La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30221)
Voisihan tuo Currokin sen verran hoksata, että kyselisi joltain viralliselta taholta oman asemansa menetykseen liittyviä tosiasioita. Jos tuo kirje kuningashuoneelta on Leocadian kirjoittama, ei Curronkaan paroonin omaisuus ole voinut minnekään noin vaan kadota.
Simonan poika Antonio luulee edelleen, että äiti on hänet ja Virtudes-sisaren pieninä hylännyt siskonsa luokse hoitoon. Tosiasiassa Simona vei lapsensa siskon luokse turvaan näiden väkivaltaiselta isältä. Kun Simona sitten halusi nähdä lapsiaan, väitti sisko, että nämä eivät halua enää tavata häntä. Sisko oli valehdellut lapsille, ettei äiti ole heistä kiinnostunut. Virtudes-tyttären kanssa on Simonalla jo välit kunnossa, kuten tiedämme, mutta Antonio ei ole uskonut sisarensa kertomisia äidin vaikuttimista. Hän on edelleen vihainen Simonalle hylkäämisen takia.
Ramona on ainoa, jonka kanssa Curro voi keskustella siskonsa ja äitinsä murhista ja suunnitella, miten hän näitä murhia voisi selvittää. Curro jatkaa siskonsa tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Curron ajaminen pois kartanosta on kyllä taas niin epäuskottavaa kuin olla ja voi.
Niin on, ja ruokapöydässä kun kaikki asiaa kauhistelivat ja lopettivat syömisen, niin mitä teki herra kapteeni : popsi nauttien ateriaansa. Tuntuu että Cruzin poistuttua Lorenzo rohkenee olla entistä näkyvämmin häijy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Angelan pitäisi fiksuna tyyppinä tajuta, ettei kuningashuone voi määrätä noin älytöntä ehtoa kuin Curron karkoittaminen kadulle.
Toki hän on ollut äitinsä kierossa vaikutuspiirissä koko ikänsä, eikä ehkä siksi osaa epäillä tätä.
Kyllä se varmaan oli mahdollista, että kuningashuone asetti ehtoja ja määräyksiä aatelisten käyttäytymiselle. Siksi kukaan ei osaa epäillä, että tilanteessa olisi jotain eriskummallista.
Kummallinen mies on Alonso edes noin tärkeässä asiassa kuin uhka menettää aatelisuus ja vielä omaisuuskin ei laita ryhtiä ja tahtoa itse mennä kysymään asiasta. Muttakun Custer Rubio.
Samaa ihmettelin. Miten aikuinen, oikeustoimikelpoinen ja muka tärkeä aatelisherra
Eihän Alonsolta nyt voi vaatia mitään, hänellä on niin paljon mietittävää. Leocadia on Alonsolle kuin taivaan lahja, ei tarvi tarttua itse mihinkään.
Käyttäjä20520 kirjoitti:
Aloin seurata La Promesaa koska tarinassa oli selvä juoni - totuuden löytäminen tapahtumiin 20v sitten. Päähenkilön ja Manuelin suhde sekä Janan ja Curron sukulaisuus nivoutuivat mukavasti juoneen. Muutaman jakson kestäneet juonitteluepisodit loivat 'tapahtumaympäristön' - paikoin aika hölmön sellaisen.
Päähenkilön kuolema kesken tarinan, ennen kuin mitään lopulta selvisi, katkaisi tylysti koko sarjan.(No... käsikirjoittaja sai herkutella). Jäljellä ovat juonitteluepisodit, jotka eivät jaksa kiinnnostaa ainakaan minua.
Tulee mieleen puu ilman runkoa tai yhdellä istumalla nautittu Taru Sormusten Herrasta, josta joku viisas on repinyt pois viimeiset sata sivua.Täydellisessä maailmassa päähenkilö pulpahtaa takaisin sarjaan vaikkapa sattumalta jostain mielisairalasta löydettynä muisti tyhjänä . Selittäisi muuttuneen ulkonäön. Palailu ihmiseksi poikisi uuseamman sata kohtausta ja tarina jatkuisi. Ne kun on n
Promesan salaisuushan on että se poikkeaa kaikesta ennen nähdystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Curron ajaminen pois kartanosta on kyllä taas niin epäuskottavaa kuin olla ja voi.
Onneksi on Ramona.
Mitä se Ramona tässä auttaa?
Ramona ehkä olisi pystynyt estämään Janan murhan, tietojen panttaaminen on tyhmää. Sähisee vaan niin että sylki lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Ramona.
En tahdo jaksa Ramonaa enää yhtään.
Enkä myöskään minä, karmeeta sähinää hänen puheensa. Eipä hänestä mitään hyötyä asioissa ole ollut ja tuskin tuleekaan. Adios Ramona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Ramona.
