Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
17361/20844 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KotKotin striimit Spotifyssä 169 346. Suomen osuus 110 869. Ulkomailta biisille on siis tullut vajaa 60k. Aika hyvin ilman mitään ulkomaan promoa mun mielestä. 

Juu, nää on hyvin samankaltaiset luvut kuin Ruoskalla ekana päivänä. Oiskohan ollut luokkaa 115t Suomi 80t ulkomailta, ja vähän vajaat 200t kokonaisuudessa. Sen jälkeen tuli tietty UMK ja Levyraadit ym jotka nosti biisin vielä korkeammalle ja hitiksi, mutta ekan päivän fanikuuntelut on melko samat. Mikä ei ollut mikään itsestäänselvyys kun Ruoskan vastaanotto oli liki kokonaan yltiöpositiivinen, kun taas KK:sta niin monet ilmoitti etteivät aio ikinä kuunnella enään. Niistä päätellen en olisi ollut yllättynyt jos KK:n ekan päivän kuuntelut ois jääneet johonkin 50-60% Ruoskan luvuista, mutta se onkin jopa suunnilleen 85%.

Vierailija
17362/20844 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KotKotin striimit Spotifyssä 169 346. Suomen osuus 110 869. Ulkomailta biisille on siis tullut vajaa 60k. Aika hyvin ilman mitään ulkomaan promoa mun mielestä. 

Tosi hyvät luvut. Hyvä K ja tiimi. Ne kyllä tietää mitä tekee. Mulla ja kaikilla, joille olen soittanut biisiä, se jäi heti päähän soimaan. Tosi tarttuva kertsi ja biisi vain paranee kuunnellessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17363/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä oikeesti kunnon korvamato, huomaa vaan että taas soi päässä kot kot kot kot kot, tääällä mä oooon

Vierailija
17364/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä oikeesti kunnon korvamato, huomaa vaan että taas soi päässä kot kot kot kot kot, tääällä mä oooon

Joo. Ja ei haittaa! En voi olla luukuttamatta kot kotia. 

Vierailija
17365/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja ei haittaa! En voi olla luukuttamatta kot kotia. 

Täällä kanssa yksi kellä on soinut perjantaista asti tää nonstop, jos ei muuten niin vähintään päässä 😅

KOT 🐔

Vierailija
17366/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä itse sanoi tullessaan haluavansa tuoda rauhaa, rakkautta ja iloa kouluumme. Siinä hän kyllä todella onnistui, Laasila viestittää Iltalehdelle.

Käärijä piti päivänavauksen koulun molemmissa toimipisteissä keskusradion kautta ja tervehti lapsia käytävillä, pihalla ja muutamissa luokissa.

Oppilaat nauttivat vierailusta. Käärijä jakoi nimmareita ja paljon otettiin myös selfieitä. Koulussa oli positiivinen ja ilon täyteinen kuhina, rehtori viestittää.

Koulun vanhempainyhdistys keksi idean Käärijän vierailusta.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/319d81d3-4413-4ad9-859e-82e305…

Vierailija
17367/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain kuunteluluvut Suomesta tullut. Kot Kot nyt sijalla 5, vajaa 84k kuuntelua. Ihan hyvin edelleen. Jos vertaillaan taas HHH:n kanssa, niin sillä oli toisena päivänä 67k kuuntelua Suomessa.

Vierailija
17368/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Hesarista Blind Channelin konserttiarvion. Nokia-areenan keikka. Ei kovin mairitteleva, ilmeisesti oli aika väljää, lippuja vissiin jäänyt myymättä. Mistäköhän lie johtunut. 

Vierailija
17369/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Hesarista Blind Channelin konserttiarvion. Nokia-areenan keikka. Ei kovin mairitteleva, ilmeisesti oli aika väljää, lippuja vissiin jäänyt myymättä. Mistäköhän lie johtunut. 

Itse keikkaa ja bändiä tuossa kuitenkin kehuttiin ja se negatiivisempi arvio koski tosiaan sitten lähinnä sitä liian vähäistä ja flegmaattista yleisöä. Mielenkiintoinen tuo, että mukana esiintymässä oli myös Behm.

Vierailija
17370/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17371/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni bändi itse oli sanoneet instassa että noin 80% lipuista oli myyty. En tosin osaa sanoa miten paljon valjyydentunnelmaa 20% puuttuvasta yleisöstä saa aikaan, se on kumminkin melko normi juttu isommilla areenakeikoilla. Luin myös kyseisen artikkelin, ja jotenkin tuntui että kirjoittaja fokusoi ihan turhaan siihen ettei bändin keikka ollut loppuunmyyty. Olisiko keikka-arvio ollut innostuneempi jos keikka ois ollut paljon pienemmässä Helsingin Jäähallissa, mutta loppuunmyyty? Tässä ollaan semmoisissa 20 000 lipunmyyntiluvuissa, mutta kirjoittaja antaa melkein kuvan että bändin suosio olisi jotenkin mudissa.

Hesarissa on välillä niin piikittelevät kulttuuritoimittajat. Ja nyt ärsyttää jo valmiiksi kun K:n levy tulee niin se menee jonkun silmiään pyörittelevän toimittajan arvosteltavaksi.

Vierailija
17372/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on Auto jää -päivä. :D

https://www.tumblr.com/king-krisu/749013685064826880/happy-auto-j%C3%A4…

Ai niin, sekin julkaistiin vappubiisiksi. Otan kotkotin avosylin vastaan viitanperijäksi. :)

Vierailija
17373/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mäkin oon välillä miettinyt että ai niin, Hesari tulee tietty kirjottamaan arvion levystä. Ja ehkä Bölen keikastakin. 

Vierailija
17374/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni bändi itse oli sanoneet instassa että noin 80% lipuista oli myyty. En tosin osaa sanoa miten paljon valjyydentunnelmaa 20% puuttuvasta yleisöstä saa aikaan, se on kumminkin melko normi juttu isommilla areenakeikoilla. Luin myös kyseisen artikkelin, ja jotenkin tuntui että kirjoittaja fokusoi ihan turhaan siihen ettei bändin keikka ollut loppuunmyyty. Olisiko keikka-arvio ollut innostuneempi jos keikka ois ollut paljon pienemmässä Helsingin Jäähallissa, mutta loppuunmyyty? Tässä ollaan semmoisissa 20 000 lipunmyyntiluvuissa, mutta kirjoittaja antaa melkein kuvan että bändin suosio olisi jotenkin mudissa.

Hesarissa on välillä niin piikittelevät kulttuuritoimittajat. Ja nyt ärs

Korjaus, Nokia Areenan konserttikapasiteetti taitaakin olla 15000, ei 20000. Mutta sama pointti.

Vierailija
17375/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BC:llä oli ehkä vähän huono mäihä siinä että Kuumaan jäähallikeikka oli edellisenä päivänä ja toisella paikkakunnalla, kun heidän fanit/keikkayleisö Suomessa on enimmäkseen samat, eli (kuten artikkelikin mainitsti) teinitytöt ja nuoret naiset. Suurimmalla osalla ei ole varaa ja aikaa laittaa 70 euroa kahteen eri jähallikeikkaan ja vielä matkustuskulut kaupunkien välillä siihen päälle. Eikä niitä nuoria bändejä fanittavia neitoja kumminkaan ole Suomessa ihan loputtomiin.

Vierailija
17376/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mäkin oon välillä miettinyt että ai niin, Hesari tulee tietty kirjottamaan arvion levystä. Ja ehkä Bölen keikastakin. 

Hesarin Böle-arvostelu: keikkapaikka on kolkko, liikaa junttiläppää, K:n housut meinaa pudota taas, olipas paljon ulkkareita.

Vierailija
17377/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin Böle-arvostelu: keikkapaikka on kolkko, liikaa junttiläppää, K:n housut meinaa pudota taas, olipas paljon ulkkareita.

Joo! Olin niin käärmeissäni siitä olympianstadionin jutusta, jossa he kuvailivat icip:ä epätoivoiseksi "yritykseksi takertua viisuhuumaan" tai mitä lie 

Vierailija
17378/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, olen unohtanut Hesarin arvostelun 🙈 Tuohon varmaan voi lisätä vielä sen, että biisit kertoo kaikki juomisesta (vaikka ei kuunnellut koko keikkaa), yritetään ratsastaa viisuilla ja loppuun ihmettelyä, että joku kaksoisolento hääri lavalla. 😄

Vierailija
17379/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Olin niin käärmeissäni siitä olympianstadionin jutusta, jossa he kuvailivat icip:ä epätoivoiseksi "yritykseksi takertua viisuhuumaan" tai mitä lie 

Ja uudenvuoden keikalla oli riutunut sirkuseläin tj.... Nähtäväksi jää sattuuko seuraavan keikka/levy-jutun tekijäksi joku joka on jo lähtökohtaisesti ärsyyntynyt K:n tyylistä, vai joku joka tykkää siitä. Kunnon musiikkijournalismissa sillä ei pitäisi olla väliä, vaan arvostelijoiden kuuluu yrittää arvostella levyt ja keikat neutraalista jokaisen genren mukaisesti eikä antaa oman fanituksen/antifanituksen värittää arvostelua kumpaankaan suuntaan. Mutta Hesarissa jotkut musiikkijutut on välillä pikemminkin mielipidekolumneja kuin musiikkijournalismia.

Vierailija
17380/20844 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BC ei ole kovin paljon Suomessa ollut esillä viime vuosina. UMK  ja Viisut on suosittuja ja niistä uusia (etenkin esc23) artisteja on tullut useita ja BC ehkä vähän suurelta yleisöltä unohtunut. Se voi olla yksi syy että ei ihan loppuunmyyty ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan