Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
No mitkähän ne sun palkkavaatimukset oikein on?? Täällä kuule moni tekee pienellä palkalla töitä. Tukia nostelemalla saisi saman summan, mutta silti on selkärankaa tehdä niitä töitä ja osallistua yhteiskunnan menoon.
Jos työttömät siivoaa sukulaisille ja ystäville ja naapureille pimeästi niin jääkö siivousfirmoille enää keikkaa?
Vierailija kirjoitti:
on se hurjaa kirjoitti:
Saan kouluvaksin hommasta noin tonnin bruttona ja samassa rapussa asuvalla työttömällä tutulla on noin 1.8 kertaa suuremmat vuositulot kuin minulla.
Jos häneltä leikataan tuloja noin 40%, niin joutuu tulemaan toimeen yhtä vähällä kuin minä, joka käyn töissä viitenä päivänä viikossa.
Kohta joku kirjoittaa jotain "miksi teet noin huonopalkkaista työtä tai jotain" ja sitten taas ihmetellään miksi kaikki jäävät istumaan kotiin, melkoinen paradoksi tämäkin, samat jotka vaativat töihin menoa, eivät katso hyvällä ihmisiä, joilla on pienet tulot.
Ei vaan, tukia kovasti leikattava jos asia on noin kun vaksi sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
No mitkähän ne sun palkkavaatimukset oikein on?? Täällä kuule moni tekee pienellä palkalla töitä. Tukia nostelemalla saisi saman summan, mutta silti on selkärankaa tehdä niitä töitä ja osallistua yhteiskunnan menoon.
Jos työttömät siivoaa sukulaisille ja ystäville ja naapureille pimeästi niin jääkö siivousfirmoille enää keikkaa?
Ei taida. Yrittäjä joutuu leikatulle työttömyyskorvaukselle. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Miksi työttömien pitäis vavista? Miksi haluat, että ihmiset joutuisivat kokemaan negatiivisia tunnetiloja?
Vierailija kirjoitti:
nyt joutuu luumuilijat töihin
Ja vakituisten työ vaihtuu työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida. Yrittäjä joutuu leikatulle työttömyyskorvaukselle. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Mielummin sitä sukulaiselle maksaa kuin siivousfirmalle joka siivoaa nopeasti.
Kaikki työharjoittelut,kokeilut ym. pitää muuttaa palkallisiksi ja palkan maksaa työnantaja Tes:n mukaan.
Huokaus. Pääsisinpä töihin. Tarkoitan siis oikeaa palkkatyötä. Ei niin väliä, mitä.
En usko, että hallitus sellaista kuitenkaan onnistuu järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin laiskurit, työtäpakoilevat ym, ym laitetaan oikein töihin. Itse elättänyt itseni 16 vuotiaasti asti tehtaassa,. Nyt ansaitulle vanhuuseläkkeelle. Eläke 1400 e. Ja kylla pärjään. N64
Kivat sulle. Minäpä elätin itseni 14-v lähtien hiilikaivoksessa ja jään kohta ansaitulle eläkkeelle ja saan 900 euroa käteen ja pääsen persujen ja kokkareiden mainokseen työnsankariksi ja kyllä pärjään !
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa hirveälle. Joutuu 580e korvaukselta mediaanipalkalla 3500 eur töihin. Kylläpä tätä työtöntä harmittaa kun tähän asti ei ole edes haastatteluihin kelvannut.
Tämä on valtiolta suora tuki työnantajille. Järjestävät ilmaista työvoimaa. Eikä tämä edes yhtään vähennä valtion kuluja. Ihan samat tuet maksetaan valtion pussista ja työnantajat käärivät voitot taskuihinsa
Toinen valtion tuki työnantajille on pätkätöiden rajaton salliminen. Työnantajan ei tällöin tarvitse maksaa loma-ajan palkkaa. Se on iso tuki, etenkin jos työnantajalla on useita pätkätyöläisiä.
Näistäkin järjestelyistä idiootit haukkuvat vain pätkätyötä tekeviä, vaikka todellinen ongelma ovat työnantajat jotka välttelevät heille kuuluvia maksuja. Siirtävät omat maksunsa veronmaksajien harteille.
Vierailija kirjoitti:
Loisella ripuli jo valuu lahkeesta
ap
Ota imodiumia niin lakkaa valumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule *susanna*, täälläkin moni tekee pienellä palkalla töitä selkäranka väärällään, mutta käsittää silti, että orjatyö on orjatyötä. Sulla taitaa olla vähän *kaikillahan meillä on haasteita* -käsitystä muusta kuin omasta luokastasi.
Elämäntapatyöttömät = PS.
