Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (28106)

Vierailija
15601/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin nämä osaa näytellä roolinsa. Ei tule mitään mokia. Jossain sarjassa on jäänyt leikkaamatta kun " kuolleen käsi liikkuu".  Editointi on yksi osa sarjan tekemistä. Currokin virkosi eloon jälleen. Catalina murehtii rakkaus suruja ja koska menetti yrityksensä kapteenille joka pilaa sen. Pitää seurata juonta. 

Vierailija
15602/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cruz on mainio tekemään yrityskaappauksia. Tosta vaan saa toisen (Catalina ja keittiönväki) yrityksen vallattua Lorenzolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15603/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alonso on ärsyttävä maija. Ei halua riitaa, mutta suostua nyt aina Cruzin ideoihin.

Vierailija
15604/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdottelee Kanarialle lähtöjä LA PROMESA OTSIKOSSA. 

Vierailija
15605/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Pian "kuolemassa" on aika paljon kyllä puutteita käsikirjoituksen ja toteutuksen suhteen. 

Jana totesi, että Pia ei henkitä ja ei tunnu pulssia. Luultavasti myöhemmissä jaksoissa selviää, että Jana, Romulo ja Alonso tekivät tämän feikin. Muuten en ymmärrä sitä, mitä sarjassa tapahtui.

Et ymmärrä, mitä tapahtui. Pia viedään turvaan mieheltään. Hautajaisiin ei kukaan osallistu, koska niitä ei ole. 

Saa nähdä, kuinka kauan pitää Pian piileskellä, ja miten aviomiehen höynäytys ja tämän uhkailuilta rauhaan pääsy hoidetaan.

Mihinkähän Pia viedään piiloon?

Vierailija
15606/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuel oli komea sotilaana! Normaalisti  liian sliipattu.

Ensimmäinen maailmansota oli uhriluvultaan aivan hirveä.

Vierailija
15607/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen luolaan, jonne se kaappaaja vei Maria Fernandezin.

Vierailija
15608/28106 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Curro kuollut,jos kerran menee toisen naisen kanssa naimisiin.Vai keksiikö täällä joku omia tarinoitaan?

Vierailija
15609/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curro virkosi La Promesan ihmelääkkeellä: Tajuttoman suuhun kaadetaan vettä ja *hups* tapahtuu ihmeparantuminen. Oleellista on, että veden kanssa pitää aina KIIREHTIÄ.

Vierailija
15610/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yläkerrassa tiedetä Gregorion paluusta?  Yleensä pienetkin henkäykset Petran avulla  jaetaan ja entäs Pian  "kuolema", onko sekin salattu onnistuneesti.

Vierailija
15611/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin lähteä Kanarille vaikka neljäksi viikkoa, mutta minulla ei ketään kaveria. Olen siis mies.

Milloin lähdetään ?

Minä olen lähdössä jo

Vierailija
15612/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin lähteä Kanarille vaikka neljäksi viikkoa, mutta minulla ei ketään kaveria. Olen siis mies.

Oletkohan väärässä paikassa?Tämä ei ole seuran hakua varten,yritäppä jostain muualta.

Ihan passeli paikka ja lähden ilomielin kanssasi, nainen olen mä.

Vierailija
15613/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdottelee Kanarialle lähtöjä LA PROMESA OTSIKOSSA. 

Ehdotus on piristävä ja vaihtelu virkistää.

Vierailija
15614/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah rakastan lukea näitä pitkän aikavälin paljastuksia. 👀 Niiden avulla jaksaa tarpoa läpi ikuisuudelta kestävät jaksot. 

Voisiko joku kertoa miten Manuelin ja Janan käy, kun Manuel palaa sodasta? Menevätkö siis naimisiin missään vaiheessa, jos lapsikin on tulossa jossain vaiheessa. 💛

Häviääkö Petra ikinä sarjasta, vai jatkaako ilkeänä taloudenhoitajana? 

Saako Lope ikinä Veraa? Katoaako Santos sarjasta? 

Entä Teresan kuulumiset, jäikö pysyvästi sinne herttuaparin luo? 

Palaako Pia kuolleista ja saako lapsensa takaisin? Vai meneekö Pia piiloon lapsensa luo? 

Vierailija
15615/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen luolaan, jonne se kaappaaja vei Maria Fernandezin.

Onpa karmea piilopaikka. Eihän tuolla pysy edes terveenä. Olisivat nyt vieneet jonnekin kunnon asuntoon. Alonsolla olisi rahaa maksaa asuminen jossakin kaupungissa ja mikä on Alonson Madridin talon tilanne. 

Vierailija
15616/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On komea sotilas. Tosi hyvännäköinen kyllä myös frakissa. 

Vierailija
15617/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Curro virkosi La Promesan ihmelääkkeellä: Tajuttoman suuhun kaadetaan vettä ja *hups* tapahtuu ihmeparantuminen. Oleellista on, että veden kanssa pitää aina KIIREHTIÄ.

Curro ei oikeastaan haavoittunut ilmeisesti. Oliko joku pyörtymiseen verrattava tila. 

Vierailija
15618/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta vuotta meinaavat tehdä tätä sarjaa?:) Tuli nyt mieleen esim. Emmerdale. Pian poikakin olisi kolmenkymmenen.

Vierailija
15619/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta vuotta meinaavat tehdä tätä sarjaa?:) Tuli nyt mieleen esim. Emmerdale. Pian poikakin olisi kolmenkymmenen.

Ainakin tämän vuoden. Tällaista  historiallista sarjaa on varmaan aika vaikeaa jatkaa kovin pitkään tai mistäpä tietää. Voisin kyllä seurata promesalaisten käänteitä vuosia, varsinkin Manuelia, Janaa ja Curroa ja muitakin. Milloin Charles Lindberg ylitti Atlantin lentokoneella; siinä olisi Manuelilla ihmettelemistä ja lisäisi innostusta lentämiseen. 

Vierailija
15620/28106 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20. toukokuuta 1927 kello 7:52 aamulla Lindbergh nousi Rooseveltin lentokentältä Long Islandilta New Yorkissa maailman ensimmäiselle välilaskuttomalle Atlantin valtameren ylittävälle yksinlennolle ja laskeutui Le Bourgetn lentokentälle Pariisiin kello 22:22 seuraavana iltana. Lentokoneena hänellä oli yksimoottorinen Spirit of St. Louis, jonka Ryan Airlines oli rakentanut San Diegossa Kaliforniassa hänen vaatimuksiaan noudattaen. Lento kesti 33,5 tuntia." Wikipedia

On tuohon Atlantin välilaskuttomaan ylilentoon vielä aikaa. Lindbergh, h jäi pois edellisestä viestistä. Lindberghin isä oli ruotsalainen. 

Vuonna 1927 Manuel olisi varmaan noin 35-40v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme