Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
Täälläki joku pohti että keitä ovat kanapukuiset tyypit: https://www.tumblr.com/lasthumaninwales/748807140311973888/maybe-this-i…
Ja nyt kun aattelen, niin allu baaritiskin takana makes sense. Ja Jukka sekä Jaakko lavalla Kärtsän kaa?
Mä veikkaan, että Daltoneja niillä kanoilla halutaan "vinkata". Uskoisin Allun olevan baaritiskin takana oleva kana ja pitkä kana lavalla on melko varmasti Jukka (lause jota en ikinä olisi uskonut kirjoittavani). Mutta Jaakkohan ohjasi noi pätkät, niin veikkaisin, että Jukan kanssa lavalla on kana-asuinen Häärijä. Kyllähän ohjaajakin voi roolin tehdä, mutta kun ei tuolta asun takaa oikeasti henkilöitä erota, niin voisi luulla, että siellä kuitenkin olis joku muu ja Jaakko ois keskittynyt ihan vaan ohjaamaan.
En kestä ajatusta että Kärtsä tulee kotkottailemaan kanatanssia jossain ihmeen latvialaisella festarillakin, jossa suurin osa katsojista tulee olemaan korkeintaan hämärästi tietoisia K:n ja CCC:n olemassaolosta entuudestaan. :'D No festaribuukkaajat tietää mitä on buukanneet, se on niiden työ.
Vierailija kirjoitti:
En kestä ajatusta että Kärtsä tulee kotkottailemaan kanatanssia jossain ihmeen latvialaisella festarillakin, jossa suurin osa katsojista tulee olemaan korkeintaan hämärästi tietoisia K:n ja CCC:n olemassaolosta entuudestaan. :'D No festaribuukkaajat tietää mitä on buukanneet, se on niiden työ.
Tulee kyllä olemaan hyvä meininki festareilla ja aivan varmasti löytyy Kärtsälle uusia faneja tätä kautta. Omille keikoille kun tulevat enimmäkseen sellaiset, jotka tietävät hänet entuudestaan.
"Blind Channelkin on varmaan hakeutumassa Japanin markkinoille just tuosta syystä, kun siellä "suomalainen bändi" hörisyttää kiinnostuksen korvia samalla tavalla kuin "japanilainen bändi" hörisittäisi täällä."
Tähän pikapalaaminen, kun just tuli vastaan Ruotsin suomalaisissa uutisissa uusi haastis BC:ltä, jossa ne sanoo olevansa menossa 5 viikon kiertueelle japaniin. Tähh? Kuulosta paljolta! Luulin niilä ois yks keikka tulossa sinne. Kärppy perään vaan:
https://www.svt.se/nyheter/uutiset/metalliyhtye-blind-channel-katosi-su…
'Mutta mitään taukoa ei sen jälkeen ole tiedossa. Luvassa on ensiesiintyminen ja viiden viikon kiertue Japanissa. Näemme X:ssä, että meistä päivitetään siellä paljon, mutta emme osaa lukea japania. Joko he tykkäävät meistä hirveästi tai ei yhtään. Pitää lähteä paikan päälle katsomaan miten tilanne oikein on, Moilanen sanoo.'
Warnerin tiedote kot kotista: https://warnermusic.fi/2024/04/26/kaarija-pelasti-vapun-uusi-single-kot…
Hollantilaisfanin kuvia Meet and Greetistä
https://www.tumblr.com/corr1e/748899911243874304/hello-all-ive-been-awa…
Mä oon entistä hämmentyneempi siitä Petra Mede -nimikyltistä, kun näköjään suomen viisudelegaatio on tänään vasta lähtenyt Malmöön 🤔 Onko se kuitenkin ollut jonkin sortin hämäys, vai missä ihmeessä ne K:n torstaiset instaklipit oli kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon entistä hämmentyneempi siitä Petra Mede -nimikyltistä, kun näköjään suomen viisudelegaatio on tänään vasta lähtenyt Malmöön 🤔 Onko se kuitenkin ollut jonkin sortin hämäys, vai missä ihmeessä ne K:n torstaiset instaklipit oli kuvattu.
Ruotsissa on helppo käydä päiväseltään pyörähtämässä ja ehtii seuraavana päivänä hyvin kouluvierailulle ja Kuumaan keikalle. Ei kukaan ryhtyisi tuollaiseen kylttihuijaukseen tahallaan, miksi ihmeessä K niin tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti Kärtsä ja tanssijat kävivät harjoittelemassa johonkin väliaikanumeroon torstaina, koska se pitää tehdä ennen kuin tämän vuoden viisuedustajien harjoitukset alkavat, joille on tehty tarkka aikataulu. Ei siellä vielä torstaina muita Suomen viisudelegaatiosta vielä varmaan ollutkaan, kun ensimmäiset varsinaisten viisuedustajien harjoitukset alkoivat vasta tänään ja Suomen edustajat harjoittelevat ensimmäistä kertaa vasta huomenna sunnuntaina.
KotKot Spotifyn Suomen top50 sijalla 3. Vähän vajaa 111k striimiä. Ykkösenä tietty JVG ihan massiiviset striimit 185k ja kakkosena edelleen Mirella n, 115k (itse en käsitä tätä ollenkaan miten se pysyy koko ajan tuolla ylhäällä, täytyy olla aikamoinen fanikunta jotka luukuttaa koko ajan sitä).
Mut siis kaikenkaikkiaan hieno tulos mielipiteitä jakavalle biisille. Hyvällä säkällä saattaa vielä nousta, mutta toi JVG on vähän tulppana kyllä.
Vierailija kirjoitti:
KotKot Spotifyn Suomen top50 sijalla 3. Vähän vajaa 111k striimiä. Ykkösenä tietty JVG ihan massiiviset striimit 185k ja kakkosena edelleen Mirella n, 115k (itse en käsitä tätä ollenkaan miten se pysyy koko ajan tuolla ylhäällä, täytyy olla aikamoinen fanikunta jotka luukuttaa koko ajan sitä).
Mut siis kaikenkaikkiaan hieno tulos mielipiteitä jakavalle biisille. Hyvällä säkällä saattaa vielä nousta, mutta toi JVG on vähän tulppana kyllä.
Ja oliko noi siis vaan Suomen striimit? Hieno homma jokatapauksessa! Kärtsä itsekin jakoi stooriin tosta eli aktiivisesti seurailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko noi siis vaan Suomen striimit? Hieno homma jokatapauksessa! Kärtsä itsekin jakoi stooriin tosta eli aktiivisesti seurailee.
Kärtsän stoori tuli näköjään sitten heti ton mun viestin jälkeen. Kävin eka katsomassa, joko olis jakanut. Ajattelinkin, että varmaan tän biisin vastaanotto on jännittänyt. Joo, nämä lukemat on vain Suomen striimit. Jännä nähdä, miten paljon tulee ulkomailta. Ihmeen hyvin on mun mielestä otettu vastaan. Toki samalla tavalla jakaa mielipiteitä muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hieno tulos Kot kotilla Suomessa. JVG:n arvasinkin menevän ykköseksi ja kot kot on sen verran erilainen + mielipiteitä jakava (omasta mielestäni hyvällä tavalla), että JVG.n ohittaminen voi kyllä olla vaikeeta. JVG taas tuskin vetää streameja ulkomailta vastaavalla tavalla kuin K.
Mirellasta sen verran, että jostain syystä Spotifyn algoritmit myös tuntuu tykkäävän sen biisistä, koska toi Timanttei-biisi alkaa joka ikinen kerta soimaan varsinaisen kuunnellun levyn perään "samankaltaisena", kun muksun kanssa kuunnellaan musiikkia. Ja mun lapsi on vielä pieni ja kuuntelee enimmäkseen Fröbelin palikoita ja Hevisaurusta. Just eilen naureskelin autossa, kun Kolme varista -biisin jälkeen alkoi taas kerran Timanttei soimaan. Kaverin kanssa juteltiin ja se on nyt tehokuunnellu Kuumaan levyä ja sen perään on myös tullu joka kerran Mirellaa suosituksena. Tämä siis ihan vaan välihuomiona biisiä useamman kerran viikossa vahingossa striimaavana. En siis tarkoita vähätellä noita striimejä, suurin osa tulee varmaan ihan fanikunnan kuunteluista!
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä Mirellan biisistä ja koska se on jatkuvasti Spotify top3:ssa niin samoin tuntuu ajattelevan suuri yleisökin. Se menestyy, koska valtavirta tykkää eikä vain hänen fanit. Siksi Ruoskakin pysyi top3:ssa paljon pidempään kuin muut Käärijän biisit ccc:n jälkeen.