PS suosio romahtaa klo:12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, antakaa vaan kokoaikainen vakkariduuni, niin messissä ollaan! Nykyään harjoitteluun tai rekrykoulutukseenkaan ei pääse noin vain. Aina kymmeniä tai satoja hakijoita per paikka. Maisterin papereilla voisi pyyhkiä lähinnä lattiaa. Siis tosi kiva uudistus, jos oikeita työpaikkoja alkaa syntyä!
Tämän kommentin ensimmäisessä lauseessa kiteytyy se ydinongelma - asenne.
*Antakaa duuni*
*Ei ole työpaikkoja*
*Olen laittanut hakemuksia, en ole saanut töitä*Suomessa on joutenololla voinut elää niin mukavasti, että voi asennoitua luovuttamaan ja kuvittelemaan että jos sopivaa ei läheltä löydy niin voi istua toinen peukalo suussa ja toinen perseessä ja valittaa, sen sijaan että siirtyisi reilusti pois mukavuusalueelta ja:
Muuttaisi tarvittaessa kauaksikin
Uudelleenkouluttautuisi
Vaihtaisi alaa
Tekisi työtä vapaaehtoisena aluksi
Alkaisi yrittäjäksi
Lähtisi ulkomaille
Tyytyisi vähään
JneTämän täytyy muuttua, ja valitettavasti se ei muutu muuta kuin keppiä käyttämällä. On ihan inhimillistä olla laiska ja lokeroitunut jos siihen on taloudelliset edellytykset. Nyt ne edellytykset poistetaan.
Toki jos ei ole mitään mikä sitoo nykyiseen asuinpaikkaan niin voi muuttaa halutessaan ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle.
Uudelleen kouluttautuminen saattaa parantaa mahdollisuuksia mutta ei takaa yhtään mitään. Kokoaikaisa työpaikkoja avoinna vain kymmeniä tuhansia ja työttömiä satojatuhansia niin työpaikat ei vaan riitä yksinkertaisesti. Monella tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää tätä tosiasiaa mutta he elävötkin jossain kuplassa mielikuvitus maailmassaan.
Sitten se kannattaa jos on varma kokoaikainen vakituinen työpaikka tiedossa sen koulutuksen jälkeen.
Alan vaihtokaan ei auta. Suurin osa työnantaja vaatii työkokemusta ja harva työnantaja katsoo työharjoittelua työkokemuksena. No ei sitä ilmaiseksi vapaaehtoisedti työtä tehdä. Se ei merkitse mitään työnantajille.
Yrittäjiksi ei niin vaan aleta. Pitäisi myydä halvemmalla kuin muut kilpailijat ja silloin ei enää yritys kannata. Yrittäjyys vaatii starttirahan eikä sitä saa jos yksikin merkintä luottotiedoissa. Sekä se mitä alkaa myymään on suuri haaste. Palveluita vai tuotteita ja mitä palveluita tai tuotteita.
Itselleni riittää että mulla on uus huippu TV ja PS 5 sekä Xbox series x ja oma sauna eli mulla on kaikki mitä olen halunnutkin ja tulee aina olemaan. Olen osa-aikdtyössä ja kokoaikatyöhön menen tietenkin jos joku työnantaja joskus mut palkkaa
Mulle soitettiin työkkäristä 12.00 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, antakaa vaan kokoaikainen vakkariduuni, niin messissä ollaan! Nykyään harjoitteluun tai rekrykoulutukseenkaan ei pääse noin vain. Aina kymmeniä tai satoja hakijoita per paikka. Maisterin papereilla voisi pyyhkiä lähinnä lattiaa. Siis tosi kiva uudistus, jos oikeita työpaikkoja alkaa syntyä!
*Antakaa duuni*
*Ei ole työpaikkoja*
*Olen laittanut hakemuksia, en ole saanut töitä*Suomessa on joutenololla voinut elää niin mukavasti, että voi asennoitua luovuttamaan ja kuvittelemaan että jos sopivaa ei läheltä löydy niin voi istua toinen peukalo suussa ja toinen perseessä ja valittaa, sen sijaan että siirtyisi reilusti pois mukavuusalueelta ja:
Uudelleenkouluttautuisi
Vaihtaisi alaa
Alkaisi yrittäjäksi
Lähtisi ulkomaille
Tyytyisi vähään
JneTämän täytyy muuttua, ja valitettavasti se ei muutu muuta kuin keppiä käyttämällä. On ihan inhimillistä olla laiska ja lokeroitunut jos siihen on taloudelliset edellytykset. Nyt ne edellytykset poistetaan.
Uudelleenkouluttautumiseen tarvitaan työkkärin lupa. Minä en sitä saanut. En uskalla kouluttautua salaa.
