La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30197)
Currolle sopivat erittäin hyvin ns. rahvaankin vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Leocadia keksinyt itse päästään tämän että Curron on häivyttävä? Ehkä hovi ei edes ole antanut sellaista määräystä. Alonso ei vaivaudu tarkistamaan. Tuli vain mieleen kun tietää, että Leocadia haluaa tuhota La promesan kaikki asukkaat. No nyt tuli pettymys kun Curro saa jäädä lakeijaksi.
Samaa mietin. Ja mitä Leolla on Curroa vastaan?
Leocadia kuuli Curron ja lääkärin keskustelun ja tajusi että Curro on oikeilla jäljillä.
Alonso ressukka ei voi Leocadiaa pyytää (käskeä) lähtemäänkään, koska madame kustantaa talon ateriat. Jos Alonso olisi vähänkin terävämpi, hän kiinnittäisi huomiota Leocadian vihaan ja vainoon Curroa kohtaan. Mutta ei, hän on aina tottunut tottelemaan ja uskomaan hallitsevaa "kuningatarta", ensin Cruzia ja nyt Leocadiaa.
Cruz - mainettaan parempi nainen.
Tämä Cruzin syytettä tutkiva komisario, mikä hänen nimensä nyt olikaan, vaikuttaa älykkäältä ja työlleen omistautuneelta poliisilta. Siksipä ihmettelen, miksi Curro (vaikka yhdessä toisen todistajan Ramonan kanssa) ei mene hänen puheilleen ja kerro kaikkea mitä tietää, Doloresin ja Tomasin murhasta alkaen, ja esittele kartanon salahuonetta verisine mattoineen jne. ym. Eihän hän yksinään voi mitään "kostaa", vain Ramonan kähinää kuuntelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Antonio siellä turvatalossa on Simonan poika.
Eikös hä ollut lihava ja ruma? Simonan poika siis. Tämä Antonio ei ole
Vierailija kirjoitti:
Cruz - mainettaan parempi nainen.
Cruz on sarjamurhaaja ja siksi mainettaan huomattavasti pahempi ihminen. Samaa ainesta kuin Leocadia.
Joo, tästä syystä olen nyt äkillisesti väsähtänyt sarjaan, vaikka edelleen ahmin viikon jaksot tiistaihin mennessä. Mutta huomaan, että kiinnostus on lopahtanut. Olen katsonut tapahtumia you tubessa ja tiedän, mitä kieroilua kuviossa on. Se on sellaista pahuutta, että en voi enää katsoa. leocadia on pahuuden ruumiillistuma ennen, nyt ja tulevassa, ei enää tunnu hyvältä katsoa. Jotain johdonmukaisuutta sentään! Että tutkittaisiin jne. Epäilen, että hovi ei todellisuudessa ole edes antanut käskyä, että Curro on häädettävä.Koko kirje hovista saattaa olla jonkinlainen väärennys a la Leocadia.
PS Marian ja papin väiset eroottiset kohtaukset olivat kyllä kivoja, mutta nyt ei ole niitäkään.
Tänään Pia kysyi Catalinalta onko hänellä supistuksia. Puhuttiinko 1900-luvun alussa supistuksista? Itse olen kuullut, että aiemmin supistuksia sanottiin synnytyspoltoiksi. Supistukset tulivat vasta viime vuosituhannen lopulla.
Eiköhän nuo sanojen käännökset ole sellaisia kuin kääntäjä ne tekee, ei sellaisia kuin oli siihen aikaan. Ja suurimman osan taitaa AI kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Curron ajaminen pois kartanosta on kyllä taas niin epäuskottavaa kuin olla ja voi.
Onneksi on Ramona.
Mitä se Ramona tässä auttaa?
En tahdo jaksa Ramonaa enää yhtään.
Kokeile sopeutua asteittain.
Simonen poika? Kuka? Tietääkö joku totuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lihava poika ei ollut Simonan poika, vaan valehteli olevansa. Joku hullu, joka oli varastanut Antonion identiteetin. Hänhän kidnappasi Marian sinne luolaan ja myöhemmin hänet ammuttiin kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Simonen poika? Kuka? Tietääkö joku totuuden?
Antonio.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tästä syystä olen nyt äkillisesti väsähtänyt sarjaan, vaikka edelleen ahmin viikon jaksot tiistaihin mennessä. Mutta huomaan, että kiinnostus on lopahtanut. Olen katsonut tapahtumia you tubessa ja tiedän, mitä kieroilua kuviossa on. Se on sellaista pahuutta, että en voi enää katsoa. leocadia on pahuuden ruumiillistuma ennen, nyt ja tulevassa, ei enää tunnu hyvältä katsoa. Jotain johdonmukaisuutta sentään! Että tutkittaisiin jne. Epäilen, että hovi ei todellisuudessa ole edes antanut käskyä, että Curro on häädettävä.Koko kirje hovista saattaa olla jonkinlainen väärennys a la Leocadia.
PS Marian ja papin väiset eroottiset kohtaukset olivat kyllä kivoja, mutta nyt ei ole niitäkään.
Aavistelen, että niitä on tulossa vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lihava poika ei ollut Simonan poika, vaan valehteli olevansa. Joku hullu, joka oli varastanut Antonion identiteetin. Hänhän kidnappasi Marian sinne luolaan ja myöhemmin hänet ammuttiin kuoliaaksi.
Ykköskauden tapahtumia?
Jotenkin se alku pitäisi aina katsoa elikkä sarjan ekat jaksot juonen takia. Huppupäät tässä jo paljastui kun Leocadia kertoi Paronin kuuluneen niihin.