Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. kaupoissa, kirjastoissa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn ja toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, nuorisotalot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus, rakennusvalvonta, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot.
Sorry, jos olet luullut, että ollaan vakituisia.
Yksi asiakas lähetti yhteen työpaikkaan joskus kirjeen, että kaupungin yksiköissä on liikaa ihmisiä töissä ja asiakasmaksut nousee sen takia.
Kyllä naurettiin kaffee tauolla 😜😂😜😂😜
Kun mä olin palkkatuella kaupungin yksikön työpaikassa niin sain kuulla asiakkaalta suojatyöpaikasta. 😜😂😜
Ihan vinkki, jos joku on ollut 10 vuotta samassa työpaikassa niin hän ehkä on vakituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
Palkkatyötä ei valitettavasti ole työttömille tarjota, mutta työharjoittelijana sinulle löytyy työtä vaikka millä mitalla vuosiksi eteenpäin. Työ itsessään on palkkaa.
Terveisin: työnantaja
Työ ei ole palkkaa missään muodossa.. Jos on töitä niin maksat Tes:n mukaisen palkan työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. kaupoissa, kirjastoissa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn ja toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, nuorisotalot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus, rakennusvalvonta, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot.
Sorry, jos olet luullut, että ollaan vakituisia.
Yksi asiakas lähetti yhteen työpaikkaan joskus kirjeen, että kaupungin yksiköissä on liikaa ihmisiä töissä ja asiakasmaksut nousee sen takia.
Kyllä naurettiin kaffee tauolla 😜😂😜😂😜
Kun mä olin palkkatuella kaupungin yksikön työpaikassa niin sain kuulla asiakkaalta suojatyöpaikasta. 😜😂😜
Ihan vinkki, jos joku on ollut 10 vuotta samassa työpaikassa niin hän ehkä on vakituinen.
Kun kaupungin yksikössä toimistossa palvelet asiakasta niin hän luulee, että olet vakituinen tantta muori.
Ja sähköpostiin: "Olen siirtynyt toisiin tehtäviin, lähetäthän siis jatkossa sähköpostia toiseen osoitteeseen......" @.......
Siis toisin sanoen, keittelen kotona kaffetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin, töihin, loiset!
Mitäs loinen teet täällä työajalla?
Töitä, olen töissä PS:n puoluetoimistolla vauva.fi palstan trollina. Menisit sinä töihin :D
Vuorotöissä on väliin aamu vapaa. Silloin tosin voi käydä jakamassa mainoksia 3 pv/vk, koska palkalla ei elä.
Asiat pitää muuttaa siten etttä jos työnantajalla on kerta töitä tarjolla niin pitää palkata eika saa ottaa ilmaiseksi työntekijäää harjoittelijan muodossa. Toivottavasti tämä muuttuu noin joskus koska sehän se hallituksen tarkoitus on että kaikki saisivat kokoaikaisen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
totta hitossa ja taatusti parempaa ku tuet.mäkin saan 2vk valein 1700e käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma on: loisitaan muiden palkoilla, eikä haluta mennä töihin, koska "Palkka on liian pieni".
Tuista puolet pois, niin alkaisi työt kiinnostaa, eikä kenenkään tilanne huononisi. Päin vastoin, kaikkien paranisi.
Menisitkö itse töihin jos saisit tukia enemmän kuin mitä palkka olisi? Äly hoi en minä ainakaan niin tyhmä ole.
Kyllä aika moni on, kun ottaa huomioon matkakulut ja muut työssäkäynnin kulut, siistit vaatteet.
Hyvin on oikeiston masinoima vastakkainasettelu mennyt läpi. Työläiset työttömien kimpussa, mutta eivät huomaa pissivänsä samalla omiin muroihinsa. Hullu saa olla, mutta ei tyhmä!
Ei kaikilla ole todistusta tai voi hakea jatkuvia todistuksia, jos on työkyvytön tai osaksi. Eivät lääkärit niitä kirjoita, käskevät ihmiset vain töihin. Lisäksi ihmisiä ei saisi kohdella kuin objektia tai eläimiä, että joku muu päättää puolesta. Ihmisillä pitäisi olla oma tahto ja mielipide. Myös valinnan mahdollisuudet saisi olla maapallolla. Jos haluaa P-Korean, se on eri ilmansuunnassa ja osa haluaa myös Sieltä ulos. Ihmisten ei pitäisi vavista, vaan kaikkien tehdä asialle jotain, ettei ole alistettu/nöyryytetty/riistetty ja ei vaatia ettei heille tehdä mitään pahaa. Pelottelu ei ole ok.
On myös miehisempää työkokeilua työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. koulujen ja tarhojen pihojen hiekoitusta talvella, lumen kolaamista ja kesällä ruohon leikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Asiat pitää muuttaa siten etttä jos työnantajalla on kerta töitä tarjolla niin pitää palkata eika saa ottaa ilmaiseksi työntekijäää harjoittelijan muodossa. Toivottavasti tämä muuttuu noin joskus koska sehän se hallituksen tarkoitus on että kaikki saisivat kokoaikaisen työpaikan.
En tiennyt, että hallituksen tarkoitus on, että kaikki saa kokoaikaisen työpaikan. Mulle heti yksi. Tää osa-aikaisissa nollatuntisopimuksissa rimpuilu on hankalaa. Työhalut on kovat.
Vierailija kirjoitti:
On myös miehisempää työkokeilua työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. koulujen ja tarhojen pihojen hiekoitusta talvella, lumen kolaamista ja kesällä ruohon leikkaamista.
Ja osa on tarhassa hoitamassa lapsia työkokeilussa sekä palkkatuella.
Palkkatuella on myös työttömiä ala-asteella koulunkäyntiavustajina.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähde töihin, muutan vaikka telttaaan asumaan!
toivottavasti palennut sinne paskaass.miks et halua et sulla on rahaa ja voit tehäkki jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja osa on tarhassa hoitamassa lapsia työkokeilussa sekä palkkatuella.
Palkkatuella on myös työttömiä ala-asteella koulunkäyntiavustajina.
Siksi se sun lapsen hoitaja vaihtuu. Palkkatuki on 6 kuukautta. Sun lasta voi hoitaa kilttis Milja ja 6 kuukauden päästä villi Rane.
Mukavasti tuli taas itselle tänään sähköposti Valitettavasti valitamme ei kohdistunut... Määrä-aikainen muutaman kuukauden kestävä paikka ja hakemuksia olivat saaneet 51 kappaletta. Kertokaas toki, minne sitä pääsisi töihin?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma on: loisitaan muiden palkoilla, eikä haluta mennä töihin, koska "Palkka on liian pieni".
Tuista puolet pois, niin alkaisi työt kiinnostaa, eikä kenenkään tilanne huononisi. Päin vastoin, kaikkien paranisi.
Palkka om silti liian pieni vaikka tuet puolitettaisiin tai kokonaan poistettaisiin. Ei se palkka siitä yhtään sem enempää nouse.
Kuulostaapa hirveälle. Joutuu 580e korvaukselta mediaanipalkalla 3500 eur töihin. Kylläpä tätä työtöntä harmittaa kun tähän asti ei ole edes haastatteluihin kelvannut.
Mielellään rakennan linnunpönttöjä. Takana on yli 40 vuotta työuraa. Siinä on ehtinyt työtä painaa ehkä enemmän kuin täällä työttömiä haukkuvat.