Miksi ihmiset eivät osaa ottaa itse vastuuta omasta hyvinvoinnistaan?
Vaan tukeudutaan aina muihin, jonkun "asiantuntijan" pitää kertoa kaikki.
Kukaan ei tunne sinun kroppaasi paremmin kuin sinä itse, kuuntele sitä ja elä terveellisesti.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, täydelliset ihmiset hinkkaa täällä toisiaan <3
Hyvin tehty, hienosti eletty, jatkakaa samaan malliin.
Jatketaan, hyväksi todettu elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa töitä, kaikki pitää saada heti. Sama ilmiö näkyy jonkun liikunnallisen aktin aloittamisessa, heti ei saada tuloksia niin lopetetaan ja valitetaan että olipa huono idea. Ihmiset eivät ymmärrä että kaikki tulee ajan kanssa.
Liikunnan kohdalla aloitetaan samantien himorääkki ja kun keho pistää vastaan niin todetaan että liikunta on s*atanasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ylipainokin on aina muiden syytä tai geenien tai jonkun "sairauden"
Arnold Schwarzeneggerillä on 2 lasta, toinen on ylipainonen ja toinen on todella hyvässä kunnossa, geenit ei oo syy siihen, vaan oma laiskuus.
Tiesitkö, että on oikeasti olemassa sairauksia, jotka kerryttävät painoa? Tai sairauksia, jotka vaativat lääkityksen, joka kerryttää painoa?
Tiesitkö, että perintötekijät vaikuttavat terveilläkin ihmisillä suuresti siihen, kuinka helposti ylipainoa kertyy? Kyllä jokainen terve ihminen voi normaalipainoisena pysyä mutta toisille se on huomattavasti helpompaa.
Tämä on aivan totta, ihmiset on erilaisia ja olosuhteet myös, painonhallinta on helpompaa toisilla johtuen em asioista. Sairaudet vaikuttaa, lääkitykset vaikuttaa, työajat ja ihan kaikki vaikuttaa. Kaikkia olosuhteita ei voi muuttaa vaikka haluaisi mutta silti voi tehdä paljon oman terveytensä eteen. Tärkein asia on riittävä uni, ilman sitä ei tule mistään muustakaan mitään. Ja siinä piilee myös ratkaisu, sun täytyy itse aktiivisesti pyrkiä siihen että nukut riittävästi. Unilääkkeet lihottaa ja tuo paljon muitakin haittoja, monet muutkin lääkkeet voi vaikuttaa painoon, mm kaikki kolmiolääkkeet. Tyhmä joka muuta väittää. Kuitenkin jengi syö aika kritiikittömästi lääkkeitä joka vaivaan, huolimatta siitä että ab-kuuri sekoittaa mikrobiston ja voi aiheuttaa mm lihomista tai ibs:n. Selkävaivat hoidetaan särkylääkekuurilla joka pilaa vatsan johon vedetään taas happosalpaajaa joka taas estää ravinteiden imeytymisen. Verenpainetta hoidetaan mieluummin lääkkeillä kuin liikkumalla, ei niin mitään järkeä. Kallista sekä yksilölle että yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä ne "sairaudet" mitä ihmisillä on mitkä "estää" kaiken, niin nekin on juuri tästä syystä AIHEUTUNEITA sairauksia ettei välitetä omasta terveydestä eikä liikuta.
Sanos muuta! eihä ne sitä tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa töitä, kaikki pitää saada heti. Sama ilmiö näkyy jonkun liikunnallisen aktin aloittamisessa, heti ei saada tuloksia niin lopetetaan ja valitetaan että olipa huono idea. Ihmiset eivät ymmärrä että kaikki tulee ajan kanssa.
Liikunnan kohdalla aloitetaan samantien himorääkki ja kun keho pistää vastaan niin todetaan että liikunta on s*atanasta
Pienestä liikenteeseen.
