Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kunnon palopuhe! Hyvä AP, kuvasit meidän duunarien tuntoja erittäin hyvin!
Mikä se sellainen duunari on, jolla on aikaa loisia vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä täällä työaikana riehut? Työnantajan ajalla palkallisena vihapuhut vauvapalstalla. Sietäisit saada potkut. Inhottava iilimato!
Ruokatunti on omaa aikaa myös meille kelan virkailijoille, joten voimme käyttää sen miten haluamme
Niin ja leimoja saa varmaan korjata itse jälkeenpäin. Kun mä meen työkokeiluun merkkaan vihkoon vakituisten tauot ja johtaja saa tarkistaa vakituisten leimaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kunnon palopuhe! Hyvä AP, kuvasit meidän duunarien tuntoja erittäin hyvin!
Mikä se sellainen duunari on, jolla on aikaa loisia vauvapalstalla?
Totuushan on, että ainakin 50% palstalaisista on työttömiä. Minäkin olen. Sitä paitsi tuo, jolle vastasit, oli ap itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä on kunhan on valmis aloittamaan vaatimattomista töistä. Useampaa hanttihommaa osa-aikaisesti niin rupeaa rahaakin kertymään. Ylipäänsä työn kiinnostavuus alkaa nousta, kun ei ole kannustinloukkuja eli tukia esteenä niin paljon.
Cv on jo 2 sivua. Odota, kun irtisanomissuoja heikkenee ja sä et 40 - vuotiaana vanhuksena työllisty mihinkään.
Saa poistua irtisanomissuoja vaikka kokonaan, se on vain laiskojen turvaksi.
Mahtavaa! Hallitus on siis taikonut kaikille työttömille täysipäiväiset työpaikat, täydellä palkalla. Siis aivan mahtavaa. Mistä he löysivät tuon taikasauvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä on kunhan on valmis aloittamaan vaatimattomista töistä. Useampaa hanttihommaa osa-aikaisesti niin rupeaa rahaakin kertymään. Ylipäänsä työn kiinnostavuus alkaa nousta, kun ei ole kannustinloukkuja eli tukia esteenä niin paljon.
Cv on jo 2 sivua. Odota, kun irtisanomissuoja heikkenee ja sä et 40 - vuotiaana vanhuksena työllisty mihinkään.
Kyllä, lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia ja työttömiä on työkokeilussa vakituisten taukoja vahtimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistimaissa tunnetusti ei töitä tarvinnut tehdä.
Hyvänen aika, siellä juuri olikin tehtävä! Jos ei muuta, niin istua museon huoneen nurkassa.
Museossa on työttömiä töissä työmarkkinatuella ja palkkatuella: toimistotöissä ja on museo kalusteiden kantoa ja kuljettamista pakettiautolla.
Näistäkin kun maksettaisi vakituiselle työntekijälle oikea palkka, ei tarvitsisi tukia maksella ja jokainen palkattu olisi pois työttömyystilastoista. Mutta eihän se kannata, kun pannaan veronmaksajat maksamaan pullakahvien verran päivässä. Itse saakin sitten matkansa kustantaa. Puhettakaan ei ole, että palkattaisiin pysyväksi. Ei tietenkään, kun seuraava työnantajalle ilmainen palkkatuettu on jo oven raossa.
Nyt vaan heti tiedotustilaisuudessa ne työpaikat julki ennenkuin yhtään leikkausta tehdään ja jakoon samantien! Tulijoita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin töihin? Onko hallituksen suunnitelmilla työpaikkoja lisäävä vaikutus. Ei leivän varastaminen luo työpaikkoja. Hallitus aikoo varastaa leivän niiltä, joilla ei sitä ole tarpeeksi nytkään.
Tietenkin on. Nimenomaan hallituksella on toive ja pyrkimys lisätä työpaikkoja, miten luulit muuten että tämä kuvio voisi onnistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia ja työttömiä on työkokeilussa vakituisten taukoja vahtimassa.
Sairaalassa hoitajat piti tunnin kahvitauot. Luulivat, että mä olen opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistimaissa tunnetusti ei töitä tarvinnut tehdä.
Hyvänen aika, siellä juuri olikin tehtävä! Jos ei muuta, niin istua museon huoneen nurkassa.
Museossa on työttömiä töissä työmarkkinatuella ja palkkatuella: toimistotöissä ja on museo kalusteiden kantoa ja kuljettamista pakettiautolla.
Näistäkin kun maksettaisi vakituiselle työntekijälle oikea palkka, ei tarvitsisi tukia maksella ja jokainen palkattu olisi pois työttömyystilastoista. Mutta eihän se kannata, kun pannaan veronmaksajat maksamaan pullakahvien verran päivässä. Itse saakin sitten matkansa kustantaa. Puhettakaan ei ole, että palkattaisiin pysyväksi. Ei tietenkään, kun seuraava työnantajalle ilmainen palkkatuettu on jo oven raossa.
Nyt vaan heti tiedotustilaisuudessa ne työpaikat julki ennenkuin yhtään leikkausta tehdään ja jakoon samantien! Tulijoita riittää.
Osa on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ja osa palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Nyt opetetaan työttömille, mitä ovat raataminen ja häpeä!
"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt opetetaan työttömille, mitä ovat raataminen ja häpeä!
"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"
Työkokeiluun voidaan laittaa myös 20 vuotta töissä ollut irtisanottu toimitusjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laiskojahan te vauvapalstalla työaikana notkuvat olette.
Vierailija kirjoitti:
Vain persu voi olla niin tyhmä, että luulee, että leikkaukset koskee vain työttömiä.
Mutta siksihän ne persuja äänestääkin, koska ovat tyhmiä.
Surullista, että äänestäjiä on huijattu ja käytetty hyväksi kannatuksen kasvattamiseksi ja sitten he joutuvatkin itse noitten toimenpiteiden uhriksi.
Kantapään kautta kuitenkin oppii.
Työttömiä on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. kaupoissa, kirjastoissa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn ja toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, nuorisotalot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus, rakennusvalvonta, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot.
Sorry, jos olet luullut, että ollaan vakituisia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. kaupoissa, kirjastoissa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn ja toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, nuorisotalot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus, rakennusvalvonta, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot.
Sorry, jos olet luullut, että ollaan vakituisia.
Yksi asiakas lähetti yhteen työpaikkaan joskus kirjeen, että kaupungin yksiköissä on liikaa ihmisiä töissä ja asiakasmaksut nousee sen takia.
Kyllä naurettiin kaffee tauolla 😜😂😜😂😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin, töihin, loiset!
Mitäs loinen teet täällä työajalla?
Töitä, olen töissä PS:n puoluetoimistolla vauva.fi palstan trollina. Menisit sinä töihin :D
Vierailija kirjoitti:
Millä muutoksilla hallitus aikoo saada Kelan lääkärit hyväksymään ihmisten työkyvyttömyyden, jonka hoitava lääkäri on arvioinut?
Mitään vastausta tähän?
Kun itse aloitin "työelämän" aivan 2000-luvun alussa, niin tuolloin työpaikoilla vielä opetettiin uusia työntekijöitä. Aikaisempaa kokemusta tai koulutusta ei läheskään aina vaadittu. Sitten aika nopeasti tuli muutos, että työantajat alkoivat palkkaamaan vain sellaisia ihmisiä, joita ei tarvinnut opettaa, vaan heillä oli jo ennestään alan koulutus ja/tai työkokemusta (eli käytännössä koulutusta/kokemusta vailla olleet eivät enää kelvanneet). Tässä vaiheessa kouluja käymättömät ja/tai ilman työkokemusta olevat alkoivat "tipahtamaan kelkasta". Sitten koulutuksesta alettiin leikkaamaan, joka pahensi tilannetta entisestään. Edelleen tekonologian kehitys on vienyt työpaikkoja jo kauan.
Edellä mainittujen syiden vuoksi kaikkein tervejärkisten pitäisi käsittää, miksi Suomessa on nykyään massatyöttömyys. Siitä huolimatta monelle työssä käyvälle asia tuntuu olevan aivan mahdotonta ymmärtää. Ilmeisesti työelämässä siis ei juurikaan älyä vaadita.