Missä iässä verenpaineesi alkoi nousemaan ?
Missä iässä jouduit alkaa seuraamaan? Saitko lääkityksen? Haluan tietää, onko totta, että puolet 40 vuotta täyttäneistä kärsii korkeasta vernepaineesta ja syö siihen lääkkeitä.
Kommentit (37)
Raskauden jäljeen siinä kolmikymppisenä oli puhetta seuraamisesta. Lääkityksen sain ollessani muista syistä hoitokontaktissa ja verenpainetta siellä mittailtiin ihan huvikseen, ja sykkeenikin oli liian korkea, 36v.
Ikää 64v ja verenpaine 55/100. Jos sukuun tulen niin ei koskaan nouse tuosta
En tiedä kun en mittaa enkä käy lääkärissäkään. Oli se joskus nelikymppisenä vähän koholla mutta mulla oli kauheasti stressiä silloin.
50vuotis tarkastuksessa tuli ihan puskista. Vaati kaksi eri lääkettä, että alapaine saatiin alle 85. Yritin laskea ensin elämäntapamuutoksilla, leivoin jopa suolatonta leipää, mutta ei vaan laskenut. Olin käytännössä suolattomalla dieetillä monta viikkoa, mutta ei laskenut.
Nuorempana kärsin alhaisesta verenpaineesta, välillä huippasi ja pimeni silmissä. 

Olen 37-vuotias ja verenpaineeni on 104/77, välillä vähemmänkin. Ainakaan toistaiseksi ei siis ole korkealla, vaikka verenpainetauti kulkee kyllä suvussa.
33-vutiaana. Lapsiperhearki ts. ruuhkavuosien stressi. Vuorotyö. Univaikeudet. 40v lääkitys, ja se lähtökohtaisesti muusta syystä ennaltaehkäiseväksi. 49v sydänkohtaus. N.50+
40 v pomppasi korkeuksiin. Siihen asti oli ollut joku 110/70. Urheilin paljon, olin laiha, söin tosi terveellisesti, eikä olisi voinut tiputtaa verenpainetta elintapoja muuttamalla. Laitettiin heti lääkkeet.
Sukurasite, ja luulen että niihin aikoihin alkoi hormonaaliset muutokset, eli esivaihdevuodet.
Viiskymppisenä, ajokortti lääkärintarkastuksessa huomattiin ja sain lääkkeet. Nyt 58 vuotiaana en enää tarvitse lääkkeitä, lopetin margariinin käytön, vaihdoin voihin ja Oivariiniin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias ja verenpaineeni on 104/77, välillä vähemmänkin. Ainakaan toistaiseksi ei siis ole korkealla, vaikka verenpainetauti kulkee kyllä suvussa.
Kysyttiin missä alkoi nousemaan. Tule uudestaan 47-vuotiaana kertomaan, koska todennäköisesti noussut siihen mennessä, jos kerran suvussasi kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Näin mullakin oli tossa iässä. Sit yhtäkkiä 150/95. Suvussa sama.
Muutama vuosi sitten nelikymppisenä, nyt on kaksi eri lääkettä siihen. Siihen asti paineet olivat ihanteelliset tai jopa vähän alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin missä alkoi nousemaan. Tule uudestaan 47-vuotiaana kertomaan, koska todennäköisesti noussut siihen mennessä, jos kerran suvussasi kulkee.
En usko, että tätä palstaa on enää 10 vuoden päästä olemassa. :D
Ikää 64v ja verenpaine 55/100. Jos sukuun tulen niin ei koskaan nouse tuosta
Onkohan sulla ylä ja alapaine vaihtanut paikkaa?
Kellään ei kai ole :(