Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20838)
Vierailija kirjoitti:
Kot kot on Kärtsän fanien Japani-jaoston hyväksymä. Siis se porukka joka fanitti Kärtsää jo ennen viisuja
Kärtsän esi-viisuinen japanifaniyhmä on jotenkin niin huvittava osa tätä koko tarinaa. Unohdan välillä että sellainenkin on, mutta aina tasaiseen tahtiin tulee vastaan somessa jotain vanhoja K-instastooreja joissa on aina japaninkieliset tekstit. Niillä on varmaan ollut tosi kiva seurata tätä kaikkea. Ajettelen että jos itse fanittaisin randomisti jotain vaikka Nepalilaista alternatiiviräppäriä, joka on liki täysin tuntematon jopa sen omassa maassa ja jolla menee vähän takkuillen sekä elämässä että uralla, ja sitten yhtenä vuotena se osallistuisi yleis-Aasiallisiin euroviisuihin ja se tarina räjähtäisi kuten K:lla tänä vuonna... olisin kyl vähän silleen että "miten ihmeessä mä päädyin fanittamaan just tätä tntematonta Nepalilaisräppäriä ennen kuin kaikki tämä tapahtui??" Kuin jotain käsikirjoitettua ja täysin epärealstista musiikkisaippuaoopperaa seuraisi.
Vierailija kirjoitti:
Missä Kärtsä on? Nyt on sellaset hetket käsillä eilisen jälkeen että hermostuttaa missä hän on, ennen seuraavaa vihjettä. :D
Mä luulen ettei tule mitään paikannusta ennen kuin se on takas Suomessa, ja siihenkin se jättää varmaan tarpeeksi varaa ettei kukaan voi päätellä milloin se poistui Malmöstä. Joostinkin kaa ne juskaisi kaiken usean päivän viiveellä, niin K saattaa olla ryhtynyt varovaisemmaksi stoorejensa ajankohtien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea näitä ulkomaalaisten kommentteja Kot Kot videoon Youtubessä.
- I have no idea what he is saying, but going on the beat and flow this shit is fire. Love it.
- I dont understand finnish but I know a good song when I hear it regardless of language . Hope you come to Australia one day
- Why is every Käärijä song a vibe??
- The transition from chorus into verses is both irritating and addicting and when the chorus comes again it makes me extra happy and then we go again! The tease makes the chorus extra enjoyable. Love the song and like previous songs, it gets better the more you hear it :)
- Please visit the US someday! I want to go wild at your concert!
Kivoja kommentteja ja mukava nähdä miten niitä on ihan joka puolelta ja Euroopan ulkopuolisista maista. K:n kv fandom on symppis. Lueskelin just IG:sta kommentteja viimeisimpään postaukseen ja siellä fanit kommentoi mm. miten kana ääntelee eri kielillä 🤭. Tollaisesta yhteisöllisestä hömpästä tulee hyvä mieli. 🥰💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kot kot on Kärtsän fanien Japani-jaoston hyväksymä. Siis se porukka joka fanitti Kärtsää jo ennen viisuja
Kärtsän esi-viisuinen japanifaniyhmä on jotenkin niin huvittava osa tätä koko tarinaa. Unohdan välillä että sellainenkin on, mutta aina tasaiseen tahtiin tulee vastaan somessa jotain vanhoja K-instastooreja joissa on aina japaninkieliset tekstit. Niillä on varmaan ollut tosi kiva seurata tätä kaikkea. Ajettelen että jos itse fanittaisin randomisti jotain vaikka Nepalilaista alternatiiviräppäriä, joka on liki täysin tuntematon jopa sen omassa maassa ja jolla menee vähän takkuillen sekä elämässä että uralla, ja sitten yhtenä vuotena se osallistuisi yleis-Aasiallisiin euroviisuihin ja se tarina räjähtäisi kuten K:lla tänä vuonna... olisin kyl vähän silleen että "miten ihmeessä mä päädyin fanittamaan ju
Mä haluaisin tietää, mistä ihmeestä nuo japanilaiset on edes ikimaailmassa Kärtsän löytäneet ennen viisuja, kun suomalaisillakin oli hankaluutta huomata. Altskene on iso Japanissa, mutta mistä kummasta kukaan siellä on tajunnut selata jotain suomalaisia vaihtoehtoräppäreitä läpi, kunnes on osunut Kärtsän kohdalle?
kääkkistä. Sähköpostiin tuli keikkainfo ja jonotusohjeet.
tumpusta bongattua:
"so for some reason it appears all adult-sized chicken costumes are sold out in every costume store of Helsinki
can't figure out why"
Vierailija kirjoitti:
kääkkistä. Sähköpostiin tuli keikkainfo ja jonotusohjeet.
