Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33323)

Vierailija
31561/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettääkö Catalina itse vai hankkivat  kyliltä  jonkun luotettavan naisen. Vai pullorukintaan?

Usein aatelisnaiset ei tainneet itse olla intona   ruokkimaan  lapsiaan. Se Romulon tuttu  Emilia  ilm palkataan.

Eipä lapsella tunnu edes olevan nälkä, kun tyytyväisenä nukkuu jo hyvän aikaa synnytyksen jälkeen. Taas niin kovin realistista. 

Jep. Ja Cata synnytti ulkona vaaleassa mekossa, mut kun Adriano nosti hänet syliinsä, mekossa ei ollut veripisaraakaan, ei edes helmassa, eikä mekko ollut ees kastunut. Realistista tämäkin.

Joo, kyllä oli niin siisti ja nopea synnytys kuin olla ja voi. Vähän enemmän realismia tähän sarjaan saisi kyllä panostaa.

Vierailija
31562/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat olivat liian suuria, eivät näyttäneet vastasyntyneiltä.

Kyseessä oli selvästi nukke, kun  vedettiin ulos äidistään. Kuka toisaalta edes haluaisi antaa vastasyntyneitä lapsiaan kuvauksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31563/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuel näyttäisi jo selättäneen suurimman surun.

Olisi jo aika Mariankin päästä eteenpäin.

Hän on oikea drama queen. Luulee että kaikki pyörii hänen ympäri. Häipyis jo! Häiritsee Manueliakin omilla asioilla. Kuinka hän on päätynyt Catalinan synnytykseen? Hölöttää jatkuvasti ja häritsee kovasti. Esim. Angela olisi ollut oikea henkilö auttamaan Catalinaa yhdessä lääkärin kanssa..

Angelako muka? Hänhän koki niin kovin traumatisoivana Catalinan ensimmäisen lapsenkin ulos auttamisen, että täytyi oikein turvautua Curron syliin. 

Vierailija
31564/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on oikea drama queen. Luulee että kaikki pyörii hänen ympäri. Häipyis jo! Häiritsee Manueliakin omilla asioilla. Kuinka hän on päätynyt Catalinan synnytykseen? Hölöttää jatkuvasti ja häritsee kovasti. Esim. Angela olisi ollut oikea henkilö auttamaan Catalinaa yhdessä lääkärin kanssa..

Angelako muka? Hänhän koki niin kovin traumatisoivana Catalinan ensimmäisen lapsenkin ulos auttamisen, että täytyi oikein turvautua Curron syliin. 

Tilanteen ollessa  päällä Angela toimi  hyvin ja järkevästi. Jälkeenpäin sitten iski  tajuntaan tieto  mitä tulikaan tehtyä. 

Vierailija
31565/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adriano on ihana! Haluun tollasen itelleni.

Vierailija
31566/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettääkö Catalina itse vai hankkivat  kyliltä  jonkun luotettavan naisen. Vai pullorukintaan?

Usein aatelisnaiset ei tainneet itse olla intona   ruokkimaan  lapsiaan. Se Romulon tuttu  Emilia  ilm palkataan.

Eipä lapsella tunnu edes olevan nälkä, kun tyytyväisenä nukkuu jo hyvän aikaa synnytyksen jälkeen. Taas niin kovin realistista. 

Jep. Ja Cata synnytti ulkona vaaleassa mekossa, mut kun Adriano nosti hänet syliinsä, mekossa ei ollut veripisaraakaan, ei edes helmassa, eikä mekko ollut ees kastunut. Realistista tämäkin.

Joo, kyllä oli niin siisti ja nopea synnytys kuin olla ja voi. Vähän enemmän realismia tähän sarjaan saisi kyllä panostaa.

Kaikki tapahtumat ovat Promesassa hiukan sinne päin ja suuntaa antavasti. Aikuinen katsoja osaa kyllä päätellä ja kuvitella mielessään loput. 

Vierailija
31567/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiviikolla Areenassa  Ayalan kreivi  ilmoittelee olemassa olostaan kun on se Loren synttäripäivä. Varmaan yllättää monet.

Ei! Tämä ei saa olla totta!

Vierailija
31568/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön höpön, oma mielikuvitus vaan reippaasti mukaan.

Vierailija
31569/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adriano on ihana! Haluun tollasen itelleni.

Hän oh varattu, minulle.

Vierailija
31570/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorenzo taisi jossain kohtaa tuntea itsensä vähän ulkopuoliseksi tuon Catalinan vauvahuuman keskellä, olin huomaavinani. Huolimatta siitä, että piti tietysti ilkeilyä harrastaa siinäkin tilanteessa. Pappi Samuelin tilannetaju ja sanojen merkitys hukassa viimeisinä voiteluineen.

Lorenzo parhaansa yritti heittelemällä ilkeyksiään, onneksi jäi täysin ulkopuolelle. Kateellinen / mustasukkainen, ei ole saanut perillistä itselleen ja pikku Katti Alonson käsivarsilla taisi olla aika koettelemus. Samuelin käytökselle on vaikea löytää puolustettavaa, todella asiatonta ja vailla ymmärrystä.

Vierailija
31571/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Alonso maininnut että Carmen imetti kaksoset ainakin alkukuukausina. Cruz ei varmaan ole imettänyt, ei syöttänyt edes pullosta, ei varmaan kylvettänyt  eikä pyllyjä pyyhkinyt kertaakaan. Piika kelpasi hoitamaan ja maksusta opettamaan lapsille että äiti tietää aina kaiken ja äitiä on kunnioitetteva aina.

Vierailija
31572/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romulon Emilia-tuttua en ole huomannut, olenko vahingossa kelannut vai onko hän vasta Espanjassa. Sieltä ei kauaa kestä Suomeen tulla  :-))))

Vierailija
31573/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilialla varmaan kiireitä  riittää. Onneksi meidän talouteen on ehtinyt näyttäytymään.

Vierailija
31574/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva katsoa nyt la promesaa kun ei enää tarvi Janasta hätäillä, en kaipaa sitä kyllä yhtään. Ja näyttelijä oli huono

Vierailija
31575/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni juonipaljastus 

Ei Emiliaa tokikaan imettäjäksi palkata, vaan Emilia on lastenhoitaja. Niin, ja Romulon entinen naisystävä tai oikeastaan ainoa sellainen.

Vierailija
31576/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva katsoa nyt la promesaa kun ei enää tarvi Janasta hätäillä, en kaipaa sitä kyllä yhtään. Ja näyttelijä oli huono

Ana siis tämä joka näytteli Janaa, niin huomasi ettei ollut kokemusta näyttelijän työstä.

Ihmettelen vaan kun kiinnittivät "keltanokan" pääosan näyttelijäksi. Enenmän kokemusta olisi ehdottomasti vaatinut tuo rooli.

Vierailija
31577/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä nauru maittoi, kun näki, miten Ángela oli niin järkyttynyt tapahtuneesta.

Vierailija
31578/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan ei romahda psyykkisesti niin kuin Pía.

Vierailija
31579/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosi surkeassa jamassa koko sarja.

koetin kattoo, lässynlässyn, 

ja tätä tulee vielä viudes kausi?

Vierailija
31580/33323 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä tosi surkeassa jamassa koko sarja.

koetin kattoo, lässynlässyn, 

ja tätä tulee vielä viudes kausi?

Kiitoskiitos lässynlässyn mielipiteestäsi, me muut olemme eri mieltä. Ja viudeskin (!) kausi aiotaan katsoa.

Onneksi säästymme jatkossa mielipiteistäsi, kun tätä ei ole pakko katsoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi