Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
3581/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaanpas tämä mun piiperryskasa myös tänne:

https://www.tumblr.com/jossun-kyyneleet/727548077991428096/piiperryksi%…

Sisältää mun ekan piirustuksen T:sta ja pakko on tunnustaa, että hänen piirtämisensä oli erittäin kivaa :) Eikä tarvinnut edes yhtään tapella, vaan sain ihanan vaivattomasti hänestä juuri sellaisen näköisen kuin halusinkin <3

- Jossu

Kiitos, että jaat piirustuksiasi täällä. Ei se varmasti helppoa ole laittaa töitänsä esiin suomen suosituimmalle keskustelupalstalle, jossa palaute voi olla mitä sattuu.😅🙈

No, en nyt tiedä... Tai siis, valehtelisin, jos sanoisin, ettei mua kiinnosta yhtään muiden kommentit. Mutta kuten joskus emoketjussa totesin, ei mua röllien provokommentit satuta niin paljon, koska olen itse itseni suurin kriitikko ja lyttääjä. Ja osaan kyllä erottaa, mikä on asiallista kritiikkiä ja mikä ei, kiitos kuvataidekoulun (jota kävin teininä sellaiset 6 vuotta). Sitäpaitsi oon oikeastaan saanut vain positiivista palautetta täällä molemmissa ketjuissa* ja varsinkin Tumpussa, mistä oon niin kiitollinen ja häkeltynyt. Kiva siis tietää, että taiteeni kiinnostaa ja tykkäättekin vielä siitä 🥹💚

* Paitsi että nyt ekaa kertaa koko palstailuni aikana viestini taidettiin poistaa, koska menin varoittamaan T:n olemassaolosta tuossa mun viimeisimmässä piiperryskokoelmassa, dämn! 🤭😅

- Jossu

Vierailija
3582/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältää mun ekan piirustuksen T:sta ja pakko on tunnustaa, että hänen piirtämisensä oli erittäin kivaa :) Eikä tarvinnut edes yhtään tapella, vaan sain ihanan vaivattomasti hänestä juuri sellaisen näköisen kuin halusinkin <3

- Jossu

Kiitos, että jaat piirustuksiasi täällä. Ei se varmasti helppoa ole laittaa töitänsä esiin suomen suosituimmalle keskustelupalstalle, jossa palaute voi olla mitä sattuu.😅🙈

No, en nyt tiedä... Tai siis, valehtelisin, jos sanoisin, ettei mua kiinnosta yhtään muiden kommentit. Mutta kuten joskus emoketjussa totesin, ei mua röllien provokommentit satuta niin paljon, koska olen itse itseni suurin kriitikko ja lyttääjä. Ja osaan kyllä erottaa, mikä on asiallista kritiikkiä ja mikä ei, kiitos kuvataidekoulun (jota kävin teininä sellaiset 6 vuotta). Sitäpaitsi oon oikeastaan saanut vain positiivista palautetta täällä molemmissa ketjuissa* ja varsinkin Tumpussa, mistä oon niin kiitollinen ja häkeltynyt. Kiva siis tietää, että taiteeni kiinnostaa ja tykkäättekin vielä siitä 🥹💚

* Paitsi että nyt ekaa kertaa koko palstailuni aikana viestini taidettiin poistaa, koska menin varoittamaan T:n olemassaolosta tuossa mun viimeisimmässä piiperryskokoelmassa, dämn! 🤭😅

- Jossu

Ei ole totta, poistuiko se 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H:lla uusi tiktok! Onko hiekkasärkillä kuvattu? :)

Voisi olla, kun oli just se Kalajoen keikka.

Vierailija
3584/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva huomioida että Kärtsä ei tehnyt tällaista ulkkisfanien kiittämistä heti viisujen jälkeisellä lomallaan, vaan Suomen kesäkiertueensa jälkeisellä. Eli tämä tuntuu kiitokselta kaikille niille ulkkisfaneille jotka oikeasti jäivät seuramaan K:ta näin 4kk viisujen jälkeen, ovat katselleet keikkaklippejä ym, eivätkä vaan kaikonneet seuraavan tuulahduksen mukana kun viisuhuumat loppuivat. Jotenkin mieltä lämmittävää.

Ja silloin heti viisujen jälkeen oli lisäksi ehkä niin harmistunut olo, ettei K olisi pystynyt tekemään hyväntuuliset kiittelyt tosissaan, kun on itse sanonut ettei oikein osaa peitellä oikeita tunteitaan.

Musta tuntuu, että Klle on tässä viimeaikoina vasta myös konkretisoitunut se tosiasia, että hänellä on ihan oikeita faneja myös ulkomailla. Joista osa ovat osaltaan nähneet vaivaa, maksaneet rahaa ja käyttäneet vapaa-aikaansa ja lentäneet Suomeen katsomaan häntä keikalle. En usko, että viisujen jälkeen K itsekään olisi uskonut vielä mihinkään tuollaiseen omistautuneisuuteen. Ja K vaan on sellainen ihminen, että haluaa antaa faneilleen takaisin sitä uskollisuutta ja rakkautta tällä kertaa tässä muodossa. Ja se on niin hitokseen hellyyttävää.