Ramonan luota saa "kodin". Katon pään päälle,ei tarvi Curron asua ulkona. CD
Lakeijana saapi asua kartanossa, ainoa hyvä puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako paha palkkansa, eli Leocadia tulevaisuudessa ja kuinka se tapahtuu? Kertokaa jotka tiedätte Espanjassa esitetyistä jaksoista. On tosiaan väärin, jos ei tule ilmi, millainen hän on ja mitä juoninut. Olisi helpottavampaa seurata kun tietää, että vielä tulee totuuden hetki naispirulle.
No mene itse katsomaan, eläkä utele!
Missä voi katsoa espanjan jaksoja? En osaa espanjaakaan.
En tiedä, mutta jotkut täällä tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Leocadia keksinyt itse päästään tämän että Curron on häivyttävä? Ehkä hovi ei edes ole antanut sellaista määräystä. Alonso ei vaivaudu tarkistamaan. Tuli vain mieleen kun tietää, että Leocadia haluaa tuhota La promesan kaikki asukkaat. No nyt tuli pettymys kun Curro saa jäädä lakeijaksi.
Eikö se ole selvää ettei hovi ole häädön ym takana. Kaikki on Leocadian juonittelua, mutta miksi kukaan ei oikeasti kyseenalaista ja ota selvää.
Curro pitää saada pois pelistä, Angelaa naitetaan mieluummin Lorelle.
Loren kanssa naittaminen on vain pakon edessä, roistot toisiaan kiristää.
Mun veikkaus on, että Curro ja Angela samalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Suosikkisi ja inhokkisi (nainen ja mies) La Promesassa puheäänen perusteella?
Katson äänettömänä. Suosikki Alonso ja Romulo sekä Pia. Inhokki Santos ja Petra sekä rutsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antonio siellä turvatalossa on Simonan poika.
Joo, tulee kartanoon. En nyt muista oliko hyvät välit pojalla ja äidillä. Kai nyt joku ongelma noillakin on pakko olla 😅
Eivät olleet väleissä. Tyttären kanssa sai välit kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla nössömpää äijänkuvatusta kuin on Ricardo Pellicer. Ei tajua yhtään mistään mitään ja vaimonsa Ana ja poikansa Santos yhtä ääliöitä. Olisi mukava tietää, missä mielentilassa käsikirjoittaja oli keksinyt lisätä sarjaan tämän kolmikon, jolla ei tunnu olevan mitään tekemistä itse varsinaisen sarjan tarinan kanssa.
Ana kuljettaa Ricardoa hymyhuulin, ja Santosin silmät loistaa. fy fan
Saako Santos tietää totuutta vanhempiensa tilanteesta vai pidetäänkö valheelliset kulissit suojaamassa poikaa. Tietysti sekä isä että äiti lopulta lähtevät Promesasta. Ei tule ikävä!!
Niinpä. Missä Ana piilottelee toista poikaansa ja saako Santos tietää?
Jättäny pojan isälleen 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkisi ja inhokkisi (nainen ja mies) La Promesassa puheäänen perusteella?
Katson äänettömänä. Suosikki Alonso ja Romulo sekä Pia. Inhokki Santos ja Petra sekä rutsi.
Lisään inhokiksi angelan.
Juonipaljastus tai mikä lie luulotauti:
Maria valittaa Teresalle että jalkoja turvottaa, pyörryttää ja muutakin huonovointisuutta. Onko raskaana kuin itse epäilee?
Kenelle Maria voisi olla raskaana? Outo uumoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla nössömpää äijänkuvatusta kuin on Ricardo Pellicer. Ei tajua yhtään mistään mitään ja vaimonsa Ana ja poikansa Santos yhtä ääliöitä. Olisi mukava tietää, missä mielentilassa käsikirjoittaja oli keksinyt lisätä sarjaan tämän kolmikon, jolla ei tunnu olevan mitään tekemistä itse varsinaisen sarjan tarinan kanssa.
Ana kuljettaa Ricardoa hymyhuulin, ja Santosin silmät loistaa. fy fan
Saako Santos tietää totuutta vanhempiensa tilanteesta vai pidetäänkö valheelliset kulissit suojaamassa poikaa. Tietysti sekä isä että äiti lopulta lähtevät Promesasta. Ei tule ikävä!!
Niinpä. Missä Ana piilottelee toista poi
Melkoinen käki tuo Ana jos munii mihin pesään vain ja jättää hoitamiset muille.
Ramona oli Doloresin ystävä ja tiesi kartanon vaaroista eikä halunnut Janan ja Curron sotkeutuvan niihin.Hän yritti varoittaa nuoria ja oli itse varovainen. Ikävä kyllä, varoitukset ja vaikeneminen eivät auttaneet. Jana joutui uhriksi. Toivottavasti Curro saa murhaajat selville ja homman maaliin.
Kiitos, ei lisää tätä Maria-pappi paria.