Jos CV on tyhjä 35-vuotiaana, voiko enää koskaan päästä töihin?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi, lähihoitajaksi, kouluavustajaksi jne. pääsee kyllä, vaikka CV olisi tyhjä. Tosin osa noista vaatii puhtaan rikosrekisterin ja soveltuvuutta alalle.
Lisäyksenä vielä veturinkuljettajaksi ja ahtaajaksi....mitäs muuta olikaan mihin kuka vaan pystyy eikä tarvitse mitään koulutusta
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, että on tyhjä? Ei siis mitään toisen asteen koulua, kesätöitä, ajokorttia ym. Mitä olet tehnyt 20 vuotta?
Mulla ei ole ihan tyhjä mutta tyhjänpäiväinen ja turha kuitenkin. Erilaisia hanttihommia, korkeakoulututkinto johon meni 9 vuotta. Muutoin aika on mennyt mt sairasteluun, sairaalajaksoihin, sairaslomiin, määräaikaisiin eläkkeisiin jne.
Vierailija kirjoitti:
ilman koulutusta ja työhistoriaa pääset kyllä hanttihommiiin
ja aina voit opiskella ja pääset parempiin töihin
mutta ei tuo ikä ole mikään syy luovuttaa, sulla on vuosikymmeniä aikaa tehdä töitä ja yletä, jos haluat.
Minä en kyllä ole kolmenkympin jälkeen päässyt hanttihommiin. Niihin on palko hakijoita juuri siksi ettei niihin tarvitse koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aina johonkin pääsee. Omalla asenteella toki on merkitystä. Jos pääsee haastatteluun niin antaa hyvin hyvän. Mihinkään kovin hyväpalkkaiseen ei pääse. Kaupan kassaksi varmasti kanssa pääsee aika helposti.
t: Noora Fagerström?
Vierailija kirjoitti:
Sotealalle ainakin työllistyy.
Työllistyy IHAN MIHIN VAAN jos kouluttautuu päteväksi.
Voihan sitä olla ollut kotiäitinä, matkustellut edustusvaimona tai kiertänyt katusoittajana maailmaa 15 vuotta.
Kaikkein helpoin selitys CV:n aukoille on se, että "asuin ulkomailla osinkotuotoilla/perinnöllä tms." Minulla ei ole koskaan jäänyt työpaikka saamatta vaikka olisinkin lusmuillut pari vuotta kotona. :D
N36
Oon 50v ja kysyn mikä vit.. cv oon ollu koko elämäni töissä enkä ole tarvinnut mitään ihmeen cvtä.
Niiden, jotka on syntymälahjakseen saaneet nopean oppimiskyvyn ja matemaattista ym. lahjakkuutta ja vieläpä kauniin/komean ulkonäönkin ja sosiaaliset taidot, on helppo länkyttää geenilotossa hävinneille, että "se on kaikki sun tsemppaamisesta kii". Jos tosiaan olisi niin helppoa, niin mehän oltaisiin kaikki toinen toistaan suurempia menestyjiä eikä olisi ketään tekemään suorittavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi, lähihoitajaksi, kouluavustajaksi jne. pääsee kyllä, vaikka CV olisi tyhjä. Tosin osa noista vaatii puhtaan rikosrekisterin ja soveltuvuutta alalle.
En malta nyt olla viisastelematta, että esimerkiksi lähihoitaja on yksi esimerkki ammattimikkeistä. jonka haltijalle Valvira myöntää hakemuksen perusteella oikeuden harjoittaa ammattia sekä Suomessa että ulkomailla. - On tuomittavaa esiintyä lähihoitajana, jollei oikeasti ole ao koulutusta omaava.
Siivousalallakin on monenlaisia "siivous töitä" tarjolla, enkä itse (novvisna) esimerkiksi leikkaussaliin päästäsi siivoamaan ihan ketä hyvänsä.
Koulavustajaksi ehkä päässee mutta varmasti on etua. jos on suorittanut oman oppivelvollisuutensa loppuun.
Yliopisto-opikselija.
Riippuu varmaan siitä mikä syy tuohon työttömyyteen on ollut; sairaus, koulutuksen puute, ei ole huvittanut tai ei ole päässyt mihinkään? Hyvillä puhelahjoilla ja asenteella voi varmaan töihin vielä päästä, mutta haluatko edes töihin?
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan työnantaja arvostaa sitä, että onko esim.edellisessä työpaikassa kouluttautunut eteenpäin.ts. työnantaja nähnyt potentiaalia jatkokouluttaa työntekijää. Tältä pohjalta esim.vapaa-ajalla opiskelu ei ole hukkaan heitettyä. Yksi ystävä jäi työttömäksi. Kävi sitten työnhaun ohessa ihan kansalaisopiston kursseja: kieli yms.hyödyllisiä. Ei mennyt hukkaan. Työantaja arvosti, että oli käyttänyt työttömyysaikaa itsensä kehittämiseen vuoden työttömyyden aikana.
Työtön ei saa käydä mitään kursseja ilman lupaa.
Siivousfirmoissa eivät tykkää, että opiskelet eteenpäin nimittäin kerran siivooja, aina siivooja. Siivousfirma ei päästä sinua etenemääm eikä muille työnantajille. Lahjoo ulos ja jotkut esimiehet estää talon sisällä etenemisen, koska hyvää siivooja ei päästetä etenemään esimieheksi vaan pidetään jatkossakin vain siivoojana. Esimieheksi sitten otetaan talon ulkopuolelta joku, joka ei koskaan ole tehnyt siivoustyötä itse eikä osaa kieliä eikä osaa johtaa.
Ilmaistyöhön (työkokeilu) päiväkotiin vaikka puoleksi vuodeksi. Ja sen jälkeen pyrkii sijaisuuksia tekemään eri päiväkoteihin. Ensin saa ehkä päivän mittaisia sijaisuuksia ja jos tekee työnsä hyvin niin myöhemmin pidempiä.
Ei sitä CV:tä tarvitse kuin kilpailtuihin duuneihin. Moneen paikkaan riittää, kun on pätevyys ja työhaluja.
Niiden, jotka on syntymälahjakseen saaneet nopean oppimiskyvyn ja matemaattista ym. lahjakkuutta ja vieläpä kauniin/komean ulkonäönkin ja sosiaaliset taidot, on helppo länkyttää geenilotossa hävinneille, että "se on kaikki sun tsemppaamisesta kii". Jos tosiaan olisi niin helppoa, niin mehän oltaisiin kaikki toinen toistaan suurempia menestyjiä eikä olisi ketään tekemään suorittavaa työtä.
ilman koulutusta ja työhistoriaa pääset kyllä hanttihommiiin
ja aina voit opiskella ja pääset parempiin töihin
mutta ei tuo ikä ole mikään syy luovuttaa, sulla on vuosikymmeniä aikaa tehdä töitä ja yletä, jos haluat.