Aah, hyvä huomio tuosta Mirellasta. Itse asiassa huomasin saman, kun ekoja kertoja kuuntelin KotKotia kännykällä. Siis ärsytti täysillä, kun halusin vaan loopata Kärtsää ja päästä perille biisistä. Ja sentään maksan Spotifystä ja mun pitäis saada kuunnella mitä haluan ilman näitä tyrkytyksiä. Temppuilin aikani ja sain sen pois sieltä sitten, mutta ensin en saanut edes skipattua. Tulee mieleen, että onko ihan jotenkin "ostettua" Spotifyltä? Voiko sellaista tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KotKot Spotifyn Suomen top50 sijalla 3. Vähän vajaa 111k striimiä. Ykkösenä tietty JVG ihan massiiviset striimit 185k ja kakkosena edelleen Mirella n, 115k
Kärtsän stoori tuli näköjään sitten heti ton mun viestin jälkeen. Kävin eka katsomassa, joko olis jakanut. Ajattelinkin, että varmaan tän biisin vastaanotto on jännittänyt. Joo, nämä lukemat on vain Suomen striimit. Jännä nähdä, miten paljon tulee ulkomailta. Ihmeen hyvin on mun mielestä otettu vastaan. Toki samalla tavalla jakaa mielipiteitä muuallakin.
Tosi hyvä striimimäärä Suomesta toi 111k kun ottaa huomioon ettei promoa oo paljon ollut. Ulkomailtakin kuitenkin yleensä ekana päivänä tulee muutama kymmenen tuhatta. Ruoskakin samalla noussut eiliseltä sijalta 37 nyt sijalle 21 eli selkeästi hyvä veto laittaa se samalle sinkulle Kot Kotin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti Kärtsä ja tanssijat kävivät harjoittelemassa johonkin väliaikanumeroon torstaina, koska se pitää tehdä ennen kuin tämän vuoden viisuedustajien harjoitukset alkavat, joille on tehty tarkka aikataulu. Ei siellä vielä torstaina muita Suomen viisudelegaatiosta vielä varmaan ollutkaan, kun ensimmäiset varsinaisten viisuedustajien harjoitukset alkoivat vasta tänään ja Suomen edustajat harjoittelevat ensimmäistä kertaa vasta huomenna sunnuntaina.
Sekin puhuisi tämän puolesta, että tanssija Jesseähän ei noissa tämänpäiväisissä lähtökuvissa näy, joten hän jäi varmasti Malmöhön jo, eikä tullut takaisin Suomeen piipahtamaan. Eli piipahdus Ruotsissa on tosiaan tehty vain Kärtsän jonkun väliaikanumeron takia, varsinainen delegaatio lähti vasta tänään.
Olin eilen poissa palstalta, ja olen yllättynytkin kuinka hyvin kotkot otettiin täällä vastaan! Verrattuna esim. Tumppuun siis. Minulle kk on kasvanut tykkäyksessä joka kerta kun kuuntelen sen uudelleen. Kk on minulla ehkä vähän parempi kuin ruoska ihan vain tyylinsä vuoksi. Pidän siitä, että rap-osuus on vähän perinteisempi, ja melodinen osa kuulostaa lähes nostalgiselta. Olen todella yllättynyt ekan päivän striimeistä! 111k vain Suomessa? Hhh sai muistaakseni 116k pintaan yhteensä Suomi+ulkomaat, yleensä n. Puolet K:n striimeistä tulee ulkomailta (tai 50-70k jos biisi menestyy erityisen hyvin Suomessa). Odottaisin siis kokonaismäärksi n. 160-190k ensimmäiseltä vuorokaudelta (+ne pari tuntia tosrtailta). Tätäkään ei kauheasti mainostettu, mutta ehkä ne +1M tiktokit auttoivat 🤔
Tähän jatkeena niin fanikunnan ulkopuoliset kuuntelumäärät ekoina päivinä riippuu Suomessa yleensä siitä miten hyvin levy-yhtiö on saanut tyrkytettyä biisiä erilaisille suositulle uuden musiikin listoille, mikä on yks levy-yhtiöiden hyödyistä. Siihen vaikuttaa sitten miten monta soittolistojen ylläpitäjää on suostunut ottamaan kappaleen listalle (eli sopiiko se sinne heidän mielestä) ja miten korkealle ne on sijoittaneet sen (mitä aikaisempi kohta sitä parempi, koska suurin osa uutuuslistoja kuuntelevia ei ehdi/jaksa kuunnella läheskään koko listaa)
Ja vaikuttaa että Kotkot on saatu tyrkytettyä ihan hyvin. Löytyy pikaisen selauksen perusteella kaikilta tärkeimmiltä, eli Suomen New Music Friday:n listalta toisena JVG:n jälkeen, (nää ei siis ole minkään kuunteluiden perusteella, vaan manuaalisesti järjestelty), Uuden Suomalaisen Musiikin Lista:lta viidentenä, It's hits Suomi myös 5, #vainsuomihitit 1 (ja K on kannessa). Eli uskon että K on taas top5:ssä kun luvut tulee huomenna.