Oii, oon niin kade! Böle on tosiaan aivan kohta, pitkä odotus palkitaan. :)
Itse asun ulkomailla niin ei onnistu nyt tulla Suomeen ja Böleen, mut oon mukana hengessä!
"Mä haluaisin tietää, mistä ihmeestä nuo japanilaiset on edes ikimaailmassa Kärtsän löytäneet ennen viisuja, kun suomalaisillakin oli hankaluutta huomata. Altskene on iso Japanissa, mutta mistä kummasta kukaan siellä on tajunnut selata jotain suomalaisia vaihtoehtoräppäreitä läpi, kunnes on osunut Kärtsän kohdalle?"
Veikkaus mahdollisesta asian kulusta: joku suomalainen alkuperäinen Kärtsä-superfani on muuttanut jossain vaiheessa Japaniin vaikkapa töiden takia, ja on siellä soitellut K:ta työpaikalla ja näyttänyt kaikki sen somejutut työkavereilleen, esitellen siinä suomalaista kulttuuria samalla. Siitä sit syntyi fanikunnan siemen, ja uudet innokkaat fanit on näyttänet K:ta kavereilleen jne kunnes faneja oli tarpeeksi pieneen faniryhmään. Aika useinhan fanituksesta tulee erityisen vahvaa jos tykästyy johonkin oman kulttuurin ulkopuolella olevaan juttuun.
Vierailija kirjoitti:
"Mä haluaisin tietää, mistä ihmeestä nuo japanilaiset on edes ikimaailmassa Kärtsän löytäneet ennen viisuja, kun suomalaisillakin oli hankaluutta huomata. Altskene on iso Japanissa, mutta mistä kummasta kukaan siellä on tajunnut selata jotain suomalaisia vaihtoehtoräppäreitä läpi, kunnes on osunut Kärtsän kohdalle?"
Veikkaus mahdollisesta asian kulusta: joku suomalainen alkuperäinen Kärtsä-superfani on muuttanut jossain vaiheessa Japaniin vaikkapa töiden takia, ja on siellä soitellut K:ta työpaikalla ja näyttänyt kaikki sen somejutut työkavereilleen, esitellen siinä suomalaista kulttuuria samalla. Siitä sit syntyi fanikunnan siemen, ja uudet innokkaat fanit on näyttänet K:ta kavereilleen jne kunnes faneja oli tarpeeksi pieneen faniryhmään. Aika useinhan fanituksesta tulee erityisen vahvaa jos tykästyy johonkin oman kulttuurin ulkopuolella olevaan juttuun.
Voi hyvinkin olla. Kerran tutustuin opiskelujutuissa japanilaiseen tyttöön ja hän oli Suomi fani. Tiesi mm. sellaisia suomalaisia artisteja, joista en itse ollut kuullut. Japanissa oli ainakin jokunen vuosi sitten Suomi fanitus aika kova. En tajunnut kysyä, mistä oli löytänyt tientonsa.
Vierailija kirjoitti:
Rumbassa juttu: https://www.rumba.fi/uutiset/jokainen-voi-tulkita-sita-omalla-tavallaan…
Tässä biisissä on kerroksia ja jokainen voi tulkita sitä omalla tavallaan. Kot Kot kertoo yksinäisestä ihmisestä joka on jumiutunut kuppilaan, mutta toisaalta tanssittavan kappaleen on tarkoitus tuoda iloa vappukansalle, artisti kertoo ja toivoo, että kappale löytää lähestyvänä juhlapäivänä yleisönsä kuten varmasti löytääkin:
Itse käyn hakemassa Tikkurilan torilta donitsit ja juhlin äidin siman äärellä. Toivottavasti joku muukin kuuntelee tätä biisiä vappuna.
