjakseen saaneet nopean oppimiskyvyn ja matemaattista ym. lahjakkuutta ja vieläpä kauniin/komean ulkonäönkin ja sosiaaliset taidot, on helppo länkyttää geenilotossa hävinneille, että "se on kaikki sun tsemppaamisesta kii". Jos tosiaan olisi niin helppoa, niin mehän oltaisiin kaikki toinen toistaan suurempia menestyjiä eikä olisi ketään tekemään suorittavaa työtä.

Oletko tosissasi sitä mieltä että älykäs ja hyvännäköinen ihminen ei voi olla työttömänä, tai että sellaisella ei voi olla vaikeuksia saada töitä? Epäonni ei katso kumpaakaan. 

Vierailija
95/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosielämässä nykyiset viisikymppiset nostaa rautaa ja juoksee maratoneja. Heitä kohdellaan kuitenkin samoin kuin 50 vuotta sitten 50- vuotta täyttäneitä, jotka saivat hopeasankaisen kävelykepin, keinutuolin ja viirejä yhdistyksiltä. Heidät kuvattiin albumiin ruusupuskan keskellä.

Kaikista pahin työelämän hankaloittaja on vanhempi headhunter, joka muistaa vanhan todellisuuden. Hän edelleen kyselee pokilta IT-taitoja, jos ovat 50v. Kyselyn jälkeen selviää, että poloinen luulee, ettei tuon ikäinen ole käyttänyt uusimpia ohjelmistoja työssään.

Muistan, että 90-luvulla oli vanhempien ihmisten kohdalla haasteita IT-osaamisessa.

Vierailija
96/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää opiskelemaan lähihoitajaksi. Kaksi vuotta aikuiskoulutuksena ja töitä on jo opiskeluaikana. Lisäksi työpaikkoja on, ei tarvi jäädä johonki hikiseen attendoon.

Minä olen lähihoitaja ja työ on kyllä pelkkää työtä, ei mikään kutsumus todellakaan. Mutta työttömyydestä ei ole pelkoa. Jos selkä ei kestä tätä työtä niin kuntouttakaa itsenne, ei ole häävi omakaan elämä jos selkä on niin huono.

Olet lähihoitaja etkä ymmärrä että kaikki selkäsairaudet eivät parane kuntoutuksella?

Vierailija
97/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se CV on tyhjä? 

Mä oon 41 vuotias enkä edes tiedä mitä CV edes tarkoittaa. Teini-ikäisenä aloitin ryypiskelemään. Nyt olen ollut kuukauden juomatta. 

Vierailija
98/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 28 ja CV muutamaa kesätyötä ja työkokeilua lukuunottamatta tyhjä. Haen hyllyttäjän ja keittiöapulaisen paikkoja ja ketään ei kiinnosta, koska kyllä surkeimpaankin työhön tulee aina hakemuksia ikäisiltäni kokeneilta konkareilta tai yhtä kokeneilta, kuin minä, mutta 8-12 vuotta nuoremmilta. 

Ehkä joka kahdeskymmenes hakemus johtaa haastatteluun, suurimpaan osaan kyllä ei vaivauduta edes vastaamaan. En osaa edes kuvitella, millainen tilanteeni on kolmenkympin puolivälissä jos tilanne jatkuu samaan malliin.

Vierailija
99/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ceevee tyhjä eli sitä ei ole ollenkaan, ja olen viisikymppinen.

Työkkäri nosti kädet pystyyn kun sanoin, että te siis haluatte että lähettelisin tyhjää valkoista paperia?

Miten olet onnistunut elämääm ja elättämään itsesi ilman mitään tehtynä noin iäkkääksi? Asutko jossain Puolangan peräkylällä? Vai miten? Joku diagnoosi, persoonallisuushäiriö?

Toisaalta et voi edes teeskennellä parhaalla tahdollakaan, että olisit tosiaankaan mikään työnhakija.

Työkkärissä asiointi ja missään niiden listoilla roikkuminen ei tule kyseeseen.

Tuo voisi olla mahdollista vaikka sillä, että on kiertänyt maailmaa miehen expattisopimusten mukana lasten äitinä.

Vierailija
100/119 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 28 ja CV muutamaa kesätyötä ja työkokeilua lukuunottamatta tyhjä. Haen hyllyttäjän ja keittiöapulaisen paikkoja ja ketään ei kiinnosta, koska kyllä surkeimpaankin työhön tulee aina hakemuksia ikäisiltäni kokeneilta konkareilta tai yhtä kokeneilta, kuin minä, mutta 8-12 vuotta nuoremmilta. 

Ehkä joka kahdeskymmenes hakemus johtaa haastatteluun, suurimpaan osaan kyllä ei vaivauduta edes vastaamaan. En osaa edes kuvitella, millainen tilanteeni on kolmenkympin puolivälissä jos tilanne jatkuu samaan malliin.

Oletko hakenut päiväkoteihin sijaiseksi?