Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos CV on tyhjä 35-vuotiaana, voiko enää koskaan päästä töihin?

Vierailija
26.08.2023 |

niin

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi, lähihoitajaksi, kouluavustajaksi jne. pääsee kyllä, vaikka CV olisi tyhjä. Tosin osa noista vaatii puhtaan rikosrekisterin ja soveltuvuutta alalle.

En malta nyt olla viisastelematta, että esimerkiksi lähihoitaja on yksi esimerkki ammattimikkeistä. jonka haltijalle  Valvira myöntää hakemuksen perusteella oikeuden harjoittaa ammattia sekä Suomessa että ulkomailla. - On tuomittavaa esiintyä lähihoitajana, jollei oikeasti ole ao koulutusta omaava.

Siivousalallakin on monenlaisia "siivous töitä" tarjolla, enkä itse (novvisna) esimerkiksi leikkaussaliin päästäsi siivoamaan ihan ketä hyvänsä.

Koulavustajaksi ehkä päässee mutta varmasti on etua. jos on suorittanut oman oppivelvollisuutensa loppuun.

Yliopisto-opikselija.

Yliopistoon pääsee myös te tyhmemmät. Noihin pääsee myös oppisopimuksella.

Vierailija
42/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi, lähihoitajaksi, kouluavustajaksi jne. pääsee kyllä, vaikka CV olisi tyhjä. Tosin osa noista vaatii puhtaan rikosrekisterin ja soveltuvuutta alalle.

En malta nyt olla viisastelematta, että esimerkiksi lähihoitaja on yksi esimerkki ammattimikkeistä. jonka haltijalle  Valvira myöntää hakemuksen perusteella oikeuden harjoittaa ammattia sekä Suomessa että ulkomailla. - On tuomittavaa esiintyä lähihoitajana, jollei oikeasti ole ao koulutusta omaava.

Siivousalallakin on monenlaisia "siivous töitä" tarjolla, enkä itse (novvisna) esimerkiksi leikkaussaliin päästäsi siivoamaan ihan ketä hyvänsä.

Koulavustajaksi ehkä päässee mutta varmasti on etua. jos on suorittanut oman oppivelvollisuutensa loppuun.

Yliopisto-opikselija.

Avustajan pitää toimittaa rikosrekisteriote ettei ole mitään sek suaalirikoksia, hen ki rikoksia, alaikäisiin kohdistuvia rik oksia ja sitten kirjoittamaton sääntö käytännössä eli ei mielellään mitään se ksi työläistä, po r no täh teä, p ro s ti tu oi tua alaikäisten pariin, kouluun, ei edes lukioon, amikseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä veturinkuljettajaksi ja ahtaajaksi....mitäs muuta olikaan mihin kuka vaan pystyy eikä tarvitse mitään koulutusta

Vai että veturinkuljettajaksi... niihin hommiin on kyllä ihan oma koulunsa ja halukkaita riittää. Ahtaaja joo, mutta sinne ei niin vaan mennä, ellei tunne tyyppejä jotka suosittelevat.

Vierailija
44/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista. Olen nähnyt vastaavia tapauksia ja yksikin oli ehtinyt vielä huomattavasti korkeampaan ikään. Suosittelen työvoimakoulutuksia (varsinkin rekrykoulutukset, jos aiempaa työhistoriaa ei ole) ja oppisopimuskoulutusta. Kannattaa harkita työvoimapula-aloja. Oppisopimuspaikkoja voi olla vaikea löytää, mutta niitäkin on tietyissä kunnissa tarjolla, jos tietää mistä hakee. Kannattaa ensin selvittää onko omalla kunnalla tarjolla palkkatuettuja työpaikkoja. Sitäkin kautta voi saada vähän kokemusta alkuun.

Vierailija
45/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole työkokemusta, ja olen 30 v. Kannattaisiko töihin hakiessa lähettää vain pelkkä hakemus ja kertoa, ettei ole cv:tä vai lähettää tosi aneeminen cv ilman "työkokemus"-osiota? Työharjoittelussa olen joskus ollut, mutta niitä paikkoja en halua enkä aio mainita.

suosittelen, että kysyt TE-toimistosta tai kuntakokeilusta mahdollisuutta päästä yksilövalmennukseen. Oman valmentajan kanssa voi käydä läpi noita hakuasiakirjoihin ja hakutilanteisiin liittyviä asioita. Varmasti työharjoittelupaikatkin on parempi mainita kuin jättää ihan tyhjäksi.

Vierailija
46/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole työkokemusta, ja olen 30 v. Kannattaisiko töihin hakiessa lähettää vain pelkkä hakemus ja kertoa, ettei ole cv:tä vai lähettää tosi aneeminen cv ilman "työkokemus"-osiota? Työharjoittelussa olen joskus ollut, mutta niitä paikkoja en halua enkä aio mainita.

Itsehän lähettelen nykyääm lähes tyhjiä ansioluetteloita, koska nykyajan työnantajiin ei voi luottaa pätkääkään, ties mitä kiusaa tekevät tiedoilla, varastavat asiakkaat, ajavat firman konkurssiin, lahjovat työnantajan jne.

Vierailija
47/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opikselija.

Yliopistoon pääsee myös te tyhmemmät. Noihin pääsee myös oppisopimuksella.

Ohis.  Niin. - Minä olen hyvä malliesimerkki näistä tyhmemmistä, jotka ovat päässeet.

Suomessa, jossa korkeakoulu ja yliopistopaikkoja on suunnilleen yhtä paljon vuosittain tarjolla opiskelupaikkoja kuin ikäluokassa potentiaalisia ja mahdollsia hakijoita ei ole eritysien vaikeaa saada korkeakoulu / yliopisto -opiskelupaikkaa.

Mutta toki joillekin aloille on vaikeampaa ja jopa sellaisia, jotka vaativat hakijalta töitä ja vaivannäköä.

Toki myös joitain vuosia sitten tilanne mutkistui kun ilm säikähtivät, että erityisesti lukion ja ylioppilaiden arvostu on mennyt aivan reisille, niinpä sitten päätettiin alkaa suosia valinnoissa ylioppilaita ja ensikertaa hakevia.

Seurauksena se, että parhaiten pärjäävät valinnoissa he, joilla on "jo" varhain tiedossa, mitä haluavat mahd. tulevaisuudessa opiskella,

Edelleen voi päästä ammattikoulupohjalta amk:n  tai yliopistoon mutta on se vaikeampaa kuin vielä jokunen vuosi sitten.

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
48/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle vaikka heti, tai siis jonkin verran opintopisteitä suoritettuasi.

Vierailija
49/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle töitä löytyy, aiheesta on laulukin "16 tons".

Vierailija
50/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla siis ei ole edes mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta? 

Ehdotan ammatillista koulutusta työvoimakoulutuksena. Niitä järjestetään ainakin joissakin ammattiopistoissa.

Nyt et kyllä tälle syksylle enää taida niihin päästä mukaan, mutta jos et tiedä, mitä haluat tehdä, mene opiskelemaan jotain yksittäisiä kursseja. Katso, että ovat oikeita ammattikoulun kursseja eikä mitään "pupukursseja".

Vierailija
51/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki on menetetty. Viimeinen sammuttaa valot.

Vierailija
52/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että pitäisi ihan palkkaakin saada? Älä nyt hulluja puhu, katsotaan nyt ensin muutama vuosi että miten tuo työnteko sujuu.

Vierailija
53/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina johonkin pääsee. Omalla asenteella toki on merkitystä. Jos pääsee haastatteluun niin antaa hyvin hyvän. Mihinkään kovin hyväpalkkaiseen ei pääse. Kaupan kassaksi varmasti kanssa pääsee aika helposti.

Mutta jos ei pääsekään haastatteluun? Mitä sitten?

Vierailija
54/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian hallitus pakottaa sinut töihin julkiselle sektorille.

Vierailija
55/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
56/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee risusavottaan 9 € / päivä.

Terveisin kokoomuspersu

Vierailija
57/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
58/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäms valttikortit ne jakamatta jäi...

Vierailija
59/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala somevaikuttajaksi tai sisällönruottajaksi omalle Only Fans -kanavalle.

Vierailija
60/119 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 vuotiaana ei tahdo päästä töihin vaikka cv:ssä jotain onkin...