Sen hollantilaisen fanin twitterissä näin yhdessä hänen vastauksistaan johonkin toiseen twiittiin, että Aarni tekis Böleen Kärtsän meikit. Se me jo tiedettiinkin. Mutta lisäinfona: ne meikit päivä- ja iltakeikoille tulee oleen erilaiset, ja jotenkin niin että "sellainen jota Aarni ei oo koskaan aiemmin tehnyt".
Vierailija kirjoitti:
Rumbassa juttu: https://www.rumba.fi/uutiset/jokainen-voi-tulkita-sita-omalla-tavallaan…
Ai tässä oli sit se Jurek myös mukana toisena tuottajana. Onkohan se jossain muussakin biisin tekijöissä levyllä, vai onkohan tää se mistä tuli studiokuvaa vähän aikaa sitten. Jos tämä on ainoa, ja siten studiokuvan biisi, niin silloin se vahvistais että tämä ei ole ollut se mysteerikappale mikä piti olla alunperin UMK:ssa. Kun se oli jo valmis ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Sen hollantilaisen fanin twitterissä näin yhdessä hänen vastauksistaan johonkin toiseen twiittiin, että Aarni tekis Böleen Kärtsän meikit. Se me jo tiedettiinkin. Mutta lisäinfona: ne meikit päivä- ja iltakeikoille tulee oleen erilaiset, ja jotenkin niin että "sellainen jota Aarni ei oo koskaan aiemmin tehnyt".
Oooh, taas yksi syy lisää odottaa Böleä kuin kuuta nousevaa! 🤩 Aarni meikkaa Kärpyn aina niin upeasti 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tästä ketjusta on hävinny Bojere shippi. Nää kaikki tänpäivän jutut vois olla kyllä Kääriä ketjussakin
Ei se ole shippiä. Käärijä ja Bojan rakastavat toisiaan. Sen vaan näkee. Jos olosuhteet olisivat toiset niin he olisivat päätyneet parisuhteeseen.
Ei saa sekoittaa mun päätä uudelleen. Kavereita ne on.
"Voi hyvinkin olla. Kerran tutustuin opiskelujutuissa japanilaiseen tyttöön ja hän oli Suomi fani. Tiesi mm. sellaisia suomalaisia artisteja, joista en itse ollut kuullut. Japanissa oli ainakin jokunen vuosi sitten Suomi fanitus aika kova. En tajunnut kysyä, mistä oli löytänyt tientonsa."
Oon kuullut myös vastikään Japanissa kierrelleeltä ulkkaritutulta että siellä on tietyissä kulttuuripiireissä paljon kiinnostusta suomalaisia juttuja kohtaan, että sellainen eräänlainen arvostus ja mielenkiinto mikä monella suomalaisella on Japanilaista kulttuuria kohtaan saa jonkin verran vastakaikua. Vähän sillä tyylillä että jos joku sanoo olevansa Puolasta niin reaktio voi olla "okei, eli jostain Euroopasta, kiva" mutta Suomi kuuluu niihin maihin josta reaktio on enemmän "Ooh! Kerro onko siellä oikeasti...!" jne.
Blind Channelkin on varmaan hakeutumassa Japanin markkinoille just tuosta syystä, kun siellä "suomalainen bändi" hörisyttää kiinnostuksen korvia samalla tavalla kuin "japanilainen bändi" hörisittäisi täällä.
Jodelista bongattu, että Kärppy on käynyt tänään Viertolan koululla.
Vierailija kirjoitti:
Jodelista bongattu, että Kärppy on käynyt tänään Viertolan koululla.
Mitä ihmettä... miten nopeat ne harkat Malmössa on voineet olla, jos se on oikeasti jossain väliaikanumerossa? Ehkä se ei olekaan, vaan se oli vaan kuvattavana johonkin siellä? Vai matkusteleeko se enemmänkin ees-taas sinne harkkoihin? Täys mysteeri.
Kärtsän kot kot on tänne listattu: https://escbeat.com/2024/04/26/friday-beats-eurovision-related-single-r…
Siel on uutta musaa myös Luke Blackilta, Little Bigiltä ja muilta.
Missä Kärtsä on? Nyt on sellaset hetket käsillä eilisen jälkeen että hermostuttaa missä hän on, ennen seuraavaa vihjettä. :D