Olen ollut valmis muuttamaan työn perässä, hakenut töitä ympäri maata.
Olen hakenut muutakin kuin oman alan töitä. Myös kaikenlaista huonosti palkattua mitä vain voisin osata (tyyliin keittiöapulainen), mutta en ole kelvannut niihinkään. Oman alan töihin hakiessa sentään joskus pääsen haastatteluunkin.
Vapaaehtoistyön en ole kuullut ketään työllistäneen. Sen sijaan niitä tapauksia on, joissa työkkäri on katsonut, että henkilö ei sellaisen takia ole työmarkkinoiden käytettävissä, jolloin ei saa työttömysturvaa.
Minulla ei ole aavistustakaan, miten yrittäjänä saisin asiakkaita.
Miksei se riitä, että haluaa vain ihan tavallista palkkatyötä? Onko se jotenkin epänormaalia tai kunniatonta? Ehkä olen tylsä ja mielikuvitukseton tyyppi, kun minusta sen pitäisi olla tarpeeksi. En kuitenkaan usko, että suurin osa niistä, jotka saavat olla töissä, ovat paljon minua kummempia tässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Antakaa duuni*
*Ei ole työpaikkoja*
Uudelleenkouluttautuisi
Vaihtaisi alaa
Alkaisi yrittäjäksi
Lähtisi ulkomaille
Tyytyisi vähään
Toki jos ei ole mitään mikä sitoo nykyiseen asuinpaikkaan niin voi muuttaa halutessaan ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle.
Uudelleen kouluttautuminen saattaa parantaa mahdollisuuksia mutta ei takaa yhtään mitään. Kokoaikaisa työpaikkoja avoinna vain kymmeniä tuhansia ja työttömiä satojatuhansia niin työpaikat ei vaan riitä yksinkertaisesti. Monella tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää tätä tosiasiaa mutta he elävötkin jossain kuplassa mielikuvitus maailmassaan.
Sitten se kannattaa jos on varma kokoaikainen vakituinen työpaikka tiedossa sen koulutuksen jälkeen.
Alan vaihtokaan ei auta. Suurin osa työnantaja vaatii työkokemusta ja harva työnantaja katsoo työharjoittelua työkokemuksena. No ei sitä ilmaiseksi vapaaehtoisedti työtä tehdä. Se ei merkitse mitään työnantajille.
Yrittäjiksi ei niin vaan aleta. Pitäisi myydä halvemmalla kuin muut kilpailijat ja silloin ei enää yritys kannata. Yrittäjyys vaatii starttirahan eikä sitä saa jos yksikin merkintä luottotiedoissa. Sekä se mitä alkaa myymään on suuri haaste. Palveluita vai tuotteita ja mitä palveluita tai tuotteita.
Itselleni riittää että mulla on uus huippu TV ja PS 5 sekä Xbox series x ja oma sauna eli mulla on kaikki mitä olen halunnutkin ja tulee aina olemaan. Olen osa-aikdtyössä ja kokoaikatyöhön menen tietenkin jos joku työnantaja joskus mut palkkaa
Juuri näin.
Olen huomannut itsekkin että työpaikat lähes poikkeuksetta vaatii ammattitaitoa ym. eikä sitä tule jos ei saa töitä. Pelkkä koulutus ei tee ammattitaitoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt joutuu luumuilijat töihin
Ja vakituisten työ vaihtuu työkokeiluun.
Tämä ei ole mikään utopistinen skenaario, vaan ihan normaalia menoa.
Kun vuosia sitten jäin työttömäksi yli 10 v työsuhteesta (toimintojen siirtyessä Kiinaan), niin työkkärissä tarjosivat työkokeilua kun menin ilmoittautumaan työttömäksi.
Eivät yhtään tykänneet suunnitelmistani työllistyä ihan oikeaan työhön. Työkokemustani ja osaamistani pitivät mitättöminä, sillä eivät tunne alaani eivätkä sen vaatimuksia. Oikein väkisellä yrittivät sinne työkokeiluun työntää. Onneksi en sinne joutunut.
Nykyään teen taas sitä samaa työtä josta silloin jouduin työttömäksi. Pari vuotta irtisanomisen jälkeen työnantaja soitti ja pyysi takaisin töihin. Kiinassa tehty työ ei kelvannut asiakkaille.
Nykyään töihin palkataan tupakkaa polttava tatuoitu kaljasieppo, joka voivottelee kra pulaansa töissä. Tupakoimattomat ja alkottomat jätetään palkkaamatta. Rekrytoinneissa suositaan myös huu me veikkoja ja rikol lista taustaa omaavia. Kiltit ja kunnolliset jätetään palkkaamatta.