Ne vaivat nimenomaan tulee siitä että ei liikuta eikä syödä terveellisesti, ja se jatkuva lääkkeiden napsiminen vaan pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla moni valittaa niska-hartiavaivoja ja sen sijaan, että harrastaisivat liikuntaa, käyvät hieronnassa ja hakevat lääkäristä kipulääkettä ja saikkua. Turha hoitaa oiretta, jos syy on onnettomassa lihaskunnossa, huonossa ryhdissä ja elintavoissa.
Jep... Esim juokseminen ja ihan normaali käveleminen on todella hyvä lääke niskavaivoihin.
Sama selkävaivoissa, metsässä epätasasella maalla kävely säännöllisesti auttaa todella paljon.
Odotetaan vaan että pilleri pelastaa tai se hieroja. Itse ei muuteta mitään omassa arjessa.
Ei minulla kyllä kävely auta riittävästi - ainakaan siis se määrä mitä sairauksiltani ja uupumukseltani jaksan kävellä. Onhan se toki parempi kuin ei lainkaan liikuntaa, mutta kyllä minä edelleen hierojalla käyn. Ja sehän on nautinnollista muutenkin (eli voi olla että kävisin ilman jumejakin :))
Hahahah. Olen tältä palstalta lukenut lukemattomia kertoja, että minun kaltaisillani ei ole lupaa pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan. Olen nimittäin köyhä ja elän tuilla. Miten monta kertaa täälläkin on sanottu, että terveellinen ruoka, mielenterveyttä tukevat harrastukset jne. eivät kuulu meille.
Eli koittakaa nyt hitto vie päättää, mitä mieltä olette? Ai mutta niin, köyhäthän eivät ole teidän mielestänne edes ihmisiä. Sori kun pääsi unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
ylipainokin on aina muiden syytä tai geenien tai jonkun
"sairauden"Arnold Schwarzeneggerillä on 2 lasta, toinen on ylipainonen ja toinen on todella hyvässä kunnossa, geenit ei oo syy siihen, vaan oma laiskuus.
Neljä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla moni valittaa niska-hartiavaivoja ja sen sijaan, että harrastaisivat liikuntaa, käyvät hieronnassa ja hakevat lääkäristä kipulääkettä ja saikkua. Turha hoitaa oiretta, jos syy on onnettomassa lihaskunnossa, huonossa ryhdissä ja elintavoissa.
Jep... Esim juokseminen ja ihan normaali käveleminen on todella hyvä lääke niskavaivoihin.
Sama selkävaivoissa, metsässä epätasasella maalla kävely säännöllisesti auttaa todella paljon.
Odotetaan vaan että pilleri pelastaa tai se hieroja. Itse ei muuteta mitään omassa arjessa.
Minä käyn lenkillä ja kuntosalilla 4-6 kertaa viikossa. Silti minulla on usein niska ja hartiat todella jumissa. Eli ei se liikunta aina riitä.
Mutta ei huolta, edellisen kerran olen ollut sairauslomalla kuusi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne kilpirauhasongelmathan eivät ole syy jättää kokonaan liikkumati tai syödä terveellisesti. Tekosyitä tekosyitä.
Eivät ole, mutta ainakin minulla vähänkään rankempi liikunta tekee flunssan kaltaisen olon. Palautumiseen menee 2-3 päivää. Siksi en liiku niin paljon kuin haluaisin. Ja tämä ongelma tuli siis samaan aikaan, kun minulla todettiin autoimmuunityreoidiitti, joten yhdistän sen tähän sairauteen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arnold Schwarzeneggerillä on 2 lasta, toinen on ylipainonen ja toinen on todella hyvässä kunnossa, geenit ei oo syy siihen, vaan oma laiskuus.
Kyllähän kilpirauhasen vajaatoiminnassa tulee aina se 10-15 kiloa ylimääräistä, joillekin vielä enemmän. Kokeile vaikka.
Vaikka on toi vaiva, niin silti voi liikkua. Yleensä lähipiirissä ihmiset ketkä sanovat tota ei liiku ollenkaan. Vaan se koko asia on sen "kilpirauhasen" vika.
Se ei ole vaiva vaan vakava sairaus joka pistää kaikki lihakset maitohapoille, rasituksen sieto katoaa, yöt menee kipujen vuoksi valvoessa, sydän oireilee. Vain muutaman oireen mainitakseni. Ymmärrät kun itse sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanotaan aina että mulla on hyvät geenit kun olen hyvässä kunnossa, mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ollu aina. Mä liikun, he eivät. Mä syön terveellisesti, he eivät.
Odotas kun olet äitisi ikäinen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kilpirauhasen vajaatoiminnassa tulee aina se 10-15 kiloa ylimääräistä, joillekin vielä enemmän. Kokeile vaikka.
Vaikka on toi vaiva, niin silti voi liikkua. Yleensä lähipiirissä ihmiset ketkä sanovat tota ei liiku ollenkaan. Vaan se koko asia on sen "kilpirauhasen" vika.
Se ei ole vaiva vaan vakava sairaus joka pistää kaikki lihakset maitohapoille, rasituksen sieto katoaa, yöt menee kipujen vuoksi valvoessa, sydän oireilee. Vain muutaman oireen mainitakseni. Ymmärrät kun itse sairastut.
Minusta myös on käsittämätöntä, miten kilpirauhasongelmia vieläkin vähätellään. Tosiasia kun on, että kilpirauhasen toiminta vaikuttaa jokaiseen soluun kehossa! Eli siinä häiriintyy ihan koko elimistön toiminta. Ei ole todellakaan mikään pikkuvaiva.
Toki yksilöllisiä eroja oireiluissa on ihan niin kuin muissakin sairauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanotaan aina että mulla on hyvät geenit kun olen hyvässä kunnossa, mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ollu aina. Mä liikun, he eivät. Mä syön terveellisesti, he eivät.
Juuri näin, itsestä se on kiinni mitä tekee. Todella usein kuulee tätä "kilppari sitä kilppari tätä" mutta siitä ihmisestä näkee ihan selvästi että hän ei edes elä terveellistä elämää. Ei syö terveellisesti eikä liiku, kaikki on vaan sen "kilpparin" vika. Tässä tullaan taas siihen vastuun ottamiseen itse omasta kehosta mikä on vaikeaa monille.
No kun se kilpparin toimintahäiriö vaikeuttaa sitä liikkumista! EI JAKSA EIKÄ PYSTY! Ettekö te yhtään tajua mitä se sairaus tekee ihmiselle? V'ttu mitä idi ootteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että on oikeasti olemassa sairauksia, jotka kerryttävät painoa? Tai sairauksia, jotka vaativat lääkityksen, joka kerryttää painoa?
Tiesitkö, että perintötekijät vaikuttavat terveilläkin ihmisillä suuresti siihen, kuinka helposti ylipainoa kertyy? Kyllä jokainen terve ihminen voi normaalipainoisena pysyä mutta toisille se on huomattavasti helpompaa.
Tämä on aivan totta, ihmiset on erilaisia ja olosuhteet myös, painonhallinta on helpompaa toisilla johtuen em asioista. Sairaudet vaikuttaa, lääkitykset vaikuttaa, työajat ja ihan kaikki vaikuttaa. Kaikkia olosuhteita ei voi muuttaa vaikka haluaisi mutta silti voi tehdä paljon oman terveytensä eteen. Tärkein asia on riittävä uni, ilman sitä ei tule mistään muustakaan mitään. Ja siinä piilee myös ratkaisu, sun täytyy itse aktiivisesti pyrkiä siihen että nukut riittävästi. Unilääkkeet lihottaa ja tuo paljon muitakin haittoja, monet muutkin lääkkeet voi vaikuttaa painoon, mm kaikki kolmiolääkkeet. Tyhmä joka muuta väittää. Kuitenkin jengi syö aika kritiikittömästi lääkkeitä joka vaivaan, huolimatta siitä että ab-kuuri sekoittaa mikrobiston ja voi aiheuttaa mm lihomista tai ibs:n. Selkävaivat hoidetaan särkylääkekuurilla joka pilaa vatsan johon vedetään taas happosalpaajaa joka taas estää ravinteiden imeytymisen. Verenpainetta hoidetaan mieluummin lääkkeillä kuin liikkumalla, ei niin mitään järkeä. Kallista sekä yksilölle että yhteiskunnalle.
Esimerkki elävästä elämästä. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti uniapnean, diabeteksen, verenpainetaudin, ylipainon, ihottumaa, kramppeja, rytmihäiriöitä jne. Liikuntaa töissä ja vapaalla noin 6-7 h päivässä ja paaaljon kasviksia ruokavaliossa mutta ei lääkettä vajaatoimintaan. Kalorit maks 1600-1700/ vrk. Lääkitys verenpaine, diabetes ja uniapnealaite. Mikään ei toiminut kun puuttui kilpirauhashormonia. Nyt kun hormonipitoisuus on kohdallaan, voi vähentää diabeteslääkettä, verenpainelääke toimii, uniapnealaitteen saa kohta palauttaa. Paino putoaa, vaikka syön enemmän ja liikun vähemmän. Ei kramppeja, ei ihottumaa. Ei sydämen rytmihäiriöitä. Joskus lääkärit hoitaa sairauden oireita vuosikymmeniä eivätkä tajua että kaiken takana on ihan eri sairaus. Ja yksi lääke riittäisi. Mitään ei olisi itse voinut tuossa tehdä, ainoastaan kemiallinen pilleri poisti kaikki muut sairaudet. Potilaan elintapojen syyttäminen on joskus aivan väärin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki elävästä elämästä. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti uniapnean, diabeteksen, verenpainetaudin, ylipainon, ihottumaa, kramppeja, rytmihäiriöitä jne. Liikuntaa töissä ja vapaalla noin 6-7 h päivässä ja paaaljon kasviksia ruokavaliossa mutta ei lääkettä vajaatoimintaan. Kalorit maks 1600-1700/ vrk. Lääkitys verenpaine, diabetes ja uniapnealaite. Mikään ei toiminut kun puuttui kilpirauhashormonia. Nyt kun hormonipitoisuus on kohdallaan, voi vähentää diabeteslääkettä, verenpainelääke toimii, uniapnealaitteen saa kohta palauttaa. Paino putoaa, vaikka syön enemmän ja liikun vähemmän. Ei kramppeja, ei ihottumaa. Ei sydämen rytmihäiriöitä. Joskus lääkärit hoitaa sairauden oireita vuosikymmeniä eivätkä tajua että kaiken takana on ihan eri sairaus. Ja yksi lääke riittäisi. Mitään ei olisi itse voinut tuossa tehdä, ainoastaan kemiallinen pilleri poisti kaikki muut sairaudet. Potilaan elintapojen syyttäminen on joskus aivan väärin!!
No siis lääkäreiden varaan ei pidä jättää diagnoosia vaan tutkia asioita myös itse. Mun korvaan kuulostaa että aivan liian vähän kaloreita kuormitukseen nähden, nälkäkuuri sekoittaa varmasti hormonit ja kaikkien lääkkeiden nappailu vielä pahentaa tilannetta entisestään. Hyvä että löysit ydinongelman, en vaan mitenkään usko että liikumalla ja syömällä alikaloreita oisit diabeteksen saanut mutta miten vaan. Pitää muistaa myös levätä että kroppa toimii oikein.
Ihanaa, täydelliset ihmiset hinkkaa täällä toisiaan <3
Hyvin tehty, hienosti eletty, jatkakaa samaan malliin.