Vierailija
3585/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Jossu

- Jossu

Sulla on aika "jähmettyny" viiva. Se tekee kohteistakin hieman epäeläviä.

Vierailija
3586/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H siellä istuu K n sylissä. 💚

Vierailija
3587/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H siellä istuu K n sylissä. 💚

En edes huomannut.

Vierailija
3588/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luulin, että on tuore video crewsta, mutta K:han se siellä istuu mukana :D

Vierailija
3589/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vironversiossa odotin vaan että sieltä tulis meesta seinale. En olisi koskaan enää kehdannut kirjoittaa mitään mihinkään.

Tommyn äidinkieli tosin on venäjä kuten äitinsäkin.

Hän puhuu kuitenkin Viroa maassa, jossa sattuu asumaan ja hyvin sujuvasti. Vai trollaatko?

Vierailija
3590/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Jossu

- Jossu

Ei ole totta, poistuiko se 😂

Hups, emoalukseen siis viittasin 😅

- Jossu

Vierailija
3591/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vironversiossa odotin vaan että sieltä tulis meesta seinale. En olisi koskaan enää kehdannut kirjoittaa mitään mihinkään.

Hän puhuu kuitenkin Viroa maassa, jossa sattuu asumaan ja hyvin sujuvasti. Vai trollaatko?

On tosiaan Viron kansalainen ja itse osoittanut, mitä arvoja noudattaa.

Vierailija
3592/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommy on taustaltaan vironvenäläinen (iso vähemmistö Virossa, kuten kai tiedätkin). Puhuu venäjää äitinsä ja ystäviensä kanssa, mutta osaa viroa, jolla on käynyt koulunsa. On keikkaillut paljon juuri Venäjän ug-kuvioissa, koska kieli ja kulttuuri ovat tuttuja. Tommyn ujostelematon vironvenäläisyys Koplista on arka paikka viralliselle Virolle.

P.s. Onhan meilläkin esmes André Wickström, jonka äidinkieli on ruotsi ja joka heittää keikkaa niin Suomessa kuin Ruotsissa. Suomessa suhde perinteiseen kielivähemmistöön vain on terveempi kuin Virossa.

Vierailija
3593/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva huomioida että Kärtsä ei tehnyt tällaista ulkkisfanien kiittämistä heti viisujen jälkeisellä lomallaan, vaan Suomen kesäkiertueensa jälkeisellä. Eli tämä tuntuu kiitokselta kaikille niille ulkkisfaneille jotka oikeasti jäivät seuramaan K:ta näin 4kk viisujen jälkeen, ovat katselleet keikkaklippejä ym, eivätkä vaan kaikonneet seuraavan tuulahduksen mukana kun viisuhuumat loppuivat. Jotenkin mieltä lämmittävää.

Ja silloin heti viisujen jälkeen oli lisäksi ehkä niin harmistunut olo, ettei K olisi pystynyt tekemään hyväntuuliset kiittelyt tosissaan, kun on itse sanonut ettei oikein osaa peitellä oikeita tunteitaan.

Musta tuntuu, että Klle on tässä viimeaikoina vasta myös konkretisoitunut se tosiasia, että hänellä on ihan oikeita faneja myös ulkomailla. Joista osa ovat osaltaan nähneet vaivaa, maksaneet rahaa ja käyttäneet vapaa-aikaansa ja lentäneet Suomeen katsomaan häntä keikalle. En usko, että viisujen jälkeen K itsekään olisi uskonut vielä mihinkään tuollaiseen omistautuneisuuteen. Ja K vaan on sellainen ihminen, että haluaa antaa faneilleen takaisin sitä uskollisuutta ja rakkautta tällä kertaa tässä muodossa. Ja se on niin hitokseen hellyyttävää.

Joo, ja ihan hyvin ymmärtää miksi K olisi olettanut että tyyliin kaikki ulkkisfanit ois kaikonneet viimeistään kesän keskivaiheilla. Se on aika tyypillistä on että viisujen kautta saadut fanit kenellekään artistille eivät jaksa roikkua mukana montakaan viikkoa viisuhuuman jälkeen, tämä jopa artisteilla jotka laulavat englanniksi.

Se, että Kärtsä on ollut niin aktiivinen somessa ja keikkailussa (mikä tuottaa lisää somekontenttia fanien kautta) on varmasti ollut kriittinen osa tätä yhtälöä, sillä se on jatkuvasti muistuttanut ihmisiä hänen olemassaolostaan. Alessandra on esimerkki toisesta joka on ylläpitänyt fanikuntaansa somessa hyvin. Tiktokailee jatkuvasti, omia keikkoja ei tietty ole vielä kun ei ole ekaa levyä valmiina, mutta jatkuvasti promoaa uutta musiikkiaan.

Niin monet viisuartistit vähän niinkun "katoaa" somesta kuukausiksi, ja sitten toivovat että viisufanit vielä välittävät kun he julkaisevat uuden albumin. Mutta siinä vaiheessa niiden huomio on jo siirtynyt seuraavan vuoden viisuihin. Mutta nykyään artistit voi pitää pidempiä sometaukoja vasta sitten kun satunnaisfanit on muutettu isoksi ryhmäksi vakifaneja, jotka jaksavat jäädä odottamaan myös silloin kun ei joka viikko tule matskua.

Vierailija
3594/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit voi ignoorata ja T n syntyperän tarkistaa vaikka itse. Suurin osa geeneistä on Virosta, siihen lisäksi sit kolme muuta maata. Joo, yksi niistä on Venäjä. Sellaiseen ei valitettavasti vaikuttaa voi.

Vierailija
3595/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä trollaamista on artistin äidinkielessä? Tommy on syntynyt Virossa sinne Venäjältä muuttaneille vanhemmille. Vanhemmat muuttivat Viroon Neuvostoliiton aikana. Tämä on monen nykyvirolaisen elämää. Viron valtion tehtävä on tulla sinuiksi maan monikielisyyden kanssa.

Öö, siis hänellä on kyllä ihan geenit suurimmaksi osaksi sieltä Virosta. Mitäköhän selität nyt?

Vierailija
3596/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Art for art's sake

Taiteilijauran lisäksi Cashillä on tanssijan koulutus: voidaan siis puhua varsin kokonaisvaltaisesta paketista.

– Visuaalinen imagoni on ollut aina tällainen vähän slaavilainen. Olen elänyt koko elämäni Tallinnassa slummiasunnossa  ja vanhempani ovat venäjänkielisiä. En ole yrittänyt hakea imagoani USA:sta tai ulkomailta, nappasin sen suoraan omasta todellisuudestani. Venäläiseksi imagoani ei kuitenkaan voi sanoa, se on sekoitus slaavilaisuutta ja skandinaavisuutta, Cash tähdentää.

Videoissaan Cash kuitenkin leikittelee venäläisillä rap-kliseillä. Kyse on kuulemma ironiasta, vaikka fanipohjaa löytyy Venäjältäkin.

– Kyllä. Pilailen jonkin verran yleisen hip hop -imagon kustannuksella, ilman ironiaa ei voi elää ja eihän sitä koko ajan voi olla vakava. Jotkut sitten ymmärtävät käyttämääni ironiaa, toiset eivät."

Vierailija
3597/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on iltatrollit vauhdissa molemmissa paateissa.

Vierailija
3598/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Art for art's sake

Taiteilijauran lisäksi Cashillä on tanssijan koulutus: voidaan siis puhua varsin kokonaisvaltaisesta paketista.

– Visuaalinen imagoni on ollut aina tällainen vähän slaavilainen. Olen elänyt koko elämäni Tallinnassa slummiasunnossa  ja vanhempani ovat venäjänkielisiä. En ole yrittänyt hakea imagoani USA:sta tai ulkomailta, nappasin sen suoraan omasta todellisuudestani. Venäläiseksi imagoani ei kuitenkaan voi sanoa, se on sekoitus slaavilaisuutta ja skandinaavisuutta, Cash tähdentää.

Videoissaan Cash kuitenkin leikittelee venäläisillä rap-kliseillä. Kyse on kuulemma ironiasta, vaikka fanipohjaa löytyy Venäjältäkin.

– Kyllä. Pilailen jonkin verran yleisen hip hop -imagon kustannuksella, ilman ironiaa ei voi elää ja eihän sitä koko ajan voi olla vakava. Jotkut sitten ymmärtävät käyttämääni ironiaa, toiset eivät."

Kieli ja kansalaisuus = eri asia.

Vierailija
3599/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä trollaamista on artistin äidinkielessä? Tommy on syntynyt Virossa sinne Venäjältä muuttaneille vanhemmille. Vanhemmat muuttivat Viroon Neuvostoliiton aikana. Tämä on monen nykyvirolaisen elämää. Viron valtion tehtävä on tulla sinuiksi maan monikielisyyden kanssa.

Öö, siis hänellä on kyllä ihan geenit suurimmaksi osaksi sieltä Virosta. Mitäköhän selität nyt?

Vironvenäläinen ja vanhemmat muuttivat Viroon Neuvostoliiton aikana: 

Art for art's sake

-Tässä ihan suomeksi "hevosen suusta". Geeneihin en ota kantaa, kun puhutaan kielestä, kulttuurista ja vähemmistöasemasta.

Vierailija
3600/20844 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, täällähän te v a j a k i t kehutte toisianne jopa hyvistä kommenteista. Niin harvinaisia hyvät kommentit elämässänne ja arjessanne ovat.

Aito älä nyt viitti taas. On niin kivasti mennyt viime aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän