Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)

Vierailija
24.08.2023 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html

Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!

Kommentit (1310)

Vierailija
21/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistimaissa tunnetusti ei töitä tarvinnut tehdä.

"Jo 40000 työtöntä palkattomassa työtoiminnassa"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005396774.html

Vierailija
22/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää pääse kassalle ellei ole siihen sopivaa koulutusta ja 10vuoden kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ongelma on: loisitaan muiden palkoilla, eikä haluta mennä töihin, koska "Palkka on liian pieni".

Tuista puolet pois, niin alkaisi työt kiinnostaa, eikä kenenkään tilanne huononisi. Päin vastoin, kaikkien paranisi.

Ainoa keino saada vuokrat alas on laskea kaikkia asumistukia ja työttömyysrahaa

Vierailija
24/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein... Pakkotöihin vain työkykyiset elämäntapatyöttömät.

Kyllä jokainen oppii siivoamaan tai kaupan kassalle. Tällaisiin hommiin parin viikon koulutus ja pari viikkoa työharjoittelua kokeneen työntekijän kanssa.

Pakkotöitä oli aikoinaan kahdenkin eri valtion työleireillä. Harva selvisi hengissä.

Vierailija
25/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pimeitä töitä joten paskat minä leikkauksista välitän. voi lähtee 30 euroa työmarkkinatuesta mutta tienaan sen helposti kalaa myymällä.

Vierailija
26/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on työelämässä ja näkee mitä tasoa työnhakijat useasti on, onkin parempi että osalle maksetaan kotiin.

Vierailija
27/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on työelämässä ja sen rakenteissa.

Ei ole enää töitä, joihin voisi mennä oppimaan, kun nykyään oletetaan asiantuntijaksi välittömästi, olipa siivoaja tai automekaanikko.

Kaikkeen vaaditaan koulutus, mutta niihin töihin mihin tarvittaisiin lisävoimaa kuten lääkärin hommiin, niihin ei pääse opiskelemaan, koska opiskelijamääriä on säädelty, että palkat pidettäisiin korkealla.

Pienipalkkaiset työt taas on yleensä osa-aikaisia.

Ja moneen työhön, siivoajankin, vaaditaan nykyään autoa tai ajokorttia, johon kaikilla ei ole varaa.

Vierailija
28/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli kunnon palopuhe! Hyvä AP, kuvasit meidän duunarien tuntoja erittäin hyvin!

Vierailija
29/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on työelämässä ja näkee mitä tasoa työnhakijat useasti on, onkin parempi että osalle maksetaan kotiin.

Sanoo tantta joka on ollut 20 vuotta samassa työpaikassa. Siirretään sut kelaan töihin ja katsotaan opitko minuutissa hommat.

50-vuotias ruma tanttamuori jonka cv:seen tulisi 1 työpaikka + peruskoulu ja sihteerikurssi.

😜😂😜😂😜😂😜😂😜

Vierailija
30/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kouluvaksin hommasta noin tonnin bruttona ja samassa rapussa asuvalla työttömällä tutulla on noin 1.8 kertaa suuremmat vuositulot kuin minulla.

Jos häneltä leikataan tuloja noin 40%, niin joutuu tulemaan toimeen yhtä vähällä kuin minä, joka käyn töissä viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
31/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsette kuntouttavaan toimintaan pajalle. Työkkärin pajoilla teette linnunpönttöjä ja nysväätte muuten. Teitä huonokuntoisia ei oteta palkkatöihin mihinkään sillä olette vaan makoilleet kotona vuosia näillä palstoilla kuluttaneet aikaa.

Vierailija
32/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hurjaa kirjoitti:

Saan kouluvaksin hommasta noin tonnin bruttona ja samassa rapussa asuvalla työttömällä tutulla on noin 1.8 kertaa suuremmat vuositulot kuin minulla.

Jos häneltä leikataan tuloja noin 40%, niin joutuu tulemaan toimeen yhtä vähällä kuin minä, joka käyn töissä viitenä päivänä viikossa.

Kohta joku kirjoittaa jotain "miksi teet noin huonopalkkaista työtä tai jotain" ja sitten taas ihmetellään miksi kaikki jäävät istumaan kotiin, melkoinen paradoksi tämäkin, samat jotka vaativat töihin menoa, eivät katso hyvällä ihmisiä, joilla on pienet tulot.

Vierailija
33/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä kotona makaajia ja sitten niitä jotka etsii epätoivoisena töitä eivätkä ole omasta halustaan työttömiä, näiden tuet pitäisi jotenkin erotella.

Vierailija
34/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ongelma on: loisitaan muiden palkoilla, eikä haluta mennä töihin, koska "Palkka on liian pieni".

Tuista puolet pois, niin alkaisi työt kiinnostaa, eikä kenenkään tilanne huononisi. Päin vastoin, kaikkien paranisi.

Menisitkö itse töihin jos saisit tukia enemmän kuin mitä palkka olisi? Äly hoi en minä ainakaan niin tyhmä ole.

Vierailija
35/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä on kunhan on valmis aloittamaan vaatimattomista töistä. Useampaa hanttihommaa osa-aikaisesti niin rupeaa rahaakin kertymään. Ylipäänsä työn kiinnostavuus alkaa nousta, kun ei ole kannustinloukkuja eli tukia esteenä niin paljon.

Vierailija
36/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta saa leikata. Tukiloiset pärjää jo paremmin kuin työssä käyvät.

Vierailija
37/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin, töihin, loiset!

Mitäs loinen teet täällä työajalla?

Vierailija
38/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö itse töihin jos saisit tukia enemmän kuin mitä palkka olisi? Äly hoi en minä ainakaan niin tyhmä ole.

Tässä unohdetaan se että ei kaikki saa kaikkea tukea. Itse olen työttömänä saanut työmarkkinatukea 580€ en mitään muuta. Kyllä palkka on huomattavasti sitä suurempi.

Vierailija
39/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä on kunhan on valmis aloittamaan vaatimattomista töistä. Useampaa hanttihommaa osa-aikaisesti niin rupeaa rahaakin kertymään. Ylipäänsä työn kiinnostavuus alkaa nousta, kun ei ole kannustinloukkuja eli tukia esteenä niin paljon.

Cv on jo 2 sivua. Odota, kun irtisanomissuoja heikkenee ja sä et 40 - vuotiaana vanhuksena työllisty mihinkään.

20-vuotias on huomattavasti kauniimpi myyjä, tarjoilija tai asiakaspalvelija virastoon.

Vierailija
40/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä täällä työaikana riehut? Työnantajan ajalla palkallisena vihapuhut vauvapalstalla. Sietäisit saada potkut. Inhottava iilimato!

Ruokatunti on omaa aikaa myös meille kelan virkailijoille, joten voimme käyttää sen miten haluamme