Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko koirasi on rekisteröity koirien väestörekisteriin?

Vierailija
24.08.2023 |

Pirkanmaalla 10%, Uudellamaalla 30% koirista rekisteröity. Jos koiraa ei rekisteröi vuoden loppuun mennessä tulee seuraamusmaksut jotka vastaavat samaa kuin koiran siruttamattomuudesta eli 300-5000 euroa. Koirien väestörekisteriä tullaan käyttämään mm. verotukseen. Rekisteriä ylläpitää ruokavirasto.

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on muistaakseni aika rajujakin seurauksia, jos koiranomistaja jättää velvollisuutensa tekemättä. 

Mutta tämä on ei ole yksi monista muista maista. 

On ei ole?

Kyllä tämä on yksi monista maista, mutta yhtä jämäköitä toimiahan täällä on turha odottaa kuin eräissä Euroopankin maissa on. Mutta ehkä muutama sakkojaan iltapäivälehdissä itkevä saa osan liittämään koiransa rekisteriin - korotetulla hinnalla tosin sitten.

Minua hävettää koiranomistajana tämä pullikointi. Koiraviha tulee tästä vain kasvamaan ja se on omistajien oma syy. 

Vierailija
222/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse fifiä rekisteröidä, eikä ole sitä 10 € siihen sijoittaa.

t: koiranomistaja

Toivon että tekevät rekisteröimättömästä koirastasi jauhelihaa ja pakkosyöttäisivät sen sinulle. Lisäksi miljoonan korvausvaatimus ihan vaan tyhmyydestäsi.

Sä olet ihan totaalisen sairas!! Mistä hel...tin kolosta sä olet ryöminyt????

Kristus mikä tyyppi, varokaa, sulla ei kyllä ole kaikki kotona, mitäs jos hyppäisit sillalta mereen!

Hyppää itse v i t u n fasisti!!!

Toivottavasti koirasi jää auton alle ja kituu pitkään!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rekisteröi, jään kapinallisten puolelle. Koirani ovat sirutettuja ja kennelliitossa.

Lupaan rekisteröidä koirani Ruokaviraston rekisteriin sinä päivänä kun viranomainen kertoo miten tämä rekisteri ehkäisee pentutehtailua ja laitonta maahantuontia. Tähän mennessä sitä ei ole kerrottu.

Mitäs yleishyödyllistä Kennelliitto on kertonut sinulle heidän rekisteristään olevan? 

Vierailija
224/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foliohattuilua tuo verotus, koska se lopetettiin kannattamattomana. En ole rekisteröinyt koiriani ja tuskin rekisteröikään nykyisiä. Tulevan pennun kanssa täytyy varmaan toimia toisin, koska kasvattaja todennäköisesti rekisteröi sen ruviin ja en kehtaa jättää hänen nimiinsä. Sirut on kaikilla ja täten ei rankkaa tule - viranomaisilla ei ole valtuuksia tulla kotiini sen verukkeella että epäilevät koirieni olevan rekisteröimättömiä, ja eläinsuojelullisesti koirien pidossa minulla ei ole mitään hätää.

Koiravero oli aikaisemmin kannattamaton juuri siksi, että viranomaisrekisteriä ei ollut. Kennelliiton rekisteri ei aja samaa asiaa, koska kyse on yhdistyksestä. Sitähän tässä valmistellaan, että koiravero tulee takaisin. Ensin pitää vain eläinsuojeluun vedoten saada omistajien tiedot kerättyä.

Vierailija
225/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tekevät rekisteröimättömästä koirastasi jauhelihaa ja pakkosyöttäisivät sen sinulle. Lisäksi miljoonan korvausvaatimus ihan vaan tyhmyydestäsi.

Kristus mikä tyyppi, varokaa, sulla ei kyllä ole kaikki kotona, mitäs jos hyppäisit sillalta mereen!

Kannattaisi sun ihan oikeasti hakea ammattiapua? Ei ole enää missään normaaleissa rajoissa noi jutut. 

Vierailija
226/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sun ihan oikeasti hakea ammattiapua? Ei o

Rekisteröi koirasi loinen!!!!!

Vierailija
227/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten kun koiranomistaja kuolee kenen velvollisuus on päivittää uudet tiedot rekisteriin,naapurin?

Ja mistä tietää onko kyseisen henkilön koira rekisteröity vai ei vähän kuin sometili jää keikkumaan ikuisiksi ajoiksi?

Vierailija
228/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K

😂 Jollain on aamulääkkeet ottamatta. 

Vierailija
229/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat ovat aivotonta sakkia. Annetaan vaan fifin paskantaa joka puolelle ja itketään kun muut ihmiset eivät ole samalaisia koprofilejä kuten koiranomistajat.

Vierailija
230/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravero tulee parin vuoden sisään. Nyt vaan puhutaan kauniita pentutehtailun ehkäisystä ja asetettiin tarpeeksi pieni rekkausmaksu, jotta mahdollisimman moni ilmoittautuisi. 

Vierailija
231/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ne mukamas tietää, että mulla on koira? Eikös juuri tietoturva estänyt ruokavirastoa siirtämästä tietoja kennelliitosta. Vissiin panevat jotkut piilopolliisit asialle vakoiluhommiin.

Ja naapurit, uskaltakaakin juoruta!

Vierailija
232/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, kohta kiertää ovilla koiraluvantarkastaja kuin tvluvan tarkastaja aikoinaan. Nää sossuvaltiobyrokraatit tuhlaa mielellään 100 euroa 10 euron tuotta varten. On tää sellainen pelletarha tämä Suomi.

Ei takuulla kierrä. Enkä kyllä koskaan maksanut tv lupaakaan joten niin hyviä tarkastajia nämä.

Vierailija
233/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ne mukamas tietää, että mulla on koira? Eikös juuri tietoturva estänyt ruokavirastoa siirtämästä tietoja kennelliitosta. Vissiin panevat jotkut piilopolliisit asialle vakoiluhommiin.

Ja naapurit, uskaltakaakin juoruta!

Juoruan mielelläni. Vihaan sinua ja rakkiasi!

Vierailija
234/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikeää muuten sekin että jokaisesta rekisterimuutoksesta pitää maksaa uudestaan. Lukee tuolla rekisterin etusivulla. Eli jos koira esim. vaihtaa kotia niin siitä tiedosta maksetaan erikseen. 

Vierailija
235/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sitten vasta rekisteröin kun rekisteröimättä jättämisestä tulee se seuraamus. Niin kauan kun ei tule, tuo on ihan turhake koko rekisteri.

Vierailija
236/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että monikaan vastuuntuntoinen eläinlääkäri jättää ilmoittamatta rekkaamattomat koira-asiakkaat. Mainehaitta on eläinlääkäriasemalle melkoinen, jos paljastuu moraaliton toiminta, jolla suojellaan pentutehtailua. 

Rekisterin sivuilla lukee:

"Koirarekisteri sisältää koirien haltijoiden henkilötietoja, jotka eivät ole julkisia tietoja. Koirarekisterin tietoja voidaan käyttää ja luovuttaa vain tietyillä edellytyksillä. Koirarekisteri on tarkoitettu pääosin viranomaiskäyttöön. Tietoihin voidaan antaa pääsy myös viranomaisen toimeksiannosta toimivalle yksityiselle organisaatiolle siltä osin, kuin tiedot ovat välttämättömiä toimeksiannon hoitamiseksi. Tällaisia viranomaisen toimeksiannolla toimivia toimijoita ovat esimerkiksi ns. löytöeläintalot, jotka huolehtivat kuntien alueella irrallaan tavattujen ja talteen otettujen koirien tilapäisen hoidon järjestämisestä kunnan kanssa tehtyyn sopimukseen perustuen. Koirarekisterin tietoja voidaan käyttää myös tutkimustoiminnassa. Tietojen luovuttaminen muuhun tarkoitukseen edellyttää koiran haltijan nimenomaista suostumusta."

Eli yksityisille eläinlääkäriasemille ei tule edes pääsyä rekisteriin. Millä ilveellä kuvittelet niiden tarkistavan, onko jonkun koira rekattu? 

Vierailija
237/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustanaamio ei rekisteröi koiraansa, koska Devil ei ole koira vaan vuoristosusi. Bichonini identifioituu kaniksi, joten sitäkään ei voi rekisteröidä ainakaan koirarekisteriin. 

Vierailija
238/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rekisteröi, jään kapinallisten puolelle. Koirani ovat sirutettuja ja kennelliitossa.

Lupaan rekisteröidä koirani Ruokaviraston rekisteriin sinä päivänä kun viranomainen kertoo miten tämä rekisteri ehkäisee pentutehtailua ja laitonta maahantuontia. Tähän mennessä sitä ei ole kerrottu.

Mitäs yleishyödyllistä Kennelliitto on kertonut sinulle heidän rekisteristään olevan? 

Mitä yleishyödyllistä Ruvin rekisterissäkään on kun kukaan ei voi nähdä sinne talletettuja tietoja?

Kennelliiton rekisteristä näen koirani sukulaisten terveystiedot, koe- ja luonnetestitulokset. Niitä ei tulla koskaan näkemään Ruvin rekisteristä eikä sitä kuinka monta kertaa narttu on pennutettu vaikka piti ehkäistä pentutehtailua. Ne ovat minulle olennaisia tietoja kun olen hankkimassa koiraa, terveys ja luonne.

Vierailija
239/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä tässä vielä ehtii. Pienessä laitamyötäisessä uudenvuodenaattona.

Vierailija
240/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän