Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät osaa ottaa itse vastuuta omasta hyvinvoinnistaan?

Vierailija
26.08.2023 |

Vaan tukeudutaan aina muihin, jonkun "asiantuntijan" pitää kertoa kaikki.
Kukaan ei tunne sinun kroppaasi paremmin kuin sinä itse, kuuntele sitä ja elä terveellisesti.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylipainokin on aina muiden syytä tai geenien tai jonkun "sairauden"

Arnold Schwarzeneggerillä on 2 lasta, toinen on ylipainonen ja toinen on todella hyvässä kunnossa, geenit ei oo syy siihen, vaan oma laiskuus. 

Kyllähän kilpirauhasen vajaatoiminnassa tulee aina se 10-15 kiloa ylimääräistä, joillekin vielä enemmän. Kokeile vaikka.

Vaikka on toi vaiva, niin silti voi liikkua. Yleensä lähipiirissä ihmiset ketkä sanovat tota ei liiku ollenkaan. Vaan se koko asia on sen "kilpirauhasen" vika. 

Näin juuri. Useasti näkee tätä juurikin että sitten kaikki on 1 vaivan vikaa eikä oman saamattomuuden tai ruokavalion. 

Vierailija
62/65 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla moni valittaa niska-hartiavaivoja ja sen sijaan, että harrastaisivat liikuntaa, käyvät hieronnassa ja hakevat lääkäristä kipulääkettä ja saikkua. Turha hoitaa oiretta, jos syy on onnettomassa lihaskunnossa, huonossa ryhdissä ja elintavoissa.

Jep... Esim juokseminen ja ihan normaali käveleminen on todella hyvä lääke niskavaivoihin. 

Sama selkävaivoissa, metsässä epätasasella maalla kävely säännöllisesti auttaa todella paljon. 

Odotetaan vaan että pilleri pelastaa tai se hieroja. Itse ei muuteta mitään omassa arjessa. 

Riippuu mikä siellä selässä on vikana. Kaikki vaivat ei parane kävelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä keskustelu taas, palstan luonteen mukaisesti. Tiesittekö, että kaikkien sairauksien puhkeamiseen ihminen ei voi vaikuttaa itse, ja on todellakin olemassa sairauksia ja lääkityksiä jotka kerryttävät painoa. Täällä on tosiaankin tietämättömät äänessä. Siihen toki yhdyn, että liikunnalla voi helpottaa niska- ja selkävaivoja paljonkin.

Vierailija
64/65 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt todella paljon töitä laihtumisen eteen. Aloin urheilla, aloitin kävelylenkeillä, palkkasin oman PT:n ja aloitin säännöllisen urheilun ammattilaisen ohjeistuksella.

Aloin syömään terveellisesti. Pääsin eroon hiilihydraatti ja sokerikoukusta.

Kesti 2vuotta tottua kasvispainotteisempaan ruokavalioon, limsaa, mehuja enkä alkoa juonut kahteen vuoteen. Aluksi tuntui uusi terve ruokavalio ei-niin-houkuttelevalta. Mutta sitkeästi jatkoin ja kahdessa vuodessa oma maku muuttui ja tottui terveelliseen ruokavalioon, ei enää maistunut makeat jälkiruoat eikä limsat eikä rasvaiset roskaruoat.

Olen elävä esimerkki että keho tottuu kyllä terveelliseen elämäntapaan kun antaa aikaa ja jatkaa sitkeästi.

Nykyään rakastan kasviksia ja juureksia ja proteiinia sen kanssa. Olen vieroittunut sokerikoukusta ja roskaruoasta.

Ihminen on kuin rotta ja sopeutuu ajan kanssa mihin vain.

Vierailija
65/65 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat menettäneet ajan saatossa sellaisen terveen intuitiivisen suhteen kehoonsa. Meille syötetään niin pienestä asti kaikkia einesmössöjä, noissa on rypsiöljyä ja muita ihan ihmisravinnoksi kelpaamattomia juttuja, ja massoja kaasuvalotetaan uskomaan, että ne on terveellisiä. Aknet ja muut, jotka näistä sitten seuraa, korjataan jollain pillereillä, hormoneilla ja muilla. Kun ihminen sanoo, että minulle ei taida soveltua tietyt viljat, niistä tulee huono olo ja maha menee sekaisin, niin saa siitäkin jotain pilkkaa osakseen muilta ihmisiltä. Vaatii ihan todellista itsetutkiskelua ja suht hyvää itsetuntoa ihan vaan rohkeasti kuunnella, miten oma keho aidosti reagoi eri ruokiin. 

Asiantuntijoitakin tosin on hyvä kuunnella, mutta monipuolisesti ja lähdekritiikki muistaen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi