La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28106)
Siis Pia viedään luolaan piiloon? No ehkä hän ei kauaa ole siellä vaan siirretään johonkin muualle? Ehkä se hänen uusi rakastettuna lakeija mikäs sen nimi olikaan hankkii joutuin jostain parempaa asuntoa hälle ja pojalle?
Vierailija kirjoitti:
Ah rakastan lukea näitä pitkän aikavälin paljastuksia. 👀 Niiden avulla jaksaa tarpoa läpi ikuisuudelta kestävät jaksot.
Voisiko joku kertoa miten Manuelin ja Janan käy, kun Manuel palaa sodasta? Menevätkö siis naimisiin missään vaiheessa, jos lapsikin on tulossa jossain vaiheessa. 💛
Häviääkö Petra ikinä sarjasta, vai jatkaako ilkeänä taloudenhoitajana?
Saako Lope ikinä Veraa? Katoaako Santos sarjasta?
Entä Teresan kuulumiset, jäikö pysyvästi sinne herttuaparin luo?
Palaako Pia kuolleista ja saako lapsensa takaisin? Vai meneekö Pia piiloon lapsensa luo?
Manu ja Jana menevät kerran jo vihille, mutta Cruz estää sen. Myöhemmin menevät ihan oikeasti naimisiin, kapteeni saattaa Janan alttarille ja koko kartanon porukka on häissä. HoneyMoonia vietetään ja Jana kertoo Manuelille olevansa raskaana. Myös Currolle kertoo. Muista en tiedä.
Petra näyttää jatkavan aika pitkään valitettavasti taloudenhoitajana. Teresa palaa kartanoon. Lope ja Vera on taas yhdessä jossain vaiheessa. Santos on edelleen lakeijana. Pia ei ole kuollut, meni luolaan piiloon Gregoriota, palaa kartanoon kyllä.
Upeita kohtauksia tulossa, esim kun koko väki on ruokasalissa ja Manuel tuo Janan sinne ja sanoo tässä olevan tuleva puoliso ja tuleva Lujanin markiisitar. Cruz saa lähes slaagin.
ilmeisestikin niitä onnistuneita häitä ennen Jana kertoo vasta Manuelille oikean nimensä ja alkuperänsä.
Joo. Pia palaa kartanoon. Oli piilossa miestänsä.
Pia ja hovimestari menevät yhteen
Jana saa lapsen manuelin kanssa.
Santos ilkeä edelleen. Samoin perta.
Olen katsonut sarjaa alusta lähtien espanjan kielen opiskelun takia. Nykyisin tallennan ohjelmat digi-boksiin ja kelaan keittiöväen löpinät yli = sitä yhtä samaa, kyllästyttää. Yleensäkin tästä sarjasta sellainen huomio, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät ja tuntuvat ajattelevan kuin teini-ikäiset. Parhaita näyttelijäsuorituksia (vastenmielisiä,joo, taito sekin) mun mielestä tekevät Cruzin ja Petran esittäjät. Jana on on ainakin tähän asti esitellyt pölyhuiskaansa ja ämpäriään ihan tarpeeksi. Liikkuu niiden kanssa mutta puhdasta ei tule? Keittiöporukasta mua ottaa koppaan eniten Maria, Candela, Lope ja Simona. Oikeestaan lähes kaikki. Piipa
Pian mieshän tapetaan. Syytettyinä ainakin Manuel ja Romulo, joka sen kai tekikin Piaa suojellakseen.
Teresa menee naimisiin jonkun uuden työpaikkansa työntekjän kanssa, mutta ei ole onnellinen ja palaa La Promesaan. Mahtoiko myös miehensä tulla sinne... en muista.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut sarjaa alusta lähtien espanjan kielen opiskelun takia. Nykyisin tallennan ohjelmat digi-boksiin ja kelaan keittiöväen löpinät yli = sitä yhtä samaa, kyllästyttää. Yleensäkin tästä sarjasta sellainen huomio, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät ja tuntuvat ajattelevan kuin teini-ikäiset. Parhaita näyttelijäsuorituksia (vastenmielisiä,joo, taito sekin) mun mielestä tekevät Cruzin ja Petran esittäjät. Jana on on ainakin tähän asti esitellyt pölyhuiskaansa ja ämpäriään ihan tarpeeksi. Liikkuu niiden kanssa mutta puhdasta ei tule? Keittiöporukasta mua ottaa koppaan eniten Maria, Candela, Lope ja Simona. Oikeestaan lähes kaikki. Piipa
Aika paljon tosi hyviä näyttelijöitä, myös Alonsoa, Romuloa, Mauroa, Manuelia, Janaa, Abelia, Mariaa, Teresaa, Catalinaa, Pelayoa, Felicianoa, Simonaa, Candelaa, Lopea, Piaa, Veraa, Salvadoria, Ricardoa, Martinaa, Margaritaa, Ayalaa, luostarin abbedissaa jne. jne. ovat hyviä 🙂. Kukaan ei ole huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tosi hyviä näyttelijöitä, myös Alonsoa, Romuloa, Mauroa, Manuelia, Janaa, Abelia, Mariaa, Teresaa, Catalinaa, Pelayoa, Felicianoa, Simonaa, Candelaa, Lopea, Piaa, Veraa, Salvadoria, Ricardoa, Martinaa, Margaritaa,
Unohdin Lorenzon 🙂
No joo...enpä tiedä miten tän sanoisi?? Olin todella ihastunut tähän sarjaan pitkästä aikaa jotain muuta ja espanjan kieli vaihteeksi ok. Sitten pääosan näyttelijät ihastuttivat myös!!!! Olinko alkusokea kun sarjan näyttelijöiden roolisuoritukset alkoivat tulla esiin ajan kanssa? LOISTAVIA ammattilaisia roolissaan mielestäni ovat mm. Manuel, Jimena, Cruz, Maria, Paloma, Mauro, Lorenzo, Petra, Romulo ja Catalina. Muut VAIN esittävät, mutta tunne ei välity??!??? Olen katsonut koko sarjan kaksi kertaa kokonaan läpi ja mielipiteeni muuttui kun huomasin miten pahantahtoisuus yhä uudestaan sai jaksoissa enemmän aikaa kuin hyvä?! Ihmettelin sitä ja ihmettelen vieläkin. Rakkauskohtaukset esitetään pussailuna vaatteet päällä ja sitten korjataankin jo hiuksia peilin edessä???? Rantajakso oli ihana, mutta miksi Manuel ei ollut kertaakaan ilman paitaa?? (On vaikeaa peittää tatuoinnit, luin jostain??) Sitten joku rullataan mattoon, kahlitaan seinään näännytetään nälkään, poistetaan luoti ilman puudutusta, on ruumiita, joku putoaa kaiteen yli, varastetaan vauva, ollaan sodassa ja Cruz vaan toivoo kaikille kaikkea pahaa??? Vielä sitten jonninjoutavaa puhe- ja juonitäytettä jaksojen pidentämiseksi??!!? En siis jaksa enää katsoa kuin kelattuna viikon jaksot. Mietin myös JOS on tehty sopimus ettei paljasta pintaa joku näyttelijä halua näyttää...onhan sitten sijaisnäyttelijän mahdollisuus?
Eikös Pia ole paossa siellä Ramonan mökissä, eikä luolassa. Siellähän Pialle paljastuu Janan ja Manuelin suhde.
Miksi pitäisi näyttää paljasta pintaa. Se ei toisi juoneen mitään lisäarvoa. Mutta tosiaan, tatuoinnit voivat olla näyttelijöille ongelmallisia. Mahtaako Manuelin esittäjällä olla. Vaikea uskoa. On ilmeisesti kunnianhimoinen näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Pia ole paossa siellä Ramonan mökissä, eikä luolassa. Siellähän Pialle paljastuu Janan ja Manuelin suhde.
Miten suhde paljastuu. Kertooko Jana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tosi hyviä näyttelijöitä, myös Alonsoa, Romuloa, Mauroa, Manuelia, Janaa, Abelia, Mariaa, Teresaa, Catalinaa, Pelayoa, Felicianoa, Simonaa, Candelaa, Lopea, Piaa, Veraa, Salvadoria, Ricardoa, Martinaa, Margaritaa,
Hevosen taluttajaa ja säkin kantajaa unohtamatta, siinä vasta lahjakkaita. Miten unohditkin 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jana ja Manuel juttelevat keskenään ja muistaakseni suutelevat, kun luulevat Pian nukkuvan. Mutta hän onkin hereillä.
"Hevosen taluttajaa ja säkin kantajaa unohtamatta, siinä vasta lahjakkaita. Miten unohditkin 😶"
Olen onnellinen ja MYÖNTEINEN suomalainen.
Haluan vielä lisätä ne lakeijat, joilla ei ole puheroolia, komeita miehiä.
Miksi muuten jotkut eivät sano edes muutamaa sanaa kuten kiitos, ole hyvä. Liittyykö jotenkin palkanmaksuun, nostaako puheosuus heti palkkaa ja satunnaiset repliikit olisi vaikea hinnoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jana ja Manuel juttelevat keskenään ja muistaakseni suutelevat, kun luulevat Pian nukkuvan. Mutta hän onkin hereillä.
Ahaa, hieno paljastumistilanne 🏚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin lähteä Kanarille vaikka neljäksi viikkoa, mutta minulla ei ketään kaveria. Olen siis mies.
Milloin lähdetään ?
Hän on siis mies, joka tykkää miehistä ja rakastaa La Promisa'a.
Manolot osaa hurmata. Eikö. Nyt kun manolot on lähinnä rikollisia heidän suosio on laskenut nollaan. Lorenzo on kyllä yllättänyt pahuudellaan. Hassu näyttelijä. Siinä sirkus kohtauksessa missä yleisö istui oli samat tuolit kuin Trumpin juhlissa nyt oli. Piiri pieni pyörii .
Ajatelkaa että Suomessa on ennen luettu virsikirjaa ja uuden testamentin isämeitää LATINAKSI mm.Viipurissa. Olemme nähneetkin niitä ikivanhoja latinakirjoja mitä on ollut jo paljon ennen lutterin uudistusta. Aina tulee uutta ja aina tulee eksytyksiä kuin kielet myös muuttuu yhtenään. Tästä 500 vuotta eteenpäin näitä kieliä ei enää tässä muodossa ole. Tulee uusia sanoja. Viipurin vanha kirkko oli katolinen. Evankeliumi on kiertänyt kaikilla kielillä kaikille. Hienoa nähdä Manu ja Mariana kirkkohäissä. Tosin Cruz saattaa yllättää.
YMCA on miesten kristillinen yhdistys jos joku ei tiennyt.
Jana & Manuel menevät naimisiin promesalaisten läsnäollessa Jaksot ilmeisesti 499, 500.